[VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 08:42

Wat gaaf Lieneke! Ik zie natuurlijk wel eens wat op facebook voorbij komen maar had niet het hele verhaal erbij. Ik ben jaloers hahahaha

Ik ben er nog nooit geweest maar het staat wel op mijn verlanglijstje.

Wranglerbutt

Berichten: 10377
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:05

You.are.living.MY.dream. .... ;( Geintje natuurlijk, wat heerlijk voor je! :):) +:)+

Ik ben 2 jaar geleden voor het eerst in NZ geweest en had het gevoeld dat ik 'thuis' kwam.. <3
Had ik dat maar eerder geweten :roll: nu een beetje laat (53) om een nieuw leven te beginnen en corona maakt het nu zelfs onmogelijk om er weer voor een vakantie naar toe te gaan :\

tuija_r
Berichten: 66
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:23

Super interessant, ik volg mee! :j

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:28

Heel gaaf! Ik ben als 8-jarige naar Nieuw Zeeland geweest, en zelfs voor mijn jonge ik heeft dat zo'n indruk gemaakt dat ik écht heel graag terug wil. Ik heb er ook 'familie' (aangetrouwd en toen gescheiden, maar hee :D) wonen en als zij eens in de zoveel tijd naar NL komen, zie ik ze ook. Dus jouw foto's doen het wel weer zo erg kriebelen!

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:36

Wat enorm gaaf!

Vorig jaar op huwelijksreis door Nieuw-Zeeland gegaan.
We hadden graag dit jaar of begin volgend jaar weer willen gaan, maar helaas door de Corona crisis zien we dat niet echt meer gebeuren.
Wij balen er ook echt van dat we boven de 30 zijn en dan een restrictie hebben van max. 3 maanden maar in NZ mogen verblijven.

Wel echt heel gaaf dat je je hart hebt gevolgd. Ik opteer voor meer foto's ;)

PS: snel even op je instagram gekeken, maar je bent ook echt een prachtige vrouw!

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 11:04

Tof zeg. Diep in mijn hart zou ik zo willen gaan maar lastig om hier alles achter te laten. Ik droom dus graag mee met avonturen van een ander. Ik hoop voor je dat alles mbt je visum redelijk makkelijk en snel zal verlopen.

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 11:17

Oh wat ontzettend gaaf zeg <3
Bij die foto van de scheerdershut zie ik Tess en Claire zo lopen... en zou ik er zo zelf willen lopen.

Wat heb ik bij die serie vaak bedacht dat t me aan de ene kant een hard en moeilijk leven lijkt maar aan de andere kant ook een geweldig leven.

Ik zou het nu niet kunnen maar weet natuurlijk nooit hoe het leven gaat lopen. Ondertussen droom ik graag in jouw topic verder en heb ik je zojuist op Instagram gevolgd.

mignonne2403

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-05-13

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 12:01

Wauww super gaaf! Dit is echt mijn droom haha, misschien ooit na mijn studie <3

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 14:21

WOOWW echt supervet.

Bedankt voor het inkijkje in jouw leven!

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 14:39

Prachtig dit ! Ik kreeg al meteen een Mc Leods' gevoel bij je eerste foto's :D

Je woont echt in het mooiste land ter wereld <3
En jullie hebben een hele goede premier :j

Ik lees op dit moment het boek '' Dwars door Oceanië ''. Een verslag van een reporter die een fietstocht maakt door Australië ( de hele outback door := ), Tasmanië en Nieuw-Zeeland ( noorder-en zuidereiland )
Heb er ook stukjes van op tv gezien.
En met jouw verhaal heb ik er nog meer beeld bij +:)+

Hoe gaat het met je lammetje ondertussen ?
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 09-07-20 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Enjoy_

Berichten: 609
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 14:40

Olle schreef:
Wat enorm gaaf!

Vorig jaar op huwelijksreis door Nieuw-Zeeland gegaan.
We hadden graag dit jaar of begin volgend jaar weer willen gaan, maar helaas door de Corona crisis zien we dat niet echt meer gebeuren.
Wij balen er ook echt van dat we boven de 30 zijn en dan een restrictie hebben van max. 3 maanden maar in NZ mogen verblijven.

Wel echt heel gaaf dat je je hart hebt gevolgd. Ik opteer voor meer foto's ;)

PS: snel even op je instagram gekeken, maar je bent ook echt een prachtige vrouw!


Sjees nou! Kan je daar geen werk als model oppakken? Jij bent echt prachtig en Nieuw-Zeeland staat je goed!
Super nice om mee te kijken naar je avontuur.

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:16

Oh wauwie, wat tof. Ik volg ook. Ik zou sowieso graag eens naar Australië of Nieuw-Zeeland gaan. De foto’s zijn zo mooi, echt waar ik van houd! Maar ik ben echt een bangerd, ik durf niet zomaar daarheen. En dan het tijdsverschil, heb ik een enorme jetlag waar ik doodziek van word.
Wat dapper van je dat je zomaar gegaan bent, ik wou dat ik zo avontuurlijk was. Ik volg heel graag je avonturen op afstand. Dan rijd ik stiekem ook een beetje mee in de McLeod film. Prachtig, ik zwijmel er al helemaal bij weg.
Kan je daar ook modellenwerk doen trouwens?

cursebreaker

Berichten: 11457
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:26

Wauw TS wat een droom dit en wat knap dat je dat 'gewoon' even doet en door blijft gaan ondanks ook wat tegenslagen hier en daar. _/-\o_

Het geeft me idd echt McLeod's Daughter vibes <3 <3 Ik ga je avonturen in het mooie Nieuw-Zeeland graag volgen. Heel veel succes daar! En je Insta foto's zijn ook echt waanzinnig gaaf zeg <3

Nienkex

Berichten: 1671
Geregistreerd: 31-05-08
Woonplaats: onder mijn dak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 17:28

Wat gaaf dat je die stap gemaakt hebt!
Ik ben stiekem wel een beetje jaloers hoor, ook al ben ik ruim een jaar in Nieuw-Zeeland geweest, ik wil zo graag weer terug, want wat een fijn land is het <3

Escada

Berichten: 3845
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 19:32

Ooooh fantastische topic *\o/*
Ik ben 3 maanden in NZ geweest, nog steeds ontzettend veel heimwee maar ik ben terug gegaan naar Nederland voor de liefde die Nederland helaas wel prima vind :')
Ik ben heel erg jaloers op jou :D

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 19:39

Ik volg! Gaaf hoor!!

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:06

Dit land staat heel hoog op mijn verlanglijstje! Wat een voorrecht om daar nu te mogen wonen.

Ik volg!

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 23:16

daffie1986 schreef:
TS, welk visum heb jij nu dan? Want ik mag toch echt geen eigen bedrijf starten op een werkvisum voor zover ik weet, maar alleen op entrepreneur of investment visa. Laatste nieuws was trouwens dat alle visums tot eind van het jaar verlengd worden. Ik vraag me vóóral af waarom schapen in zoveel verschillende koppels gehouden worden rond aflammeren? En niet net zoals koeien zoveel mogelijk bij elkaar voor het afkalven.


Hier net door de molen geweest voor nieuwe visums, ml en dl hebben hem al en die van mij is nog in afwachting van NZ police report, heeft máár 3 maanden geduurd t.o.v. 3 weken in 2017.

Edit: verrek joh, ik mag ook (net als WHV) een eigen bedrijf starten. Was echt in de veronderstelling dat je alleen voor een baas mocht werken.


Klopt! Ik was ook erg verbaasd, vandaar dat ik nu een bedrijfje wil starten.
Zijn jullie beide Nederlanders? Ik weet dat dat het aanvragen van visums ook erg afhankelijk is met wat je partner is. Het helpt als hij kiwi is. Vaak willen ze het dan sneller doen, alhoewel ik nu ivm corona geen idee heb hoe snel het zal gaan.

Over de schapen; hier worden ze gehouden in de groepen die gedekt zijn door een bepaalde ram. Zo weet je precies welke ram direct resultaat levert en welke niet. Verder lopen ze hier in groepen á 30-50 stuks. Ook om ze zoveel mogelijk rust te geven voor het lammeren en te zorgen dat elk stuk land voldoende gras heeft.
Eigenlijk heel logisch, nu fokt mijn vriend een bepaald ras dus die moet alles ook goed bij houden ivm verkoop. Zijn ras gaat voornamelijk naar andere fokkers en niet echt naar de slacht, behalve wanneer er gewonde of hele oudere dieren bij zitten.

Escada schreef:
Ooooh fantastische topic *\o/*
Ik ben 3 maanden in NZ geweest, nog steeds ontzettend veel heimwee maar ik ben terug gegaan naar Nederland voor de liefde die Nederland helaas wel prima vind :')
Ik ben heel erg jaloers op jou :D

Dat herken, maar ik riep toen altijd al dat NZ altijd op nummer 1 kwam. Ik wilde altijd terug met of zonder een man. Die relatie heeft niet standgehouden en weet zeker dat hij hier ook niet zijn draai had kunnen vinden.


cursebreaker schreef:
Wauw TS wat een droom dit en wat knap dat je dat 'gewoon' even doet en door blijft gaan ondanks ook wat tegenslagen hier en daar. _/-\o_

Het geeft me idd echt McLeod's Daughter vibes <3 <3 Ik ga je avonturen in het mooie Nieuw-Zeeland graag volgen. Heel veel succes daar! En je Insta foto's zijn ook echt waanzinnig gaaf zeg <3


Dankjewel en leuk dat je volgt! Ik probeerde ook echt de Mcleods vibes over te brengen want zo voelt het hier echt. Misschien iets meer regen op het moment maar deze regio is vrij droog dus vaak is het heerlijk weer. Echt genieten.

Suzanne F. schreef:
Oh wauwie, wat tof. Ik volg ook. Ik zou sowieso graag eens naar Australië of Nieuw-Zeeland gaan. De foto’s zijn zo mooi, echt waar ik van houd! Maar ik ben echt een bangerd, ik durf niet zomaar daarheen. En dan het tijdsverschil, heb ik een enorme jetlag waar ik doodziek van word.
Wat dapper van je dat je zomaar gegaan bent, ik wou dat ik zo avontuurlijk was. Ik volg heel graag je avonturen op afstand. Dan rijd ik stiekem ook een beetje mee in de McLeod film. Prachtig, ik zwijmel er al helemaal bij weg.
Kan je daar ook modellenwerk doen trouwens?

Ik heb dus enorme vliegangst. Ik haal altijd oxazepammetjes bij de huisarts. Dit keer heb ik een tussenstop gedaan op Bali om de vlucht op te breken. Hielp enorm met mijn jetlag! Dus dat zou ik je zeker aanraden.
Modellen werk is hier bijna niet te vinden. Waar het in Nederland al lastig is om betaald werk te vinden, is het hier bijna non-existent. Ze willen allemaal we met je samenwerken maar allemaal voor ‘portfolio’ dus eigenlijk staat het op een laag pitje.


Pandora2 schreef:
Prachtig dit ! Ik kreeg al meteen een Mc Leods' gevoel bij je eerste foto's :D

Je woont echt in het mooiste land ter wereld <3
En jullie hebben een hele goede premier :j

Ik lees op dit moment het boek '' Dwars door Oceanië ''. Een verslag van een reporter die een fietstocht maakt door Australië ( de hele outback door := ), Tasmanië en Nieuw-Zeeland ( noorder-en zuidereiland )
Heb er ook stukjes van op tv gezien.
En met jouw verhaal heb ik er nog meer beeld bij +:)+

Hoe gaat het met je lammetje ondertussen ?


Ik ben ook ontzettend blij met hoe hier het land bestuurt wordt. Jacinda en onze minister of health hebben echt onwijs veel gedaan voor dit land. Het is lastig en het gaat economisch gezien veel zwaarder worden de komende maanden. Maar ik denk dat dit land er heel sterk uit gaat komen.

Ik heb gehoord over die reis, maar verder niet echt meegekregen. Denk dat wanneer je hier zit het wat meer langs je heen gaat, je zit er inmiddels al. :)

Lammetje gaat goed. Hij is echt een sterke man, helaas blijkt hij maar 1 bal te hebben dus nu de vraag wat we met hem gaan doen. Voor de fok is hij nu niet echt meer interessant natuurlijk.

Mondy schreef:
Oh wat ontzettend gaaf zeg <3
Bij die foto van de scheerdershut zie ik Tess en Claire zo lopen... en zou ik er zo zelf willen lopen.

Wat heb ik bij die serie vaak bedacht dat t me aan de ene kant een hard en moeilijk leven lijkt maar aan de andere kant ook een geweldig leven.

Ik zou het nu niet kunnen maar weet natuurlijk nooit hoe het leven gaat lopen. Ondertussen droom ik graag in jouw topic verder en heb ik je zojuist op Instagram gevolgd.


Dat was ook precies de reden dat ik die foto heb geplaatst en gemaakt. Ik voelde me helemaal Tess die dag. Het is echt interessant en zeker zwaar leven. Mijn schoonvader en vriend zijn beide stockagent naast het werk op de farm. Het scheelt dat ze zoveel land hebben waardoor het bijvoeren normaal niet aan de orde is. Nu met de droogte krijgen alleen de koeien extra voer.


Bedankt voor alle reacties, ik zal proberen later nog op meer mensen te reageren. Had niet zoveel respons verwacht!
Ik kom zondag met een update en meer foto’s!

Zouden jullie het leuk vinden dat ik op instagram wat meer video’s plaats om mijn ‘thuis’ te laten zien? Foto’s doen echt af aan hoe mooi het hier is vind ik!

Afbeelding

Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 06:15

Jeetje, die laatste foto <3 prachtig zeg!

MeMar

Berichten: 739
Geregistreerd: 21-11-05

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 08:40

Zo enorm gaaf! Het reizen naar Australie en Nieuw Zeeland heb ik altijd gezien als 'te ver'..
Maar wat is het daar machtig mooi.

Geniet ze daar zou ik zeggen! :-)

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:44

Jeetje wat gaaf zeg! Wat een lef om helemaal daarheen te verhuizen!

Ik ga je zeker volgen.

Mijn man en ik hebben een reis naar NZ gepland staan voor maart & april 2021! We kijken er enorm naar uit! Hopelijk kan het doorgaan....

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:48

Wauw zeg, wat gaaf! Ik kom ook volgen!

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:10

Wat leuk dat je ook over die fietsreis gehoord hebt ! :D Ik zit nog steeds op de Stuart Highway in het boek. Later komt Nieuw-Zeeland :P

Het lammetje kan misschien de mascotte van je eigen bedrijfje worden ? <3
Geen idee of castreren een optie is. Wordt ie vast heel tam en knuffelbaar van :D

Foto's en videos op insta zijn natuurlijk altijd leuk, maar hier is nog leukerder 8-)

Trouwens bedankt voor dit topic. Nu wil ik ook in Nieuw-Zeeland wonen :')

Luckyy80

Berichten: 1013
Geregistreerd: 02-04-12
Woonplaats: Midden-Nederland

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:27

Supertof Lieneke! Wauw! <3

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:30

Wat ontzettend gaaf dat je daar je plekje hebt gevonden zeg en heel leuk dat Bokt mag meegenieten 8-)