[FOTO] Omdat Nederland ook heel mooi kan zijn.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
foxy80

Berichten: 7870
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: [FOTO] Omdat Nederland ook heel mooi kan zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 11:26

Eh... waar kan ik de kalender kopen?

maaikemuis
Berichten: 5277
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-20 13:03

Thanks voor de lieve reacties!

purny schreef:
jammer dat uitgelicht alleen maar topics met paardenfoto's mogen zijn...


Ik heb al even geen paard meer voor de lens gehad. Het is wel heel leuk om te zien dat ik steeds meer de landschaps- en natuurfotografie kant in duik. Ik kan daar echt mijn ei in kwijt!

foxy80 schreef:
Eh... waar kan ik de kalender kopen?


Hihi, het is nog wat vroeg in juli. Maar ik zal er eens over denken van de herfst!

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: [FOTO] Omdat Nederland ook heel mooi kan zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 08:49

Super mooie foto’s! Ik ben wel benieuwd of je er veel aan hebt bewerkt of dat de kleuren zo waren?

maaikemuis
Berichten: 5277
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 09:28

Tanya schreef:
Super mooie foto’s! Ik ben wel benieuwd of je er veel aan hebt bewerkt of dat de kleuren zo waren?


Thanks!

Ik bewerk zeker, maar alleen wat er ook wel was. De informatie moet wel aanwezig zijn in het originele RAW-bestand. Het is de wereld zoals ik hem zie en soms een beetje mooier. Maar de kleuren zijn er echt alleen zorg ik er in de nabewerking wel voor dat ze er goed uitkomen. De ribbels, de kleuren, het licht in essentie is het allemaal al aanwezig. Het zorgt er dan ook voor dat ik als een idioot met een camera en statief door het landschap ren omdat je maar een heel korte tijd hebt voor je de kleuren en het licht verliest

De enige foto waar echt veel aan bewerkt is, is de foto van de sterrenhemel. Dat is iets waar de camera moeite mee heeft. De informatie is er wel in het originele bestand (de Melkweg is er zeker, die is niet nep), alleen moet je wel je best doen om hem op een mooie manier zichtbaarder te maken.

bonnielau

Berichten: 515
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Spanbroek

Re: [FOTO] Omdat Nederland ook heel mooi kan zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 09:48

Wauw! wat een prachtige foto's!

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 09:54

maaikemuis schreef:
Thanks voor de lieve reacties!

Ik heb al even geen paard meer voor de lens gehad. Het is wel heel leuk om te zien dat ik steeds meer de landschaps- en natuurfotografie kant in duik. Ik kan daar echt mijn ei in kwijt!


Vooral lekker mee doorgaan :D prachtige platen om bij weg te zwijmelen.

Tatjanaa

Berichten: 2985
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Re: [FOTO] Omdat Nederland ook heel mooi kan zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:27

Prachtige platen <3

Ik heb je site bekeken en ben je gaan volgens op IG. Dit is het niveau wat ik hoop te kunnen bereiken. Je hebt een PB

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:53

Echt práchtig! <3 Kan ik bij je in de leer? := *-:)

maaikemuis
Berichten: 5277
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 21:52

Tatjanaa schreef:
Prachtige platen <3

Ik heb je site bekeken en ben je gaan volgens op IG. Dit is het niveau wat ik hoop te kunnen bereiken. Je hebt een PB



Flicka12 schreef:
Echt práchtig! <3 Kan ik bij je in de leer? := *-:)


Ik kan proberen om een deel van de voorbereiding te beschrijven (locatie, lichtomstandigheden voorspellen, weer, materiaal) en waar ik op let wanneer ik iets wil fotograferen.

En kan proberen om een aantal technieken die ik veel gebruik in mijn nabewerking te beschrijven.

Al ben ik bang dat in sommige gevallen het voor mij voelt als ‘ik doe maar wat’.

Mochten jullie (en anderen) het leuk vinden dan kan ik dat wel proberen (geen garanties :') ). Hebben jullie een mailadres?