Roadtrip Italië met beste vriendin?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
MarliesV
Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Roadtrip Italië met beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 00:07

Puglia reizen op Facebook benaderen met je vragen is een goede optie.

Zij is Italiaanse. Woont en werkt in Nederland.

Life is short....SMILE while you still have teeth!


Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Roadtrip Italië met beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 01:33

Ik ben echt verliefd geworden op Italië tijdens onze kampeer reizen door Toscane <3
Volterra, San Giminiano, Rome, Puglia, Lucca, Pisa... die omgeving is wat mij betreft echt ultiem romantisch. Overal heerlijk eten, super wijn.. en de kleine binnenplaatsjes waar je het over hebt <3
Ik hoop mijn vriend dit jaar weer te kunnen overtuigen om richting Italië te gaan. Mijn ultieme vakantieland!

Chiren
Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Re: Roadtrip Italië met beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 19:50

Dit is niet waar je om vraagt maar ik wil het je wel meegeven; blijf een deel van je reis in Zwitserland <3 Ik vond Zwitserland zó veel mooier en prettiger dan Italië. Een van de prachtigste landen waar ik ooit geweest ben.

I won't stay quiet
'Cause staying silent's the same as dying


&if=1

Anoniem

Re: Roadtrip Italië met beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 21:04

Hoihoi, ben ik weer! :)

We hebben besloten dat we inderdaad écht graag naar toscane willen, en dan naar allemaal kleine plaatsjes rijden over de allerkleinste weggetjes.

Nu een paar vragen:

Waar kan je het beste een auto huren (en wat voor)?
Wat is het beste vliegveld om op te vliegen?

En wat is een ongeveer goed budget voor ons tweeën? We houden van lekker eten, moeten natuurlijk met benzinekosten enzo rekening houden, willen overnachten in héle leuke airBNB'tjes... We zijn jong en hebben op zich niet veel te besteden maar wel een jaar om te sparen. We gaan om te genieten! :)

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 21:22

Er zijn een paar blogs die goede tips geven voor auto huur. Sunny is vaak goedkoop. En anders even dingen als holidayguru en vakantiepiraten in de gaten houden. Let alleen even op dat je altijd een creditcard nodig hebt.

Op de eerste pagina waren volgens mij al een paar mensen, waaronder ik, die hebben aangegeven wat ze kwijt waren en voor welke periode met welke reis stijl. Dus misschien heb je daar iets aan?

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Roadtrip Italië met beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 23:20

Denk er wel aan dat de minimum leeftijd om een auto te huren vaak 25 is.

Wij zijn vanuit Nederland gereden. Super leuke road trip via Zwitserland :D
Wij hebben volgens mij rond de €1000 pp uitgegeven. Hier zat dan benzine, campings, eten, drinken... Wij houden echter wel van mooie (streek)producten uitproberen, lekker lunchen, wijnen uitproberen, uit eten... Hebben daar dan ook echt niet op bespaard.

En anders zou ik op Rome vliegen, daar liggen de meeste bezienswaardigheden wel in de buurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 14:27

1000 euro pp klinkt opzich reëel. :j Ik wil ook zeker niet besparen omdat ik gewoon echt wil genieten zonder dat ik mezelf moet limiteren ofzo. En dan hoeft het absoluut niet meteen een geweldige vijf sterren maaltijd te zijn, integendeel. Maar als ik voor 20 euro meer per nacht een leukere airbnb kan hebben, dan vind ik dat het waard.

In Rome zijn we niet echt geïnteresseerd, we willen echt het land en de kleine dorpjes bezoeken in Toscane. één dagje grote stad is leuk, maar dat massatoerisme hoeven we absoluut niet.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 15:16

Resistance schreef:
1000 euro pp klinkt opzich reëel. :j Ik wil ook zeker niet besparen omdat ik gewoon echt wil genieten zonder dat ik mezelf moet limiteren ofzo. En dan hoeft het absoluut niet meteen een geweldige vijf sterren maaltijd te zijn, integendeel. Maar als ik voor 20 euro meer per nacht een leukere airbnb kan hebben, dan vind ik dat het waard.

In Rome zijn we niet echt geïnteresseerd, we willen echt het land en de kleine dorpjes bezoeken in Toscane. één dagje grote stad is leuk, maar dat massatoerisme hoeven we absoluut niet.


Wij hebben Rome ook niet in diezelfde trip gedaan, maar oh man wat een stad <3 ik ben er nu 2x 5 dagen geweest en ik zou er zo weer heen gaan. Echt fantastisch.
Qua vliegen weet ik niet waar je in Toscane op kan vliegen, gezien wij zijn gereden :D Ik denk Pisa of Florence?
Beiden overigens ook hele leuke steden als je wat grotere steden wil aantikken!

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 15:19

Vliegen op Pisa of Florence inderdaad.

AnneJ1995 schreef:
Wij hebben Rome ook niet in diezelfde trip gedaan, maar oh man wat een stad <3 ik ben er nu 2x 5 dagen geweest en ik zou er zo weer heen gaan. Echt fantastisch.


Moet er ook nog steeds weer een keer heen, nog zoveel wat ik niet heb gezien.

Joy_Mennings
Berichten: 2282
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Roadtrip Italië met beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:36

Ik vind Rome ook echt een fantastische stad. Ben er nu twee keer geweest, een keer 1 week en 1 keer 4 dagen. Echt geweldig! Zou er ook zo weer heen gaan

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram

Ballard_L
Berichten: 2490
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Roadtrip Italië met beste vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:42

Tof! Hopen dat het tegen die tijd helemaal weer goed zit met het virus enzo. Als tip: houd er rekening mee dat de brandstofprijzen een stuk hoger liggen in Italië. Daarnaast vonden wij San Marino ook heel leuk om heen te gaan. Een landje in Italië met een hele mooie stad op de heuvel.

Roadie - @welshcobroadie
B+11 (PR 223) L1+11 (PR 202,5) L2+11 (PR 203,5)M1+11 (PR 199) M2+11 (PR 194,5) Z1+4 (PR 215,5)


Esmee_RS
Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 13:36

Sorry, ik heb niet het hele topic doorgelezen dus ik weet niet wat hiervan al gezegd is. Vorig jaar heb ik met mijn vriend een soortgelijke vakantie gedaan, wij hebben ook een roadtrip van 2 weken gemaakt en daarbij ook noord Italië meegepakt. De andere landen die wij bezochten waren Duitsland, Zwitserland en Frankrijk. Wij zijn met de auto vanuit Nederland vertrokken. Eerste dag naar Europa-Park in Duitsland gegaan. Daarna door de Alpen en Noord Italië getrokken. We zijn naar Venetië geweest, dat was erg leuk maar ik vond 1 nacht daar echt wel genoeg. Comomeer is erg mooi. En het allermooiste van de hele vakantie vond ik de Cinque Terre. Dat was echt fantastisch en dat kan ik echt iedereen aanraden. Zijn daar 's avonds bij een restaurant gaan eten op echt de mooiste plaats ooit, met het lekkerste eten ooit en de beste wijn ooit. Het was echt fantastisch. De Cinque Terre kan ik je echt alleen maar aanraden (vlak bij Toscane, net iets boven de grens van dat gebied).
Daarna nog een paar dagen in Zuid-Frankrijk doorgebracht en via Parijs en 2 dagen Disney weer terug naar huis gegaan.

Qua plannen: wij hebben gewoon een lijstje gemaakt van de dingen die we graag wilden zien en vervolgens op maps gekeken welke routes daar ongeveer lopen (en accommodaties daar in de buurt gezocht). Wij hebben een sportauto en de routes voor ons waren dus ook wel echt belangrijk, mijn vriend heeft een boek met veel mooie routes om te rijden en waar je ook lekker kan gassen. Hebben op die manier gekeken hoe we de functionele routes en de "rijders" routes met elkaar kunnen combineren.

Kijk van tevoren goed wat het verbruik is van jullie huurauto en hoe duur de benzine is (de site van de ANWB heeft een overzichtje, even googelen) en bereken wat jullie kwijt zijn aan benzine om de route af te leggen die jullie willen gaan rijden. Dit is gewoon makkelijk te berekenen en voorkomt stress later.
De prijzen van je overnachtingen kan je van tevoren ook globaal berekenen. Eten vond ik wat lastiger om van te voren te berekenen (en was helaas ook duurder uitgevallen dan van te voren begroot :+ ), maar wij waren in totaal € 1500,- pp. kwijt.

Mocht je nog specifieke vragen hebben, stel ze gerust :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belindaap88, Esther en 168 bezoekers