Rustig en betaalbaar in het hoogseizoen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moonsparkle
Berichten: 21704
Geregistreerd: 21-03-05

Rustig en betaalbaar in het hoogseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-20 20:53

Ik moet dit jaar binnen het hoogseizoen op vakantie, maar ik ging voorheen niet alleen vanwege de kosten buitenom het hoogseizoen maar ook vanwege de drukte. Ik hou van hiken in de natuur, het mag een roadtrip zijn of het maakt eigenlijk niet zoveel uit ik zoek gewoon betaalbare suggesties met fijn weer, veel natuur en niet teveel toerisme.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Rustig en betaalbaar in het hoogseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 01:17

Ik heb een aantal jaar geleden gekeken naar Polen. Daar is veel natuur en nog relatief weinig toerisme. Prijzen waren toen ook heel gunstig.
Uiteindelijk is het bij ons toen een andere bestemming geworden maar hij staat nog wel op het lijstje voor ergens in de toekomst.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 01:20

Wat is je budget en hoe lang wil je weg? Juli-augustus als ik het goed begrijp? Mag het budget-eenvoudig?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

gaucho
Berichten: 9516
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 08:22

Binnen Europa zijn wintersport gebieden in de zomer over het algemeen een aanrader, er zijn echter met name in Oostenrijk wat plekken die ook in de zomer wel druk zijn. Pyreneeën of bv Beierse woud zijn minder druk.

Buiten Europa landen als Kirgizië of Georgië. Vlucht tegen de 400 euro retour denk ik en qua verblijf behoren deze tot de goedkoopste ter wereld. Toerisme begint daar nu op gang te komen, maar is nog niet massaal.

Ik ga zelf ruim 3 weken naar Mongolië en zoek daar echt de uithoeken op. Valt alleen denk ik niet helemaal in de categorie 'low-budget'.

Life begins at the end of your comfortzone.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Re: Rustig en betaalbaar in het hoogseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 08:29

Als je in schotland de toeristische plaatsen mijdt dan kan je daar ook in de zomer heerlijk hiken zonder veel mensen tegen te komen.. is natuurlijk niet helemaal low budget maar hoeft ook niet heel duur te zijn.

prugelpiet
Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Rustig en betaalbaar in het hoogseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 08:33

Ik ben 2 jaar geleden in het hoogseizoen in Macedonië geweest, en het was daar toen echt niet druk. Wel heel veel mooie natuur :)

I am because you were

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 6625
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Rustig en betaalbaar in het hoogseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 08:42

Ik zou je de Balkan willen aanraden. Wij zijn afgelopen zomer in het hoogseizoen naar Servië, Montenegro en Bosnië Herzegovina geweest. Stuk voor stuk prachtige landen, heel goedkoop en ook lekker rustig (alhoewel Montenegro, zeker langs de kust, wel vrij druk kan zijn).

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

moonsparkle
Berichten: 21704
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-20 09:32

Maar ik weet het niet, plekken als de Pyreneeën, de Balkan, Schotland valt daar niet heel veel regen? Montenegro staat wel ook al even op m'n lijstje maar met mijn auto durf ik het niet aan. Ik ga er nog wel naar kijken hoor.

Het mogen ook plekken zijn in landen die wel populair/zonnig zijn maar dan rustige plekken. Zo was ik vorig jaar met de tent in Rialto Italië op een camping waar weinig plekken waren maar een prachtig uitzicht en op loopafstand van een waterval.

Dacht ook nog eventueel aan wildkamperen want ik heb ook niet zoveel met kinderen waarvan ik verwacht dat er op veel campings in het hoogseizoen veel zijn :o

Bedankt voor de tips tot nu toe ik ga er naar kijken :)

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Storm
Berichten: 20827
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 09:37

Ik ga voor de 2e keer met mijn kinderen naar zuidwest Polen. Vlakbij het reuzengebergte. We gaan naar een kleine camping en huren daar een blokhut. De camping staat rond een zwemmeertje. Het is zo mooi daar, en onwijs goedkoop. Ik betaal nog geen 300 euro per week voor de hut. De eigenaar is een zeer aardige Nederlandse man met zijn Poolse vrouw. In de omgeving is veel te doen, je kunt zelfs naar Auschwitz rijden voor een dag (2,5 uur rijden)
Ook de mooie stad Wroclaw ligt in de buurt, en enorm veel natuur. Het klimaat is beter en zonniger dan hier.
http://Www.campingforteca.nl

Is het al lente?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 09:52

NadjaNadja schreef:
Ik zou je de Balkan willen aanraden. Wij zijn afgelopen zomer in het hoogseizoen naar Servië, Montenegro en Bosnië Herzegovina geweest. Stuk voor stuk prachtige landen, heel goedkoop en ook lekker rustig (alhoewel Montenegro, zeker langs de kust, wel vrij druk kan zijn).

Inderdaad een aanrader, hele mooie landen.

In juli en augustus is het in Servië gemiddeld 27 graden, prima zomers weer dus.

moonsparkle
Berichten: 21704
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-20 09:53

Storm schreef:
Ik ga voor de 2e keer met mijn kinderen naar zuidwest Polen. Vlakbij het reuzengebergte. We gaan naar een kleine camping en huren daar een blokhut. De camping staat rond een zwemmeertje. Het is zo mooi daar, en onwijs goedkoop. Ik betaal nog geen 300 euro per week voor de hut. De eigenaar is een zeer aardige Nederlandse man met zijn Poolse vrouw. In de omgeving is veel te doen, je kunt zelfs naar Auschwitz rijden voor een dag (2,5 uur rijden)
Ook de mooie stad Wroclaw ligt in de buurt, en enorm veel natuur. Het klimaat is beter en zonniger dan hier.
http://Www.campingforteca.nl



Dat ziet er echt mooi uit en inderdaad goedkoop, weet je of de kampeer plekken een beetje uit elkaar liggen? Want het nadeel voor ons is dat er gelijk staat dat het een familie camping is en ik ergens heel graag kom voor m'n rust :o

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Storm
Berichten: 20827
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 09:56

De kampeerplaatsen zijn zeker ruim, maar het is inderdaad wel een familiecamping. Maar het is niet groot (als in massaal en honderden plaatsen, het terrein is wel flink) en er zijn genoeg uithoekjes waar je kunt gaan staan met je tent. Als je op Google maps kijkt, kun je het terrein zien, het is geen vierkant veld met plekjes.

Is het al lente?

Anoniem

Re: Rustig en betaalbaar in het hoogseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 09:58

Albanië?

Maik79
Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:13

Heb je een auto? En vind je camperen leuk? Dan kan ik de kleine campings bij Aosta, Italië aanraden. Zoals deze http://www.campinggranparadiso.it. Aan een flinke beek, en je kunt er prima hiken in een prachtige omgeving.

Sowieso geldt in de Alpen wel dat, wanneer je een kleinere camping zonder zwembad uitkiest, het wel meevalt met de drukte en kinderen.

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Re: Rustig en betaalbaar in het hoogseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:21

Ik ben twee keer in het hoogseizoen op de bonnefooi in de itliaanse / franse Alpen geweest. Aosta, Chamonix, Parc national des Ecrins. Was heerlijk rustig in de bergen, zeker op de routes voor de wat meer geoefende hiker.

Rex_Rolfo
Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:21

Ik zou ook zeggen road trip Oost-Europa. Als je ergens een plek treft die minder bevalt, who cares, na 1 of 2 nachten ga je weer ergens anders heen.

moonsparkle
Berichten: 21704
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-20 10:38

Storm schreef:
De kampeerplaatsen zijn zeker ruim, maar het is inderdaad wel een familiecamping. Maar het is niet groot (als in massaal en honderden plaatsen, het terrein is wel flink) en er zijn genoeg uithoekjes waar je kunt gaan staan met je tent. Als je op Google maps kijkt, kun je het terrein zien, het is geen vierkant veld met plekjes.



Ik ga het nog bekijken via Google het ziet er inderdaad op de website niet massaal uit, bedankt voor de tip :)

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Niqui
Berichten: 2157
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:39

Ook wij gaan weer naar Polen. Veel natuur, goedkoop en rustig. We zijn inmiddels al in diverse delen geweest en overal is het mooi. En niet ver van Nederland. Wroclaw ligt bijvoorbeeld maar 944 km van Utrecht af.

Waar zijn we zoal geweest:
In het Zuidwesten rondom Wroclaw, in het Zuiden rondom Krakau (Auschwitz erg indrukwekkend). In het Oosten bij Sandomierz (klein Krakau: mooi stadje en supergoedkoop). In het Noorden heb je Gdansk, een gezellige Hanzestad aan het strand. Samen met Turon en Bydgoszcz erg leuk om te doen. Het grote ridderkasteel Marbork ligt daar in de buurt en is leuk om te bezoeken met de kinderen.

Polen heeft een landklimaat en het is in de zomer vaak warm daar.

Er zijn voldoende campings en accommodatie is niet duur. Er zitten ook veel Nederlanders met een camping. Bij Jaskolka kan je bijvoorbeeld een huisje of blokhut huren en er is ook een camping bij. Als je kids van paarden houden is het helemaal leuk. Of Punktur met IJslanders, dat zit daar ook in de buurt. Naast de paarden is in die buurt van alles te doen.

Dit jaar gaan we de Mazurische meren bezoeken en dan verder naar de Baltische staten. Ik heb er nu al zin in :-).

moonsparkle
Berichten: 21704
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-20 10:44

Maik79 schreef:
Heb je een auto? En vind je camperen leuk? Dan kan ik de kleine campings bij Aosta, Italië aanraden. Zoals deze http://www.campinggranparadiso.it. Aan een flinke beek, en je kunt er prima hiken in een prachtige omgeving.

Sowieso geldt in de Alpen wel dat, wanneer je een kleinere camping zonder zwembad uitkiest, het wel meevalt met de drukte en kinderen.


Heb je een idee hoe ik de site kan vertalen?

Ik ben twee keer eerder op roadtrip geweest daarbij ben ik geweest in Duitsland:Rust, Titisee-Neustadt, Todtnau, Ostringen
Zwitserland:Interlaken/Lauterbrunnen dat was echt prachtig maar erg duur ondanks kamperen
Italië:Valle di fassa(Dolomieten), Rialto/Savona, Levanto

Misschien heeft iemand anders daar ook nog wat aan en zoals de Dolomieten zijn geweldig, maar ik kom graag op nieuwe plekken.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21704
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-20 10:46

Niqui schreef:
Ook wij gaan weer naar Polen. Veel natuur, goedkoop en rustig. We zijn inmiddels al in diverse delen geweest en overal is het mooi. En niet ver van Nederland. Wroclaw ligt bijvoorbeeld maar 944 km van Utrecht af.

Waar zijn we zoal geweest:
In het Zuidwesten rondom Wroclaw, in het Zuiden rondom Krakau (Auschwitz erg indrukwekkend). In het Oosten bij Sandomierz (klein Krakau: mooi stadje en supergoedkoop). In het Noorden heb je Gdansk, een gezellige Hanzestad aan het strand. Samen met Turon en Bydgoszcz erg leuk om te doen. Het grote ridderkasteel Marbork ligt daar in de buurt en is leuk om te bezoeken met de kinderen.

Polen heeft een landklimaat en het is in de zomer vaak warm daar.

Er zijn voldoende campings en accommodatie is niet duur. Er zitten ook veel Nederlanders met een camping. Bij Jaskolka kan je bijvoorbeeld een huisje of blokhut huren en er is ook een camping bij. Als je kids van paarden houden is het helemaal leuk. Of Punktur met IJslanders, dat zit daar ook in de buurt. Naast de paarden is in die buurt van alles te doen.

Dit jaar gaan we de Mazurische meren bezoeken en dan verder naar de Baltische staten. Ik heb er nu al zin in :-).



Haha bedankt voor je uitgebreide bericht, maar ik zoek juist naar plekken waar weinig kinderen komen en veel natuur bij voorkeur bergen, bossen, groen, watervallen.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Niqui
Berichten: 2157
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:51

Dat vind je allemaal in Polen :-). Kijk hier eens: https://www.nationalgeographic.nl/polen ... zend-meren

Onze kids gaan inmiddels al een aantal jaren niet meer mee.. En ik heb, ook toen we ze nog meenamen naar Polen, nooit veel kinderen gezien op de plaatsen waar we waren. Behalve op de camping in Gdansk..


Maik79
Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 11:50

moonsparkle schreef:
Maik79 schreef:
Heb je een auto? En vind je camperen leuk? Dan kan ik de kleine campings bij Aosta, Italië aanraden. Zoals deze http://www.campinggranparadiso.it. Aan een flinke beek, en je kunt er prima hiken in een prachtige omgeving.

Sowieso geldt in de Alpen wel dat, wanneer je een kleinere camping zonder zwembad uitkiest, het wel meevalt met de drukte en kinderen.


Heb je een idee hoe ik de site kan vertalen?

Ik ben twee keer eerder op roadtrip geweest daarbij ben ik geweest in Duitsland:Rust, Titisee-Neustadt, Todtnau, Ostringen
Zwitserland:Interlaken/Lauterbrunnen dat was echt prachtig maar erg duur ondanks kamperen
Italië:Valle di fassa(Dolomieten), Rialto/Savona, Levanto

Misschien heeft iemand anders daar ook nog wat aan en zoals de Dolomieten zijn geweldig, maar ik kom graag op nieuwe plekken.


Als je naar beneden scrollt (op mobiel in ieder geval) dan kun je de taal kiezen. Er staat zelfs Nederlands tussen :)

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 120 bezoekers