[VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
beenjesshar
Berichten: 1213
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: uitgeest

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 21:42

Wauw !!!


Lienek
Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-21 06:12

kevinsky schreef:
Wat een heerlijk topic om bij weg te dromen <3

Wij zitten stiekem te kijken na een skilled migrant visa.. Alleen dan moet vooraf vanuit nl een baan hebben gevonden.
Heb jij daar toevallig ervaring mee die je wilt delen?


Het is mij helaas niet gelukt. Het is echt heel erg lastig om binnen te komen, behalve wanneer je arts bent bijvoorbeeld. Iedereen wil nu hier heen en zelfs seasonal workers komen er nu niet in.
Dus mocht je arts zijn dan heb je wellicht een kans!


riannhuh schreef:
Gefeliciteerd met je eigen paard *\o/*

En wat een heerlijke foto's weer :D ik verlang weer terug naar die temperaturen haha

Dankjewel!
We hadden vorige week 37 graden zelfs!
Nu gewoon lekker 25




Helaas ook wat minder nieuws, mijn Opa is afgelopen vrijdag overleden. Dan is Nederland en familie wel heel ver weg. Gelukkig wel FaceTime etc maar soms wil je dan gewoon dichtbij ze zijn.
Hij heeft de mooie leeftijd van 92 bereikt en hij heeft me altijd gesteund met mijn nieuw Zeeland dromen. En weet dat hij onwijs trots op me is/was

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 08:54

kevinsky schreef:
Wij zitten stiekem te kijken na een skilled migrant visa.. Alleen dan moet vooraf vanuit nl een baan hebben gevonden.
Heb jij daar toevallig ervaring mee die je wilt delen?


Wat voor werk hebben we het dan over? Want zoals idd al gezegd wordt, de grenzen zijn dicht voor iedere non-resident die niet het juiste visum heeft.

Wij (ml dan, ik heb ook een partner visum) zijn hier ook op een skills migrant visa gekomen in 2017. Hadden hier al eerder 3 jaar gewerkt en gewoond dus hadden gelukkig een beetje een kring opgebouwd en konden dankzij die kring ook weer terug keren.

Lienek, gecondoleerd. Het is echt waardeloos om nu geen residency te hebben.

kevinsky
Berichten: 1976
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:12

Lienek schreef:
kevinsky schreef:
Wat een heerlijk topic om bij weg te dromen <3

Wij zitten stiekem te kijken na een skilled migrant visa.. Alleen dan moet vooraf vanuit nl een baan hebben gevonden.
Heb jij daar toevallig ervaring mee die je wilt delen?


Het is mij helaas niet gelukt. Het is echt heel erg lastig om binnen te komen, behalve wanneer je arts bent bijvoorbeeld. Iedereen wil nu hier heen en zelfs seasonal workers komen er nu niet in.
Dus mocht je arts zijn dan heb je wellicht een kans!


Gecondoleerd met je opa! Y;(

Ik weet dat op dit moment de grenzen gesloten zijn. We hebben ook geen haast. Maar zijn ons wat aan het oriënteren :)

Helaas geen arts. Maar Software Engineer :+

Celina v. Osmium <3
5/5/20 Philaina (Fontaine tn) D-OC, Ster, Ibob <3

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:24

Veel sterkte met het verlies van je opa Y;(
Toch altijd fijn dat hij je avontuur zo steunde en je dit hebt kunnen realiseren.

ImkeTarek
Berichten: 2270
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:13

kevinsky schreef:
Helaas geen arts. Maar Software Engineer :+


Stille meelezer, aangezien mijn vriend liever vandaag dan morgen gaat.. Ik vind het lastig, ivm de afstand en ons zoontje.. Maar het land is GEWELDIG, dus wie weet..

Maar ik geloof dat je als software engineer ook wel kan maakt normaal gesproken (heb al een tijd niet gecheckt). Mijn vriend is software developer en dat staat geloof ik wel op de lijst..

<3 Tarek <3 Wiepkje <3

kevinsky
Berichten: 1976
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 17:56

ImkeTarek schreef:
kevinsky schreef:
Helaas geen arts. Maar Software Engineer :+


Stille meelezer, aangezien mijn vriend liever vandaag dan morgen gaat.. Ik vind het lastig, ivm de afstand en ons zoontje.. Maar het land is GEWELDIG, dus wie weet..

Maar ik geloof dat je als software engineer ook wel kan maakt normaal gesproken (heb al een tijd niet gecheckt). Mijn vriend is software developer en dat staat geloof ik wel op de lijst..


Dat is praktisch gezien hetzelfde volgens mij. :+ Ja, hij staat wel op de lijst. De afstand is natuurlijk ook gigantisch.. Ik denk dat je het ook maar op één manier echt kan ontdekken of je het aan kan of niet. En dat is door te gaan. Terug komen kan altijd nog, zeggen ze dan. O:)

Celina v. Osmium <3
5/5/20 Philaina (Fontaine tn) D-OC, Ster, Ibob <3

Lienek
Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-21 20:18

Software Engineer zou wel kunnen inderdaad, helaas is het nu nog lastiger om werk te vinden. Ik werk daarom in een café, kan niks vinden waarvoor ik gestudeerd heb helaas. Ze zijn toch huiverig met aannemen van buitenlanders, ik word zelfs nergens op gesprek gevraagd, zelfs al voldoe ik perfect aan de eisen.

En op een work visum moet je echt ver boven NZ’se werknemers zitten dus kost je al meer dan een kiwi.

Ik zou gewoon solliciteren en duimen dat je ergens opvalt en iets hebt wat kiwi’s niet hebben waardoor je meer kans maakt.

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

Marloessjee
Berichten: 1264
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 18:32

Lieve Lieneke,

Ik zat toevallig even op bokt te kijken na jaren en welk topic kom ik tegen... de jouwe.
Wat een ontzettend tof mens ben je toch! Wauw Lien, wat knap van je dat je je droom bent gaan najagen.

Ik kom heeeeel graag een keertje langs om jouw nieuwe home te zien en te ontdekken

Take care!

Xxxxxx

Eat healthy, feel healthy, be healthy


tumtummie
Berichten: 1486
Geregistreerd: 06-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:56

Ik was ook een stille meelezer maar wat een tof avontuur ben jij aangegaan zeg! De foto's zien er echt prachtig uit.

Estéban: M1 + 2
Chica:M2+3

Lienek
Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-21 19:42

Al een hele tijd niet meer gereageerd maar hier wat foto spam <3


Marloessjee schreef:
Lieve Lieneke,

Ik zat toevallig even op bokt te kijken na jaren en welk topic kom ik tegen... de jouwe.
Wat een ontzettend tof mens ben je toch! Wauw Lien, wat knap van je dat je je droom bent gaan najagen.

Ik kom heeeeel graag een keertje langs om jouw nieuwe home te zien en te ontdekken

Take care!

Xxxxxx



Zoo leuk Marloes! Je bent zeer zeker welkom als je ooit deze kant op komt *\o/*
Je gaat het hier echt prachtig vinden!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

In het museum in Wellington staat trouwens het skelet van Phar Lap:

[ img ]


Nou dat was het voor nu. Zal binnenkort wat meer typen. Vandaag alleen wat foto’s :D

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

juval
Berichten: 13092
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 08:47

wauw!! wat een prachtige foto's!! Heel knap paard heb je daar!


echt genieten zeg.

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

chantalboes
Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 18:45

Hebben jullie de lockdown allemaal doorstaan? Ik hoop in 2022 op goed nieuws als de grenzen voorzichtig open gaan.

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay

ApplePapple
Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 09:08

Ik ben ook wel benieuwd hoe het ondertussen daar is!

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 09:50

Hi Lienek, ik vroeg me af hoe het nu gaat bij jullie? Kom jij nog in aanmerking voor het speciale residency visa, of was je net te laat hier? Zitten jullie eigenlijk in Level 3 of 2?

Grootste grap van de lockdown, kiwi's zijn verslaafd aan afhaal maaltijden. Zoals jullie in NL al meegekregen hebben, had ik gehoord.

Voor degene die het gemist hadden: gangmembers smokkelde afhaal maaltijden van KFC Auckland in.

Olle
Berichten: 2724
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 11:04

daffie1986 schreef:
Hi Lienek, ik vroeg me af hoe het nu gaat bij jullie? Kom jij nog in aanmerking voor het speciale residency visa, of was je net te laat hier? Zitten jullie eigenlijk in Level 3 of 2?

Grootste grap van de lockdown, kiwi's zijn verslaafd aan afhaal maaltijden. Zoals jullie in NL al meegekregen hebben, had ik gehoord.

Voor degene die het gemist hadden: gangmembers smokkelde afhaal maaltijden van KFC Auckland in.


Ik vind de kiwi's toch al hardcore :+
Inderdaad afhaalsnack KFC smokkelen en bij een protest 1 iemand op komen dagen. Ik hou ervan :D .

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-21 07:34

Protest met maar 1 persoon??? Die heb ik gemist denk ik, afgelopen anti-lockdown protesten hadden wel meer.

Ik moet bekennen dat ik de lockdown toch nu wel erg zwaar vind. Wij zitten in level 2 Dus niet te vergelijken met level 3 Maar ik ben het gewoon helemaal zat. Doelgroepen die per X datum gevaccineerd moeten zijn omdat ze anders hun baan kwijt raken.

Hebben hier in het dorp jaarlijks een open dag waarin we ook een kerst optocht hebben, foto's met de kerstman (volgens mijn dochter haar santa), kinderen kunnen op een graafmachine, rondje op een pony stappen, vers fruit ijs, food karren, enz. Overal wordt dan om een donatie gevraagd (wat je zelf kunt missen) voor een goed doel en iedere attractie doet wat anders. Kinderen keken er allemaal naar uit en dat gaat nu ook weer niet door, om nog maar af te wachten wat de zomervakantie straks gaat brengen, ik zit straks 9 weken met de kinderen thuis omdat ik geen vakantie durf te boeken. Die onzekerheid is echt zo verschrikkelijk ondertussen, er komt gewoon geen eind aan.

Olle
Berichten: 2724
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 10:40

daffie1986 schreef:
Protest met maar 1 persoon??? Die heb ik gemist denk ik, afgelopen anti-lockdown protesten hadden wel meer.

Ik moet bekennen dat ik de lockdown toch nu wel erg zwaar vind. Wij zitten in level 2 Dus niet te vergelijken met level 3 Maar ik ben het gewoon helemaal zat. Doelgroepen die per X datum gevaccineerd moeten zijn omdat ze anders hun baan kwijt raken.

Hebben hier in het dorp jaarlijks een open dag waarin we ook een kerst optocht hebben, foto's met de kerstman (volgens mijn dochter haar santa), kinderen kunnen op een graafmachine, rondje op een pony stappen, vers fruit ijs, food karren, enz. Overal wordt dan om een donatie gevraagd (wat je zelf kunt missen) voor een goed doel en iedere attractie doet wat anders. Kinderen keken er allemaal naar uit en dat gaat nu ook weer niet door, om nog maar af te wachten wat de zomervakantie straks gaat brengen, ik zit straks 9 weken met de kinderen thuis omdat ik geen vakantie durf te boeken. Die onzekerheid is echt zo verschrikkelijk ondertussen, er komt gewoon geen eind aan.


https://www.nu.nl/opmerkelijk/6153524/e ... kland.html :+

Ja die lockdowns lijken mij ook zwaar.
Wat heftig dat er doelgroepen zijn die hun baan kunnen verliezen als je niet gevaccineerd bent. Ik ben totaal geen anti-vaccer en zelf gewoon gevaccineerd, maar dit is wel heftig.

Zomer vakantie is bij jullie over een week of 7/8?

Danuah
Berichten: 451
Geregistreerd: 16-06-15

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 11:00

Living the dream! Ik ben ZO jaloers!
Hier mijn WHV voor NZ ook gehad, maar door een val van het paard niet kunnen gaan. Zo naar dat je de kans maar één keer krijgt en ik daar nu niet meer naartoe kan om te werken. Australië wel afgevinkt, maar dé droom is toch wel Nieuw-Zeeland. Ooit... ondertussen ga ik maar even van jouw foto's genieten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anouk94, boyca, Emj_23, josien_m_, lina1998, Muggebeet, Tatjanaa en 73 bezoekers