Schotland/Engeland/Ierland in juni

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Schotland/Engeland/Ierland in juni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-20 19:13

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik gaan in juni een week naar Schotland/Engeland/Ierland. Wellicht alle drie maar we hebben nog niks concreet vaststaan, behalve de datum(tussen 6 en 19 juni hebben we vakantie).

We willen sowieso wel een dag van Fort William naar Mallaigh en terug met de Jacobite Steam Train(de Hogwarts express) gaan en aansluitend een Wildlife Cruise doen in Mallaigh.
Daarbij ook een whisky proeverij in de Ben Nevis Distillery en uiteraard Loch Ness bezoeken.

Verder willen we ook graag naar Alnwick Castle(Hogwarts castle in de films haha) om die te bezoeken en verder zijn we nog redelijk blank.

Zijn er bokkers die goede/mooie tips en bezienswaardigheden hebben? We hoeven niet per sé paard te rijden, al is dat misschien wel leuk. Maar dan wel alleen op western paarden/zadels. Dus tips daarover mogen ook maar hoeven niet per se.

Tips wbt vervoer binnenlands en verblijfplaatsen mogen ook, mijn plan is vooral veel B&B's en AirBnB's te boeken.
De vliegtickets moeten we ook nog boeken, maar waarschijnlijk vliegen we vanaf Eindhoven naar Edinburgh.

Alvast bedankt :D

xSagan
Berichten: 661
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Schotland/Engeland/Ierland in juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 19:16

Wat leuk dat je de reis wil maken! Qua b&b en dergelijke ben ik in die buurt niet bekend, wel wil ik
de tip geven de trein ruim van te voren te boeken, want die zit vol. Alvast veel plezier!

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Schotland/Engeland/Ierland in juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 19:18

Er is een Schotland topic waar je eventueel in terecht kan voor vragen!

Wij hebben de trein en Alnwick castle ook gedaan en allebei echte aanraders. Verder is het rendierenpark in Aviemore een absolute aanrader.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Schotland/Engeland/Ierland in juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 21:02

Dus jullie hebben 13 dagen de tijd? Dan zou ik het, denk ik, bij een v.d. 3 landen houden. Qua natuur Schotland, activiteit(en) Engeland maar als je beide wil: Ierland ;)

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 20:47

Drie landen in 1 week lijkt me wat veel. Ik zou het op 1 bestemming houden. Zo te lezen heb je je het meest verdiept in Schotland. Daar ben ik nooit geweest, dus verder kan ik je niet helpen.
Ben meer bekend met Ierland.