Tips voor Tenerife

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
TamaraFloor
Berichten: 822
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Tips voor Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-20 15:55

Nadat onze vakantie in april naar Thailand niet door ging, die van september naar Egypte ook niet, de laatste kans op een vakantie dit jaar!
7 september 12 dagen naar Tenerife! Dat is immers Spanje en dus de grootste kans dat het door zal gaan.
Ik ben nog nooit op de canarische eilanden geweest dus ik heb geen idee wat te verwachten.
Ons hotel is Sunlight Bahia Principe in Costa Adaje.
We nemen er een huurauto bij dus we kunnen gaan en staan waar we willen!
Nu ben ik op zoek naar tips voor de mooiste en ongerepte strandjes of natuur of uitzichten.
Leuke tentjes, indien open natuurlijk, om wat te eten of drinken.
Dingen die we moeten eten of drinken.
Leuke routes enz enz enz.
Kom maar op met de leuke tips!


Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 16:18

Hieronder een kopie van het bericht wat ik in het wandeltopic had geplaatst :D. We zijn in februari op Tenerife geweest en hebben zoveel mogelijk de natuur op gezocht. Het zijn maar gewone telefoon foto's, maar het geeft een beeld.

Roque Cinchado met op de achtergrond vulkaan El Teide (2e foto)

[ img ]

[ img ]



Het Masca gebied, geweldig mooi! Paden zijn niet altijd even goed te volgen, dus ook wat avontuurlijkere 'of road' stukken genomen om uit te komen waar we wilden. De krassen en cactusspelden maar voor lief nemend.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Plaatsje Masca, met de bekende kloof die helaas nog voor wandelingen is afgesloten vanwege het gevaar van vallende rotsen
[ img ]



De autoroute door dit gebied is ook erg de moeite waard
[ img ]



Vanuit een bootje dolfijnen en (kleine) walvissen gespot <3 . We zaten op een kleine boot en dicht op het water, de boottocht was de moeite al waard.

[ img ]

[ img ]

melody7
Berichten: 13682
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 16:22

Dolfijnen spotten! Ik ging met de Masca Express, dat is een wat kleinere boot. Dat is natuurlijk een persoonlijke voorkeur, maar ik vond dat echt heel gaaf. Je zit wat lager bij het water waardoor je ze nog beter ziet.

Verder natuurlijk de Teide op, de omgeving naar boven is ook heel mooi. Masca vond ik ook heel mooi <3
Veel plezier alvast!

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 16:52

Wij zijn idd ook met de Massa Express gegaan, de laatste tocht van de dag en ook de zonsondergang mee kunnen pikken <3

moonsparkle
Berichten: 21657
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 16:52

Neem de tijd om naar het noorden te rijden, het bos en de wegen in Anaga deden me een beetje denken aan Hawaii <3

De hike naar Roque de Taborno vond ik het mooist.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Muisbal
Berichten: 2361
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Tips voor Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 17:08

Ik lees mee! Want ik ga vrijdag voor 10 dagen naar Tenerife!

Op de planning staat inderdaad een boottocht om dolfijnen te spotten en eventueel te snorkelen. En de vulkaan is ook zeker interessant!

Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.

kiwiwitje
Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Tips voor Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 17:27

Ik ben er zo'n 10 (12? ) jr geleden geweest ik weet nog dat we naar de vulkaan geweest zijn en dat was heel gaaf. Maar er was ook een natuurpark waar een hele oude drakenboom (oid) stond. Mooi park en heel veel hagedisjes gespot.
Ook zit er een leuk waterpark waar we toen met papagaaien op de foto konden.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

TamaraFloor
Berichten: 822
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Tips voor Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-20 17:37

Wauw Grit dat ziet er mooi uit!!
Wij zijn geen echte wandelaars. Mijn vriend is wat te zwaar ook.
Kom je dit soort mooie plaatjes met de auto ook tegen?
Op Kos gingen we gewoon als we een kleine weggetje zagen er in. Kan dat daar ook makkelijk?
Zijn er ook boottochten van een hele dag? En uiteraard op een kleine boot! Dat is juist het leukst.

O mooi Muisbal dan heb jij straks nog meer goede tips *\o/*

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 17:48

Je kan met de auto de Masca route volgen en dan kom je ook geregeld mooie uitkijkpunten tegen, als je het dorpje wil bezoeken moet je wel een stukje lopen (als je er al een parkeerplek vind). Maar er gaan ook bussen heen.

De rotspartij bij de El Teide is ook redelijk dichtbij met de auto te bezoeken.

De autoroute die Moonsparkle noemt is ook mooi, alleen regende het toen wij daar waren en was het mistig, dus het uitzicht hebben we gemist.

Aan de noord-oost kant heb je geregeld laaghangende bewolking, maar daarboven schijnt het zonnetje weer.
We rijden overal in wat ons interessant lijkt, soms met succes, soms wat minder.
Gewoon touren en je laten verrassen :j


TamaraFloor
Berichten: 822
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Tips voor Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-20 10:07

Bedankt voor je tips!

Ook zeer belangrijk, zijn er nog wat mooie strandjes in de buurt van waar ik zit om een dagje te zonnen en zwemmen??

Olympia
Berichten: 55600
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Tips voor Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 09:31

Wij zijn net terug uit Tenerife. We hebben een heerlijke vakantie gehad. Al merk je toch wel wat dingen van de Corona. Sommige dingen zijn in je voordeel en andere dingen nadelig.

Zo zijn er nog veel winkels en restaurants niet open of met aangepaste openingstijden. Dit staat ook niet altijd goed aangegeven op google/tripadvisor. Ook begrepen we van een Nederlander die in Tenerife werkt dat ongeveer 50% van de hotels nog helemaal dicht zijn. Erg sneu om te zien dat een eiland die zo draait op toerisme het zo rustig heeft.

Op het strand in Los Christianos/Las Americas was het ook lekker rustig. Je kan beter daar op het strand liggen dan in NL :))

Voordeel was dus dat het bijv in Aqualand in Costa Adeje heel rustig was. Ook in Jungle park was het heel rustig. We zijn ook nog Lago Martianez geweest in Puerto de la Cruz. Heerlijk groot zwembad aande kust waar je ook prima een middag kan vertoeven. Ook hier was het denk ik relatief rustig. Wij hebben een appartement aan het strand, maar geen zwembad. Ook zagen we bij sommige hotels dat de zwembaden die bij het hotel zaten niet open waren of beperkt. Of bijv geen ligbedjes.

Wij hadden een auto gehuurd voor de hele vakantie en dit is toch een meerwaarde om te kunnen gaan en staan waar je wil :j

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

Saintelette
Berichten: 3178
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: Tips voor Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 10:17

Wij hebben zo’n super toeristische tocht naar de Teide gemaakt om de zonsondergang te bekijken en daarna de sterren (inclusief leuke uitleg over wat er te zien was aan de hemel enz). Ik vond dat, ondanks het toeristische, echt super gaaf om te doen. Ging via ‘Teide by night’.

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[EJL-ITP] Gouden zonnestraaltje Isha een jaar lang ITP
[ITP] Golden Champagne Isha in de Surae

TamaraFloor
Berichten: 822
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Tips voor Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-20 18:32

Bedankt voor de leuke tips! Het waterpark en de teide bij night gaan we zeker doen!

Wij hebben ook de hele vakantie een auto. Olympia heb je nog meer leuke tips die we moeten zien of doen?

Iemand nog een tip voor een leuke dolfijnen spot dagtrip?

Lukasje
Berichten: 11149
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Tips voor Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 19:10

Zeker het groene noorden niet vergeten! Dat is goed te doen met de auto hoor. Wij hebben Tenerife 2 jaar geleden bezocht en ik was super enthousiast over de verscheidenheid van het eiland. Ik had enkel het erg toeristische deel in het zuiden in mijn hoofd maar Tenerife biedt zo veel meer!

Don't take anything for granted

Taucha
Berichten: 1158
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 19:12

Dolfijnen / walvissen kijken kun je vanaf de haven van Los Christianos. Er liggen wsl genoeg boten aan de kant om gewoon op de bonnefooi de leukste uit te zoeken nu het erg rustig is.

En waarschijnlijk bij de meesten niet bekend: er liggen piramides op Tenerife bij het plaatsje Güímar in de buurt. Niet spectaculair, wel leuk als je toch aan die kant van het eiland bent.

Roosje01
Berichten: 10702
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Tips voor Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 20:07

Ik ben vorig jaar november geweest. Ook in costa adje alleen dan helemaal bovenin op de berg zaten wij. Als het kan ga naar siam aqua park die is echt veel beter en leuker dan het andere aqua park wat er zit. Als het park sluit gaan ze de zeeleeuwen die bij entre/ uitgang Zitten voeren dus loop niet gelijk het park uit.

In costa adje is een hele lange boulevard aan het strand erg leuk en gezellig. Ook een fijn strand daar of het strand tussen los cristianos en playa de las americas is ook mooi. Wij hadden ook een huur auto een tip is om via de vulcaan naar het noorden te rijden bijv naar puerto de la cruz is een erg mooie tocht zie je een hele andere kant van het eiland. Wij hebben een dolfijnen tocht gemaakt met een boot In de haven van costa adje eentje waarin de onderin de boot onderwater zicht had en ook ging zwemmen onderweg super gaaf.

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana

TamaraFloor
Berichten: 822
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Tips voor Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-20 14:16

[ img ]
[ img ]

Nou heb ik dus 2 havens vlakbij elkaar gevonden.
Bij welke moet je zijn voor een boottrip te vinden?
En dan wel eentje die naar los gigantes gaat. Dat schijnt heel mooi te zijn.

Roosje01
Berichten: 10702
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:27

Ik was bij de eerste wezen varen die konden we vanuit het hotel boeken, en werden we ook met een bus gehaald en gebracht.

Ff fotos terug gezocht van de boot
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Dit was het zicht onderin bij de haven later op zee kon je zo ook schildpadden, dolfijne etc zien. Moest je alleen wel naar beneden gaan bij de stopplekken ipv aan het dek kijken.

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana

Taucha
Berichten: 1158
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 16:16

Die 2e is de haven van Los Christianos. Elke klein stukje heeft weer zijn eigen naam.

Wij zijn toen (in januari, laagseizoen) met Peter Pan whale watching geweest. Leuke boot. Vertrekt vanuit puerto Los Christianos zona A. Maar daar lagen veel meer boten op dat moment die hetzelfde aanboden. Gewoon ff googlen.

Nog een tip; neem snorkel+bril mee. Op de meeste plekken kun je mooie visjes zien onder water. Zeker als er wat rotsachtige bodemdelen zijn.

TamaraFloor
Berichten: 822
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Tips voor Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-20 19:20

Ja ik heb uiteraard al gezocht op internet haha! Is de helft van de voorpret!
Alleen zag ik dan staan vertrekt vanuit Cadaje en moet welke haven.
En ik als control freak kan dat niet zo goed handelen :+

Taucha
Berichten: 1158
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Tips voor Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 17:50

Ah lastig dan. :Y) Wat je ook kunt doen; in de late middag, begin vd avond na een andere trip gewoon eens rondwandelen in de haven. Kun je een leuke boot uitzoeken icm de mooiste prijs en dan een afspraak maken voor een dag later oid.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fly_high, History_, Jorex, Maanon_, mvdende, Nalonyda, purny, secricible, Vagabondo en 82 bezoekers