[VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maessie

Berichten: 5743
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 13:37

Wauw!! Wat lijkt mij dit een heerlijk land! Deze komt zekerhoog op onze travelwishlist! Ontzettend leuk om zo een kijkje in het leven daar te krijgen!

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 14:33

Ik ben je gaan volgen op instagram! Wat een gaat avontuur ben je aangegaan zeg <3

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-20 08:17

Het lammetjes seizoen is begonnen. Midden winter, maar inmiddels zijn er al een aantal babies geboren!

Vandaag een rondje farm gedaan en geniet mee van al dat kleine grut:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

En mijn ‘kleine’ vent ook nog gespot:

Afbeelding

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 08:43

<3 Heerlijke foto's om mijn dag te beginnen !
Zo lief, die schapenbabies !
Klein ventje is ook een flinke knul aan 't worden :P

Mooie vergezichten ook weer. Staan wel een paar kilometer omheiningen zo te zien ... :=

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 10:57

Lammetjes <3
Zo leuk om ze te zien! Blijf vooral delen!!

MeMar

Berichten: 739
Geregistreerd: 21-11-05

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:58

Ik was benieuwd hoe de temperaturen nu bij jullie zijn en zag dat er nogal wat regen voorspeld is de komende dagen.
Maar dan ook echt hele dagen (als de voorspelling klopt), of valt het in real life toch wel mee?

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 03:27

MeMar schreef:
Ik was benieuwd hoe de temperaturen nu bij jullie zijn en zag dat er nogal wat regen voorspeld is de komende dagen.
Maar dan ook echt hele dagen (als de voorspelling klopt), of valt het in real life toch wel mee?


Goede vraag.. het verschilt echt per regio.
Ik was maandag en dinsdag in Levin en daar was het heerlijk 15 graden. Terug in Hawkes Bay is het regenachtig en zo’n 10 graden, maar we hebben de regen echt nodig hier. De boeren zijn er in ieder geval erg blij mee.

Afbeelding



Ik ben tijdens mijn uitwisseling naar school geweest in het plaatsje Foxton. En hier hebben ze een echte molen. Waande me heel eventjes weer in Nederland!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sta op het punt weer naar de farm te gaan. Elke dag zijn er weer nieuwe lammetjes! Helaas gisteren een overleden kleintje aangetroffen. Waarschijnlijk in het hek verstrikt geraakt.
Er is een schaap met 3 lammetjes wat te veel is voor 2 uiers. Wat ze hier doen is het dode lam van de vacht ontdoen en op het derde lammetje leggen zodat het andere schaap het lam als de hare gaat accepteren.
Wel vaker zulke verhalen gehoord maar nooit mee gemaakt!

Blijf maar leren hier. Ik zal vanavond hopelijk nog wat foto’s van de babies plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 04:08

Hey, die molen zijn wij ook langsgereden in februari! We hebben toen de toeristische route terug genomen van Palmerston naar Wellington (en bijna onze vlucht gemist omdat er door een mega ongeluk een hele snelweg afgesloten was := ).

Interessant om te lezen over de lammetjes en lijkt me heel bijzonder om dat soort dingen in het echt mee te maken. Zijn idd meestal van die dingen die je kent 'van horen zeggen'. Veel plezier op de farm!

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 10:19

Foxton is echt een soort van thuis voor mij vanwege mijn school periode toendertijd.
Al hoewel ik het liefste in Levin verblijf.

Vandaag was echt een heftig dagje. Meerdere dode lammetjes gevonden. (3) en eentje waar een havik vanaf vloog. Daar aangekomen bleek het beestje nog te leven. Snel bij de moeder zo goed als het kon wat biest afgetapt en aan hem gegeven. Helaas is hij vanavond bij de haard overleden.

Ik weet niet zo goed of ik een spoiler kan plaatsen hier? Hij was namelijk helemaal rood en moeders had hem niet droog gelikt dus het bloed is niet zijn bloed maar van de bevalling.

Verder nog wel wat leuke sfeerplaatjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


En baby deed zich te goed aan vers gras;
Afbeelding

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:30

Foxton is leuk.
Wij reden er bij toeval langs en zagen de molen. Dus even gestopt en wat gegeten bij de Dutch Oven.

Grappig om een broodje kroket en broodje frikandel te bestellen in Nieuw-Zeeland en allemaal kiwi's om je heen :)

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:36

Ohw... dode lammetjes vinden is minder leuk om mee te maken! Enig idee waarom ze doodgaan? Zijn ze niet erg vroeg in het seizoen, het is hier nog 'echt' winter (voor zover het in Queensland winter wordt).

Prachtige foto's van die heuvels zo, geen straf om daar te zijn! Het lam in de yard is al aardig opgedroogd en uitgevouwen! Leuk!

Foto plaatsen zou mij niet uitmaken; als wildlife carer / rescuer zie ik vaker dieren in minder prettige staat. Maar goed, ik ben niet de enige die hier meeleest. Spoiler is wellicht een goed idee. Ik zou niet durven zeggen wat daar de regels voor zijn.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 09:34

Helaas was de Dutch oven dicht toen ik er heen ging. Volgende keer weer!

Weer meer lammetjes spam;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:49

Echt postkaarten zijn dit, zo mooi ! <3

Wat jammer van die dode lammetjes. Heb ook geen probleem met foto ervan.

Die koeien zijn ook echt wel supergaaf ! Angus, toch ? Niet het gemakkelijkste karakter heb ik al gehoord }>

Ik zit in mijn boek ook in Nieuw-Zeeland nu :D

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 11:22

Wauw wat ontzettend gaaf!! Lijkt me echt prachtig daar.

Nienkex

Berichten: 1671
Geregistreerd: 31-05-08
Woonplaats: onder mijn dak

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 14:28

Wauw, zo gaaf!

Hoe is het weer nu bij jullie? Is er daar ook zo veel regen gevallen als in coromandel of valt het mee?

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 23:22

Pandora2 schreef:
Echt postkaarten zijn dit, zo mooi ! <3

Wat jammer van die dode lammetjes. Heb ook geen probleem met foto ervan.

Die koeien zijn ook echt wel supergaaf ! Angus, toch ? Niet het gemakkelijkste karakter heb ik al gehoord }>

Ik zit in mijn boek ook in Nieuw-Zeeland nu :D


Dankjewel! Maak echt veel te veel foto’s. Mijn geheugen zit helemaal vol haha.

En klopt Angus, goed gezien. Ik vind ze zelf niet lastig oid. Maar ze schijnen wel veel wilder te zijn dan bijvoorbeeld friese koeien. Ik help bijvoorbeeld regelmatig met het scheiden van de koeien wanneer ze bijvoorbeeld een enting nodig hebben. Maar ze zijn niet erg lastig. Ze weten precies hoe ze naar de yards moeten lopen en hoe alles werkt. Schapen daarintegen zijn veel moeilijker. Als er eentje uitbreekt dan gaan ze allemaal :p


Nienkex schreef:
Wauw, zo gaaf!

Hoe is het weer nu bij jullie? Is er daar ook zo veel regen gevallen als in coromandel of valt het mee?

Hier ook onwijs veel regen, wat ook echt nodig was. Geloof dat het eind deze week weer wat opklaart want we hebben ons eerste festival van het jaar op de planning staan dus ik duim voor mooi weer!


Aangezien jullie een foto niet er vonden, hierbij het lammetje dat ik probeerde te redden (toen nog levende) maar wel in een spoiler.

Spoiler:
Afbeelding



En nog wat sfeer plaatjes van o.a de Angus koeien. Alles op deze foto’s is dus de achtertuin van mijn schoonouders. Echt fantastisch!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Oke, eentje van de paarden die ik rij die helaas niet in de achtertuin is genomen :Y) -O-

Afbeelding

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 23:25

Oh ja bij jullie is het leven weer normaal toch zonder beperkingen? Ik kom eraan! Haha nee grapje, wat een geweldige foto’s en ik volg.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 08:21

sureido schreef:
Oh ja bij jullie is het leven weer normaal toch zonder beperkingen? Ik kom eraan! Haha nee grapje, wat een geweldige foto’s en ik volg.

Klopt! We hebben een aantal weken in complete lockdown gezeten maar nu is alles echt weer helemaal alsof er nooit iets is gebeurd. :D *\o/*

Enige waar aan het te merken is de economie en dat de grenzen dicht zijn op het moment.

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 08:59

Ohh wauw wat een prachtige foto's en bizarre achtertuin :)

Is er al een idee van wanneer de grenzen weer opengaan?
Ik begreep dat er een luchtbrug zal komen van Australië naar NZ, maar dat deze ook weer was uitgesteld.

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:44

Als ik Nieuw Zeeland was liet ik niemand hiervandaan naar binnen, zeker niet vanuit Victoria. Jullie zijn het kwijt en geloof mij, dat wil je graag zo houden! Hier zit iedereen nu weer met samengeknepen billen met die uitbraken in het zuiden.

Gave foto's weer zeg! Die Angus zien er vrij vriendelijk uit hoor! Ik heb (jaren geleden) met Brahmans gewerkt hier, in het noorden. Die zijn niet zo vriendelijk. Je wordt er heel vlug en lenig van zeg maar :')

Het ziet er ook wel akelig droog uit bij jullie, of vertekent dat op de foto's? Is er nog genoeg te eten voor het vee of moet er bijgevoerd worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:47

Oh, wat onwijs stoer dat je je hart gevolgd hebt en bent gegaan. Wel erg naar van die huisgenoten die alleen drankjes voor zichzelf gingen halen. Fijn dat je terecht kon bij je vriend! Het ziet er inderdaad erg McCleod's Daughters-achtig uit <3 Heb je, buiten die vriendin en je schoonfamilie, ook al een beetje een sociaal leven kunnen opbouwen daar? Ik ben ook aan het sparen voor een reis door NZ; mag wel uitkijken dat ik niet verknocht raak als ik alle verhalen hier zo lees! :D

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-20 00:33

Olle schreef:
Ohh wauw wat een prachtige foto's en bizarre achtertuin :)

Is er al een idee van wanneer de grenzen weer opengaan?
Ik begreep dat er een luchtbrug zal komen van Australië naar NZ, maar dat deze ook weer was uitgesteld.


De grenzen blijven tot in ieder geval eind 2020 dicht. En ik hoop ook dat ze dicht blijven eerlijk gezegd. We gaan hier best goed en de economie komt er tzt ook wel boven op!


Barramundi schreef:
Als ik Nieuw Zeeland was liet ik niemand hiervandaan naar binnen, zeker niet vanuit Victoria. Jullie zijn het kwijt en geloof mij, dat wil je graag zo houden! Hier zit iedereen nu weer met samengeknepen billen met die uitbraken in het zuiden.

Gave foto's weer zeg! Die Angus zien er vrij vriendelijk uit hoor! Ik heb (jaren geleden) met Brahmans gewerkt hier, in het noorden. Die zijn niet zo vriendelijk. Je wordt er heel vlug en lenig van zeg maar :')

Het ziet er ook wel akelig droog uit bij jullie, of vertekent dat op de foto's? Is er nog genoeg te eten voor het vee of moet er bijgevoerd worden?


Precies!

Ja de Angus zijn echt leuke koeien. En omdat het geen melk koeien zijn blijven de kalfjes lang bij hun moeders. Echt een heerlijk gezicht! Volgende week zijn er weer een aantal uitgerekend dus dan hebben we lammetjes en kalfjes! <3 Het is nu al zo’n heerlijk gezicht. Al die babies die aan het spelen zijn met elkaar. Geniet er zo van!

Het is super droog geweest, we voeren nog steeds bij helaas. Er is nu veel regen dus het wordt al weer groener gelukkig!


culaccino schreef:
Oh, wat onwijs stoer dat je je hart gevolgd hebt en bent gegaan. Wel erg naar van die huisgenoten die alleen drankjes voor zichzelf gingen halen. Fijn dat je terecht kon bij je vriend! Het ziet er inderdaad erg McCleod's Daughters-achtig uit <3 Heb je, buiten die vriendin en je schoonfamilie, ook al een beetje een sociaal leven kunnen opbouwen daar? Ik ben ook aan het sparen voor een reis door NZ; mag wel uitkijken dat ik niet verknocht raak als ik alle verhalen hier zo lees! :D


Ik zit hier bij een voetbal vereniging en heb daar al een aantal leuke meiden leren kennen! Dus wat dat betreft begin ik steeds meer een sociaal leven te krijgen. Ik rij ook paard maar leer niet heel veel meiden op die manier kennen nog, wie weet als het straks lente is dat alle activiteiten ook weer wat op komen.

Ik denk dat je trouwens niet meer weg wil na een reis! Het is zo weids en ik geniet met volle teugen!

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 08:42

Wat een leuke achtertuin ! <3
Die foto van de paarden is ook een leuke locatie :P
Blijf vooral veel foto's posten! Ik ben benieuwd naar het nieuwe jonge leven aankomende week !

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 09:04

Nz moet ook lekker zijn grenzen dichthouden.

Kiwi's die teruggaan naar het land zorgen alleen al voor genoeg stress. Las vorige week dat er een man in Auckland in quarantaine besloot dat hij even kon ontsnappen en naar de supermarkt gaan (terwijl positief getest 8)7 )

Anoniem

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 12:24

Ja, als je ervan houdt, is (team)sporten inderdaad een ideale manier om mensen te leren kennen! En ja, ik ben ook bang dat ik niet meer weg wil als ik daar ooit ben geweest, haha. Wat mooi trouwens dat de kalveren zo lang bij de moeders kunnen blijven!