Lanzarote of Fuerteventura.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Lanzarote of Fuerteventura.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-20 08:50

Hoi,

Als alles mee zit is het de bedoeling om volgend jaar februari met 3 stellen op vakantie te gaan naar 1 van deze eilanden. Eerst wilde we eigenlijk verder weg gaan maar gezien de omstandigheden lijkt het ons verstandig om komend jaar nog gewoon in Europa te blijven.

Zelf ben ik al op Fuerteventura geweest met een vriendin maar dat was 100% een luie vakantie wat daar perfect kan.

Nu willen we een vakantie wel all inclusive maar met huur auto zodat we wel het hele eiland over kunnen om leuke plekken te bezoeken. Ons idee is meer: 1 dag luieren bij het hotel en de omgeving in de buurt van het hotel, 2 dagen met de auto het eiland rond, 1 dag een leuke excursie of naar iets van een dieren/water park, en een dag van het eiland af naar een ander eiland. En dan nog 2 dagen invullen met dingen waar we nog een keer naar toe willen of wat zo in ons op komt.

Wij vragen ons af op welk eiland we het beste aan ons trekken komen. En waar de temperatuur in februari het beste is.

Afgelopen jaar hebben we dit gedaan op Tenerife en dat was erg geslaagd! Ook hadden we geluk met temperaturen boven de 25 graden, maar wat ik heb begrepen is dat wel geluk hebben.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Lanzarote of Fuerteventura.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:29

Waarom wil je all inclusieve als je zoveel op stap gaat? Dan betaal je voor voor eten en drinken waar je geen gebruik van kunt maken.
Ik vind Lanzarote heel leuk en er is genoeg te doen. Wij hebben toen gewoon voor een paar dagen een auto gehuurd en de rest van de dagen dingen gedaan die op loopafstand van het hotel waren of een ritje met de taxi.

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: Lanzarote of Fuerteventura.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:32

Zit je vast aan deze 2 eilanden? Want La Palma is ook fantastisch. Vind ik zelf het mooiste canarische eiland.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Lanzarote of Fuerteventura.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:35

Lanzarote vind ik erg leuk. Het is ontzettend vulkanisch wat voor een heel aparte omgeving zorgt. Het is niet zo groot waardoor je ook met een paar dagen autohuur de leuke toeristische attracties gezien kan hebben.

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 20:46

Ingrid_92 schreef:
Zit je vast aan deze 2 eilanden? Want La Palma is ook fantastisch. Vind ik zelf het mooiste canarische eiland.

Nee hoor, andere eilanden mogen ook aangeraden worden.

Ik meende alleen dat La Palma een van de koudste eilanden is, gezien wij in februari gaan en toch mooi weer willen hebben lijkt mij La Palma te koud.

Mocht dat niet zo zijn, vraag ik mij af wat er zoal te doen is? Is er behalve natuur en cultuur bekijken ook veel gezelligheid van dorpjes of kleine boulevards?

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Lanzarote of Fuerteventura.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 20:49

Ik ben op Tenerife, Lanzarote en Gran Canaria geweest en vond de laatste het fijnst. We hadden een heel fijn, rustig hotel, goed eten, waterpark inclusief (niet super groot maar wel leuk!). Vlakbij de zee ook en ik heb hele leuke excursies gedaan. Er was een dorpje met de bus goed bereikbaar (2 zelfs) waar we ook ons nog een paar dagen vermaakt hebben!

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Lanzarote of Fuerteventura.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 20:54

Als je in corralejo fuerteventura bent, bijvoorbeeld bahia azul villa’s. Dan zit je vlakbij de pont naar Lanzarote en kun je een dagje timanfaya nationaal park doen.

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:42

Petrichor schreef:
Ingrid_92 schreef:
Zit je vast aan deze 2 eilanden? Want La Palma is ook fantastisch. Vind ik zelf het mooiste canarische eiland.

Nee hoor, andere eilanden mogen ook aangeraden worden.

Ik meende alleen dat La Palma een van de koudste eilanden is, gezien wij in februari gaan en toch mooi weer willen hebben lijkt mij La Palma te koud.

Mocht dat niet zo zijn, vraag ik mij af wat er zoal te doen is? Is er behalve natuur en cultuur bekijken ook veel gezelligheid van dorpjes of kleine boulevards?


Voor uitgaan kun je beter niet naar La Palma gaan. Dat is echt een natuureiland.
Lanzarote is qua weer idd wel vaak lekker.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:41

Ik ben bij beide geweest, ook nog Tenerife. Ik ga niet meer naar de Canarische eilanden, eerlijk ik vind er niks aan :=
Wij waren er vorig jaar in juni en toen was het zelfs nog koud :=

CarolineCF
Berichten: 702
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 15:52

Het klimaat van beide eilanden in februari kan je goed vergelijken via https://www.waarschijntdezonwel.nl/. Het verschilt overigens niet veel de gemiddeldes liggen bij beide rond de 20 graden in die tijd van het jaar. Voor Europese begrippen heerlijk dus voor hartje winter.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Lanzarote of Fuerteventura.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 17:19

Ik noem Fuerteventura altijd het grote niets ;) Zo heb ik het althans ervaren.

Ik zou dus zonder meer kiezen voor Lanzarote. Daar is imo veel meer te zien.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 17:22

Ik vind dus niks aan Lanzarote. Een grote rots, meer niet. Geen groen, alleen maar steen. Weinig zandstranden. Nee, vond er geen hol aan.
Ik zou dan voor Fuerteventura gaan.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Lanzarote of Fuerteventura.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 17:24

Ben je ook het binnenland in geweest behalve naar Timanfaya? Want dat was echt wel groen.
In Fuerteventura daarentegen heb ik alleen maar zand gezien :+

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Lanzarote of Fuerteventura.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 17:29

Ik vond lanzarote zo leuk. We hadden geen fantastisch weer. Maar we hebben ons elke dag vermaakt. Ik vond het erg mooi en ook de landschappen.
Wij zaten niet all-inclusive maar direct aan de boulevard. In een appartement met een binnendoorgangetje naar de supermarkt. Maar we hebben alleen in restaurants gegeten.
Ik vond het verrassend leuk!

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 12:48

Suzanne F. schreef:
Ik vind dus niks aan Lanzarote. Een grote rots, meer niet. Geen groen, alleen maar steen. Weinig zandstranden. Nee, vond er geen hol aan.
Ik zou dan voor Fuerteventura gaan.


Ik kan een heel verhaal typen, maar ik ben het hier volledig mee eens.

Goed, het was op Lanzarote wel warm in februari, maar we hebben ook lange broeken dagen gehad en regen.

Nessie

Berichten: 8580
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Lanzarote of Fuerteventura.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 13:04

Ik vond Lanzarote ook niet heel aansprekend, het hotel was wel mooi (Barcelo Costa Teguise Beach), met jacuzzi op je balkon, mooi zeezicht en mooie zwembaden. Zaten ook rond die periode en de temperatuur schommelde tussen de 18 en 22 graden.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 13:32

Nessie schreef:
Ik vond Lanzarote ook niet heel aansprekend, het hotel was wel mooi (Barcelo Costa Teguise Beach), met jacuzzi op je balkon, mooi zeezicht en mooie zwembaden. Zaten ook rond die periode en de temperatuur schommelde tussen de 18 en 22 graden.


Is dat dat hotel met een eigen baaitje? Waar zo’n brug/looppad over het water loopt?

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 13:53

Fuerteventura is een eiland met verschrikkelijk veel wind! Hou daar rekening mee juist in februarie, dan kan die 23 graden aanvoelen als 13.
Lanzarote moet je echt van houden, volgens de canarios.

La Palma... het mooiste eiland. In die kun kun je de door jullie gewenste activiteiten hier gewoon doen, mits je geen uitgaansleven met bars en discotheken verwacht.... Maar wel kun je rustig tot 's avonds laat een drankje doen in de kustplaatsjes, ga wel naar de westkust in februarie en verken het eiland vanuit daar.

Wat is koud? Hoe hoger op de berg, hoe frisser. Aan de westkust is de temperatuur het hele jaar rond in principe minimaal 20 graden. Ga je op pad naar de hoogste toppen? Pues, jasje mee. Ga je naar het laurierbos? Regenkleding mee. Mischien heb je het nodig, mischien niet.

Nessie

Berichten: 8580
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 14:04

Suzanne F. schreef:
Nessie schreef:
Ik vond Lanzarote ook niet heel aansprekend, het hotel was wel mooi (Barcelo Costa Teguise Beach), met jacuzzi op je balkon, mooi zeezicht en mooie zwembaden. Zaten ook rond die periode en de temperatuur schommelde tussen de 18 en 22 graden.


Is dat dat hotel met een eigen baaitje? Waar zo’n brug/looppad over het water loopt?


Het ligt wel aan een baai-achtig gedeelte en vlakbij een pier, maar dat is niet privé. Het heeft een infinity pool en een gewoon zwembad en heel goed eten, maar voor de rest ben ik alleen naar de kant van het dorpje op geweest want ik vond de kant van het strand te koud :P

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 14:52

Wij hebben ons prima vermaakt op Fuerteventura. Appartement aan de rand van Corralejo.
We zijn twee keer met bootje naar het natuurreservaat eiland Lobos direct voor kust geweest om te wandelen en te snorkelen (met wetsuit overigens, ik vond het water best fris). Eiland vond ik mooi en ruig.
Wandeltocht naar het grote zandstrand ten zuiden van Corralejo was ook mooi.
En we zijn een dagje met OV naar het stadje El Cotillo geweest, waanzinnig mooie kust met rotsen vond ik, en leuk met hoge golven om even de zee in te gaan.
Je kunt vanuit Corralejo Lanzarote zien liggen en er gaan ook dagtrips heen, hebben wij niet gedaan.
Ik vond Fuerteventura geen echt ‘spectaculaire’ bestemming, het is erg onbegroeid en je merkt dat alles draait om toerisme en dat is erg grootschalig allemaal. En de wind, ja, Fuerte= sterke en Ventura=wind, en dan hoor je mensen die zich erover verbazen dat het veel waait. :D Maar voor een weekje bijtanken met zon in februari was het heerlijk vond ik. Ik ken de andere eilanden niet trouwens. :)

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Lanzarote of Fuerteventura.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 12:54

Wij hebben alles nog even goed bekeken, waarschijnlijk gaan we naar Gran Canaria.

Dit jaar zijn we naar Tenerife geweest dus dat word hem sowieso niet meer want daar hebben we bijna alles wel gezien. Fuerteventura is waarschijnlijk toch te saai qua natuur. En Lanzarote lijkt ons ook niet gek veel te beleven. In Gran Canaria (ben ik al 2 keer geweest, maar wederom meer om te relaxen) is veel gezelligheid maar ook de mogelijkheid om mooie plekken in de natuur te zien. :)

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:00

:D
Grappig. In je andere topic gaf je aan alles behalve Gran Canaria want dat hadden jullie allemaal al wel gezien. :D

Ik vermaak me altijd prima op Gran Canaria hoor, wij zitten altijd in het zuiden bij Maspalomas, heerlijk. Dit jaar niet, ik heb voor de zekerheid ongeboekt naar volgend jaar. Ik durfde het niet aan deze zomer.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Lanzarote of Fuerteventura.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:03

Ik moet zeggen dat Gran Canaria mij afgelopen jaar ook positief verrast heeft. :j
Toch vond ik Lanzarote ook echt mooi. Ik geloof wel dat ik eerder nog terug zou gaan naar Lanzarote dan naar Gran Canaria.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Lanzarote of Fuerteventura.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:07

Ik vond lanzarote ook heel mooi, beter dan fuerteventura. Het is apart, ik zou niet snel voor een 2e x gaan maar ik vond het een hele mooie vakantie.

Afbeelding

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 13:28

Eigenlijk wilde we in eerste instantie helemaal niet naar de Canarische eilanden, maar ze willen wel allemaal mooi weer en ze willen ook geen van allen lang vliegen. Tja dan is de keuze niet echt reuze natuurlijk. :+

Gran Canaria zijn de meeste nog niet geweest en de gene die er wel zijn geweest hebben nog nooit het hele eiland ontdekt. :)