Moeder-dochter vliegvakantie zomer 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
dovish
Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Re: Moeder-dochter vliegvakantie zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 21:58

Wat leuk, ik volg dit topic even. Mijn zoontje zegt al een paar jaar dat hij graag palmbomen wil zien, maar voor ik zin heb in een zonvakantie met mijn jongste (net één) zijn we een paar jaar verder denk ik. Dus hier laatst ook bedacht dat ik dat een keer met hem alleen ga doen. Ik zou het liefst met mijn gat een week op de malediven liggen, maar dat is onbetaalbaar geloof ik. Ik volg dus graag voor de tips!


Denise_Storm
Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Moeder-dochter vliegvakantie zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 22:16

Kos of Rhodes? Maar dat wordt met het budget misschien wat lastig. Dan zou ik toch richting Turkije gaan... daar heb je alles wat je zoekt: all in, écht luxe, zon en mooie zee/stranden. Eventueel Cyprus? Maar daar ben ik nooit geweest, dus geen ervaring.

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

fjordjes
Berichten: 12013
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Moeder-dochter vliegvakantie zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 22:19

Ik zou ook zeggen Mallorca, erg mooi eiland en als je niet in El Arenal zit is het niet zo mega toeristisch

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

Kimberley_
Berichten: 4875
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Re: Moeder-dochter vliegvakantie zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 22:21

Mallorca en dan naar cala d'or en echt niet naar el arenal ;)

@haflinger_baloe
Baloe mijn gouden meisje: [ITP] Baloe, al 3 jaar mijn goud!

Coloured
Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 22:21

Dahab, Egypte aan de golf van Akaba. Heel wat jaartjes geleden geweest, heel gaaf was het daar. Zal nu wel wat drukker zijn als toen wij er waren maar zeker een aanrader!
Prachtige woestijn binnen handbereik. Het een en ander bezoeken vraagt wat meer inspanning. ;) :D

Sas67
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Twente

Re: Moeder-dochter vliegvakantie zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 22:31

Ik ben met mijn 2 zoons (toen 11 en 13) naar Fuenteventura geweest, Ereza Dorado Suites Hotel, all inclusive. Fantastische locatie aan zee, leuk zwembad, plaatsje op loopafstand en de all inclusive prima. Vond het goed te doen als alleenstaande ouder, kids hebben zich erg zelfstandig kunnen redden, was er veilig en gezellig.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 22:37

De Azoren zijn nog minder toeristisch.

Zelf vond ik Tenerife erg gaaf, maar ik was er eind november dus ruim buiten de schoolvakanties/drukte.

prugelpiet
Berichten: 12552
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Moeder-dochter vliegvakantie zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 22:39

Als je mooie natuur wil moet je het niet zoeken op Lanzarote. Wat een grote steen bende :+

I am because you were

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33776
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Moeder-dochter vliegvakantie zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 22:45

Als groot Griekenland fan raad ik zeker Lesbos en Zakynthos aan! Voor rust zou ik Lesbos pakken! Echt heeeerlijke vakantie heb ik daar gehad. <3

ikkeniet
Berichten: 1260
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 23:00

Mallorca is een mooi eiland om heen te gaan, vliegreis is iets meer dan 2 uur vanaf Schiphol.
Maar je moet dan niet in El Arenal, Can Pastilla of Playa de Palma zitten.
Want dat is wel heel erg toeristisch en druk.
Als je met de auto het eiland rond wil rijden heb je zeker aan de bovenzijde een mooi stuk natuur en bergen.
Niet in het weekend gaan naar de toeristische plekjes zoals Formentor en Sa Calobra.
Dan gaat het hele eiland die kant op.
Je moet wel rekening houden dat het er in juni, juli en zeker augustus heel erg warm kan worden.

Oké ik ben een Mallorcafan. Heb er familie wonen, en kom er nu weer ieder jaar.
Maar ga wel altijd buiten het seizoen.

info@raswas.com voor het reinigen van je paardendekens.

Oordeel niet over mijn leven.
Want je hebt mijn rugzak niet gedragen.
-Rita Nievelstein-

AnnetteFlame
Berichten: 1440
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Moeder-dochter vliegvakantie zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 23:12

Sardinië! Voldoet aan al je eisen!

Veraaaaah
Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Moeder-dochter vliegvakantie zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 00:44

Sicilië is erg leuk, evenals Turkije (heeft alles en is vrij goedkoop). En anders inderdaad Griekenland.

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

moonsparkle
Berichten: 21698
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 01:10

Ik zou zelf ook denken aan de Canarische of Griekse eilanden. Mijn voorkeur gaat uit naar La Palma en Kefalonia. Overigens is het eten meestal goedkoper dan in Nederland en vind ik het zelf juist fijn om elke avond ergens anders /iets anders te kunnen eten ik zou zelf dan ook nooit voor all in gaan.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Willeke_
Berichten: 2997
Geregistreerd: 19-09-06

Re: Moeder-dochter vliegvakantie zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 01:17


Palmera
Berichten: 9450
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 01:20

La Palma heeft wel degelijk zandstranden!
Ze zijn alleen niet achterlijk groot zodat het massatoerisme erop afkomt om hutje mutje te gaan liggen. Dus is het lekker rustig op het strand.

En het is zwart zand, maar daar krijg je niets van. :)

lshannah
Berichten: 417
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: 075

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 02:02

Het eerste waar ik aan denk en wat al genoemd is: Madeira. Al zijn er ook tal van prachtige plekken in Italië.

Gelooft nog steeds in sprookjes

Forcalquier
Berichten: 2062
Geregistreerd: 07-01-05

Re: Moeder-dochter vliegvakantie zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 09:41

Zoals zoveel bokkers aangeven: Griekenland. Ik ga zelf in Juni een weekje naar Rhodos met mijn dochter.
Ben er zelf al eens geweest maar mijn dochter niet. Mijn dochter mag, als examencadeau, zelf een bestemming kiezen en heeft zich de afgelopen maanden dan ook druk bezig gehouden met zoeken.
Curaçao, Ibiza,Turkije zijn ook voorbij gekomen maar Rhodos gaf de doorslag: gezellige (winkel)straatjes, gastvrijheid,heerlijk eten, mooie baaien/stranden, prachtige natuur, veiligheid en niet al te ver vliegen.

Daar heb je een punt -> .

Electra63
Berichten: 17816
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 09:42

Forcalquier schreef:
Zoals zoveel bokkers aangeven: Griekenland. Ik ga zelf in Juni een weekje naar Rhodos met mijn dochter.
Ben er zelf al eens geweest maar mijn dochter niet. Mijn dochter mag, als examencadeau, zelf een bestemming kiezen en heeft zich de afgelopen maanden dan ook druk bezig gehouden met zoeken.
Curaçao, Ibiza,Turkije zijn ook voorbij gekomen maar Rhodos gaf de doorslag: gezellige (winkel)straatjes, gastvrijheid,heerlijk eten, mooie baaien/stranden, prachtige natuur, veiligheid en niet al te ver vliegen.


Dan moet je de Jungle-tour met Nikos doen, die is heel leuk!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Moeder-dochter vliegvakantie zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 09:47

Zakynthos, Kefalonie of Corfu. Ik was zelf vooral echt fan van die laatste. De Ionische eilanden zijn echt prachtig!

Muronia
Berichten: 19490
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Moeder-dochter vliegvakantie zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-20 10:29

Zoals ik er nu over denk dan zal het inderdaad een grieks eiland worden. Nu nog goed zoeken welke!

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Forcalquier
Berichten: 2062
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 13:12

Electra63 schreef:
Forcalquier schreef:
Zoals zoveel bokkers aangeven: Griekenland. Ik ga zelf in Juni een weekje naar Rhodos met mijn dochter.
Ben er zelf al eens geweest maar mijn dochter niet. Mijn dochter mag, als examencadeau, zelf een bestemming kiezen en heeft zich de afgelopen maanden dan ook druk bezig gehouden met zoeken.
Curaçao, Ibiza,Turkije zijn ook voorbij gekomen maar Rhodos gaf de doorslag: gezellige (winkel)straatjes, gastvrijheid,heerlijk eten, mooie baaien/stranden, prachtige natuur, veiligheid en niet al te ver vliegen.


Dan moet je de Jungle-tour met Nikos doen, die is heel leuk!


Bedankt voor de tip :D Ik ben sowieso van plan om zelf ook een auto te huren. 4 jaar geleden hebben we een VW Beatle cabrio gehuurd en hebben zoveel lol gehad + de vrijheid om het hele eiland te verkennen. Ook 1 dag een scooter gehuurd maar dat vond ik geen succes, mij te gevaarlijk met dat losse grind langs de weg.

Daar heb je een punt -> .

Jildau
Berichten: 9405
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 00:18

Palmera schreef:
La Palma heeft wel degelijk zandstranden!
Ze zijn alleen niet achterlijk groot zodat het massatoerisme erop afkomt om hutje mutje te gaan liggen. Dus is het lekker rustig op het strand.

En het is zwart zand, maar daar krijg je niets van. :)


La Palma is echt fantastisch! <3


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Moeder-dochter vliegvakantie zomer 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 00:06

Gisteren kwam ik erachter dat alleen mijn jongste van bijna 10 eind mei een week vakantie heeft. Vorig jaar ben ik met mijn dochter naar Zakynthos geweest, dit jaar zou ik dan een weekje met mijn zoontje willen gaan.

Maar vandaag kreeg ik 2 antwoorden; nah dat wil ik niet, gevolgen door; kan ik daar even over nadenken en na een tijdje stelde hij de vraag; kun je de wereldkaart even opzoeken op internet. Hmm ik dacht aan een Grieks eiland. We gaan zien of en waar we uiteindelijk uitkomen

dieseltje09
Berichten: 1854
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 21:28

Ik wil nog een andere tip meegeven, 1 die hier nog niet is genoemd maar ook een hele fijne bestemming met kids van die leeftijd is:

Kroatie!

Niet te duur? Check
Palmbomen? Check
Blauwe zee? Check
Natuur? Check
Historie? Check
Dichtbij? Check
Warm zonder dat het in het hoogseizoen té is?(Egypte bv is leuk maar met 40 graden en hoger ga jij echt niet gezellig een stuk lopen en cultuur opsnuiven :') ) Check

Op naar nieuwe avonturen ❤️

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 21:30

Formentera? Rustig en mooie blauwe zee, indien je toch even naar wat meer drukte wil dan even naar Ibiza?

The smell of earth after rain!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Antonius, Berdien, Blijgeestig, Esplendido, F_Orumster, Froukje, GoogleAdsense, Henkje, Ineke2, Iris94, Jokonootje, Laura1982, Momo94, Pippa13, Westhof en 92 bezoekers