[VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
PotjeMayo
Berichten: 563
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: bij m'n kat

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 02:42

Oooh wat ontzettend gaaf! Ik ben een grote narnia fan en ik herkende het gelijk :D
Ik wil daar ooit nog eens zo graag heen! Nieuw Zeeland lijkt mij sowieso erg gaaf!
Mooie foto's <3

"One day, you will be old enough to start reading fairytales again." ~C.S. Lewis


Suzanne F.
Berichten: 49168
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 08:51

Narnia ken ik wel maar ik herkende dit niet. Niet zo’n enorme fan dus denk ik.

Heb je ook nog LOTR of Hobbit landschappen? Die herken ik vast wel.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Wranglerbutt
Berichten: 10377
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:36

Cathedral Cove <3 Ik ben er in 2018 geweest - toen was het wel een stuk drukker! :D
Toevallig is een plaatje van Cathedral Cove ook de (standaard) achtergrond van mijn werklaptop ;)

Birdie60
Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:19

Wat leuk! Ik volg.

Santos_05
Berichten: 3070
Geregistreerd: 23-12-04

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:08

Wat gaaf! Voor mij alweer 20 jaar geleden, maar ik blijf een zwak houden voor het land. Geweldig om mee te kunnen genieten!

Insta: EBR_samen_sterk/ FB:EBR https://www.tiktok.com/@hbh_teamebr?_t=8csqHkwEQOo&_r=1
Boomslepen, ploegen, horseboarden, horseball met onze paarden - 1e Equifair Neckrope 2023

Lienek
Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-20 09:44

Suzanne F. schreef:
Narnia ken ik wel maar ik herkende dit niet. Niet zo’n enorme fan dus denk ik.

Heb je ook nog LOTR of Hobbit landschappen? Die herken ik vast wel.


Je ziet dit terug in de scene waar ze op het trein station staan en dan het landschap veranderd!

Ik heb (nog) geen LOTR fotos... die komen nog! Reed gisteren nog langs Hobbiton maar het is heel duur om daar eventjes langs te gaan en vond dat nogal zonde van mijn geld ;)

Wranglerbutt schreef:
Cathedral Cove <3 Ik ben er in 2018 geweest - toen was het wel een stuk drukker! :D
Toevallig is een plaatje van Cathedral Cove ook de (standaard) achtergrond van mijn werklaptop ;)

Het is nog steeds super druk hoor! Zelfs nu zonder toeristen. Moest echt goed gaan staan er voor!
Was ook wel mede omdat het een super mooie dag was, labourweekend en midden op de dag.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

Olle
Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 10:03

ohh wat heerlijk ziet dit eruit!
Ik ben niet eens meer lichtelijk jaloers... :D

Ga je nog verder doorreizen of moeten jullie weer terug?

Lienek
Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-20 09:34

Olle schreef:
ohh wat heerlijk ziet dit eruit!
Ik ben niet eens meer lichtelijk jaloers... :D

Ga je nog verder doorreizen of moeten jullie weer terug?


Whoops late reactie! Maar inmiddels zijn we weer terug en hadden helaas niet meer tijd verder rond te reizen.

Ik ga trouwens met mijn producten naar een soort gelijk horse event eind deze maand zie ook dit topic:
[EV] Equi Fest Nieuw Zeeland, hoe deel ik mijn stand in?

En ja, ik weet het, het zadel is afschuwelijk maar helaas de enige die ik momenteel ter beschikking heb om foto’s van te maken.


En het nieuwe 15 hectare land is vandaag ook even ingewijd, en hopelijk volgt het paard snel!
Hier wat foto’s van de zonsondergang hier op het nieuwe stuk paradijs <3 :D

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

Olle
Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 09:56

Prachtige foto's weer.
Hopelijk kan je inderdaad snel je eigen paard hebben.

Spannend dat je op een event gaat staan met je product!
Probeer hier sowieso een hoop samples neer te zetten en mocht je een webshop hebben deze te tonen op een tablet ofzo ;-)

De wolk op de laatste foto lijkt trouwens op een prachtige roze dolfijn :)

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:07

O ja, een dolfijn, ik zie het ook. Mooie foto’s weer.

riannhuh
Berichten: 1723
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Bûten Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 21:31

Wauw Lieneke, ontzettend gaaf dat je naar NZ vertrokken bent! En wat een fantastische plaatjes <3
(Ik ken je nog van wedstrijden en knhs kamp)

Als het aan mijn wederhelft gelegen had, hadden wij daar inmiddels ook gewoond, maar ik vind NL toch ook wel fijn haha ;) wij zijn vlak voor alles plat kwam te liggen door corona weer teruggekomen van de 2e keer NZ (1e keer was 5 jaar daarvoor).

Het viel ons wel op dat het in 5 jaar tijd veeeel drukker geworden is met toeristen. Dat zal nu in deze coronaperiode wel helemaal anders zijn.

Heel veel geluk daar en succes met je eigen onderneming, ik blijf je volgen!

&if=1

Lienek
Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-20 21:37

riannhuh schreef:
Wauw Lieneke, ontzettend gaaf dat je naar NZ vertrokken bent! En wat een fantastische plaatjes <3
(Ik ken je nog van wedstrijden en knhs kamp)

Als het aan mijn wederhelft gelegen had, hadden wij daar inmiddels ook gewoond, maar ik vind NL toch ook wel fijn haha ;) wij zijn vlak voor alles plat kwam te liggen door corona weer teruggekomen van de 2e keer NZ (1e keer was 5 jaar daarvoor).

Het viel ons wel op dat het in 5 jaar tijd veeeel drukker geworden is met toeristen. Dat zal nu in deze coronaperiode wel helemaal anders zijn.

Heel veel geluk daar en succes met je eigen onderneming, ik blijf je volgen!


Hi Rianne! Tuurlijk weet ik nog wie je bent!

Toen ik vorig jaar hier arriveerde heb ik me ook echt verbaasd over de drukte. Zoveel toeristen overal!
Nu door Corona is het rustiger op alle plekjes, en zelfs dan is het soms nog druk vanwege alle locals die nu hun eigen land gaan verkennen!


Hier ben ik afgelopen weekend naar een gala geweest ‘enchanted ball’ welke al twee keer was uitgesteld maar nu eindelijk door ging. Voelde heerlijk om echt uit te pakken en een mooie jurk aan te mogen!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


En zondag moesten we wat vee verplaatsen dus zo brak als ik was ging ik mee helpen (en hier was het inmiddels 24 graden!)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

We hadden vorige week veel last van regenval, in Napier zijn heel veel mensen noodgedwongen uit huis gezet omdat het overstroomd was.
Wij hebben geluk dat we in Waipawa zitten en op een heuvel wonen dus geen/nauwelijks overlast gehad!
De regen was voor ons alleen maar goed want we hebben eindelijk gras! Hawkes Bay is namelijk een van de droogste regio’s, welke me doet denken aan zuid-Frankrijk. Waardoor er weinig regen valt en het bijna altijd mooi weer is. Mede hierdoor is boeren heel lastig. Je ziet hier ook veel wineries vanwege het klimaat! <3

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

Anoniem

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 21:49

Mooi :D De ene dag chique in gala, de volgende ochtend brak tussen de koeien. Mooi Teletubbielandschap!

Heftig voor die mensen uit Napier, maar fijn dat de regen voor jullie wel gunstig is geweest. :j

Suzanne F.
Berichten: 49168
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 21:55

Ja ik had ook meteen in mijn hoofd: Het zonnetje lacht, de lucht is blauw... :D

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 22:12

Dat is wat je noemt een gewaagde jurk hoor!
Maar je kan het prima hebben, erg mooi

Lienek
Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-20 20:08

culaccino schreef:
Mooi :D De ene dag chique in gala, de volgende ochtend brak tussen de koeien. Mooi Teletubbielandschap!

Heftig voor die mensen uit Napier, maar fijn dat de regen voor jullie wel gunstig is geweest. :j


Haha ik gok dat dat ook wel mijn leven in Nederland was. Ene dag vol in de make up en opgedirkt en de volgende ochtend stond ik om 8 uur koffie te drinken op stal. Krijg er een glimlach van wanneer ik terug denk aan die tijden. Ik mis zulke dingen wel heel erg aan Nederland. Met name mijn paarden leven.

Over paarden leven gesproken, mijn event is volgende week al! En nu is mijn order van de fabrikant teruggestuurd om een of andere vage reden waardoor ik waarschijnlijk niet op tijd alles aangevuld krijg. ;( Zo balen!

Verder nog wat mooie foto’s van gisteravond:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

We vonden ook nog deze eetbare paddestoel!!

[ img ]

En het land verder op heeft zoveel gras!!! Niet normaal. Mijn vriend liet zich ontvallen of hij niet wat paarden daar in pension kan neer zetten (15ha) aangezien zijn schapen dat nooit kunnen kaal vreten :P en dat leek mij wel een goed idee, het is prachtig land en volledig met stroom omheind (dat zie je hier niet veel)

[ img ]

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

Suzanne F.
Berichten: 49168
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:07

Zijn dat Dexter koetjes?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Lienek
Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-20 21:15

Suzanne F. schreef:
Zijn dat Dexter koetjes?

Nee! Het zijn pure Angus koeien met kalfjes <3
Helaas hadden we gisteren een dood stierkalf (nummer 2 van de groep) wss vanwege het verse gras gestorven. Zo sneu, m’n schoonouders doet het echt veel, vooral mijn schoonvader is zo trots op zijn koeien. En dan moeder koe die maar zocht naar haar kalf, zo sneu en hard kan het leven zijn.

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

Suzanne F.
Berichten: 49168
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:18

Oh ze leken op Dexters. Angus staat bekend om het lekkere vlees toch?
Sneu altijd als er iets misgaat met de kalfjes.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Lienek
Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-20 06:44

Suzanne F. schreef:
Oh ze leken op Dexters. Angus staat bekend om het lekkere vlees toch?
Sneu altijd als er iets misgaat met de kalfjes.

Klopt! We eten hier niet veel van de koeien omdat ze allemaal in het stamboek zijn opgenomen. Zelfde geldt voor de schapen. Toevallig nu jong schaap welke helaas door een blessure afgemaakt zal worden en hier in de vriezer gaat belanden. Ik heb laatst gezien hoe mijn vriend een schaap uit zijn lijden verloste, vond ik toch wel heel heftig ondanks dat het beestje echt ondanks alle antibiotica echt op was.


Vanmiddag nog even met mijn babies geknuffeld in de hitte. <3

[ img ]

[ img ]

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

Suzanne F.
Berichten: 49168
Geregistreerd: 03-03-01

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:52

Oh wat een dotjes.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Lienek
Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-20 22:57


Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: [VOLG] Een nieuw leven aan de andere kant van de wereld..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 07:43

Zo mooi!

The trouble with trouble is that it always starts out as fun.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 10:06

Zo mooi dat filmpje !
De koeien zien er echt supergoed uit, daar mogen je schoonouders met recht trots op zijn !
Ik vind die Angus echt prachtige dieren <3 Jammer dat er ééntje alleen hier in mijn weitje niet zou aarden :')

Op 15ha kan je al een paar paarden neerzetten ja :D
Wat leuk zeg! Spijtig dat het niet om de hoek is, ik was al kandidaat :P

Lienek
Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-20 21:45

Er is weer veel gebeurd! Heb voor de eerste keer mijn bedrijf aan Nieuw Zeeland laten zien, wat echt goed ging (op de wind, regen en een bijna weg gewaaide tent na :') )

Even een aantal foto’s en ben nu al mijn videos maar op Youtube aan het zetten omdat ik geen ruimte meer op mijn telefoon heb :o :D

Kijk en geniet van de zomer die nu officieel is begonnen!
Napier-Taupo road:

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Pourerere Beach

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

En mijn babies kwamen gisteren knuffelen! <3
[ img ]
[ img ]

Straks wordt een van de volbloeden van mijn schoonvader afgeleverd dus er zal ook vanaf nu wat meer paarden spam aan komen!



En een filmpje van ik geloof Tangoio falls.. heb het per ongeluk shine falls genoemd :roll:

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 158 bezoekers