[Foto] Bali 2004

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie
Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

[Foto] Bali 2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-20 19:58

Ik was in 2004 in/op Bali en kwam de foto's weer tegen. Leuk om herinneringen op te halen en vooral ook omdat ik besloten heb weer eens te gaan. Hier heb ik voor het eerst koralen gezien. Had toen nog geen duikbrevet. Kan me nu niet voorstellen hier te zijn zonder te duiken. Dus ga nog terug om nu alles onder water te bekijken. De foto's uit die tijd waren eigenlijk best goed. Ik had toen al een digitale camera, maar velen werkten toen nog met rolletjes. En de vele Smartmedia kaartjes. :Y) :Y) :Y)

Maar ook toen was ik al geïnteresseerd in de onderwaterwereld. Zo liep ik toen met een camera door het water op zoek naar koraal, vissen, enz. Gewoon met slippers aan op het koraal staand. Dat deden de lokale vissers ook. Ik denk dat het nu wel notdone is. Ik zorg nu dat de duiktechniek zodanig is dat beschadigen niet meer nodig is.

En dan maakte ik zulke foto's, gewoon door met mijn middel in zee te staan en van boven water foto's te maken. Een waterdichte camera had ik toen niet.
[ img ]

Natuurlijk was er ook meer te zien. Ubud (saai), maar ook de groene binnenlanden. Er waren daar vliegende honden en we hebben natuurlijk ook het apenwoud bezocht.
Spoiler:
[ img ]



Spoiler:
[ img ]


Niets dierlijks is ons vreemd zullen we maar zeggen. :D


[ img ]
Het Bratanmeer


[ img ]


Lovina:
[ img ]

Het groene binnenland en de vele processies:
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En natuurlijk de welkomstpoort vlakbij de ferry:
[ img ]

Tanah Lot:

[ img ]

[ img ]

Het duurt nog even voordat ik weer ga, maar ben benieuwd of er veel veranderd is. Als ik naar Google streetview kijk is er niet veel veranderd. We gaan het zien. Maar de interesse in tempels en cultuur is inmiddels verdwenen. Dit heeft plaatsgemaakt voor natuur (onder water). We gaan het dus zien :D
Ik heb deze foto's gewoon bewaard en er nooit wat mee gedaan. Best apart eigenlijk en zonde, want de foto's van een jaar eerder van Thailand ben ik helaas kwijtgeraakt, daar heb ik alleen nog herinneringen en een paar afdrukken van.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


madeliefw
Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: [Foto] Bali 2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:59

Leuk! Al verwachtte ik duikfotos bij jouw topic haha. Wij zijn in 2012 geweest nog niet veel veranderd toen in ieder geval. We hebben daar gedoken en ontzettend veel gezien onder water. O.a. mola mola (maanvis) bij crystal bay, echt een aanrader. En een uur onder de manta's gedoken. Die zwemmen boven je. Enorm veel vissen, schildpadden, haaien gezien en prachtig koraal. Op verschillende plekken gedoken. Ook nog een wrak van een schip.

Leuk als je nog een x besluit te gaan.

[o]

germie
Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-20 21:05

madeliefw schreef:
Leuk! Al verwachtte ik duikfotos bij jouw topic haha. Wij zijn in 2012 geweest nog niet veel veranderd toen in ieder geval. We hebben daar gedoken en ontzettend veel gezien onder water. O.a. mola mola (maanvis) bij crystal bay, echt een aanrader. En een uur onder de manta's gedoken. Die zwemmen boven je. Enorm veel vissen, schildpadden, haaien gezien en prachtig koraal. Op verschillende plekken gedoken. Ook nog een wrak van een schip.

Leuk als je nog een x besluit te gaan.

Je bent denk ik bij het Liberty wreck geweest of het Japanese wreck. Die staan nu op het lijstje.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marcella en 87 bezoekers