Roadtrip via Oostenrijk, tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Roadtrip via Oostenrijk, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 12:15

Vriendlief en ik zijn afgelopen jaar uit gemak naar een all inclusive hotel geweest, maar dit was toch ECHT niks voor ons :+
Nu willen we graag via Oostenrijk (we hebben een appartement daar) doorrijden, alleen hebben we eigenlijk geen idee wat de moeite waard is. Zijn er bokkers die tips hebben? :D

Wat meer informatie;
- Via Tirol, heen- en/of terugweg (hier ook minimaal 2 dagen verblijven).
- Het plan is nu ongeveer 2 weken, misschien 3.
- We houden van autorijden, maar willen niet constant onderweg zijn.
- We houden van natuur en cultuur, wandelen en (water)sporten.

Ik ben benieuwd!

germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Roadtrip via Oostenrijk, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 20:25

Ga zeker naar de Attersee en de Gosausee, die zijn erg mooi. Ook de vierwaldstättersee is mooi.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78508
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:01

Zoals ik begrijp wil je via Oostenrijk door naar eventueel een ander land? Slovenie is zeker aan te raden. Vorig jaar hebben wij door Slovenie getourd met een camper, bedoeling was door te steken naar Tjechie en Slowakije, alleen was deze druif de reisgidsen vergeten, en we plannen altijd on the road. :') Daarom een rondje Oostenrijk gemaakt ipv Tjechie en Slowakije. Wij vonden de route langs de Donau vanaf Wenen erg mooi. Abdij van Melk is erg toeristisch, maar ook erg mooi, met name de bibliotheek. <3 Mauthausen aangedaan, indrukwekkend. Mooie was dat ik in Slovenie een boek had gelezen over Mauthausen (de baby's van Mauthausen), sloot dus wel heel erg perfect aan.
Op de heenweg naar Slovenie hebben we een stop gehad in het Maltatal, vonden we erg mooi om te wandelen. Verder zijn de echte bergen in Oostenrijk natuurlijk schitterend om te wandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:10

Ik kan Slovenië ook alleen maar onderstrepen! Afgelopen jaar toen wij in Oostenrijk waren ook een dagtrip Slovenië gemaakt en dat smaakte echt naar meer! Zijn die dag vooral wel naar een aantal toeristische dingen geweest en ondanks dat we niet van hele toeristische plekken houden was het wel tof (Meer van Bled, Vintgarkloof, en rondgereden door het Triglav nationaal park). Van het nationaal park had ik ook echt graag meer gezien!



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Nancy

Berichten: 14094
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Roadtrip via Oostenrijk, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 11:50

Hier nog iemand die Slovenië aanraadt, prachtig land. Mooie watervallen en wandelroutes.
Wij hebben dit toen niet gedaan, maar schijnbaar kun je ook super goed watersporten daar.

Wij hadden eerst in Graz afgesproken om langs te gaan bij vrienden die we eerder via airbnb hadden leren kennen en van daar uit zijn we Slovenië in gereden.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Roadtrip via Oostenrijk, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 09:20

Wenen vond ik een onwijs gave stad. Ik weet alleen niet hoe dat voor jullie uitkomt qua ligging in jullie trip.

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Roadtrip via Oostenrijk, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 09:30

Ik heb een hele roadtrip door oost europa gemaakt met mijn (nu) man. Hierbij inddd op de terugweg via oostenrijk gereden.

Waar wij (o.a.) geweest zijn;
Praag
Auschwitz
Krakau
Rotsen van Adrspach in Tsjechie
Budapest
Kroatie
Slovenie.

Aanraders; Slovenie, Kroatie (vooral Krka waterval en Plitvicemeren), Auschwitz.

Weet niet hoe veel en hoe lang jullie willen rijden natuurlijk, wij reden ook met een camper, dus konden makkelijk ergens overnachten.

gaucho

Berichten: 9523
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:58

Wij hebben eerder een vergelijkbaar rondje gemaakt met heen en terug door Oostenrijk en toen Slovenië, Kroatië en Italië (Dolomieten) gedaan. Sluit me aan bij de eerdere posters voor wat betreft bezienswaardigheden in Kroatië en Slovenië. Als je van watersporten houdt past het Garda meer er wellicht ook nog in. Wanneer ga je?