Weekendje weg in eigen land

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Weekendje weg in eigen land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-20 12:29

Hoi!

Omdat we niet op vakantie gaan dit jaar zouden ik en de rest van mijn gezin in augustus wel graag eens een weekendje weggaan. Ik ben dus op zoek naar ervaringen, plaatsen die leuk zijn om een weekend door te brengen in België of evt ook Nederland. We houden er wel van als er veel te doen is, en dan bedoel ik niet alleen bezienswaardigheden bezoeken of veel wandelen, maar ook eens een keer naar één of ander park of andere leuke activiteiten doen. Zijn er Bokkers die iets kunnen aanraden? Liefst ook vermelden wat er allemaal te doen is :) .

Groetjes!

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3


Boheme
Berichten: 2101
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: Weekendje weg in eigen land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 12:44

Belgische Ardennen, rond Durby, k kleinste stadje , grotten, bij Sy kun je ziplinen, kan varen, "berg beklimmen.

[o]

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 12:45

Met zo weinig specifieke eisen is heel België natuurlijk een mogelijkheid om een weekendje weg te gaan. :D
Wat voor weekendje zie je voor je? Een citytrip, of meer een sportief weekendje? Wil je de dagen volplannen met allerlei dingen of is het ook wel fijn als er een wellness aan je logies zit zodat je daar een hele namiddag kan vertoeven? Wil je de culinaire toer op? Wijnproeverijen? Gegidste tochten of juist liever zoveel mogelijk zelf ontdekken? Zegt een museum je iets? Bedoel je met een park een pretpark of een vakantiepark met subtropisch zwemparadijs of een nationaal park of...?

Of maakt dat allemaal niet uit en mogen het heel uiteenlopende tips zijn? :)

Urbanus
Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 12:47

Ga naar Bergen of Egmond aan zee. Zee in de buurt, aquarium, alpacafarm, leuke markt, vlakbij Alkmaar -> leuke stad. Er is een vlindertuin, meerdere dierenparken, wandelen in bos of duin.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-20 12:58

Boheme schreef:
Belgische Ardennen, rond Durby, k kleinste stadje , grotten, bij Sy kun je ziplinen, kan varen, "berg beklimmen.


Ga het eens bekijken! Bedankt voor de tip!


Gini schreef:
Met zo weinig specifieke eisen is heel België natuurlijk een mogelijkheid om een weekendje weg te gaan. :D
Wat voor weekendje zie je voor je? Een citytrip, of meer een sportief weekendje? Wil je de dagen volplannen met allerlei dingen of is het ook wel fijn als er een wellness aan je logies zit zodat je daar een hele namiddag kan vertoeven? Wil je de culinaire toer op? Wijnproeverijen? Gegidste tochten of juist liever zoveel mogelijk zelf ontdekken? Zegt een museum je iets? Bedoel je met een park een pretpark of een vakantiepark met subtropisch zwemparadijs of een nationaal park of...?

Of maakt dat allemaal niet uit en mogen het heel uiteenlopende tips zijn? :)


Eerder een sportief weekendje! :) Dagen mogen best wel vol zitten, al is een rustig avondje ook wel een keer fijn, maar zeker als we maar een paar dagen gaan zouden we het wel fijn vinden om elke dag een activiteit gepland te hebben, en de tijd die overblijft in te vullen met wat rondwandelen in het stadje zelf of iets gaan eten ofzo. Wellness en wijnproeverij vallen af want er is een kind van 12 bij :D . Musea of echt tochten om te voet de omgeving te leren kennen bijvoorbeeld vallen minder in de smaak, maar stel dat er bijvoorbeeld de mogelijkheid is om in de Ardennen grotten te bezoeken die zonder begeleiding niet toegankelijk zijn is dat zeker wel een optie! Met een park bedoel ik zoiets als Pairi Daiza ofzo. Daar wilden we eerst een weekendje naartoe maar dat zal al vol. Dus ja een dierenpark ofzo mag het zijn maar dan wel eentje waar het buiten de dieren om ook echt gezellig is enzo.

Hopelijk is het zo al wat duidelijker! En de tips mogen nog steeds uiteenlopend zijn hoor, we kijken wel wat we leuk vinden! :)


MarcoBorsato schreef:
Ga naar Bergen of Egmond aan zee. Zee in de buurt, aquarium, alpacafarm, leuke markt, vlakbij Alkmaar -> leuke stad. Er is een vlindertuin, meerdere dierenparken, wandelen in bos of duin.


Klinkt leuk! Ga ik ook eens opzoeken! :)

Edit: Ben eens aan het kijken geweest naar glamping ik de Ardennen en dat lijkt ons erg leuk! Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer :') . In Adventure Valley in Durbuy lijkt het ons erg gezellig maar die zijn tenten zijn wel meteen erg duur. Andere plaatsen die ik vind lijken dan weer een beetje saai (als in, weinig echte activiteiten om te doen).In de buurt van de grotten van Han lijkt me ook wel leuk maar weet niet of daar verder nog leuke dingen te doen zijn?

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Eef_Bam
Berichten: 4072
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:42

Naar de grotten van Han? Is een dierenpark en grotten met tours. Mooie ongeving ook. Je kan daar ook heel leuk kayakken bij Dinant in de buurt, echt een aanrader :D .

MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-20 13:48

Eef_Bam schreef:
Naar de grotten van Han? Is een dierenpark en grotten met tours. Mooie ongeving ook. Je kan daar ook heel leuk kayakken bij Dinant in de buurt, echt een aanrader :D .


Ja, dat lijkt me heel leuk idd! Kan je daar ook logeren of moet je daarvoor in de buurt nog iets vinden?

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Eef_Bam
Berichten: 4072
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:51

Bij de grotten van Han weet ik niet, vast wel denk ik. Heb zelf toen verbleven in een chalet van parc les etoiles net buiten Dinant.

Corien_
Berichten: 258
Geregistreerd: 18-10-11

Re: Weekendje weg in eigen land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 16:50

Camping spineuse in neufchateau (Belgische ardennen) is een aanrader! Prachtige omgeving.

MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-20 17:52

Eef_Bam schreef:
Bij de grotten van Han weet ik niet, vast wel denk ik. Heb zelf toen verbleven in een chalet van parc les etoiles net buiten Dinant.


Daar ga ik eens naar kijken!


Corien_ schreef:
Camping spineuse in neufchateau (Belgische ardennen) is een aanrader! Prachtige omgeving.


Ga ik ook eens bekijken!

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Weekendje weg in eigen land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:56

Naar Nederland zou ik nu even niet doen nu de Corona besmettingen in België weer flink oplopen.
Je weet nooit of er in augustus maatregelen zijn waardoor je dan niet het land uit kunt.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-20 18:13

Cayenne schreef:
Naar Nederland zou ik nu even niet doen nu de Corona besmettingen in België weer flink oplopen.
Je weet nooit of er in augustus maatregelen zijn waardoor je dan niet het land uit kunt.


Inderdaad, is niet zo slim om dat nu al te boeken idd.

Nu neigen we heel erg naar omgeving van de Grotten van Han, en wanneer we daar naartoe zouden rijden rijden we langs Namen. Nu willen we daar ook al lang een keertje naartoe dus dan kunnen we prima op tijd vertrekken in Han-Sur-Lesse om dan de laatste dag nog wat rond te lopen in Namen. Is mooi meegenomen dan! :) Misschien dat we er nog wel een extra nachtje aan koppelen dan. Dus als er nog aanraders zijn in Han-Sur-Lesse of Namen, laat maar weten!

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Killed
Berichten: 1576
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: België

Re: Weekendje weg in eigen land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:51

Ik ben deze week naar de hoge Veluwe geweest in Nederland, prachtig!
Een echte aanrader :D

Hanmar
Advies Mies
Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 19:12

Dit topic past beter op "Bokt erop uit" (BEU), ik verplaats 'm even voor je :)

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)


MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-20 21:39

Hanmar schreef:
Dit topic past beter op "Bokt erop uit" (BEU), ik verplaats 'm even voor je :)


Bedankt! :)

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amparo, ardanwan, BeFunny, Berdien, blondies, Bytespider, CairnTerrier, Corien_, Emj_23, Hanneke137, Indy_Mouse_9, Ineke2, ingvdh, Kimmie235, manonutjuh, Mondy, Poosje81, purny, secricible, shaddy82, Tieneke en 56 bezoekers