Bali 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_aaike_

Berichten: 367
Geregistreerd: 01-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 17:11

Vorig jaar ben ik met een goede vriend naar Bali geweest.

Heerlijk eiland en super makkelijk te bereizen. Ik zelf vond scooter rijden op Bali niet zo'n goed plan door de gekte in het verkeer. Op Nusa Lembongan hebben wij wel scooter gereden. Ook ik vond de Nusa eilanden heerlijk. Gili ben ik niet geweest.

Op balie hebben wij meerdere malen gebruik gemaakt van een Nederlands sprekende Balinese gids. Hij heeft Nederlands gestudeerd om toeristen te kunnen rond leiden. Sana is een super lieve man die vooral ook heel netjes en veilig rijd. Brengt je naar plekken die jij graag wilt en heeft zelf ook suggesties. Ook gaat hij mee de tempels enz in. Leuk voor foto's, maar ook om van een eilandbewoner de betekenis en geschiedenis te horen.

Wij deden dit ook vaak als transfer tussen verschillende plekken op het eiland. Net zo duur als een taxi via het hotel en veel comfortabeler dan in een busje opgepropt te zitten. Kosten varieerden meestal tussen de 50 en 60 euro per dag. Echt een aanrader.

Op Facebook is hij te vinden onder Sana gids Bali.
Ga je in het drukke seizoen, neem dan op tijd in het Nederlands via whatsapp contact met hem op.
Goede Nederlandse gidsen zijn snel volgeboekt.

Tip, de Sekumpul watervallen. Best pittig al die trappen, maar dat was het meer dan waard.

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 17:16

leuk!

Mijn dochter vliegt eind maart naar Medan vanaf Kuala Lumpur en gaat naar Bukit Lawang om daar een meerdaagse oerwoud tocht te doen en orang oetangs te zien

Vandaar naar Denpasar , en de Gili Islands om daarna vanaf Lombok ( beklimmen Rinjani vulkaan misschien)met de boot een tocht naar Flores te doen en Komodo varanen kijken en snorkelen met manta's en schldpadden
totaal 4 weken ongeveer

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Bali 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 17:57

Is er in Bali ook niet gewoon een Aziatische vorm van Uber? Dacht dat zoiets ook bestond maar ben even de naam kwijt. Is dat niet veel makkelijker dan taxi’s? Of wat is jullie ervaring daarmee in Bali?

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Bali 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 19:11

In Thailand heb je op veel plekken grab

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Re: Bali 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 22:38

Wij gebruikten altijd Uber idd.

Westhof

Berichten: 2902
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-20 13:59

Net bij het reisbureau even wat gidsen opgehaald, dan kunnen we wat gerichter gaan plannen :)

Nog een tip die ik kreeg van een collega:
Als je tempels wilt bezoeken, moet je als vrouw een sari (omslagdoek) om. Die zijn bij die tempels hartstikke duur, daar wordt je echt afgezet. Die dingen moet je gewoon goedkoop scoren op een lokaal marktje.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 14:38

Westhof schreef:
Net bij het reisbureau even wat gidsen opgehaald, dan kunnen we wat gerichter gaan plannen :)

Nog een tip die ik kreeg van een collega:
Als je tempels wilt bezoeken, moet je als vrouw een sari (omslagdoek) om. Die zijn bij die tempels hartstikke duur, daar wordt je echt afgezet. Die dingen moet je gewoon goedkoop scoren op een lokaal marktje.


Wij kregen ze gewoon gratis te leen bij de ingang van de tempels.

Elitedeux

Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 17:54

Als je entree geld hebt betaald krijg je zo'n omslagdoek idd vaak gratis. Mannen moeten ze ook omslaan trouwens.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Bali 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:55

Leuk Westhof, lekker inspiratie opdoen en plannen!
Ik heb al een eerste (concept) versie van wat we globaal willen gaan doen in die drie weken.

Willen in de eerste week naar Sanur en de Nusa eilanden. In de tweede week de komodo eilanden en de 3e week een kort rondje bali (sidemen, ubud en canggu of Seminyak).

Wat zijn hier de ervaringen met vroeg of juist ter plekke last minute boeken? Voor de maand oktober.
Aan de ene kant lijkt het me heel leuk om ter plekke te boeken op basis van waar je we/geen zin in hebt. Maar aan de andere kant ben ik dan toch wel een beetje bang dat de mindere hotels overblijven..

LieZ_Horses
Berichten: 2205
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:55

Queelens schreef:
Leuk Westhof, lekker inspiratie opdoen en plannen!
Ik heb al een eerste (concept) versie van wat we globaal willen gaan doen in die drie weken.

Willen in de eerste week naar Sanur en de Nusa eilanden. In de tweede week de komodo eilanden en de 3e week een kort rondje bali (sidemen, ubud en canggu of Seminyak).

Wat zijn hier de ervaringen met vroeg of juist ter plekke last minute boeken? Voor de maand oktober.
Aan de ene kant lijkt het me heel leuk om ter plekke te boeken op basis van waar je we/geen zin in hebt. Maar aan de andere kant ben ik dan toch wel een beetje bang dat de mindere hotels overblijven..

Leuke plannen allemaal!

Het enige wat wij vanuit huis hebben geboekt is onze eerste accommodatie. Zodat we vanuit het vliegveld lekker door konden. De rest hebben we allemaal ter plaatse een dag van te
voren via Booking.com geboekt en betaald. Er is ontzettend veel keus dus daar hoef je je niet druk over te maken.

LieZ_Horses
Berichten: 2205
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 10:58

Westhof schreef:
Net bij het reisbureau even wat gidsen opgehaald, dan kunnen we wat gerichter gaan plannen :)

Nog een tip die ik kreeg van een collega:
Als je tempels wilt bezoeken, moet je als vrouw een sari (omslagdoek) om. Die zijn bij die tempels hartstikke duur, daar wordt je echt afgezet. Die dingen moet je gewoon goedkoop scoren op een lokaal marktje.

Bij sommige tempels moeten ook je schouders bedekt zijn, dus mocht je tempels bezoeken zou ik voor de zekerheid een t-shirt in je tas meenemen. :) En op de markten kun je hartstikke leuke omslag doeken kopen, altijd handig om er zelf eentje te hebben.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Bali 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:06

Wij hebben beide gedaan, maar wel in grote lijnen al veel vastgelegd voor vertrek. Achteraf had ik dat wellicht anders gedaan, losser. Ook omdat we dus langer in de toeristischere plekken op Bali zaten dan ik achteraf had gewild. Maar dat weet je gewoon niet van te voren.
Wij hadden dan wel een iPad mee om makkelijk verblijven te kunnen boeken, ging super makkelijk via booking.com. Zo ook in de niet van te voren vastgelegde hotels echt mega gaaf verbleven!

Westhof

Berichten: 2902
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 12:34

Ja, ik vind de voorpret van zo'n reis bijna net zo leuk :D

Bedankt voor de tips weer!

Ik ben wel iemand die van tevoren alles graag plant, maar ik denk inderdaad dat het goed is om wel een idee te hebben, maar nog niet alles al helemaal vast te leggen. Is het leuk blijven we langer, is het niets dan gaan we eerder door.

Bij het reisbureau raadde ze aan om in Sanur te verblijven i.p.v. in poedersuiker, omdat poedersuiker heel hectisch is zei ze. We nemen het in ieder geval mee als tip. En we hadden ook het idee om bijvoorbeeld 1-2 dagen in Singapore te verblijven als we daarover vliegen.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:01

Queelens schreef:
Wat zijn hier de ervaringen met vroeg of juist ter plekke last minute boeken? Voor de maand oktober.
Aan de ene kant lijkt het me heel leuk om ter plekke te boeken op basis van waar je we/geen zin in hebt. Maar aan de andere kant ben ik dan toch wel een beetje bang dat de mindere hotels overblijven..


Wij boeken altijd ter plekke. Zodat je de vrijheid houdt dat als het ergens onverwacht heel leuk is, je langer kan blijven. Zijn in januari en een keer half sept tot half okt in Indonesië geweest en ging prima. Wel boeken wij altijd de eerste overnachting zodat je niet half brak met jetlag nog een hotel moet uitzoeken. En soms boeken we de laatste paar dagen al vroeg vanuit NL, maar dat is dan omdat we lekker luxe willen afsluiten :Y)

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Bali 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:05

Ik boek wel in het voren, want wil geen 1 persoonskamertoeslag betalen, dus moet eerst over en weer flink wat mailen, maar dat is gelukt. Ik heb gewoon een 2 persoonskamer voor de prijs van 1 persoon vastgelegd. Bovendien heb ik geen zin om bij aankomst nog een hotel te regelen, dan wil ik naar mijn hotel en dan direct duiken.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 15:58

Mloes schreef:
Queelens schreef:
Wat zijn hier de ervaringen met vroeg of juist ter plekke last minute boeken? Voor de maand oktober.
Aan de ene kant lijkt het me heel leuk om ter plekke te boeken op basis van waar je we/geen zin in hebt. Maar aan de andere kant ben ik dan toch wel een beetje bang dat de mindere hotels overblijven..


Wij boeken altijd ter plekke. Zodat je de vrijheid houdt dat als het ergens onverwacht heel leuk is, je langer kan blijven. Zijn in januari en een keer half sept tot half okt in Indonesië geweest en ging prima. Wel boeken wij altijd de eerste overnachting zodat je niet half brak met jetlag nog een hotel moet uitzoeken. En soms boeken we de laatste paar dagen al vroeg vanuit NL, maar dat is dan omdat we lekker luxe willen afsluiten :Y)


Ja precies die vrijheid lijkt mij ook wel lekker. En eerste hotel boeken is wel handig ja haha. Wij landen ook pas om 23:00 geloof ik dus dan is het wel fijn als die alvast geboekt is. Ze zien ons nog aankomen na middennacht haha :D

Maar als ik het hier zo lees is ter plekke boeken goed te doen. Denk dat wij het ook gaan wagen met alleen 1e nacht geboekt en het tripje naar de komodo eilanden.