Centerparcs of landal??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
MaNdiii
Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Centerparcs of landal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 12:50

Persoonlijk ga ik toch liever voor centerparcs. Maar dat is meer voor alles er omheen. Vooral het heijderbos (binnen jungle, zwembad) en port zelande zijn erg leuk.
Landal is net wat minder naar mijn idee. Wel mooiere huisjes al is cp ook goed aan het renoveren.

Weet niet of het al genoemd is maar van roompot is het beach resort in Kamperland ook erg leuk.

:¨·.·¨:
`·.Klaas en Bi d'Hilly ♥
[ITP] Klaas na lange tijd weer eens itp


thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 12:57

Kimbers schreef:
Rabbit hill van landal js erg leuk voor hele kleine kindjes. Heeft een indoor speelplaats, activiteiten en buiten veel leuke speelplekjes/dierenweide/zwembad.

Die was ik ook nog vergeten, is hier vlakbij. Komen wij regelmatig voor een middagje. Leuk zwembad en megagrote indoorspeeltuin.
Ook is de Julianatoren vlakbij. Weet niet of je die kent maar is een pretpark speciaal voor kinderen vanaf 1-2 jaar. Heel erg leuk

Glenda
Berichten: 765
Geregistreerd: 18-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 13:09

Ik heb de afgelopen 2 keer met de familie in een 12 persoons huisje gezeten van Landal.
Helemaal geweldig want alles ruim en nieuw.
Mijn ervaring is alleen dat het zwembadwater bij Landal wel koud is voor kleine kinderen..
Mijn dochter van 2 zat helemaal met zichzelf aan, wilde eigenlijk graag zwemmen maar zat klappertandend in het water.

♥ Utah S
♥ O'Chella H

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 13:22

glenda schreef:
Ik heb de afgelopen 2 keer met de familie in een 12 persoons huisje gezeten van Landal.
Helemaal geweldig want alles ruim en nieuw.
Mijn ervaring is alleen dat het zwembadwater bij Landal wel koud is voor kleine kinderen..
Mijn dochter van 2 zat helemaal met zichzelf aan, wilde eigenlijk graag zwemmen maar zat klappertandend in het water.


Dat heb ik met alle zwembaden :')
Behalve die van hof van saksen, ook van Landal. Daar was het zooo lekker warm, bijna net zo warm als ik het bad altijd maak. En ook als je uit het bad kwam was het totaal niet koud. Terwijl ik altijd echt een hekel aan zwemmen heb omdat het altijd zo mega koud is als je eruit komt en je moet omkleden.

[o]

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 13:49

verootjoo schreef:
glenda schreef:
Ik heb de afgelopen 2 keer met de familie in een 12 persoons huisje gezeten van Landal.
Helemaal geweldig want alles ruim en nieuw.
Mijn ervaring is alleen dat het zwembadwater bij Landal wel koud is voor kleine kinderen..
Mijn dochter van 2 zat helemaal met zichzelf aan, wilde eigenlijk graag zwemmen maar zat klappertandend in het water.


Dat heb ik met alle zwembaden :')
Behalve die van hof van saksen, ook van Landal. Daar was het zooo lekker warm, bijna net zo warm als ik het bad altijd maak. En ook als je uit het bad kwam was het totaal niet koud. Terwijl ik altijd echt een hekel aan zwemmen heb omdat het altijd zo mega koud is als je eruit komt en je moet omkleden.

Oef ja ik heb ook altijd dat zelfde probleem. Alleen de laatste keer in de sluftervallei was dat niet maar toen was het buiten ook ontiegelijk warm.

Muga
Berichten: 2067
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-20 14:08

glenda schreef:
Ik heb de afgelopen 2 keer met de familie in een 12 persoons huisje gezeten van Landal.
Helemaal geweldig want alles ruim en nieuw.
Mijn ervaring is alleen dat het zwembadwater bij Landal wel koud is voor kleine kinderen..
Mijn dochter van 2 zat helemaal met zichzelf aan, wilde eigenlijk graag zwemmen maar zat klappertandend in het water.


Hmmm koud water is wel een minpuntje idd. Idee is juist dat manlief en de kleine zich lekker kunnen vermaken met het zwembad terwijl mama de baby bezig houdt. En soms andersom uiteraard haha.
Wij gaan morgen voor een weekend naar landal de Reeuwijkse plassen. Met m'n hele familie. Dus een 20, 12 en 10 persoonshuisje. Kunnen we die iig van binnen bekijken haha.
Zwembad gaan we daar ook testen. Nu maar duimen dat het niet zo koud is. Kind verheugd zich nu al op het zwemmen...

So much <3

Anoniem

Re: Centerparcs of landal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 14:10

Hmm wij hebben die ervaring dan totaal weer niet. Ik krijg dochter er niet uit en eigenlijk ook nog nooit blauwbekkende kinderen gezien bij de landalparken waar ik was.

Storm
Berichten: 20829
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 14:13

Geen Landal of CP maar ik ben in november naar dit park geweest met mijn 2 kinderen en was zeer blij verrast.
https://www.roompot.nl/vakantieparken/d ... fSEALw_wcB

Prachtige ruime villa's, mooie omgeving, heel erg leuk en warm zwembad (babygedeelte) en een indoorspeeltuin.
Ik ga hier zeker weer naar terug.
Het is hooguit 15 minuten over de grens bij Enschede.

En ook nog prima betaalbaar.

[ img ]

Is het al lente?

Nathalie__
Berichten: 372
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Damwâld

Re: Centerparcs of landal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 14:44

Landal Reeuwijkse plassen zou ik nog noemen, maar gaan jullie al heen zie ik. Erg mooie huisjes. Maar wij hebben niet gezwommen en nog geen kinderen, dus van de verdere faciliteiten daarvan geen idee.

Jorike Janna J.K. <3 B+10 — L1+0

Rivjenn
Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:19

Storm schreef:
Geen Landal of CP maar ik ben in november naar dit park geweest met mijn 2 kinderen en was zeer blij verrast.
https://www.roompot.nl/vakantieparken/d ... fSEALw_wcB

Prachtige ruime villa's, mooie omgeving, heel erg leuk en warm zwembad (babygedeelte) en een indoorspeeltuin.
Ik ga hier zeker weer naar terug.
Het is hooguit 15 minuten over de grens bij Enschede.

En ook nog prima betaalbaar.

[ [url=m/CvruYD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Daar zijn wij twee jaar terug ook geweest.
Idd erg mooie en grote nette huisjes.
Zwembad is niet van het park zelf.
1 keer gratis toegang en verder zelf betalen.
Wij hadden heel mooi weer en zijn naar het freibad in Schuttorf gefietst en bij het freibad in Rheine geweest.
In Rheine is ook een leuke dierentuin.
Als je langs het kuuroord in Bad Bentheim door het bos fietst kom je langs een authentiek restaurantje met grote speelweide en hertjes waar je voor weinig erg goed kan eten. Kasteel in Bad Bentheim is leuk, daar in het park is ook een grote speeltuin.
Plaatsje zelf is verder niet veel bijzonders.

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:27

Voor als de kinderen iets groter zin, al kan het voor een 3 jarige prima, is de Efteling Bosrijk ook een hele mooie locatie.
Huisjes zijn luxe en de omgeving tja behoeft geen uitleg denk ik, zwembad is er ook en de prijs viel ons nog wel mee in vergelijking met Landal en CP

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Muga
Berichten: 2067
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-20 16:09

Storm schreef:
Geen Landal of CP maar ik ben in november naar dit park geweest met mijn 2 kinderen en was zeer blij verrast.
https://www.roompot.nl/vakantieparken/d ... fSEALw_wcB

Prachtige ruime villa's, mooie omgeving, heel erg leuk en warm zwembad (babygedeelte) en een indoorspeeltuin.
Ik ga hier zeker weer naar terug.
Het is hooguit 15 minuten over de grens bij Enschede.

En ook nog prima betaalbaar.

[ [url=m/CvruYD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw die is qua prijzen idd erg interessant en stiekem wil ik al tijden naar Duitsland op vakantie hihi. Ik zet 'm bij de favorieten!

So much <3

CoRiNa1983
Berichten: 1768
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 16:18

Ik ben Landal fan.
Vind de huisjes fijner als die van Centerparcs.

Volgens mij komen Landal Coldenhove, Landal Heideheuvel, landal Landgoed't Bartje zoiezo in aanmerking voor jou als ik jou post lees.
Zou niet naar Landal de Bloemert of Landal Suyderoogh gaan daar is heel weinig voor de kids maar verder zijn dat wel mooie parken.

Van centerparc zijn Heijderbos en Meerdal het leukst voor echt kleine kids.
Centerparcs port zeelande is ook een mooi park vind ik.

Leuke cadeautjes, https://www.yoursdesign.nl Of een toffe fotoshoot bij @maikesmitsphotography op insta gram, met BRAM10 krijg je een leuke korting.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 16:45

Rivjenn schreef:
Storm schreef:
Geen Landal of CP maar ik ben in november naar dit park geweest met mijn 2 kinderen en was zeer blij verrast.
https://www.roompot.nl/vakantieparken/d ... fSEALw_wcB

Prachtige ruime villa's, mooie omgeving, heel erg leuk en warm zwembad (babygedeelte) en een indoorspeeltuin.
Ik ga hier zeker weer naar terug.
Het is hooguit 15 minuten over de grens bij Enschede.

En ook nog prima betaalbaar.

[ [url=m/CvruYD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Daar zijn wij twee jaar terug ook geweest.
Idd erg mooie en grote nette huisjes.
Zwembad is niet van het park zelf.
1 keer gratis toegang en verder zelf betalen.
Wij hadden heel mooi weer en zijn naar het freibad in Schuttorf gefietst en bij het freibad in Rheine geweest.
In Rheine is ook een leuke dierentuin.
Als je langs het kuuroord in Bad Bentheim door het bos fietst kom je langs een authentiek restaurantje met grote speelweide en hertjes waar je voor weinig erg goed kan eten. Kasteel in Bad Bentheim is leuk, daar in het park is ook een grote speeltuin.
Plaatsje zelf is verder niet veel bijzonders.


Ziet er super leuk uit! Nadeel vind ik dan wel dat je 1 keer gratis naar het zwembad kan terwijl ik met mijn kleine toch bijna dagelijks even naar het zwembad zou willen.
Aan de andere kant, met die prijs kun je ook prima elke dag entree kopen voor het zwembad.

Je kan daar dus ook leuk fietsen in de omgeving?

Edit: Op de Roompot website staat trouwens dat entree tot het zwembad voor gasten gratis is?

Muga
Berichten: 2067
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-20 16:49

Mjetterd schreef:
Geen Landal of CP maar ik ben in november naar dit park geweest met mijn 2 kinderen en was zeer blij verrast.
https://www.roompot.nl/vakantieparken/d ... fSEALw_wcB

Prachtige ruime villa's, mooie omgeving, heel erg leuk en warm zwembad (babygedeelte) en een indoorspeeltuin.
Ik ga hier zeker weer naar terug.
Het is hooguit 15 minuten over de grens bij Enschede.

En ook nog prima betaalbaar.

[ [url=m/CvruYD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daar zijn wij twee jaar terug ook geweest.
Idd erg mooie en grote nette huisjes.
Zwembad is niet van het park zelf.
1 keer gratis toegang en verder zelf betalen.
Wij hadden heel mooi weer en zijn naar het freibad in Schuttorf gefietst en bij het freibad in Rheine geweest.
In Rheine is ook een leuke dierentuin.
Als je langs het kuuroord in Bad Bentheim door het bos fietst kom je langs een authentiek restaurantje met grote speelweide en hertjes waar je voor weinig erg goed kan eten. Kasteel in Bad Bentheim is leuk, daar in het park is ook een grote speeltuin.
Plaatsje zelf is verder niet veel bijzonders.


Ziet er super leuk uit! Nadeel vind ik dan wel dat je 1 keer gratis naar het zwembad kan terwijl ik met mijn kleine toch bijna dagelijks even naar het zwembad zou willen.
Aan de andere kant, met die prijs kun je ook prima elke dag entree kopen voor het zwembad.

Je kan daar dus ook leuk fietsen in de omgeving?

Edit: Op de Roompot website staat trouwens dat entree tot het zwembad voor gasten gratis is?[/quote]

Ja dat van het zwembad zag ik ook idd. Gratis voor gasten. Alleen aan de overkant van de weg maar neem aan dat het vlakbij is.
Koos een willekeurig huisje in onze periode maar daar zat ook een bolderkar bij las ik. Dus dat scheelt wel.

So much <3

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Centerparcs of landal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 17:00

Haha ik heb ook al even stiekem gekeken voor onze periode en was nog genoeg beschikbaar. Werd er wel enthousiast van, ziet er super leuk uit!

Toevallig gisteren een ander Roompot park geboekt, voor weekendje weg met vrienden + kinderen. Vind ik er ook erg leuk uit zien, veel te doen voor de kinderen en naast de hei voor een wandeling.
https://www.roompot.nl/vakantieparken/n ... gMEALw_wcB

Ben er dus zelf nog niet geweest, dus kan niet zeggen of het wat is.

Liesje89
Berichten: 9925
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Centerparcs of landal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 17:48

Wij zijn nu in 2 CP accomodaties geweest, Les Ardennes een jaar geleden en Huttenheugte afgelopen juni. Les Ardennes is niet aan te raden met een kinderwagen, allemaal trappen, overal. Het huisje daar was wel stukken beter dan die op de Huttenheugte. Het huisje op de Huttenheugte regende in bij de schuifpui en er wandelden ook kleine beestjes onder de deur door naar binnen (niks ernstigs verder, geen hele plagen oid, maar toch smerig) het hele park lag vol met ganzen- en eendenkak, onze hond had de tijd van haar leven... :\ Zwembad van Les Ardennes was ook vee leuker dan die in de Huttenheugte.

Paar jaar terug zijn we ook bij CP Hoch Sauerland geweest maar dat was een hotelkamer en nog zonder kinderen dus die reken ik even niet mee, geen ervaring met een huisje daar. Al is die denk ik voor wat grote kinderen wel superleuk want het zwembad is echt súperleuk en er is ook een enorm grote speeltuin bij, helemaal tegen een heuvel aan, supergaaf.

Volgende keer gaan wij iig een keer een landal proberen, want ik hoor om me heen toch vaak positievere verhalen over Landal dan over CenterParcs.

Storm
Berichten: 20829
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 17:51

Over het roompotpark in Bad Bentheim, bij ons konden wij gewoon alle dagen gratis zwemmen, ben er een lang weekend geweest. Is inderdaad op loopafstand, echt tegenover de ingang van het park.
Echte aanrader daar!

Wij hadden een 7 persoonshuis met 2 badkamers en een sauna voor 200 euro.

Is het al lente?

sanie22
Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Re: Centerparcs of landal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 18:12

Wij zijn Landal fan. CP 1 keer gedaan, maar wat een aftandse bende was dat. Landal Lommerbergen werd eerder al genoemd, daar zijn ze de huisjes aan het renoveren. We komen daar ieder jaar minimaal 1 keer en de 6 en 8-persoons huisjes zijn echt top. Land van Bartje zijn we ook groot fan van, hoewel mijn kinderen nu pubers zijn en het toch meer voor de kleintjes is.
Wat ook een leuk park is, is Vakantiepark De Krim op Texel. Geen Landal of CP, maar een fantastisch park voor alle leeftijden. Mijn kids zijn daar zo'n beetje opgegroeid en vinden het nu nog super leuk,

MightyMike
Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 18:25

Ik heb al een aantal keer Landal geboekt. Niet in de zomervakanties, maar voor of najaar vaak een midweekje. Met name om het enorme prijsverschil dat wij dan altijd zien met CP. CP heeft veelal een mooi zwembad, wij gaan dan met onze dochtertjes die natuurlijk graag zwemmen, maar eerlijk is eerlijk, zij geven verder niet zoveel om het type zwembad, die vermaken zich overal wel waar water is. Wij boeken nooit de duurste huisjes, dus geen ervaring met VIP Cottages. Vind bij CP de huisjes altijd erg oud en sfeerloos. Bij Landal hebben we huisjes geboekt die recent een facelift hebben gehad en die zijn erg leuk en weer helemaal up to date incl goede bedden. Bij Landal vinden wij de voorzieningen verder altijd prima, broodjes, afhaal etc heel goed te doen. Broodjes aan de deur weet ik niet, vind het altijd heerlijk zelf te halen. We hebben nu parken op Texel en de Veluwe gehad met zwembad, beide prima. De laatste keer CP is denk ik al 20 jaar terug en de huisjes zien er voor mijn gevoel van binnen nog hetzelfde uit, en toen was het al niet nieuw meer.

Rivjenn
Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 19:25

Storm schreef:
Over het roompotpark in Bad Bentheim, bij ons konden wij gewoon alle dagen gratis zwemmen, ben er een lang weekend geweest. Is inderdaad op loopafstand, echt tegenover de ingang van het park.
Echte aanrader daar!

Wij hadden een 7 persoonshuis met 2 badkamers en een sauna voor 200 euro.


Misschien is dat veranderd hoor, maar zomer 2018 kreeg je 1 keer gratis toegang maar

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."

Muga
Berichten: 2067
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Centerparcs of landal??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-20 16:01

Iemand die mij nog wat meer kan vertellen over de faciliteiten in bad bentheim?
Hoe is het zwembad en is er ook een leuk peuterbad/glijbaan etc?

Dit weekend bij landal de Reeuwijkse Plassen geweest maar een beetje teleurgesteld in de faciliteiten. Bij het zwembad geen mogelijkheid om lekker te kunnen zitten met baby, water te koud voor baby en ik miste fatsoenlijke horeca op het gehele park. Was niet bij het zwembad, de binnenspeeltuin of gewoon in het hoofdgebouw.
Dat vond ik erg jammer. Nu waren we met 40 man dus entertainment genoeg voor de kleine man maar dan zijn we met z'n 4en en zullen we waarschijnlijk door de baby veel op het park zijn...

So much <3

Storm
Berichten: 20829
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 16:17

Muga schreef:
Iemand die mij nog wat meer kan vertellen over de faciliteiten in bad bentheim?
Hoe is het zwembad en is er ook een leuk peuterbad/glijbaan etc?


Het is een nieuw zwembad en is heel modern gebouwd. Er is een stroomversnelling, peuterbad met van die spuiters. En ook een dichte glijbaan, maar daar ben ik niet af geweest. Mijn kinderen wel (5 en 8 jaar). Er zaten gekleurde lampjes in de glijbaan. Er is ook een vierkant bad waar ook zwemles in gegeven wordt, maar het andere bad was voor ons leuker dus wij mistte het niet toen er zwemles was. Verder zijn er ook meerdere hoge en lage baden, op verschillende hoogtes te bereiken door stenen trappetjes. Toch is het niet heel groot hoor, de baden zijn niet enorm.

https://www.google.nl/search?q=bad+bent ... -dNAX8G87M

Is het al lente?

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 17:04

Muga schreef:
Wauw die is qua prijzen idd erg interessant en stiekem wil ik al tijden naar Duitsland op vakantie hihi. Ik zet 'm bij de favorieten!



Wij zijn bij een Landal bij de Harz geweest in duitsland. Super fijn huisje, vrij groot zwambad erbij, leuke dorpjes in de omgeving, in het bos :j

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

xlisza
Berichten: 2412
Geregistreerd: 05-04-09

Re: Centerparcs of landal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 17:25

Hier zowel ervaring met Landal als CP.

Jaren als kind naar Rabbit Hill geweest (Landal). Fijn park, ook leuk voor kinderen.
Ook CP bevalt goed, laatste jaren naar CP geweest (Heijerbos, Limburgse Peel en de Kempervennen).

Ik vind CP goed ingericht op kleine kinderen, bij Landal hier nog geen ervaring mee.

Natuurlijke ondersteuning en lowtox verzorgingsproducten?Neem gauw een kijkje op mijn Instagram: https://instagram.com/lisa.vinus.essentials
O., E. & A.<3 <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Huertecilla, YandexBot en 146 bezoekers