Verre reis kerstvakantie: tips gevraagd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Niqui
Berichten: 2158
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Verre reis kerstvakantie: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-02-20 11:42

Mijn twee kids zijn afgelopen zomer allebei geslaagd voor hun middelbare school. Ik heb ze ooit beloofd dat we ze dan op een verre reis mee zouden nemen. En natuurlijk wisten ze dit nog :+ . Daarom ben ik nu op zoek naar een mooie reis om in de kerstvakantie te gaan maken.

Waarom in de kerstvakantie? Onze zoon heeft maar een week vrij in de meivakantie en in de zomervakantie gaat niet lukken omdat ze dan al andere plannen hebben met vrienden.

Ik wil de reis toch wel ruim van tevoren plannen. Maar dat blijkt nog lastig, want er zijn nog maar weinig vliegtickets te koop voor die periode zo te zien. En welke bestemming is leuk in de kerstperiode?

Kortom: ik ben op zoek naar tips! Wie heeft ervaring met verre reizen in die periode en hoe hebben jullie dit aangepakt?


Nyaleti
Berichten: 6111
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Verre reis kerstvakantie: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 11:46

Pff ja nogal breed. Wat willen jullie? Aan het strand bakken? Wandelen, cultuur snuiven? Rondreizen of liever op een plek? Dieren zien?

Kobus17
Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 12:15

Hoe ver is ver? Australië in December is prima vertoeven :D . Wij zijn nu 2 x een vrij korte periode (beide keren 15 tot 17 dagen)Tasmanië/Australië geweest.
Maar ik kan me voorstellen dat dit misschien nét effe te ver is.

Misschien een stedentripje New York? Alleen kan het in die periode serieus koud zijn,voor mij geen probleem maar niet iedereen zit op kou te wachten. ;)

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono

Lielle
Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Verre reis kerstvakantie: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 12:29

Zuid Afrika?

leeslampje
Berichten: 1111
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Verre reis kerstvakantie: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 12:30

Precies; wat is ver? Wij hebben eens kerst en oud & nieuw doorgebracht op Curacao en Bonaire. Heerlijk. In 30 graden winter vieren, overdag lekker snorkelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 12:30

Egypte?

Niqui
Berichten: 2158
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-02-20 12:45

Niet alleen zonbakken :-). Een beetje is prima, maar we willen ook graag wat zien.

We hebben ook al aan Egypte gedacht inderdaad. Maar het mag ook verder weg zijn hoor.

En New York: lijkt ons ook leuk. Maar is twee weken dan weer niet te lang?

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Verre reis kerstvakantie: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 12:52

Ik zou gaan voor Zuid Afrika of Thailand. Voor Australie of Nieuw Zeeland is 2 weken wel erg kort.

Noord Amerika zou ik voor het betere jaargetijde bewaren, in de winter is het daar op Florida na ook gewoon koud en winters.

Kobus17
Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 12:53

Moet het persé 2 wkn zijn?
2 weken NY is misschien wel lang :+

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono

lucifertje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 13:30

Niqui schreef:
Niet alleen zonbakken :-). Een beetje is prima, maar we willen ook graag wat zien.

We hebben ook al aan Egypte gedacht inderdaad. Maar het mag ook verder weg zijn hoor.

En New York: lijkt ons ook leuk. Maar is twee weken dan weer niet te lang?


Wij hebben het gecombineerd met Washington. Heel leuk en je heb De Tijd dan echt wel nodig.

Niqui
Berichten: 2158
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Verre reis kerstvakantie: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-02-20 13:37

Is er iemand van jullie tijdens de kerstperiode in New York geweest?

Suuszels
Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Verre reis kerstvakantie: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 13:47

Het ligt er erg aan wat je wilt. Vorig jaar zijn we in december naar Zanzibar geweest icm safari op het vaste land van Tanzania. Dat vond ik heel fijn omdat je in 10 dagen het beste van 2 werelden combineert, maar bijv. Kenia of Zuid Afrika is daar ook zeer geschikt voor. (en het is wat meer cultuurshock als New York) ik zou sowieso niet 2 weken naar New York gaan, dan zou je nu kunnen kijken of je het combineert met misschien een roadtrip naar Washington of doorvliegen naar Florida.

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

Niqui
Berichten: 2158
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Verre reis kerstvakantie: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-02-20 13:49

Interessant Suuszels. Hoe heb je de reis naar Afrika geregeld? Zelf of via een reisorganisatie?

eva1969
Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 13:51

Dubai een idee? Paar dagen stad en dan daar inschepen voor 8 dagen cruise in die regio

Insta: ArtbyEvaRoeters

Gitta_
Berichten: 279
Geregistreerd: 17-04-08
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 13:53

Lekker naar Bali of Thailand, dat vinden tieners vaak tof. Of naar Afrika oid. (Zanzibar, Tanzania, Seychellen, Kenia, Botswana.. and the list goes on and on.) Ik zou zeggen, lekker rondspeuren op het web! Kijk, Nieuw-Zeeland en Australië is natuurlijk super gaaf, maar bizar lang vliegen en dan is het vooral twee weken rondlopen met een jetlag.

Edit: ik werk overigens zelf in de reisbranche bij een platform voor natuurreizen, dus als je tips zoekt kan je me altijd een PB'tje sturen. :j

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Verre reis kerstvakantie: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 13:55

New York is in december heel mooi, maar wel heeeel koud! :D

Is Mexico een optie? Prachtig weer (25 - 30 graden), veel te doen en te zien, strand en zee, maar ook veel cultuur, natuur en dingen om te doen. Veelzijdig land. En anders al aan Colombia en/of de Filipijnen gedacht?

Ceetje_bokt
Berichten: 5167
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 13:57

Niqui schreef:
Niet alleen zonbakken :-). Een beetje is prima, maar we willen ook graag wat zien.

We hebben ook al aan Egypte gedacht inderdaad. Maar het mag ook verder weg zijn hoor.

En New York: lijkt ons ook leuk. Maar is twee weken dan weer niet te lang?

Een combinatie van florida en NYC, hebben wij ook gedaan. Met een stopover hoeft het niets extra kosten.
NYC kán heel koud zijn, hoeft niet we kwamen aan met 20 graden en twee dagen later gevoelstemperatuur -10.

enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 13:58

lucifertje schreef:
Niqui schreef:
Niet alleen zonbakken :-). Een beetje is prima, maar we willen ook graag wat zien.

We hebben ook al aan Egypte gedacht inderdaad. Maar het mag ook verder weg zijn hoor.

En New York: lijkt ons ook leuk. Maar is twee weken dan weer niet te lang?


Wij hebben het gecombineerd met Washington. Heel leuk en je heb De Tijd dan echt wel nodig.


Dat heb ik ook gedaan, maar dan in één week. Veel te kort, maar heel erg leuk!! En makkelijk met de trein van de ene naar de andere stad te reizen.

Mijn grote trots Dionysos (v. Spielberg) 27/5/2008 - 25/7/2013

Suuszels
Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 14:03

Niqui schreef:
Interessant Suuszels. Hoe heb je de reis naar Afrika geregeld? Zelf of via een reisorganisatie?

Via TUI hadden we een combinatie Zanzibar met Safari in Selous
https://www.tui.nl/9-daagse-safari-fly- ... 519529611/
Deze geloof ik, of iets soortgelijks :)

Zuid-Afrika hebben we via NRV geboekt, maar zou je ook goed zelf kunnen boeken maar mijn vriend vond Afrika eng, dus wilde hij toen liever een groepsreis (of helemaal niet haha)

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

lucifertje
Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 14:27

Niqui schreef:
Is er iemand van jullie tijdens de kerstperiode in New York geweest?


Wij zijn er geweest rondom thanks giving, eind november, begin december. Wij hebben het mooiste weet van de wereld gehad maar het kan ook sneeuwen.

Raineri
Berichten: 6197
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Verre reis kerstvakantie: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 14:35

Peru, Argentinië, Colombia of andere landen in zuid/centraal Amerika

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

Nadir
Berichten: 12712
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Verre reis kerstvakantie: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 17:49

Wat vinden de tieners leuk? Pretparken, dan zeker naar Florida!

New York is zeker gaaf met Kerst, maar ook enorm prijzig. Dat geeft niet, maar dan moeten jullie het wel echt de moeite waard vinden.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Niqui
Berichten: 2158
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-02-20 18:58

Haha pretparken vinden ze zeker leuk. En voor een paar dagen vinden wij het ook leuk. Maar wat ik regelmatig op internet lees, is dat mensen Florida voor de rest vaak een beetje tegen vinden vallen. Als in erg toeristisch en minder mooi dan bijvoorbeeld de westkust. Voordeel is wel dat de temperatuur dan lekker is daar.

Ik zal ook even naar de prijzen in New York kijken in de kerstperiode. Ik had wel verwacht dat het dan duurder is (dat is het natuurlijk overal) maar het moet wel leuk blijven..

Anoniem

Re: Verre reis kerstvakantie: tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 18:59

Australië? :)

Nadir
Berichten: 12712
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 20:51

De westkust is zeker mooier. Maar Florida heeft ook echt een hoop te bieden. De stranden aan de westkus van Florida zoals Naples en Sarasota zijn prachtig. De Everglades zijn ook de moeite waard. De tieners vinden een paar dagen Miami misschien ook wel leuk. In Orlando kun je naast pretparken bezoeken ook leuk shoppen in de outlets.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 151 bezoekers