Het bunker avontuur....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Brainless
Berichten: 29720
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 11:07

Anoeska27 schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ik heb een beetje moeite met dit topic. Over downloaden mag niet gesproken worden want dat is illegaal maar dit soort dingen mogen wel? Lijkt me niet correct.

Dit spel is gewoon legaal, er is al een langlopend topic over. Ik snap de geheimzinnigheid niet zo om heel eerlijk te zijn.

Het spel is heel legaal.. maar bepaalde plekken mag je eigenlijk wettelijk helemaal niet komen.
Net als deze bunker.. daar is officieel geen toestemming voor.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)


Anoeska27
Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 11:12

Brainless schreef:
Het spel is heel legaal.. maar bepaalde plekken mag je eigenlijk wettelijk helemaal niet komen.
Net als deze bunker.. daar is officieel geen toestemming voor.

Het wordt alleen goedgekeurd om het spel daar te spelen (zucht, kunnen we het niet gewoon bij de naam noemen?) als er toestemming is van de terreinbeheerder. Dus die toestemming moet er wel zijn, anders was hij al uit de lucht gehaald.

Ayasha
Blogger
Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 11:21

Gaan we nu echt richting amerikaanse toestanden waar ze je moeten waarschuwen dat vuur heet kan zijn?

Kom op jongens. Dit is prachtig om te zien en mensen die nav dit soort topic onvoorbereid bunkers gaan verkennen zouden sowieso die Darwin Award wel gaan krijgen.

Ik vind dit een prachtig topic en zou het juist heel mooi vinden om meer te zien. Net omdat ik zelf nooit op die plekken zal komen.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer
Berichten: 1557
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Het bunker avontuur....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 11:26

Oh leuk! Toffe foto's ook, ziet er best spooky uit zo.
Ik heb zelf ook een aantal bunkers bezocht.
Voor de nieuwsgierigen: van deze bunker heeft ook iemand een filmpje op YouTube staan. :)

Beware! Beware! I have two chestnut mares :D

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Het bunker avontuur....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 11:35

Maginotlinie? Gaaf is ie he? Ben er ook in geweest. Mijn man is in bijna alle bunkers van die linie geweest en is inmiddels expert :D ik vind 1 meestal wel genoeg

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 11:36

Lau07 schreef:
Oh leuk! Toffe foto's ook, ziet er best spooky uit zo.
Ik heb zelf ook een aantal bunkers bezocht.
Voor de nieuwsgierigen: van deze bunker heeft ook iemand een filmpje op YouTube staan. :)


Staan vele filmpjes van :) exploring with josh is er vorig jaar ook geweest

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 11:40

Hilary schreef:
Kookaburra schreef:
Gaaf! Ook een gps of plattegrond van het stelsel bij je? Ik kan mij voorstellen dat je bij pech niet meer weet welke zijgang je had genomen. Bij het duiken gebruiken ze een lijn, maar om nou 5km touw mee te nemen in de bunker... ;)

Ik zou idd bang zijn om te verdwalen, maar misschien valt dat wel mee en zijn er weinig zijgangen?


De bunkers hebben een vaste structuur. Als je die kent, kom je er ook weer uit.
Sommige bekladden met stiften of verf hun route zodat ze het weer vinden :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 12:36

We hadden in de omgeving Delfzijl ook een hele grote ondergrondse bunker. Ook veel bunkers boven de grond. Ik kan over de ondergrondse echter geen info vinden, hier zie je het op google maps.

[ img ]

Dorus
Berichten: 13202
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 12:51

Anoeska27 schreef:
Brainless schreef:
Het spel is heel legaal.. maar bepaalde plekken mag je eigenlijk wettelijk helemaal niet komen.
Net als deze bunker.. daar is officieel geen toestemming voor.

Het wordt alleen goedgekeurd om het spel daar te spelen (zucht, kunnen we het niet gewoon bij de naam noemen?) als er toestemming is van de terreinbeheerder. Dus die toestemming moet er wel zijn, anders was hij al uit de lucht gehaald.

Zo zou het moeten gaan, maar in de praktijk blijkt die toestemming nog wel eens te ontbreken.

Ik sprak eerder deze week met een mede speler over een soortgelijk complex in dezelfde regio. Die benoemde het als heel spannend, omdat je er eigenlijk niet mag komen en overal borden staan van verboden toegang. Geen idee of het over hetzelfde complex gaat overigens, want meer details dan soort complex, globale regio en dat het spel er te spelen valt heb ik van geen van beide.

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!

WendyBZ
Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 13:15


Brainless
Berichten: 29720
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 13:31

Anoeska27 schreef:
Brainless schreef:
Het spel is heel legaal.. maar bepaalde plekken mag je eigenlijk wettelijk helemaal niet komen.
Net als deze bunker.. daar is officieel geen toestemming voor.

Het wordt alleen goedgekeurd om het spel daar te spelen (zucht, kunnen we het niet gewoon bij de naam noemen?) als er toestemming is van de terreinbeheerder. Dus die toestemming moet er wel zijn, anders was hij al uit de lucht gehaald.

Het ligt op openbare grond, maar met borden dat je het "pand" absoluut niet mag betreden.
Dat er bepaalde mensen er een gat in de dichtgemetselde toegang hebben gemaakt om daar binnen te komen wil niet zeggen dat het ook mag.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Fortitude
Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 13:36

Gaaf hoor, zo'n locatie!
Maar dat geheimzinnige gedoe...

Ik heb echt nul komma nul interesse in 'het-spel-dat-niet-genoemd-mag-worden' (man het lijkt Voldemort wel), maar omdat het niet bij naam genoemd werd toch gaan zoeken. Ja dat koste me welgeteld 5 hele seconden :')

Anyways, ik vind het wel leuk om mee te gluren hoor, als je nog een keer zoiets gaat doen!

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 14:28


Ailill
Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 14:35

Fortitude schreef:
Gaaf hoor, zo'n locatie!
Maar dat geheimzinnige gedoe...

Ik heb echt nul komma nul interesse in 'het-spel-dat-niet-genoemd-mag-worden' (man het lijkt Voldemort wel), maar omdat het niet bij naam genoemd werd toch gaan zoeken. Ja dat koste me welgeteld 5 hele seconden :')

Anyways, ik vind het wel leuk om mee te gluren hoor, als je nog een keer zoiets gaat doen!
Dit een beetje. Enorm interessant topic met foto's, maar dat 'gedoe' d'r omheen, lijkt me niet nodig.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

floorsil
Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Het bunker avontuur....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 15:08

Zelf niet de behoefde om bunkers te bezoeken maar vind zo'n inkijkje wel heel gaaf om te zien. Ik volg mee en lijkt mij leuk om meer foto's te zien evt van andere bunkers. Heb ook nooit geweten dat ze zo diep konden gaan en zo groot waren.

Ergens doet het mij denken aan grotduiken. Alleen dan op het droge.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 16:00

floorsil schreef:
Zelf niet de behoefde om bunkers te bezoeken maar vind zo'n inkijkje wel heel gaaf om te zien. Ik volg mee en lijkt mij leuk om meer foto's te zien evt van andere bunkers. Heb ook nooit geweten dat ze zo diep konden gaan en zo groot waren.

Ergens doet het mij denken aan grotduiken. Alleen dan op het droge.


De bunkers van de maginotlinie zijn bijzonder diep. Een verdieping of 5 soms wel. Zit zelfs een kapel in deze van het topic
Langs de kust loopt de Atlantikwall, die zijn minder diep. Maar de moeite waard om eens te bezoeken.
Langs de Duitse grens ligt de Westwall, ook leuk. Verder heb je ook bij de Peel een stelling. En her en der nog linies.

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 16:11

Ailill schreef:
Fortitude schreef:
Gaaf hoor, zo'n locatie!
Maar dat geheimzinnige gedoe...

Ik heb echt nul komma nul interesse in 'het-spel-dat-niet-genoemd-mag-worden' (man het lijkt Voldemort wel), maar omdat het niet bij naam genoemd werd toch gaan zoeken. Ja dat koste me welgeteld 5 hele seconden :')

Anyways, ik vind het wel leuk om mee te gluren hoor, als je nog een keer zoiets gaat doen!
Dit een beetje. Enorm interessant topic met foto's, maar dat 'gedoe' d'r omheen, lijkt me niet nodig.

Sluit ik me bij aan.
Dat extra aandikken allemaal,niet mijn ding.

Maar de foto's vind ik geweldig om te zien.
Eigenlijk zou ik er wel meer geschiedenis bij willen weten.
Bij alle foto's uitleg waarom het zo is.

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

Loei
Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het bunker avontuur....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 16:30

Enorm indrukwekkend om te zien, ts! Ik zou graag meer zien en ook meer topics.

Zolang het gewoon legaal is kunnen we het rustig benoemen en van de foto's genieten, niet?

Alwiene
Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Het bunker avontuur....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 16:56

Nou ik gok zomaar dat je daar geen Pokemon Go aan het spelen was :+
Nee het grote geheimzinnige spel heb ik ook wel gedaan, al had ik nooit eerder van dit soort toffe locaties gehoord, ik ben meer van de saaiere tak van sport. Ik word van je foto's al een beetje boel claustrofobisch :')

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Brainless
Berichten: 29720
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:16

Loei schreef:
Enorm indrukwekkend om te zien, ts! Ik zou graag meer zien en ook meer topics.

Zolang het gewoon legaal is kunnen we het rustig benoemen en van de foto's genieten, niet?

Het betreden van de bunker is niet legaal... het spel zelf wel.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

sanso
Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Het bunker avontuur....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:39

Ach doen we niet allemaal illegale dingen :D

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:44

sanso schreef:
Ach doen we niet allemaal illegale dingen :D

Vertel? :+

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

sanso
Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Het bunker avontuur....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 17:47

U don’t wanna know <<)

Ricie
Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Het bunker avontuur....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-20 15:12

Leuk dat er ook wel bokkers zijn die het waarderen! Laten we dan even in het midden laten of het legaal was of niet als jullie daar over twijfelen. Ik weet dat er alleen goedkeuring voor een nieuwe locatie gegeven wordt als er gegevens geleverd worden van de toestemming verlener. Dus het lijkt me sterk dat het niet zo is, maar het zou kunnen. Laten we dat om nare discussies etc te voorkomen even in het midden laten.

Mocht ik meer van ditsoort objecten bezoeken in de toekomst zal ik voor de geinteresseerden topics openen :D

Soms stream ik games, soms niet....en soms....vliegt daar dan zomaar wat strooigoed rond. Twitch: https://twitch.tv/ricietjuh


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 157 bezoekers