Vakantiehuisje met paardenstallen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Vakantiehuisje met paardenstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:38

Leuk, heel veel succes gewenst!


CarolineCF
Berichten: 700
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 07:43

MizzMontana schreef:
Aan de vakantiegangers van bokt die wel eens met hun eigen paarden op vakantie gaan zou ik graag wat vragen stellen.

Als je een vakantiehuisje uitzoekt waar stallen bij zijn wat zouden jullie belangrijkste criteria dan zijn?

Denk hier bij aan ligging ten opzichte van ruiterpad en natuurgebied.
Stal en weidegang of ook mogelijkheid 24/7 buiten.
Is er bij onbeperkt buiten ook behoefte aan een paddock voor de paarden die niet zo lang op gras kunnen?
Eigen hooi en brok meenemen of juist alles geregeld op locatie.
Zelf alles doen, voeren, uitmesten, buiten zetten of juist volpension.
Welke faciliteiten zou je verwachten, poetsplaats, wasplaats, zadelkast, solarium, etc.

Welke dingen staan hier niet bij maar schieten jullie meteen te binnen als je denk aan vakantie met je eigen paard?

Wat is een schappelijke prijs per paard per nacht?
Ik vind online prijzen die variëren van €7 voor alleen weidegang en €22,50 voor stalling met brok, hooi, strooisel en weidegang.

Om even een idee te geven, wij hebben een 2 persoons zelfvoorzienende accommodatie liggend aan de ruiterroute van een groot natuurgebied, dit huisje wil ik gaan verhuren met stallen er bij.


Ik ben in het verleden heel lang op zoek geweest naar een vakantiehuis met paddock omdat ik mijn paard niet op de wei kan zetten. Een vrije uitloopstal is helemaal ideaal. Verder idd dichtbij ruiterroutes.

MarliesV
Berichten: 15147
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Vakantiehuisje met paardenstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 08:26

Ik zou het ideaal vinden dat je 2 stallen hebt die grenzen aan een paddock en dan weer aan een wei.

Dan kan je zelf als eigenaar kiezen voor op stal (of alleen de nacht), samen in de paddock of samen op de wei.

Die van mij mag geen gras, sommige mensen willen ze juist op gras, altijd op stal of altijd buiten of een combi, alles is zo mogelijk.

Stalbedekking gewoon met vlas of zaagsel en de mogelijkheid tot het kopen van stro of hooi.
Dus of zelf meenemen of inkopen bij jou.

Krachtvoer zelf meenemen. En voor de rest zelfvoorzienend huis, ook zelfvoorzienende stal. Dus zelf mesten ed. Maar wel daar een goede kruiwagen/mestvork voor ter beschikking hebben.
En dan als extra service dit tegen betaling aanbieden.

Denk dat flexibel hier in zijn het beste werkt.

Kosten: per paard 20-25 euro per nacht op basis van zelfzorg, incl stalbedekking en evt met hooi?

Life is short....SMILE while you still have teeth!

frutsels
Berichten: 369
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 08:45

Wat een leuk idee!

Wij doen dit regelmatig dus ik kan je wel aangeven waar wij altijd op letten.

- direct grenzend aan ruiterroute, omdat niet alle paarden goed verkeersmak zijn. dus niet eerst langs allerlei huizen (waar dan honden blaffend uit de tuin schieten bv) of langs de weg moeten om bij een ruiterpad te komen. Of dat je eerst een stukje met de trailer moet rijden om buiten te kunnen gaan rijden.
- brok, stro en hooi vrij te pakken en zelf te voeren
- paddock en/of weidegang per paard zodat je ze of samen of apart kunt zetten
- ruime stallen waar ze elkaar kunnen zien en met steun om even je zadel op te hangen
- een kast of zadelkamer om je zadel en andere spullen in op te bergen

Wat wij ook heel belangrijk vinden is de mogelijkheid om zonder kosten kort van te voren te annuleren. Omdat je namelijk te maken hebt met paarden die wel eens kreupel kunnen zijn, wil je niet een accommodatie waarbij je niet zonder kosten kunt annuleren als zoiets gebeurt. Wij boeken dit bijvoorbeeld nooit.

MizzMontana
Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-21 08:56

Hey wat leuk dat er nog steeds reacties binnen komen op mijn vragen.

Flexibiliteit wil ik zeker gaan bieden. Mijn idee is om het heel kleinschalig te houden, alleen verhuren in de vakanties en met de ruiter vierdaagse en de autumn dessert trail enzo. Dat maakt het wel makkelijker om meer met specifieke wensen van gasten rekening te houden.

Die vrije uitloop stallen zijn zo mooi! Heb dat in Zwitserland veel gezien en als we ooit de stallen gaan verbouwen wil ik dat ook wel. Paddock en weide sluit al wel op elkaar aan.

Voorlopig zitten we nog volop in de verbouwing van het gastenverblijf. We zijn op een kleine tegenvaller met de riolering gestuit en daar kunnen we pas na de vorst mee verder.

Frutsel hier heb ik echt nog helemaal niet aan gedacht, goed punt van je. Als er nog niets extra’s geregeld is vind ik het redelijk dat het idd kosteloos annuleren is. Echt heel kort van te voren (minder dan 24u) moet ik over na gaan denken hoe ik dat dan doe. Als je bijvoorbeeld met ontbijt reserveert heb ik wellicht al kosten gemaakt.
Hier ga ik nog even goed over nadenken.

Het grenst wel direct aan een ruiterpad, voor de routes naar rechts kun je gelijk het bos in, voor de routes naar links is het een klein stukje langs de straat.

Samen met mijn team zet ik me in voor MAKE-A-WISH
https://www.actiemakeawish.nl/actie/team-vakgebieden
Help mee en laat wensen van ongeneselijk zieke kinderen uitkomen.

janneke584
Berichten: 1911
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:25

MizzMontana schreef:
Hey wat leuk dat er nog steeds reacties binnen komen op mijn vragen.

Flexibiliteit wil ik zeker gaan bieden. Mijn idee is om het heel kleinschalig te houden, alleen verhuren in de vakanties en met de ruiter vierdaagse en de autumn dessert trail enzo. Dat maakt het wel makkelijker om meer met specifieke wensen van gasten rekening te houden.

Die vrije uitloop stallen zijn zo mooi! Heb dat in Zwitserland veel gezien en als we ooit de stallen gaan verbouwen wil ik dat ook wel. Paddock en weide sluit al wel op elkaar aan.

Voorlopig zitten we nog volop in de verbouwing van het gastenverblijf. We zijn op een kleine tegenvaller met de riolering gestuit en daar kunnen we pas na de vorst mee verder.

Frutsel hier heb ik echt nog helemaal niet aan gedacht, goed punt van je. Als er nog niets extra’s geregeld is vind ik het redelijk dat het idd kosteloos annuleren is. Echt heel kort van te voren (minder dan 24u) moet ik over na gaan denken hoe ik dat dan doe. Als je bijvoorbeeld met ontbijt reserveert heb ik wellicht al kosten gemaakt.
Hier ga ik nog even goed over nadenken.

Het grenst wel direct aan een ruiterpad, voor de routes naar rechts kun je gelijk het bos in, voor de routes naar links is het een klein stukje langs de straat.


Ik ga regelmatig met mijn paarden op vakantie, maar zorg juist dat ik buiten de vakanties ed om ga. Ik houdt van de rust, dus zou het heel jammer vinden als dat niet mogelijk zou zijn

MizzMontana
Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-21 09:34

Zo zie je maar weer, zo veel mensen zo veel wensen :D

Ik wil vooral niet 52 weken per jaar open zijn om mee te beginnen. Eerst maar eens kijken hoe leuk ik het vind om dit te doen en van daar uit weer verder.

Samen met mijn team zet ik me in voor MAKE-A-WISH
https://www.actiemakeawish.nl/actie/team-vakgebieden
Help mee en laat wensen van ongeneselijk zieke kinderen uitkomen.

friesiszwart
Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:37

ik vind de ligging heel belangrijk, maar ook dat de paarden op de locatie naar buiten kunnen.
Stal met bodembedekking en goed ruwvoer moet aanwezig zijn (of geregeld kunnen worden). krachtvoer mag maar vind ik minder van belang. Ik voer ander voer dan de meeste stallen en neem dan ook mijn eigen krachtvoer mee.

Afspuitplaats, plaats voor auto en trailer, maar de verzorging van het paard kan ik best zelf. Eerder heb ik ruim 20 jaar mijn paarden in eigen beheer en aan huis gehad

je kunt de richting van de wind niet veranderen, wel de stand van je zeilen. Te huur 6 persoons vakantiehuisje aan visvijver en leuke omgeving zie: www.fanerberveld.webnode.nl

Prairy
Berichten: 8980
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 11:35

Ik heb mijn 'camping' op campspace staan en daar kun je aangeven welke dagen / weken / maanden je dicht bent, dan kunnen mensen dus gelijk zien dat er geen beschikbaarheid is. Misschien is dat ook iets voor je?

Ik zou wel een goede berekening maken van je kosten als je ook hooi / stro etc aan gaat bieden, lijkt me dat je er uiteindelijk wel aan wil verdienen en als er 4 baaltjes stro in een stal gaan bijv, dan gaat het wel hard met je kosten.

Ik heb nog geen paarden dus kan niet zeggen waar ik het meest op zou letten.

Wij hebben hier een maximum van 2 nachten op onze camping. Dan gaan de mensen lekker overdag op pad en kunnen wij ook nog wat doen op het perceel. Bij langer bleven ze vaak op de plaats plakken, fijn voor hun maar voor onze eigen privacy / doen en laten vond ik dat wat minder.

Wij gaan dit jaar ook een aparte ingang naar de camping maken zodat mensen niet meer langs ons huis hoeven, dat gaat ook schelen.

Maar voor mij is het echt voor de leuk en om onze plek te delen, niet zo zeer voor de (leuke) extra inkomsten of het sociale gebeuren ;)

Zou echt, naast de inventarisatie, vooral vanuit jezelf kijken wat jij fijn vindt op je eigen erf en vandaaruit kijken wat je aan wil bieden en wanneer je open wil zijn. Uiteindelijk moet jij er wonen :P

MizzMontana
Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Vakantiehuisje met paardenstallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-21 13:18

Prairy die site ga ik eens bekijken. Klinkt alsof dat wel aansluit bij mijn wensen.

Bij mij is het idee mede ontstaan op de momenten dat ik hier met het paard door de natuur rijd. Zo mooi en rustgevend, ik denk dan vaak: dit wil ik delen met andere ruiters en natuurliefhebbers.

Mijn tante verhuurt een huisje via belvilla maar dan heb je zelf nog maar weinig inspraak over de beschikbaarheid.

Samen met mijn team zet ik me in voor MAKE-A-WISH
https://www.actiemakeawish.nl/actie/team-vakgebieden
Help mee en laat wensen van ongeneselijk zieke kinderen uitkomen.


Prairy
Berichten: 8980
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Vakantiehuisje met paardenstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:21

Je kunt hem ook op natuurhuisje.nl zetten, daar heb ik mijn camping ook op staan. Denk dat jouw huisje daar ook wel op terecht zou kunnen. Ze nemen niet alles aan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: F_inley, Jade91, janneke_S, juval, Patriesje, pluklief, Winna en 76 bezoekers