[VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 10:48

culaccino schreef:
Ja, als je ervan houdt, is (team)sporten inderdaad een ideale manier om mensen te leren kennen! En ja, ik ben ook bang dat ik niet meer weg wil als ik daar ooit ben geweest, haha. Wat mooi trouwens dat de kalveren zo lang bij de moeders kunnen blijven!


Klopt zeker, voor mij leek het een makkelijke instap. 10 jaar terug ging ik hier naar school en was het een stuk makkelijker. Nu moet je echt zelf manieren vinden om sociale contacten op te doen.


Ik zou willen dat ik kon beschrijven hoe het voelt hier te zijn. Vandaag was echt een dag die ik gewoon weg niet kan uitdrukken in woorden. Niet omdat er echt heel veel is gebeurd, maar de combi van licht en donkere wolken en een regenboog was echt magisch. Echt van die momenten die je moet koesteren. Samen met mijn vriend, partner en compagnon daar op de motorbike de lammetjes af te gaan, heuvel op en af. Ik geniet en voel me precies waarvoor ik hier heen verhuisd ben. Iets wat ik Nederland echt miste.
Af en toen wel die kleine geluksmomentjes met vrienden, familie en paarden die ik zeer zeker koester, maar dit is toch echt zo anders.
Hopelijk kunnen de foto’s iets van mijn gevoel overbrengen al is het in het echt 10x beter.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Overigens vandaag mogen assisteren bij een bevalling van een 3-ling. moeder kreeg ze er niet uit met als gevolg, vriendlief, ik en schoonvader druk in de weer.
En hier bij het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

En achter op de can-am ze verplaatsen naar een kleine paddock om rustig door mams schoongelikt te worden inclusief mijn heerlijke en charmante gezicht, zat namelijk onder het bloed en slijm :')

Afbeelding

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 23:00

Het is zo raar te denken dat het leven hier volstrekt normaal is. Afgelopen weekend was er een festival. Al die mensen bij een, geen regels en gewoon vrijheid.

De lammetjes gaan goed. Echt elke dag weer leuk om ze te zien spelen. Sommige zijn echt altijd nieuwsgierig en durven ver van mams te gaan. Al die gekke bokkesprongen, fantastisch om te zien. <3

Hier weer wat foto’s van de farm:
Afbeelding
Afbeelding


Ik ben ook druk bezig met het opzetten van mijn bedrijf. *\o/* Ik ga in eerste instantie beginnen met het aanbieden van frontriemen, riemen, zadel sieraden en sleutelhangers met bling. Zodra dat eenmaal van de grond is wil ik hier ook andere merken bij betrekken.

Ben al een tijdje aan het klooien voor een logo maar zo moet ie worden: (een logo designer zal hem nog aanpassen tzt, dit is echt een kladversie uiteraard)

Afbeelding


En nog een aantal weidse foto’s :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lightielight

Berichten: 756
Geregistreerd: 31-10-06

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 07:40

Lieve Lieneke, wat heerlijk om dit allemaal nog eens hier te lezen.......met tranen in mijn ogen, dat wel...maar ik ben zo ontzettend trots op je..... hopelijk, als de grenzen weer open gaan, kunnen we dit allemaal met eigen ogen aanschouwen en een klein beetje meegenieten van je leven daar.......

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 08:52

Prachtige foto's..
En geniet er maar vooral van jullie weer "normaal" kunnen festivallen. Het is jullie gegund.

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 11:44

Wat een mooi land, prachtige foto’s ook. Vind je logo erg mooi qua opzet. Benieuwd wat een professional ervan maakt

Heb onlangs een serie boeken gelezen die zich afspelen in het NZ van grofweg 1830-1900, werd zo mooi omschreven dat ik er spontaan geen wilde. Nu ik jouw foto’s zie wil ik helemaal haha.

Nienkex

Berichten: 1671
Geregistreerd: 31-05-08
Woonplaats: onder mijn dak

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 14:26

Wauw wat een mooie foto’s!
Het lijkt me heerlijk dat het leven daar weer terug is naar normaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 16:23

truus1957 schreef:
Wat een mooi land, prachtige foto’s ook. Vind je logo erg mooi qua opzet. Benieuwd wat een professional ervan maakt

Heb onlangs een serie boeken gelezen die zich afspelen in het NZ van grofweg 1830-1900, werd zo mooi omschreven dat ik er spontaan geen wilde. Nu ik jouw foto’s zie wil ik helemaal haha.

Oeh, hoe heten die boeken?

Geweldige foto's weer, het licht lijkt zo dromerig. En wat heerlijk met al die lammetjes! Ik vind je logo ook mooi :j

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:47

culaccino schreef:
truus1957 schreef:
Wat een mooi land, prachtige foto’s ook. Vind je logo erg mooi qua opzet. Benieuwd wat een professional ervan maakt

Heb onlangs een serie boeken gelezen die zich afspelen in het NZ van grofweg 1830-1900, werd zo mooi omschreven dat ik er spontaan geen wilde. Nu ik jouw foto’s zie wil ik helemaal haha.

Oeh, hoe heten die boeken?

Geweldige foto's weer, het licht lijkt zo dromerig. En wat heerlijk met al die lammetjes! Ik vind je logo ook mooi :j


Boeken zijn van Sarah Lark, zij heeft meerdere series geschreven, kijk maar eens op bijv Bol.
Elisabeth Station vond ik een van de mooiere series

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:53

Ik blijf mij maar vergapen aan jouw foto's <3
Er zit echt een stukje magie in ofzo :')

Logo is mooi hoor !

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 08:21

Wat een jaloersmakende foto's toch :)
Prachtig. Ik vrees ook dat als ik er ooit kom ik moet blijven :+

Maar goed, grenzen dicht voorlopig: hoe belangrijk is de toeristen sector in New Z?

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-20 10:39

corine1981 schreef:
Wat een jaloersmakende foto's toch :)
Prachtig. Ik vrees ook dat als ik er ooit kom ik moet blijven :+

Maar goed, grenzen dicht voorlopig: hoe belangrijk is de toeristen sector in New Z?

Heel groot, veel banen zijn dus verloren gegaan. Wel gaan veel locals nu hun eigen ‘backyard’ ontdekken, maar internationale toeristen betalen veel meer natuurlijk.


Hier een aantal foto’s met uitzicht vanaf Te Mata Peak hier in Havelock North <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:45

Wauw!! Schitterend!! <3

Hoe is het over het algemeen met de NZ economie nu?
Heeft de snelle en harde aanpak van Jacinta (wat overduidelijk het virus de das heeft omgedaan) geleid tot een complete economische chaos of komt NZ dat wel te boven?
Ik weet wat dat betreft te weinig van ‘jullie’ af en ben er wel benieuwd naar.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 08:02

Economie hier is oke, alhoewel er pas echt inzicht is over een paar maanden.
Huizen prijzen zijn nog steeds hoog en alles is binnen een maand verkocht op het moment.

Hier nog wat leuke kiekjes van mijn trip naar de Wairarapa, gebied nabij hoofdstad Wellington.

Aantal locals:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog wat natuur shots:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:38

Mooie foto's weer !
De locals zijn grappig :D

Ik las van de week dat jullie 100 dagen zonder nieuwe corona besmetting zijn +:)+

paddraigh
Berichten: 3693
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 10:44

Ik volg!

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 11:48

Helaas na 102 dagen corona vrij zijn er 4 besmettingen geconstateerd. Mede hierdoor gaat Auckland vanaf morgen terug naar level 3 en de rest van het land naar level 2. Was te verwachten maar je hoopt er niet op natuurlijk..

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:52

-O- Wat jammer !

Er worden wel meteen maatregelen getroffen als ik het goed begrijp ?

Kunnen ze hier (belgie) nog wel wat van leren :Y) . Wij hebben altijd geschommeld rond de 80 nieuwe besmettingen per dag en toen werden opeens alle maatregelen versoepeld :')
Met het bekende resultaat nu dus tot gevolg...

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:50

Lienek schreef:
Helaas na 102 dagen corona vrij zijn er 4 besmettingen geconstateerd. Mede hierdoor gaat Auckland vanaf morgen terug naar level 3 en de rest van het land naar level 2. Was te verwachten maar je hoopt er niet op natuurlijk..


En hoe kan dat dan? De grenzen zijn toch nog dicht of toch niet meer nu?

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 21:17

Suzanne F. schreef:
Lienek schreef:
Helaas na 102 dagen corona vrij zijn er 4 besmettingen geconstateerd. Mede hierdoor gaat Auckland vanaf morgen terug naar level 3 en de rest van het land naar level 2. Was te verwachten maar je hoopt er niet op natuurlijk..


En hoe kan dat dan? De grenzen zijn toch nog dicht of toch niet meer nu?


Alleen nieuw zeelanders kunnen momenteel terug keren. Zij moeten dan in quarantaine voor 2 weken. Er was laatst al iemand uit die quarantaine ontsnapt om naar de supermarkt te gaan.... -O- Dus er zal wel meer niet helemaal goed zijn gegaan. Ze moeten de regels gewoon aanscherpen. Iedereen heeft nu genoeg tijd gehad om terug te keren als ze wilden vind ik persoonlijk. Het was zo normaal weer en dat voelde echt heerlijk. Zo zie je maar hoe snel we het verpesten

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:31

Men weet nog te weinig van het virus. Het kan ook via dieren worden overgedragen, kijk maar naar de nertsenfokkerijen in Nederland.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:53

Wat vervelend zeg.. Wat gaan ze nu voor maatregelen treffen dan? Het ging zo goed! Wat een klote virus is het eigenlijk ook hè.

D_akota

Berichten: 661
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 19:07

<3 <3 <3 <3 love NZ. Geweldige foto’s. Ik was daar in 2004, veel te lang geleden!!! Tickets zijn vaak prijzig en ik vind het zonder om voor 2 weken die kant op te gaan. Hoop dat het ons over een paar jaar lukt om dan een maand of zo die kant op te kunnen❤️

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 23:09

D_akota schreef:
<3 <3 <3 <3 love NZ. Geweldige foto’s. Ik was daar in 2004, veel te lang geleden!!! Tickets zijn vaak prijzig en ik vind het zonder om voor 2 weken die kant op te gaan. Hoop dat het ons over een paar jaar lukt om dan een maand of zo die kant op te kunnen❤️


Ja 2 weken is echt veel te kort, zeker als je wat wilt zien van het land. Het is te divers om alleen op 1 plek te blijven.
Mocht je ooit deze kant op komen, je bent altijd welkom hier in Hawkes Bay!


sureido schreef:
Wat vervelend zeg.. Wat gaan ze nu voor maatregelen treffen dan? Het ging zo goed! Wat een klote virus is het eigenlijk ook hè.

Auckland zit nu in Level 3, lockdown en wij de rest, in level 2. Wat betekend dat je overal moet inschrijven waar je komt. Ondanks dat is hier niet echt veel veranderd, gelukkig!
Over 2 weken horen we meer en tot nu toe is het virus alleen in Auckland opgedoken.


Even wat leuk nieuws, ik ga over hopelijk 6 weken open met mijn bedrijf!!
Alles is zo goed als klaar en ga nu keihard werken om echt open te gaan (online)

Dit is mijn logo uiteindelijk geworden:


Afbeelding

Mochten jullie me willen supporten dan kunnen jullie mijn pagina volgen op Instagram @equestrian.lhs


Ik heb er ontzettend veel zin in om echt te beginnen! Ben al heel druk bezig en in gesprek met verschillende fabrikanten van merken die wellicht hier heen willen verkopen!

En stiekem kijk ik ook al rond naar een toekomstig ‘model’ voor mijn producten *\o/*

Maar tot die tijd geniet ik van deze knapperd:

Afbeelding

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 10:40

Wat een prachtig logo is het geworden !
Heel veel succes met je bedrijf !

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 11:34

Gaaf, heel veel succes!