Lange vlucht kleding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anneert

Berichten: 2304
Geregistreerd: 25-08-10

Re: Lange vlucht kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:49

Ik heb altijd gewoon een spijkerbroek aan, ook bij lange vluchten, maar ik heb daar geen last van. Laagjes, shirt, hoodie (geen probleem om uit te trekken) ik krijg het nogal eens koud in een vliegtuig en dan is die muts fijn.
Gooi anders een korte broek in je handbaggage en kleed je om op toilet als je landt.

Ik kom er altijd achter dat ik bijzonder weinig nodig heb op een lange vlucht.

LiannePuthzy

Berichten: 6964
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Lange vlucht kleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 21:47

Dankjulliewel voor het reageren
Ik denk dat ik dan inderdaad ga voor een hoodie met legging/jogginsbroek en wat langere sokken.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 21:48

yogapants , dikke sokken en shirt met dik vest. Daarnaast heb ik slippers in mijn handbagage want als ik het vliegtuig uit kom kan ik mijn schoenen niet meer aan doordat mijn voeten zo zwellen :+

Lukasje
Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 21:52

Ik doe altijd een lange loszittende jurk aan met daarover een tricot vestje (makkelijk uit te schieten) en in mijn handbagage heb ik nog een jeans vestje en een lange sjaal.

Die jurk is luchtig en lekker vrij aan buik en benen maar je hebt toch dat laagje stof over je benen. Wordt het te warm, dan trek ik die jurk op tot aan mijn knieen :) . Met 2 vestjes en een sjaal bij de hand heb ik het niet te koud. De sjaal dient tevens ook als kussentje.

Voor zo’n lange vlucht als de jouwe zou ik ook steunkousen aanraden.

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Re: Lange vlucht kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 22:08

Laagjes idd. Legging met een simpel tricot rokje is ook handig als het op de plek van bestemming warm is, dan trek je gewoon die legging uit en klaar.

Bellex

Berichten: 9300
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Lange vlucht kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 22:20

Ik draag altijd een loszittende korte mouwen jurk met een panty en een vest er overheen. Dan heb ik voor in het vliegtuig nog compressiesokken die ik draag, fluffy sokken voor als ik het koud heb en van die gymschoentjes die ik aan doe. Ik haat schoenen aan in het vliegtuig (draag altijd de lompste in verband met kofferruimte) maar het is te goor om op sokken te lopen. Dit vind ik veel lekkerder dan een joggingbroek oid, en je ziet er tenminste nog een beetje leuk uit. Is geen must, maar vind dat zelf wel leuk omdat ik vaak 's ochtends aankom of 's avonds vertrek en er dus al de hele dag in rondloop. Ik doe ook meteen bij het instappen alle klokken al op de tijd die het op de eindbestemming is, schijnt psychologisch heel goed te zijn. Laagjes is sowieso key

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Lange vlucht kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 22:54

Ik draag altijd hoodie met een legging, maar vorig jaar vloog ik naar Cuba en kwam onze bagage pas twee dagen later aan, oftewel heb 2 dagen in een hoodie rondgelopen met temperaturen van meer dan 30 graden haha. Dat was echt om te huilen. Nu zou ik er dan ook voor kiezen om een hemdje eronder te doen of mee te nemen gewoon voor de zekerheid. En evt zo’n test parfummetje voor de ergste geuren als dit je overkomt. We landden namelijk op zaterdag ochtend, waren door alle poespas pas tegen de avond in ons huisje, zondag alles dicht en maandag smiddags naar vliegveld voor koffers. Dus ook geen mogelijkheid om iets te kopen

Thokkadisje

Berichten: 2145
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 23:18

Ik heb geen specifieke vliegkleding, ligt eraan hoe ver ik vlieg en met wie (voor werk kleed ik mij anders dan vakantievlucht). Vaak een leuk jurkje dat niet te strak zit of een rokje met shirt.
Ik heb wel altijd een wollen truitje met hoge kraag, een schoon T-shirt en ondergoed in mijn handbagage. Het wollen truitje is licht en neemt weinig ruimte in beslag en toch warm - superfijn als je ergens onderweg in AC zit. Tijdens een tussenlanding tussen 2 lange vluchten wissel ik vaak naar een schoon T-shirt, lekker fris het volgende vliegtuig in. Ondergoed is altijd handig om bij je te hebben, vooral als je bagage ergens kwijt is geraakt.

Bellex

Berichten: 9300
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 11:44

noox schreef:
Ik draag altijd hoodie met een legging, maar vorig jaar vloog ik naar Cuba en kwam onze bagage pas twee dagen later aan, oftewel heb 2 dagen in een hoodie rondgelopen met temperaturen van meer dan 30 graden haha. Dat was echt om te huilen. Nu zou ik er dan ook voor kiezen om een hemdje eronder te doen of mee te nemen gewoon voor de zekerheid. En evt zo’n test parfummetje voor de ergste geuren als dit je overkomt. We landden namelijk op zaterdag ochtend, waren door alle poespas pas tegen de avond in ons huisje, zondag alles dicht en maandag smiddags naar vliegveld voor koffers. Dus ook geen mogelijkheid om iets te kopen

Tipje om dit te voorkomen, altijd een setje schone kleding (incl ondergoed) in je handbagage! Doe ik ook altijd, dat scheelt toch zulke ongemakkelijke momenten

*Edit: Wat Thokkadisje zegt dus hihi

Anoniem

Re: Lange vlucht kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 13:55

Kleren kiezen voor lang vliegen is gewoon poedersuiker want je gaat hoe dan ook stinken en zweten. Over een vliegveld sjokken in een dikke trui is OOK gewoon te warm en in een vliegtuig weet je het ook nooit zeker. Soms gaat de verwarming op standje 'wennen aan je vakantieland' en soms is het -12. Ik heb eigenlijk altijd een sportlegging aan, mijn meest comfortabele schoenen en dan een sportbh met een shirt en een trui er overheen. Het liefst een hoodie met zakken aan de voorkant, puur uit praktische overwegingen. Ik doe er dan geen jas overheen, dat is te warm.

Neem een mini deo mee in je handbagage en natte doekjes zodat je jezelf even kan opfrissen voordat je het vliegtuig uitstapt en neem stop idd een schone onderbroek, een shirt en een verse sportbroek (neemt minder ruimte in beslag dan een spijkerbroek oid) in je tas zodat je niet zonder kleding komt te zitten als je koffer kwijt raakt.

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:13

ik heb mij keer omgekleed op vliegveld gewoon op de wc wat je beste kan doen is idd legging met een hoodie maar onder die hoodie een shirt aandoen

Autumnn

Berichten: 8033
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:20

Whizz schreef:
@autmumnn, lekkere broek, is het een stevige stof?


Tja wat is stevig......... het is geen werkbroek :+ maar juist een soepele stof. Ik raad hem echt aan (helemaal voor vluchten)