Tripje Waddeneilanden

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DoubleD_
Berichten: 251
Geregistreerd: 15-07-09
Woonplaats: België

Tripje Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-20 15:41

Mijn vriend en ik willen over 2 weken een driedaagse "vakantie" inplannen.
Nu hoor en lees ik veel leuke dingen over de Waddeneilanden.

Wij zijn hier beiden nog nooit geweest en kennen ook niet meteen iemand die er al geweest is.
Hebben jullie enkele tips om ergens te overnachten, activiteiten om te doen, wandelingen...?
We zouden het fijn vinden om een keer te paard over het strand te gaan mocht dit mogelijk zijn :D

Alvast bedankt!

Liezelshof Double Dynamite


AnnoNiemand
Berichten: 852
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 16:09

Tip: huur electrische fietsen. Dan kun je veel van de eilanden zien zonder dat je doodmoe wordt. ;)

Kidde
Berichten: 3428
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 16:22


Qimm
Berichten: 15109
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 16:24

Wij zijn net terug van 4 dagen Ameland en het was superleuk. Wij hadden gewone fietsen gehuurd en dat ging prima, maar elektrisch was niet gek geweest :D Heel veel maneges en ruiterpaden gezien, maar zelf niet wezen rijden.
Wij hebben gewandeld bij de Roosduinen, vuurtoren beklommen, verschillende musea aangedaan, bierproeverij en een zeehondentocht gedaan (en veel lekker gegeten en gedronken :D)

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 16:26

Qimm schreef:
Wij zijn net terug van 4 dagen Ameland en het was superleuk. Wij hadden gewone fietsen gehuurd en dat ging prima, maar elektrisch was niet gek geweest :D Heel veel maneges en ruiterpaden gezien, maar zelf niet wezen rijden.
Wij hebben gewandeld bij de Roosduinen, vuurtoren beklommen, verschillende musea aangedaan, bierproeverij en een zeehondentocht gedaan (en veel lekker gegeten en gedronken :D)


Wij zijn twee weken geleden 12 dagen op Ameland geweest en dat zag er ook zo uit :P

En nog wat dagen strand erbij.

[o]

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Tripje Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 16:31

Denk wel dat je snel moet boeken want er is heel veel al vol. De eilanden zijn altijd populair, maar nu helemaal.

Qimm
Berichten: 15109
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 16:35

Ik zeg 'net' maar het is alweer een maandje geleden := Voor echt strandbezoek was het wat te fris, maar we zijn er natuurlijk wel geweest...

[ img ]

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 19:59

Sharani schreef:
Denk wel dat je snel moet boeken want er is heel veel al vol. De eilanden zijn altijd populair, maar nu helemaal.

Precies dit.. en best aan de prijs vanwege de vraag.

DoubleD_
Berichten: 251
Geregistreerd: 15-07-09
Woonplaats: België

Re: Tripje Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-20 10:13

Naar welk eiland we willen gaan weten we nog niet. Dit zal vooral afhangen van de beschikbaarheid want ik heb inderdaad al gemerkt dat veel accommodaties volzet zijn en degene die nog vrij zijn zijn mega duur...

Ik ga eens zoeken wat er nog op Ameland vrij is! Elektrische fietsen gaan we zeker huren om overal naartoe te rijden.

Bedankt voor de leuke tips! De 3 dagen die we hebben gaan sowieso te kort zijn, ik hoor het al :')
Mocht er iemand toch nog een vrije accommodatie voor 2 nachten weten, ongeacht op welk eiland, hoor ik het graag!

Liezelshof Double Dynamite

Marije_jiplover
Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Tripje Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:26

Wij huren vaak een tandem.
Voordeel is dat je op spreekafstand van elkaar zit, anders moet je vaak achter elkaar fietsen ivm tegenliggers en dan moet je zoveel naar elkaar schreeuwen.
Op een tandem zit je lekker knus bij elkaar en je fietst ook makkelijk wat sneller en verder omdat je de krachten verdeelt.

Mijn favoriete eiland is Schier, maar dat is omdat wij van stilte en rust houden en niet van uitgaan en drukte.

Texel is heel compleet, dat is Nederland in 't klein, daar komen we ook graag.
Met de andere eilanden heb ik geen tot weinig ervaring.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

SophievdV
Berichten: 14715
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Tripje Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:31

Ameland is echt geweldig!! Maar de andere eilanden zijn ook super tof. Schiermonnikoog schijnt ook echt veel charme te hebben.

Op Ameland zijn sowieso veel paarden te vinden, maar volgens mij op Terschelling ook wel.

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Tripje Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:50

Texel is net een verlengstuk van Noord-Holland vinden wij en dus ook het minst mooie eiland.
Wij zijn al jaren fan van Terschelling. Daar heb je gewoon alles.

Op Facebook kun je o. a. kijken voor last-minute aanbiedingen

https://www.facebook.com/groups/1512992 ... ?ref=share

raket
Berichten: 4077
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Tripje Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:54

Wij zijn vlakbij de afvaartpunten in Friesland geweest (dokkum).
Hebben daar heel relaxed wadgelopen. Er zijn namelijk veel grote groepen. Maar zij gaat met max 10. Wij waren alleen met haar.
En zijn toen nog een dagje naar Schiermonnikoog geweest.
Was ook erg leuk. Fiets huren in de haven.
Dokkum vond ik ook een erg leuke plaats trouwens.

...

maaikemuis
Berichten: 5248
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Tripje Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:11

Ik ben een paar weken geleden op Schiermonnikoog geweest en ik heb echt een nieuwe favoriet. Het is zo ontzettend schattig en knus. En het heeft een enorm strand van een kilometer breed waar je echt even helemaal tot rust kan komen. Ik vind het denk ik het mooiste eiland.

Een kleine impressie:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:25

Oftopic, Sorry, not sorry.
Hemel die foto van dat grasje in de zonsondergang….!
maaikemuis zou ik die foto mogen hebben als achtergrond voor mijn telefoon of iets….. ik ben er werkelijk weg van! Het is alles waar ik kalm van word in 1 foto. Groen, strand en de zonsondergang.

Ontopic: Ik vond tot nu toe Terschelling het leukste eiland.
Een rit gemaakt bij Puur.

maaikemuis
Berichten: 5248
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:31

Anoniem schreef:
Oftopic, Sorry, not sorry.
Hemel die foto van dat grasje in de zonsondergang….!
maaikemuis zou ik die foto mogen hebben als achtergrond voor mijn telefoon of iets….. ik ben er werkelijk weg van! Het is alles waar ik kalm van word in 1 foto. Groen, strand en de zonsondergang.

Ontopic: Ik vond tot nu toe Terschelling het leukste eiland.
Een rit gemaakt bij Puur.


Tuurlijk! Mocht je hem hier niet vanaf kunnen kopiëren, hij komt ook op Insta en Facebook te staan de komende week, vanaf daar lukt het zeker.

En het eiland had inderdaad iets rustgevend (voor enorm enerverende week met feestjes zou ik niet naar Schiermonnikoog gaan). De hele noordkant van het eiland bestaat uit een enorm breed strand waar duinen zich ontwikkelen. De foto van het grasje is een soort embryonale fase van een duin, het allereerste begin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:34

Ik vind Terschelling geweldig. Knusser en mooier dan Texel, maar toch ook genoeg ruimte. Bij Puur Terschelling kun je een strandrit maken.
https://puur-terschelling.nl/

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Tripje Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 16:38

Nadeel van Puur is dat het een heel eind fietsen is vanaf de boot en ze duurder zijn dan Lok. Verder zijn ze bij Puur nogal voorzichtig. Hele kleine stukjes galop op het strand en als iemand niet durft helemaal niet.
Bij Lok wordt de groep dan gewoon gesplitst. Is het voor iedereen leuk.

Anoniem

Re: Tripje Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 16:44

Dat heb ik met Puur gelukkig niet zo ervaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 16:54

Marie111 schreef:
Nadeel van Puur is dat het een heel eind fietsen is vanaf de boot en ze duurder zijn dan Lok. Verder zijn ze bij Puur nogal voorzichtig. Hele kleine stukjes galop op het strand en als iemand niet durft helemaal niet.
Bij Lok wordt de groep dan gewoon gesplitst. Is het voor iedereen leuk.

Dat hangt er maar net vanaf waar je verblijft natuurlijk :D . Ik verblijf altijd in Oosterend, dan is Puur Terschelling vlakbij.

Verder vind ik voorzichtig zijn met toeristen en paarden alleen maar een aanbeveling. Er wordt nogal wat gevraagd van paarden aan het strand in het seizoen. Maar wat jij zegt over niet galopperen herken ik niet. Ze kunnen over naar de staprit als ze toch geen galop durven, de begeleiders zijn steeds in contact met elkaar. Heb ik één keer meegemaakt.

Renske_W
Berichten: 13840
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 16:57

Ik volg ook even.
Zit er over te denken met mijn vriend in de vakantie nog een lang weekend weg te gaan. En de eilanden staan hoog op mijn lijstje.
Edit: wij zouden wel graag onze 2 honden mee nemen :)

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

Lante
Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:20

maaikemuis schreef:
Ik ben een paar weken geleden op Schiermonnikoog geweest en ik heb echt een nieuwe favoriet. Het is zo ontzettend schattig en knus. En het heeft een enorm strand van een kilometer breed waar je echt even helemaal tot rust kan komen. Ik vind het denk ik het mooiste eiland.

Een kleine impressie:

[ [url=m/m2mSKQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/iQUVWu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tj0gwJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zMrfEH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Fantastische foto’s zeg!! :wow: +:)+

Vlieland en Terschelling zijn mijn favoriet; Vlieland heb je geen elektrische fiets nodig; dat is klein, gezellig en knus. Terschelling is best groot, heel gezellig met verschillende dorpjes en veel te zien/doen.

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Coalizione, fohadie, GoogleAdsense, Hanneke137, ingvdh, Jade91, Mo_Noah, Natasja22, Pardoesje, Room_Soesje en 79 bezoekers