Cyprus

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SsSimonee
Berichten: 2939
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Cyprus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-20 08:07

Hoi hoi,
Ik ga dit jaar voor het eerst naar Cyprus.
We zitten op het Griekse gedeelte in de buurt van Paphos.
Wie is wel eens op Cyprus geweest?
En wie heeft er nog tips? Hoe is het snorkelen daar?

Gin <3
Mister Blue in memoriam
Twister in memoriam


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101628
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Cyprus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 08:23

Ik ben in 2016 op Cyprus geweest maar niet in dat deel. :+
Het is er wel prachtig hoor!

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Sabahartje
Berichten: 372
Geregistreerd: 25-11-13

Re: Cyprus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 09:11

Ik ben daar geweest ook in dat gebied super gaaf! Mooi weer en als tip zal ik je meegeven een keer zo'n boottrip te doen egt heel leuk

saba :)

amies100
Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 09:39

Ik ben afgelopen jaar in Paphos geweest. Een boottrip vanuit de haven met die grote jachten is zeker aan te raden. Daarnaast kun je ontzettend lekker eten in de haven van Paphos.
Het overdekte winkelcentrum is ook heel leuk :D

raket
Berichten: 4081
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Cyprus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 09:50

Wij waren ook in Paphos. Erg leuk. Niet gesmokkeld, ook weinig in zee gezwommen. 1x gedaan, maar zaten heel veel russen. Net buiten het centrum zitten veel all-inclusives, daar was het niet zo leuk.

Wij hebben trouwens 2 erg leuke jeeptours gedaan met eco-tours.
Cyprus vonden wij echt wel erg leuk. Bussen zijn ook goed.

...

LWDaisy
Berichten: 4760
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 18:21

Ik ben 2 jaar geleden in Paphos geweest, hotel Akti Beach. Het was daar zooooo leuk!

Snorkelen hebben we niet gedaan.
Wij hebben een ruïne bezocht, The tombs of the kings. Heel mooi.
Het winkelcentrum is ook een aanrader, lekker shoppen haha.
Taxi's zijn geweldig, gemiddeld 8 euro. Super vriendelijk. Wij hebben 5 dagen lang dezelfde man opgebeld haha.
Paphos zelf was ook erg gezellig, zowel de mensen als de winkeltjes.

Heel veel plezier gewenst, ik hoop ooit nog eens terug te gaan!

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

Ailill
Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 18:55

Leuk!

5 jaar geleden ook op Cyprus geweest, wij zaten ook in Paphos. Erg leuk(e) stad(je). Wij zijn een 1-daagse busreis gaan maken, wat op zich best leuk was, alleen waren wij eind 20 en de rest v.d. mensen 75+. Na stop nummer 5 lag vrijwel de hele bus in een diepe coma :')

Huren van een scooter was ook fijn, gewoon een beetje rond crossen en hier en daar stoppen voor een drankje/wat eten. Nicosia (hoofdstad van Cyprus) is ook zeker de moeite waard, bezoek dan ook de Venitiaanse vestigingsmuur/Cyprus Museum.

Ergens (uit m'n hoofd) ten westen van Paphos ligt er ook een heel mooi strand, vrij bekend daar op het eiland bij de locals - was een tip van een mevrouw toen we in de bus zaten. Ik kom alleen niet meer op de naam, zal het nog eens navragen aan mijn ex. Maar het was echt een enorm mooi strand!

Duiken is er niet van gekomen, ik was enorm verkouden en ex smetvrees, die ging sowieso nooit het water in.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

SsSimonee
Berichten: 2939
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-20 19:05

LWDaisy schreef:
Ik ben 2 jaar geleden in Paphos geweest, hotel Akti Beach. Het was daar zooooo leuk!

Snorkelen hebben we niet gedaan.
Wij hebben een ruïne bezocht, The tombs of the kings. Heel mooi.
Het winkelcentrum is ook een aanrader, lekker shoppen haha.
Taxi's zijn geweldig, gemiddeld 8 euro. Super vriendelijk. Wij hebben 5 dagen lang dezelfde man opgebeld haha.
Paphos zelf was ook erg gezellig, zowel de mensen als de winkeltjes.

Heel veel plezier gewenst, ik hoop ooit nog eens terug te gaan!




Akti beach gaan we ook heen! Wat leuk!

Gin <3
Mister Blue in memoriam
Twister in memoriam

x_Milou
Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 19:46

Ik ben vorig jaar in Nicosia geweest, is leuk voor een bezoekje! Mocht je in de buurt van de grens komen, houd dan wel je internet in de gaten, voordat je een flinke rekening krijgt wanneer Turkije buiten je bundel valt. Taxi is goedkoop, wij hadden toen zo’n taxi-app als Uber. Ik weet niet of je een transfer naar het hotel bij je vlucht hebt, maar de bussen van en naar het vliegveld zijn erg goedkoop en rijden prima op tijd. Duiken etc heb ik niet gedaan want ik was er in de winter haha.
Vlieg je op Paphos? Ik vond in Larnaca het systeem erg onhandig en langzaam, dus ik had niet heel veel tijd over.

Ianrowan2009
Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 20:12

Ik ben daar bijna 20jaar geleden geweest.
Dat was in Aya Nappa. In de zomer, was schroeiend heet! Maar wel heel mooi!

LWDaisy
Berichten: 4760
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 00:54

SsSimonee schreef:
LWDaisy schreef:
Ik ben 2 jaar geleden in Paphos geweest, hotel Akti Beach. Het was daar zooooo leuk!

Snorkelen hebben we niet gedaan.
Wij hebben een ruïne bezocht, The tombs of the kings. Heel mooi.
Het winkelcentrum is ook een aanrader, lekker shoppen haha.
Taxi's zijn geweldig, gemiddeld 8 euro. Super vriendelijk. Wij hebben 5 dagen lang dezelfde man opgebeld haha.
Paphos zelf was ook erg gezellig, zowel de mensen als de winkeltjes.

Heel veel plezier gewenst, ik hoop ooit nog eens terug te gaan!


Akti beach gaan we ook heen! Wat leuk!


Oh wat leuk :D :D
Wij hadden zoooo'n toffe kamer/appartement! Als je wilt mag je me toevoegen op facebook, Vina Pina :) Ik heb daar een mapje met mijn foto's van daar staan :D Je hebt van daaruit een fantastisch uitzicht op een gestrande boot, de Edo III :)
Het eten is echt fantastisch. Personeel was super vriendelijk, heerlijk zwembad, altijd plaats qua ligstoelen. En oeh de coctailbar *\o/* *\o/* Het winkeltje was ook super handig! :)

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 01:08

SsSimonee schreef:
LWDaisy schreef:

Akti beach gaan we ook heen! Wat leuk!


Oh wat leuk :D :D
Wij hadden zoooo'n toffe kamer/appartement! Als je wilt mag je me toevoegen op facebook, Vina Pina :) Ik heb daar een mapje met mijn foto's van daar staan :D Je hebt van daaruit een fantastisch uitzicht op een gestrande boot, de Edo III :)
Het eten is echt fantastisch. Personeel was super vriendelijk, heerlijk zwembad, altijd plaats qua ligstoelen. En oeh de coctailbar *\o/* *\o/* Het winkeltje was ook super handig! :)


Wat grappig ik ben daar in 2018 met een vriendin geweest!

Wij vonden vooral de watervallen heel leuk ( wandeling van paar uur van boven naar beneden ) en inderdaad de ruïnes.

En jeep Safari wat erg leuk was, paphos zelf ook.

Moet wel zeggen de watervallen zijn mooi maar verder is het natuurlijk echt een eiland met veel dezelfde natuur en rotsen.
wij zaten er 11 dagen maar op het “spookstadje” na waarvan de excursie vol zat helaas hebben wij alles wel gezien daar en vonden we het wel weer genoeg geweest.

Hotel was prima, lekker eten, wij gingen in september dus was het niet super druk, leuke animatie, vriendelijk personeel. En vond de kamers heel leuk, je hebt soort centerparcs idee omdat het “losse” huizen zijn, bovenverdieping een kamer en beneden ook dat vonden we erg leuk!

Dame de Florencio 14-06-2008 ( v. Florencio): Z1+9
Radetski 07-06-2021 ( v. Glamourdale x Florencio)
Sadira 10-06-2022 ( v. Kjento x Florencio )

Laurie
Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Re: Cyprus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 01:49

In Paphos moet je sowieso bij Muse gaan eten! Is heerlijk en echt een prachtig plekje.

SsSimonee
Berichten: 2939
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: Cyprus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-20 15:47

Wat een leuke reacties al. Shari kun je meer vertellen over de watervallen?
Kom je daar makkelijk met openbaar vervoer?

Gin <3
Mister Blue in memoriam
Twister in memoriam

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 22:19

SsSimonee schreef:
Wat een leuke reacties al. Shari kun je meer vertellen over de watervallen?
Kom je daar makkelijk met openbaar vervoer?


Het zijn de Caledonia Falls, ik weet niet of het met openbaar vervoer te doen is Volgensmij niet, wij hebben het bij het hotel gewoon geboekt dus werden met een bus opgehaald, bovenaan afgezet, toen die wandeling ( was ik dacht 2,5 uur maar is al tijd geleden dus weet het niet meer zeker ) en daar beneden uitgebreide lunch gekregen en toen met de bus weer naar huis.

Vond het echt heel leuk om te doen en was erg mooi om te zien!


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Dame de Florencio 14-06-2008 ( v. Florencio): Z1+9
Radetski 07-06-2021 ( v. Glamourdale x Florencio)
Sadira 10-06-2022 ( v. Kjento x Florencio )

citroen
Berichten: 1649
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 00:11

Wat leuk dat je naar Cyprus gaat!

Ik heb er een paar jaar geleden als reisleiding gewerkt! Ook in Paphos.
Akti Beach is inderdaad erg leuk! :)

Hier wat tips!

Doen:

- Een cruise via Wave Dancer! Een prachtige boot waarmee ze verschillende tochten doen. Als je het niet erg vindt om iets meer te betalen zou ik de Adults Only cruise doen. Je hebt gegarandeerd een ligbedje, ontvangst met champagne en de lekkerste cocktails! Oja en een heerlijke lunch <3
Als je een andere cruise gaat doen, ga er dan zelf vroeg heen en gebruik niet de transfer.. Dan heb je meer kans op een bedje.
Firework cruise is ook erg leuk!

- Quad/ Buggy rijden!
De leukste vond ik de tocht van 4h! hierbij ga je naar het Akamas gebied, wandel je een klein stukje door de kloof, bezoek je het zeeschildpadden strand en ga je naar de baden van Adonis.

- Nicosia: leuke interessante stad waarbij je de grens over kan naar het bezette gebied. Neem wel je paspoort mee!

- Famagusta: Erg interessant als je nieuwsgierig bent naar de geschiedenis van de bezetting. Famagusta is een leuk levendig plaatsje in het bezette gebied. Vanuit hier kan je de stad Varosha zien. Varosha is volledig afgesloten en een spookstad geworden nadat de inwoners zijn gevlucht.
Dit is wel lang rijden vanuit Paphos!

- Omodos of Lefkara: een prachtige dorpjes om doorheen te wandelen! Toeristisch maar absoluut de moeite waard!

- Kykkos klooster: lang rijden door Troodos gebergte maar wel erg mooi!

- Caledonia Falls: prachtige wandeling hierheen! Aanrader is om dit wel met een excursie te doen.. Dan hoef je alleen maar naar beneden te wandelen.
Mijn ouders deden het zelf en hebben verkeerd gelopen.. Hierdoor zijn ze de hele dag bezig geweest :+

- wijn routes: huur een auto en ga wijn routes rijden! Allemaal prachtige routes waarbij je dus ook langs diverse wijn boerderijen komt!

- een auto huren is sowieso een aanrader. Ze rijden links maar dit is prima te doen. Dan zou je bijvoorbeeld ook een stop kunnen maken bij de rots van Aphrodite (3 rondjes naakt om de rots bij volle maan, terwijl de mannen toekijken en je hebt de eeuwige jeugd.. aldus de mannen in Cyprus)

- Coral Bay voor een lekker dagje strand. Waterschoenen zijn niet nodig hier en je komt er makkelijk met de bus.

- Shoppen in the Kings Avenue Mall in Paphos. Vergeet vooral de Jumbo niet... <3

- Paphos old Town: erg leuk om even met de bus heen te gaan!



Restaurants:

- Muse voor een prachtig uitzicht over Paphos.
- Happy Island. Ons favoriete restaurant waar we in die 7 maanden erg vaak zijn geweest. Neem vooral de mezzes. Het meeste komt uit de eigenaar zijn eigen tuin.
- Secret Gardens: tegenover hotel Alexander The Great. Erg lekker eten voor een leuke prijs.
- Fat mamas. Verschrikkelijke show erbij maar het eten is erg goed!
- San Marino voor een lekkere pizza.
- Harbour cafe voor een lekkere lunch!
- Agora Tavern, leuk als je een keer in het oude centrum bent!

Mocht je nog vragen hebben.. Laat maar weten :D

The world is a book, and those who not travel read only a page


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: F_Orumster, SentiBot, Traiectum en 89 bezoekers