Reis september

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Reis september

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-20 23:19

Hoi hoi!

Ik zoek wat inspiratie voor de vakantie in september en kan niet beslissen! Zo veel keuze..
Wij willen
- 3 weken weg
- warm weer
- budget ong 1200 incl ticket pp
- mooie natuur

Wie komt met toffe ideeën :D en graag niet alleen landen, maar ook specifieke plaatsen!

Anoniem

Re: Reis september

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 10:07

Voor 3 weken is dat niet een heel reëel budget denk ik? Wat wil je qua verblijf? Hotel, kamperen? Waar wil je niet heen?

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Re: Reis september

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 10:16

Kroatie?

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Reis september

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 10:20

Hmm dat is niet een heel ruim budget. Maar 3 weken rondtrekken in Thailand lukt daar wel mee.

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 10:38

Ik zeg Madeira, zo mooi! <3 Ik ben er in februari geweest, dus eigenlijk laagseizoen, maar toen vond ik het al erg mooi qua natuur. In september is het daar alleen maar mooier. Volgens mij is het binnen jullie budget ook wel te doen. Ik zou ook aanraden om een huurauto te nemen, zodat je lekker makkelijk overal zelf heen kunt rijden.

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 10:54

Misschien is Montenegro een idee? Ben daar 2,5 jaar geleden in augustus geweest en vond het een prachtig land met geweldige natuur. <3 Met jouw budget moet je je daar ook wel redden voor hotel, ticket en auto voor 3 weken. Eten en boodschappen zijn daar ook absoluut niet duur.

De nationale parken zijn daar sowieso een aanrader! Wij zijn in Biogradska Gora, Durmitor en Skadar Lake geweest. Het stadje Kotor is ook prachtig om te zien en bijzonder gelegen aan het einde van de fjord tussen de bergen. In Kotor kan je ook naar een oud fort klimmen met prachtig uitzicht <3 Wij verbleven vlakbij Herceg Novi en van daaruit kon je ook wel het hele land bereizen (is ook niet zo groot) en vanuit daar kun je ook makkelijk de grens met Kroatië over om naar Dubrovnik te gaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In Macedonië zijn we het jaar daarvoor geweest en dat was ook erg mooi! Daar verbleven we in Ohrid aan het meer van Ohrid. In de tussentijd is het wel wat toeristischer geworden, maar nog steeds is het daar ook goedkoop. Qua natuur is Macedonië ook erg mooi! We zijn daar naar NP Mavrovo geweest, maar je hebt nog wel meer nationale parken daar die de moeite waard zijn. Ohrid zelf is ook een leuk stadje :) De Sint John Kaneo kerk staat op een prachtig punt in Ohrid met heel mooi uitzicht over het meer. Een bezoekje aan het klooster van St. Naum is ook erg leuk! Dit zit tegen de grens met Albanië aan, maar vanaf Ohrid kan je er zo met de boot heen en dat is ook echt een heel mooi boottochtje met alle mooie natuur. <3 Bij dat klooster kan je ook met een roeibootje naar de bronnen en dat vonden we ook wel echt de moeite waard! Ook zijn we vanuit daar naar Albanië geweest en dat was ook wel heel apart om dat te hebben gezien.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gaucho

Berichten: 9523
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 11:08

Kroatië is inderdaad nog lekker in september qua weer, en prachtige natuur. Wij hebben eerder in september 1 week Kroatië en 1 week Dolomieten gedaan. Huisjes gehuurd, veel gewandeld. Lukt goed binnen je budget met eigen auto.

Ff iets helemaal out of the box voor als je wat avontuurlijk bent: Kirgizië. Lukt zeker binnen budget en natuur is ongelooflijk afwisselend.

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 19:17

gaucho schreef:
Ff iets helemaal out of the box voor als je wat avontuurlijk bent: Kirgizië. Lukt zeker binnen budget en natuur is ongelooflijk afwisselend.


Kun je wat meer vertellen over jouw ervaringen daar? :D

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 19:40

Even over Montenegro het kan wel warm zijn maar in de bergen valt er ongeveer zes keer meer regen dan in Nederland :o het lijkt me wel een prachtig land.

gaucho

Berichten: 9523
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 19:45

Narya schreef:
gaucho schreef:
Ff iets helemaal out of the box voor als je wat avontuurlijk bent: Kirgizië. Lukt zeker binnen budget en natuur is ongelooflijk afwisselend.


Kun je wat meer vertellen over jouw ervaringen daar? :D


Ik heb een rondreis gedaan, gecombineerd met een driedaagse trektocht te paard. Landschap is heel afwisselend, als in 's ochtends sta je in een woestijn landschap en 's middags op een gletsjer :-) toerisme is in opkomst, met name op basis van homestays. Hotels vind je alleen in de hoofdstad. Het is 1 van de goedkoopste landen ter wereld. Als in een fles wodka voor minder dan 2 euro. Foto om er een idee bij te krijgen:

Afbeelding

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 20:07

Zo tof! Heb je die rondreis alleen gedaan met het OV?

gaucho

Berichten: 9523
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 20:45

Narya schreef:
Zo tof! Heb je die rondreis alleen gedaan met het OV?

Ik was met een groepje en wij hadden een busje met gids. Achteraf had het prima alleen te reizen geweest. Je hebt veel gedeelde busjes etc. Auto huren kan ook prima.

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:43

Marokko bij Marrakesh, heb je het Atlas gebergte ook in de buurt enigszins (zou er alleen niet alleen doorheen trekken). Wij zaten in Villa Mano (en hadden de hele villa voor onszelf), prachtige accommodatie van Franse eigenaren met zowel Marokkaanse als internationale gerechten op wens gemaakt :) Daar kom je alleen wel wat duurder uit dan je budget, maar er zijn ook veel goedkopere hotels of riads.

CarolineCF
Berichten: 702
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 11:44

De combinatie mooie natuur en warm weer tref je zeker terug op Mauritius. Het binnenland telt o.a. 3 schitterende Nationale Parken met prachtige watervallen, bergen en wouden. Verder heb je er droomstranden en een super klimaat voor een vakantie in september - zie https://www.waarschijntdezonwel.nl/vakantie-mauritius

turtlelito

Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 11:57

CarolineCF schreef:
De combinatie mooie natuur en warm weer tref je zeker terug op Mauritius. Het binnenland telt o.a. 3 schitterende Nationale Parken met prachtige watervallen, bergen en wouden. Verder heb je er droomstranden en een super klimaat voor een vakantie in september - zie https://www.waarschijntdezonwel.nl/vakantie-mauritius


Zeker waar, maar 3 weken in september voor 1200 pp? Volgens mij wordt dat echt heel lastig (zeker als je daar nog wat wilt ondernemen)........

CarolineCF
Berichten: 702
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 12:44

Sorry - had de 3 weken even gemist. Als die 1200,- inclusief excursies / eten etc is dan red je het daar inderdaad niet mee. Je hebt rond de 1250,- al wel vlucht + 17 dagen prima hotel. Een mooi alternatief als je iets bijzonders zoekt, met nog iets meer accent op natuur, maar zeker in september ook heerlijk weer zijn de Azoren (gemiddeld 25 graden). Vlucht en verblijf voor 22 dagen start rond de 1050,- p.p. Zie: https://www.waarschijntdezonwel.nl/vakantie-azoren

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78508
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:12

gaucho schreef:
Ff iets helemaal out of the box voor als je wat avontuurlijk bent: Kirgizië. Lukt zeker binnen budget en natuur is ongelooflijk afwisselend.


Is zeker out of the box, maar voldoet niet helemaal aan de eisen van TS. Temperatuur in september is niet meer al te best, wellicht begin september nog wel maar het gaat hier over 3 weken en een eis is warm weer. Weet dat wij het begin oktober verdomd koud hebben gehad, en het is niet voor niets dat al het vee dan al weer uit de bergen is gehaald.