Op vakantie met honden, waar naartoe?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Joy_Mennings
Berichten: 2263
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Op vakantie met honden, waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-21 09:34

Hoi allemaal,

Hopelijk kunnen we dit jaar weer ergens naartoe in de zomer. Omdat we eigenlijk een safari zouden doen dit jaar, maar we het risico niet willen nemen zijn we op zoek naar een land waar we met onze honden op vakantie zouden kunnen.

Het gaat om een golden doodle (groot) en een coton de tulear. Beide langharig, ook al worden ze geknipt, dus het liefst niet in te warme landen. Tenzij ze regelmatig kunnen afkoelen.

Welke landen zouden jullie aanraden?

Uiteraard gaan we pas last minute boeken als we meer weten wat corona zal doen.

Alvast bedankt!

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram


kimmie261
Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Op vakantie met honden, waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 09:38

Hier in Duitsland zit de siriushoeve, ik weet niet of dat iets is wat je zoekt? Speciaal voor een vakantie met honden:

https://www.siriushoeve.com/

Joy_Mennings
Berichten: 2263
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-21 09:52

kimmie261 schreef:
Hier in Duitsland zit de siriushoeve, ik weet niet of dat iets is wat je zoekt? Speciaal voor een vakantie met honden:

https://www.siriushoeve.com/


Zoiets zou zeker leuk zijn! Wij kunnen helaas niet naar een adults only plek maar iets vergelijkbaars zou zeker goed zijn. Als de omgeving maar leuk is.

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Op vakantie met honden, waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 09:53

Engeland is ontzettend hondvriendelijk en heeft prachtige natuur.

Joy_Mennings
Berichten: 2263
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-21 10:06

Many schreef:
Engeland is ontzettend hondvriendelijk en heeft prachtige natuur.


Mijn broertje en ik hebben dit dus ik ook al aangegeven maar mijn ouders denken dat een hond eerst een aantal weken in quarantaine moet wanneer we naar Engeland gaan.
Ik zal dit nog eens uitzoeken, ook hoe het zit met de brexit enzo.

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram

Oshaa
Berichten: 1041
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 10:17

Many schreef:
Engeland is ontzettend hondvriendelijk en heeft prachtige natuur.


Ze zijn helaas met de Brexit iets minder hondvriendelijk geworden (als in, je moet een paar extra stappen ondernemen).

Quarantaine hoeft niet, als je ze max 72u en minimaal 24u van te voren ontwormd hebt voor tapeworm (bij de dierenarts met handtekening etc) en een bepaald gezondheidscertificaat hebt (dat is nieuw en nog niet helemaal duidelijk). Daarnaast natuurlijk de hondsdolheid enting. Een EU-paspoort is niet meer geldig in de UK.
Maar als je er eenmaal binnen bent is het idd een heel gaaf land! Wales of Schotland zijn echt fantastisch (en Engeland ook ;) ).
Maar lastminute is wel duurder, omdat je met de boot / trein zit.

Veel landen zijn vrij hond vriendelijk, alleen mag je soms niet in de Nationale Parken (in bijvoorbeeld Polen en Frankrijk mag het vrijwel niet). Scandinavië is qua temperatuur misschien een goede optie? Of Duitsland?

Wij gaan hopelijke deze zomer in de Alpen trekken met de hond. Wel in de Zwitserse, omdat daar de hutten hond-vriendelijker zijn dan in Oostenrijk.

Ineke2
Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Op vakantie met honden, waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 10:31


Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Flowq
Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Re: Op vakantie met honden, waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 21:49


Douce
Berichten: 3502
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Op vakantie met honden, waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:08

Tsjechië is vriendelijk voor honden. Verder hebben wij ook goede ervaringen met Oostenrijk, je kunt daar altijd de hoogte in om af te koelen.

“Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:24

Oshaa schreef:
Many schreef:
Engeland is ontzettend hondvriendelijk en heeft prachtige natuur.


Ze zijn helaas met de Brexit iets minder hondvriendelijk geworden (als in, je moet een paar extra stappen ondernemen).

Quarantaine hoeft niet, als je ze max 72u en minimaal 24u van te voren ontwormd hebt voor tapeworm (bij de dierenarts met handtekening etc) en een bepaald gezondheidscertificaat hebt (dat is nieuw en nog niet helemaal duidelijk). Daarnaast natuurlijk de hondsdolheid enting. Een EU-paspoort is niet meer geldig in de UK.
Maar als je er eenmaal binnen bent is het idd een heel gaaf land! Wales of Schotland zijn echt fantastisch (en Engeland ook ;) ).
Maar lastminute is wel duurder, omdat je met de boot / trein zit.

Veel landen zijn vrij hond vriendelijk, alleen mag je soms niet in de Nationale Parken (in bijvoorbeeld Polen en Frankrijk mag het vrijwel niet). Scandinavië is qua temperatuur misschien een goede optie? Of Duitsland?

Wij gaan hopelijke deze zomer in de Alpen trekken met de hond. Wel in de Zwitserse, omdat daar de hutten hond-vriendelijker zijn dan in Oostenrijk.

Een EU paspoort is nog wel geldig in de UK. En de behandeling voor lintworm moet maximaal 120 uur oud zijn, geen 72. :)

iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Op vakantie met honden, waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:00

Nou hebben wij geen hond, maar ik denk dat Oostenrijk zeker een optie is! Zie daar altijd veel mensen met honden!

Letsdunit
Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Op vakantie met honden, waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:15

Scotland is geweldig, onze Jack Russel heeft er de tijd van haar leven gehad.

Nederland is ook erg mooi, wij hebben een stacaravan aan het Friese Wold, daar is een losloopgebied met spartelvijver voor honden. Camping de Twee Provincieen ligt aan het losloopgebied en verhuurt ook een leuk huisje waar honden welkom zijn. Nederland is ook prachtig !

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:20

Mijn ervaring is dat ze bijna overal hondvriendelijker zijn dan in Nederland. Onze hond gaat graag mee naar Frankrijk, Noord Italië, België. Engeland was ook erg geslaagd en extreem hondvriendelijk (als in soms zijn eigen menu kaart, eigenlijk altijd snacks en drinken en soms een mand voor bij de tafel). Engeland doen wij wel met de trein, dan zit je gewoon samen in de auto. Laat 'm liever niet in de auto achter op de boot. Lintworm was altijd al nodig voor Engeland, ik zie online bij de nvwa eigenlijk geen verschil met eerst. Hondsdolheid is volgens mij overal verplicht, in België voorbeeld ook.

Jacquelinee_
Berichten: 1508
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:34

Wij zijn tot nu toe altijd naar Tsjechië gegaan met onze hond.
Ze zijn daar super hond vriendelijk. Wij vroegen altijd beleefd of onze hond mee binnen mocht in een restaurant, winkel etc. Werden altijd heel gek aangekeken van natuurlijk mag die mee naar binnen! En hond werd altijd als eerste bedient met een bakje water voordat er aan ons iets gevraagd werd.
En je hebt er echt prachtige natuur om te wandelen. Wij zaten altijd in een hotel van Nederlandse eigenaren in de buurt van t Lipno meer en Theresa valley . Helaas hebben de eigenaren t hotel verkocht.
Hebben door hun een ander hotel aangeraden gekregen, ook van Nederlandse eigenaren, helaas afgelopen jaar niet kunnen proberen ivm corona.

https://www.hotelkilian.cz/

Don't worry, be happy schoentje :)

Oshaa
Berichten: 1041
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 12:38

Mkango schreef:
Een EU paspoort is nog wel geldig in de UK. En de behandeling voor lintworm moet maximaal 120 uur oud zijn, geen 72. :)


Had het in december ergens allemaal uitgezocht maar zie inderdaad dat het paspoort er nu wel weer bij staat! Paar weken geleden was alleen zo'n specifiek gezondheids certificaat nog geldig maar dat is gelukkig al weer anders.

Bedankt voor het erop attenderen! Kan de UK weer op het lijstje ;)

akishino
Berichten: 1866
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Op vakantie met honden, waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 12:49

Onze honden (die niet voor warmte gemaakt zijn) zijn jaren mee naar oostenrijk geweest. Hele goede ervaringen wat betreft temperatuur, omgeving, hondvriendelijk.

HOOP is een klein lichtje in je hart, dat vandaag MOED geeft en morgen KRACHT

petitparis
Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Op vakantie met honden, waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 12:52

Duitsland: Vrienden van mij verhuren er vakantiehuisjes met goed omheinde tuintjes. Plus de omgeving is prachtig. Ze maken mij altijd jaloers met foto's. Maar helaas voor ons net te ver om met honden en paarden naartoe te trekken.

https://www.waldundwiese.land/?fbclid=I ... _7l9IjoiYE

There is beauty in everything, even the things that scare us.

KarmaChansy
Berichten: 6925
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Op vakantie met honden, waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 12:58

Zweden is heerlijk en makkelijk aan te rijden als het weer kan met corona :j

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Letsdunit
Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Op vakantie met honden, waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:03

Is Zweden niet erg lastig met honden invoeren ?

KarmaChansy
Berichten: 6925
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:07

Letsdunit schreef:
Is Zweden niet erg lastig met honden invoeren ?


neee zweden is juist makkelijk, alles mag :+ uiteraard wel de benodigde vaccinatie nodig maar verder kom je gewoon binnen.

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:41

Ineke2 schreef:
Mochten jullie Zweden overwegen staat hier veel info: https://www.zwedenweb.com/vakantie-in-z ... uisdieren/

Jaren geleden in Zweden geweest, toen moesten de honden nog getitterd zijn. Daar lees ik niks over. En ik ben zelf op zoek gegaan naar een douanier met de paspoorten om ze aan te melden. Groot nadeel vond ik dat de tuin bij de huizen bijna niet omheind is en ze mochten bijvoorbeeld niet op een terras van een restaurant.
Uiteindelijk heeft Zweden bij mij geen warme gevoelens achter gelaten als vakantieland (kwam ook door het weer hoor)
Ik ben dol op Duitsland als vakantieland met honden: heel hondvriendelijk: eerst krijgen de honden en bak water en daarna wordt pas gevraagd of wij ook iets willen drinken. Fantastisch. De Eiffel kan ik van harte aanbevelen.

Eilandje
Berichten: 2823
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:44

FleurVP schreef:
Mijn ervaring is dat ze bijna overal hondvriendelijker zijn dan in Nederland. Onze hond gaat graag mee naar Frankrijk, Noord Italië, België.


België is net heel hondonvriendelijk en veel Belgen met honden zijn dan ook “jaloers” op Nederland. Zo mogen ze hier in Vlaanderen letterlijk nergens loslopen.

95Ellen
Berichten: 587
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 13:53

iirrssjjee schreef:
Nou hebben wij geen hond, maar ik denk dat Oostenrijk zeker een optie is! Zie daar altijd veel mensen met honden!


Wij zijn vroeger, met onze hond, inderdaad meerdere keren naar Oostenrijk geweest, dat is echt super!
Wij verbleven altijd bij Landalpark Hochmontafon, in die buurt zijn veel skiliften in de zomer ook open.
De hond mocht in die regio ook mee restaurants in enzo, en in het openbaar vervoer (met muilkorf).

[ img ]

Femia
Berichten: 331
Geregistreerd: 15-01-10

Re: Op vakantie met honden, waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:16

Kijk eens op de site dogs included. Heel veel mogelijkheden

Joy_Mennings
Berichten: 2263
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Op vakantie met honden, waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-21 20:49

Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga er na mijn examenperiode eens goed naar kijken.

Nederland zijn we vorig jaar (en eerder al geweest) dus mocht het met corona kunnen, dan zouden we liever ergens anders heen gaan. Oostenrijk zijn wij twee jaar geleden geweest, bij Brandnertal, dat viel een beetje tegen. Maar kan ook aan de periode gelegen hebben, we gingen in de meivakantie

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, Anoukjuuuhh, carola, DexterM, L_Flo, leonie1988, mvdende, verootjoo en 82 bezoekers