Vier dagen wandelen in de Harz, Duitsland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marjo
Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Vier dagen wandelen in de Harz, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-20 20:14

Hallo allemaal!

Afgelopen week ben ik met mijn moeder op wandelvakantie geweest in de Harz. Dinsdag zijn we vertrokken en vrijdag zijn we weer thuis gekomen. Het was een heerlijke vakantie, en op aandringen van [***] open ik dit topic met een paar foto's :D

De omgeving daar is echt prachtig <3 .

Dinsdag kwamen we rond het middaguur aan dus die middag zijn we gelijk aan de wandel gegaan. Vanaf ons pension hebben we een rondje om het meer in Buntenbock gedaan. Dit was een rondje van 7,5km waar we ruim 2 uur over gedaan hebben.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Rond het meer vloog dit beestje wat mijn moeder en ik nog nooit eerder gezien hadden. Even gegoogled en we kwamen uit op een kolibrievlinder. Niet makkelijk om op de foto te zetten, die beestjes zijn echt enorm snel :D

[ img ]

's Avonds hebben we nog een wandeling gedaan rond het meer naast ons pension. Ook een mooi rondje!

De volgende dag zijn we naar Romkerhalle gereden en hebben we daar een wandeling van 7km gelopen. Althans, dat was de bedoeling :') We liepen verkeerd dus hebben we uiteindelijk nog ruim 10km gelopen. Het was wel een mooi pad, het ging op sommige stukken vrij steil omhoog namelijk.

Het was een regenachtige dag en 's ochtends hadden we dit uitzicht vanaf ons balkon:
[ img ]

Een van de mooie paden die we bewandeld hebben:
[ img ]

Door de hele omgeving hier waren heel veel keien te vinden.
[ img ]

En soms loont het om omhoog te kijken :D
[ img ]

Op de terugweg kwamen we dit gesteente tegen wat wel leek op een schildpad:
[ img ]

Op donderdag zijn we richting Bad Harzburg gereden om Lynxen op te zoeken. Hier zit een verblijf voor lynxen die uit een dierentuin komen en worden voorbereid om teruggezet te worden in de natuur.
[ img ]

Het uitzicht was vast enorm mooi, maar vanwege de regen konden we niet heel ver kijken helaas :)
[ img ]

En toen was het alweer vrijdag en was de laatste dag aangebroken. Aangezien we al aardig wat kilometers hadden afgelegd, hebben we vandaag een rustigere wandeling gekozen. De Liebesbankweg hebben we gelopen in Hahnenklee. Een mooie, afwisselende route door bos en langs meren en heel veel vlinders.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En dat was onze vakantie! Een prachtige omgeving waar ik graag nog eens naartoe terug wil :D


Anoniem

Re: Vier dagen wandelen in de Harz, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 20:19

Waaauwww <3
Prachtige foto's! Zeker een plekje waar ik ook wel heen zou willen.

Dankjewel voor het openen van dit topic! :*

kally
Berichten: 5239
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Vier dagen wandelen in de Harz, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 20:42

Prachtige natuur ...moet echt genieten zijn geweest daar...

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Vier dagen wandelen in de Harz, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 20:49

Wat een gave foto's!

Vorig jaar ook een week in de Harz geweest. En hele andere plekken bezocht :) voornamelijk de stoomtreinen.
Ik ga deze plekken voor de volgende keer opschrijven

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

webster543
Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Vier dagen wandelen in de Harz, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 21:27

Mooie omgeving!!!! Prachtige foto’s!

Insta : @aristo_dressage
“Pat the horse, slap yourself and do it again” Carl Hester

Supervixen
Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Vier dagen wandelen in de Harz, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 21:37

Heerlijk, ik ben er een paar jaar geleden ook geweest.
Super wandel gebied.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 22:10

Ik had misschien te hoge verwachtingen, maar ik ben er dit jaar geweest en ik zou er niet nog naartoe terug hoeven. Het mooiste vond ik zelf een 10km lange wandeling door de Bodetal, je kunt bij het eindpunt terug met de bus, maar die ging net even 4 weken ofzo niet :') gelukkig waren er anderen die een taxi belde. Je foto's zijn wel heel erg mooi, vooral met die sparren vanaf het balkon.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ontherun en 78 bezoekers