Efteling liefhebbers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xPabloBokt

Berichten: 9377
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 00:44

Ja er zit een Knobbelzwanengezin op de siervijver, twee jonkies en een zwanenpaar. Super tof.

Op de siervijver alleen is al heel veel te zien. Meerkoeten, Fuuts, Aalscholvers, Scholeksters, Kuifeenden, Canadese ganzen, Nijlganzen.. daarom geniet ik ook altijd zo van de Gondoletta. Die sla ik eigenlijk nooit over als ik daar ben.

Afgelopen woensdag hebben we ook een Witte Kwikstaart gezien in het sprookjesbos, supertof.

Of hij officieel Jeroen heet ben ik nog niet achter, maar alle abonnementhouders noemen hem zo dus ik ga er vanuit van wel :Y)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 03:01

Hij heet idd Jeroen!
Er moeten ook nog ergens 2 witte pauwen zitten, maar die worden zelden gespot.

ElfBeau_067

Berichten: 1991
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 21:24

Je kan op google maps naar de Efteling..

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 21:59

Voor het eerst sinds corona heb ik mijn man kunnen overtuigen om naar de efteling te gaan.
Vroeger kwam ik er echt heel vaak, echt mijn lievelingspark ook maar nu dus al een tijd geleden.

Ik schrok een beetje van de gestegen prijs. Heeft iemand nog tips voor kortingen?

leintje_

Berichten: 4197
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 22:03

Ik ben vandaag naar de efteling tentoonstelling geweest. Wat een leuke en mooie tentoonstelling was dat! Was vooral heel erg onder de indruk van de maquette van Symbolica en de brieven die zijn geschreven door de oprichters van de Efteling. Echt heel gaaf en ook echt een aanrader!

xPabloBokt

Berichten: 9377
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 23:57

jojoni schreef:
Voor het eerst sinds corona heb ik mijn man kunnen overtuigen om naar de efteling te gaan.
Vroeger kwam ik er echt heel vaak, echt mijn lievelingspark ook maar nu dus al een tijd geleden.

Ik schrok een beetje van de gestegen prijs. Heeft iemand nog tips voor kortingen?


Heb je spaarzegels van de AH? Die kun je nog tot juni inwisselen.

Zo niet, ik heb ze in overvloed dus als je ze nodig hebt dan PB me maar :) zijn wel digitale zegels dus dan heb je de AH app nodig.

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 06:52

xPabloBokt schreef:
jojoni schreef:
Voor het eerst sinds corona heb ik mijn man kunnen overtuigen om naar de efteling te gaan.
Vroeger kwam ik er echt heel vaak, echt mijn lievelingspark ook maar nu dus al een tijd geleden.

Ik schrok een beetje van de gestegen prijs. Heeft iemand nog tips voor kortingen?


Heb je spaarzegels van de AH? Die kun je nog tot juni inwisselen.

Zo niet, ik heb ze in overvloed dus als je ze nodig hebt dan PB me maar :) zijn wel digitale zegels dus dan heb je de AH app nodig.


Ah dat is echt super lief aangeboden! Ik heb er geen, maar wij wonen in België (ver weg van de ah) dus ook geen app. Ik zal anders eens rondvragen of er nog iemand papieren zegels heeft...
Bednkt voor de tip!

Coco4life
Berichten: 1215
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 12:03

Hebben jullie al gehoord van de teken wedstrijd van de Efteling? Het is tot 12 jaar. Dit is m’n laatste kans om mee te doen haha. Kijk de dit heb ik tot nu toe:
Afbeelding
Ik vind m nog een beetje kaal, weten jullie nog iets om erbij te doen? Het is trouwens de wolf en de zeven geitjes

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 12:05

Wat een leuke tekening!
Misschien nog een sprookjeskasteel op de achtergrond?

Coco4life
Berichten: 1215
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 12:06

jojoni schreef:
Voor het eerst sinds corona heb ik mijn man kunnen overtuigen om naar de efteling te gaan.
Vroeger kwam ik er echt heel vaak, echt mijn lievelingspark ook maar nu dus al een tijd geleden.

Ik schrok een beetje van de gestegen prijs. Heeft iemand nog tips voor kortingen?

Je kan op een doordeweekse dag gaan, op minder drukke dagen is het ook minder duur. Als je een vvv cadeaubon hebt, kan je hem inruilen voor korting op de Efteling

leintje_

Berichten: 4197
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 12:08

Coco4life schreef:
Hebben jullie al gehoord van de teken wedstrijd van de Efteling? Het is tot 12 jaar. Dit is m’n laatste kans om mee te doen haha. Kijk de dit heb ik tot nu toe:
[ [url=m/UgicvW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik vind m nog een beetje kaal, weten jullie nog iets om erbij te doen? Het is trouwens de wolf en de zeven geitjes

Ik heb ervan gehoord ja, maar ik ben te oud om deel te nemen en ik heb totaal geen tekentalent. Ik vind jouw tekening wel heel mooi! Misschien kan je op de achtergrond moeder geit tekenen die wegloopt van haar huisje? Dan is het iets duidelijker dat het om de wolf en de 7 geitjes gaat

Coco4life
Berichten: 1215
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 12:10

Dank jullie wel Cayenne en Leintje!

knollentuin
Berichten: 10387
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 15:04

Coco4life schreef:
Hebben jullie al gehoord van de teken wedstrijd van de Efteling? Het is tot 12 jaar. Dit is m’n laatste kans om mee te doen haha. Kijk de dit heb ik tot nu toe:
[ [url=m/UgicvW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik vind m nog een beetje kaal, weten jullie nog iets om erbij te doen? Het is trouwens de wolf en de zeven geitjes


Bloemetjes en een sprookjesbos paddestoel?
De andere 2 tips ook leuk

ElfBeau_067

Berichten: 1991
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 15:24

Coco4life schreef:
Hebben jullie al gehoord van de teken wedstrijd van de Efteling? Het is tot 12 jaar. Dit is m’n laatste kans om mee te doen haha. Kijk de dit heb ik tot nu toe:
[ [url=m/UgicvW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik vind m nog een beetje kaal, weten jullie nog iets om erbij te doen? Het is trouwens de wolf en de zeven geitjes


Bij de poot van de wolf meel tekenen?

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 15:28

Wat een mooie tekening! Ik zou er geitjes bijtekenen, misschien de geit in de klok, of moedergeit met een boodschappentas? Want nu zie je alleen de wolf. Dan zou het ook Roodkapje kunnen zijn.

Ik ben ook naar de tentoonstelling geweest. Er was een probleem met de scanner, dus we moesten wachten tot we naar binnen mochten. Heel realistisch omdat je in de Efteling natuurlijk ook in de rij staat. Haha. Mooiste vond ik de verwondering op ieders gezicht en dat ieder een eigen verhaal had. Van de bezoekers bedoel ik. Een oudere dame die de opening van het park heeft meegemaakt, mensen die bepaalde dingen herkenden die nu niet meer in de Efteling zijn maar ook de kleinste bezoekers die alleen de Efteling van nu kennen.

En het allerlaatste stukje vond ik erg mooi. Mijn fantasie gaat dan met me aan de haal. :+ Nu heb ik een museumkaart en dan is het gratis. Maar ik zou er niet de volle mep voor betalen, dat vond ik het niet waard. De rest van het museum vond ik niet interessant.

leintje_

Berichten: 4197
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 17:15

Ik ben niet meer naar de andere tentoonstellingen geweest. Wij zijn zo'n 3,5u bij de efteling tentoonstelling geweest en toen waren we wel klaar met het museum, want we hadden inmiddels ook een beetje trek

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 17:57

Zo lang? Ik was met anderhalf uur wel klaar hoor.

leintje_

Berichten: 4197
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 21:33

Heb alle brieven proberen te lezen, de filmpjes bekeken en die maquettes waren zo mooi! Daar kon ik wel uren naar kijken

xPabloBokt

Berichten: 9377
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 16:11

Ik heb vandaag super gescoord op de vrijmarkt hier in Helmond :D

Afbeelding

Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 16:20

Die van het spookslot is toch een limited edition? Mooie vangst!

leintje_

Berichten: 4197
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 16:34

xPabloBokt schreef:
Ik heb vandaag super gescoord op de vrijmarkt hier in Helmond :D

[ [url=m/IlLXI9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hele goede vangst! :D

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 17:17

Die van het Spookslot kostte €7 nieuw :=

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 17:26

Lous schreef:
Die van het Spookslot kostte €7 nieuw :=


Het kan wel meer waard worden

leintje_

Berichten: 4197
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 17:28

€10,- voor een tweedehands limited edition pin van de Efteling is echt nog een goede prijs. Die LE pins worden soms echt voor belachelijk hoge prijzen aangeboden. Ben de pinset van Max en Moritz wel eens voor €80,- tegengekomen op vinted, gaat echt nergens over. Ze zullen gerust meer waard zijn omdat het exclusieve pins zijn, maar ik zou er nooit €80,- aan uitgeven, dan maar geen pins

Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 21:32

Pas op met feestdagen in België / Duitsland.
1 mei bijvoorbeeld