IJsland 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
veertje99
Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 19:22

8Eveline schreef:
veertje99 schreef:
@8Eveline, nee ik ga juist niet voor paarden fotografie. We komen ze als het goed is wel tegen, maar ik ga voor landschap/natuur. Ga (als het goed is) onwijs mooie plekken zien en kijk er echt enorm naar uit

Ah heel ander uitgangspunt dus. Het landschap ziet er prachtig uit op foto's dus dat snap ik wel.

Ja ik wilde juist echt een landschap/natuur fotografie reis aangezien ik in NL al veel paarden op de foto zet. In IJsland is dat uiteraard anders maar het landschap is zo mooi daar

Donner, B+21, L1+ 21, L2+29, M1+27, M2+24, Z1+21, Z2+3
Donna, B+27, L1+20, L2+19, M1+8
Wodka, L1+1
Gestoa, B+11, L1+17, L2+13, M1+10, M2+1 (Verkocht)


Sjaco
Berichten: 375
Geregistreerd: 31-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 19:52

veertje99 schreef:
Leuk! Je kan gaan aftellen! Hoelang ga je?


Ik zou eigenlijk morgen vertrekken. Helaas is die reis geannuleerd. Ik heb hem om laten zetten voor oktober, wilde niet nog een jaar wachten. Dus ga nu in oktober met de fotografie reis mee :)


Wij gaan voor een 16-daagse rondreis.

Balen dat het geannuleerd is, gelukkig heb je nog een alternatieve datum kunnen vinden. Zou bij ons niet mogelijk zijn. Ik zit zelf vast aan de schoolvakanties en met twee studerende dochters blijft alleen de kerstvakantie en zomervakantie over.

Sjaco
Berichten: 375
Geregistreerd: 31-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 19:54

apollootje schreef:
Alvast een fijne reis Sjaco!
Mocht je nog gave dingen tegen komen en tips hebben... :+

Wij gaan 25 juli naar Ijsland *\o/*


Dan zijn wij nog niet terug (als het goed is tenminste, dat moet je tegenwoordig eerst nog maar eens afwachten :j ).

Als ik er aan denk en in de gelegenheid ben, zal ik proberen wat te posten als we daar zitten.

apollootje
Berichten: 1056
Geregistreerd: 18-03-08

Re: IJsland 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:47

Gaan jullie een heel rondje maken in 16dagen?

Hebben jullie een complete reis geboekt of alles zelf uitgezocht? Hebben jullie dan ook afmeldingen gehad van huisjes/guesthouse/hotels?
Bij ons waren wel enkele dingen geannuleerd met de mededeling dat zij het hele seizoen gesloten blijven.

Marit1995
Berichten: 182
Geregistreerd: 04-02-16

Re: IJsland 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 08:32

Voor degenen die willen weten hoe het hier nu is...
Ik ben zelf 19 juni aangekomen in IJsland.
Bij aankomst idd testen, voordat je je koffers ophaalt. Je mag wel direct verder reizen en word na een paar uur (bij ons duurde het 4 uur) op de hoogte gesteld van je uitslag. Negatieve uitslag gaat per sms.
Verder is het hier heeeerlijk rustig. Wij zijn echt een van de weinige toeristen en hebben al heel wat highlights voor onszelf gehad. Dus wat dat betreft hebben we nu een heel vertekend beeld van IJsland :+
Vind het zelf heel bijzonder om hier nu te zijn!

Verder merk je niets/weinig van maatregelen.
Overal staan wel desinfectiepompjes, maar er wordt niet spastisch gedaan over 2M afstand, hoewel dat wel wordt aangeraden.
Sommige hotels serveren geen ontbijt (bieden wel alternatief aan).
Wij hebben het in ieder geval prachtig hier <3

Sjaco
Berichten: 375
Geregistreerd: 31-10-15

Re: IJsland 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 22:00

@Marit1995 klinkt goed. Dus de test was oké bij jullie en dus ook geen problemen met andere passagiers die dichtbij hebben gezeten in het vliegtuig.

Ben wel erg benieuwd hoe vol jullie vliegtuig was. Heb je gevlogen met Icelandair?

Veel plezier verder!

Sjaco
Berichten: 375
Geregistreerd: 31-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 22:01

apollootje schreef:
Gaan jullie een heel rondje maken in 16dagen?

Hebben jullie een complete reis geboekt of alles zelf uitgezocht? Hebben jullie dan ook afmeldingen gehad van huisjes/guesthouse/hotels?
Bij ons waren wel enkele dingen geannuleerd met de mededeling dat zij het hele seizoen gesloten blijven.


Ja we gaan het hele eiland rond, alleen Vestforoir wordt overgeslagen.Meestal 2 nachten per overnachtingsadres.

Sjaco
Berichten: 375
Geregistreerd: 31-10-15

Re: IJsland 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 20:32

Zie nu dat ik niet al je vragen hebt beantwoord :o .

We hebben een complete reis geboekt met overnachtingen in huisjes. We zijn nog in afwachting van de overnachtingsplaatsen en officieel weten we ook nog niet of we met de klok mee of tegen de klok in rijden.
Maar gezien de geboekte excursies kan het eigenlijk alleen maar met de klok mee zijn.

We hebben wel een excursie geboekt die qua ligging eigenlijk niet bij de reis past. Dus ik hoop dat ze een gunstig adres voor ons uitzoeken. Scheelt toch aanzienlijk of je 50 km aan de ene kant van een plaatsje zit of aan de andere kant.

De reisorganisatie kan zolang wij niets definitiefs weten, schuiven wat ze willen met de accommodaties. Dus wij hebben er geen zicht op of er accommodaties gesloten zijn.We hebben wel gehoord dat ze de hele zomer (erg) rustig verwachten.

Enige wat we tot nu toe hebben moeten aanpassen is de excursie naar Myvatn nature baths. Zouden toegangskaarten krijgen met vrij entree binnen de openingstijden. Moesten nu boeken met een tijdslot en de openingstijden zijn sws verkort.

Marit1995
Berichten: 182
Geregistreerd: 04-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 23:51

Sjaco schreef:
@Marit1995 klinkt goed. Dus de test was oké bij jullie en dus ook geen problemen met andere passagiers die dichtbij hebben gezeten in het vliegtuig.

Ben wel erg benieuwd hoe vol jullie vliegtuig was. Heb je gevlogen met Icelandair?

Veel plezier verder!


Glansrijk door de test en idd ook geen medepassagiers die voor problemen hebben gezorgd :P

Wij vlogen met Transavia, was erg rustig, denk dat 60 a 70% gevuld was. Daardoor konden ze de mensen spreiden en zat er ook niemand naast ons.
Toen we aankwamen was er echt nog helemaal niemand op Schiphol, leek wel een spookstad.

veertje99
Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: IJsland 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 13:46

Hoe is/was het in IJsland? :D

Ik kan echt niet wachten tot ik in oktober erheen ga :)

Donner, B+21, L1+ 21, L2+29, M1+27, M2+24, Z1+21, Z2+3
Donna, B+27, L1+20, L2+19, M1+8
Wodka, L1+1
Gestoa, B+11, L1+17, L2+13, M1+10, M2+1 (Verkocht)

Sjaco
Berichten: 375
Geregistreerd: 31-10-15

Re: IJsland 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 20:27

Wij vertrekken a.s. donderdag. Nu nog aan het inlezen.
Ben benieuwd!

F_Orumster
Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: IJsland 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 11:30

Als je in quarantaine zou moeten op IJsland, waar doe je dat dan? Zijn er bepaalde hotels voor?

Ik ga in september als we geluk houden.

Lien2
Berichten: 1236
Geregistreerd: 20-07-07
Woonplaats: Noord-Holland

Re: IJsland 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 23:45

Als het goed is ga ik rond 20 augustus voor een dag of 10. Wil een 4x4 huren met daktent en dan lekker toeren en kamperen. In februari naar het zuiden en oosten geweest, nu wil ik naar het westen en noorden. Nog niks geboekt, doe ik pas een paar dagen vooraf (ivm stand-by ticket), dus mocht de hele COVID situatie veranderen zit ik nog nergens aan vast

Paardenverstand is dat wat een paard weerhoudt op mensen te wedden

apollootje
Berichten: 1056
Geregistreerd: 18-03-08

Re: IJsland 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 09:03

Fijne reis Sjaco!

F_Orumster, wat ik begreep zijn er speciale hotels voor waar iedereen in quarantaine moet op IJsland.

Wij gaan volgende week zaterdag op reis..

Sjaco
Berichten: 375
Geregistreerd: 31-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 12:08

F_Orumster schreef:
Als je in quarantaine zou moeten op IJsland, waar doe je dat dan? Zijn er bepaalde hotels voor?

Ik ga in september als we geluk houden.



Dit staat in onze reisinfo:

- In het geval van een positieve uitslag moet u 14 dagen in quarantaine. U wordt dan naar een hotel gebracht waar u al die dagen blijft. De kosten van het verblijf worden betaald door de IJslandse overheid.

Als u een kortere reis had geboekt dan 14 dagen betekent het dat u helaas niet eerder naar huis kunt. Uw ticket met Icelandair kan kosteloos omgeboekt worden.

Sjaco
Berichten: 375
Geregistreerd: 31-10-15

Re: IJsland 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 08:54

Wij zitten inmiddels op IJsland en zijn "goedgekeurd".
Het testen was goed geregeld op Keflavik en we hadden met een uurtje of 6/7 de uitslag per sms. Zat wel aardig wat tijd tussen de eerste twee uitslagen en de laatste twee.

Vliegtuig zat trouwens helemaal vol.

F_Orumster
Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: IJsland 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 12:59

Hoe was je reis Sjaco ?

moonsparkle
Berichten: 21702
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 13:38

Poeh ik zou toch wel bang zijn om negatief te testen, dan heb je niks aan je reis gehad :o

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

oomens
Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 13:41

moonsparkle schreef:
Poeh ik zou toch wel bang zijn om negatief te testen, dan heb je niks aan je reis gehad :o

Waarom? Liever dat dan positief testen en in quarantaine moeten blijven en mogelijk/waarschijnlijk symptomen ontwikkelen.

Schoentje, kerstmuts en [o]

moonsparkle
Berichten: 21702
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 13:49

oomens schreef:
moonsparkle schreef:
Poeh ik zou toch wel bang zijn om negatief te testen, dan heb je niks aan je reis gehad :o

Waarom? Liever dat dan positief testen en in quarantaine moeten blijven en mogelijk/waarschijnlijk symptomen ontwikkelen.


Uuhh ik bedoel dat je positief test :')

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: IJsland 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 14:36

Mijn broertje en ik zouden naar Amerika eind augustus, dat heb ik geannuleerd en heb gister alles voor IJsland geboekt. Wij gaan in 10 dagen rond het eiland.

Ik ben al eens geweest 3 jaar terug, maar toen alleen de zuidkant gedaan in 5 dagen.
Nog een maandje geduld.

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

Sjaco
Berichten: 375
Geregistreerd: 31-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 19:27

F_Orumster schreef:
Hoe was je reis Sjaco ?


Zijn net vandaag de eerste dag weer thuis. 16 dagen weggeweest, dus 14 dagen echt IJsland bekeken.
WAT EEN GEWELDIG MOOI RUIG LAND. Heel veel gezien en gedaan. Hele eiland rondgereden met een 4WD, alleen de West-fjorden overgeslagen (niet te combineren met de overnachtingsadressen).

Overnachtingen in prima (zomer)huisjes. We hadden er vooraf bewust voor gekozen om niet iedere dag te verkassen en daar waren we ook blij mee. 2x 1 nacht in een hotel. Ook prima en scheelt de volgende ochtend weer opruimen + schoonmaken :j . Zeker gisteren was dat fijn, want we zaten om 5.00 uur in de auto naar het vliegveld.

Ook lekker rustig (bijna) overal. Geen Amerikanen & Chinezen. Vrijwel alleen Nederlanders, Duitsers, Noren en Denen. En ......., zeer opvallend, IJslanders die ineens meedoen met excursies. Gidsen hadden nog nooit eerder IJslanders gehad bij excursies.

Wij gingen met de klok mee. Tweede dag op eigen gelegenheid de Golden Circle gedaan waar het lekker rustig was bij de bezienswaardigheden. Na het hele eiland rond geweest te zijn, kwamen we weer terug in het Zuiden en leek het wel wat drukker. Vreemde gewaarwording dat je dan ineens moet betalen voor bezienswaardigheden en/of parkeren. Geen wereld bedragen hoor, maar waren we daarvoor nog nergens tegen gekomen.

Ik zal (morgen ofzo) nog wat foto's posten (we hebben er zo ontzettend veel met zijn 4-en, heeft even tijd nodig).

Sjaco
Berichten: 375
Geregistreerd: 31-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 16:50


veertje99
Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: IJsland 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 17:09

Wauw prachtige foto's Sjaco!

Donner, B+21, L1+ 21, L2+29, M1+27, M2+24, Z1+21, Z2+3
Donna, B+27, L1+20, L2+19, M1+8
Wodka, L1+1
Gestoa, B+11, L1+17, L2+13, M1+10, M2+1 (Verkocht)

Kobus17
Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: IJsland 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 18:03

Prachtig :j , zo herkenbaar. Wat een weelde zonder hordes toeristen.

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Damon26, Jungles en 115 bezoekers