Efteling liefhebbers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
mvdende
Berichten: 5684
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 19:38

fohadie schreef:
mvdende schreef:
Ik ben gek op de Efteling, maar vind het de laatste jaren door de drukte steeds minder worden. Omdat je vroeger gemakkelijk alles meerdere keren per dag kon doen en nu moet je echt keuzes gaan maken, omdat alles op één dag gewoon niet mogelijk meer is.


Niet zo gek dat je nu niet alles meer op 1 dag kan doen in vergelijking met twintg jaar geleden. Er zijn een stuk meer actracties bijgekomen. Twintig jaar geleden was het ook druk, volgens mij zelfs drukker omdat de Efteling toen nog niet 365 dagen per jaar open was. Ik schrik trouwens wel van de prijs, dat is ook erg verandert. Had je voorheen alleen zomer, winterkaartjes, nu heb je voor bijna elk seizoen of dag een apart kaartje. (Ok, beetje overdreven, maar wel een stukkie meer.)

En MvdEnde, jij hoeft toch niet perse in een weekend? Op dinsdag is het vaak rustiger, misschien kan je dan wel overal in zonder heel lang te wachten. En verder vooral de wachttijden in de app in de gaten houden waar het op dat moment druk is, logische routes plannen waardoor je meer moet lopen en eet en drinkpauzes in de wachtrij houden. Dat scheelt al een hoop tijd. :+


Kwa grote attracties zijn er vooral veel "vervangers" gekomen. Joris ipv Pegasus, Max ipv de Bob, NEST ipv Polka Marina, Archipel ipv doolhof enz.

Er zijn volgens mij maar een paar attracties echt bij gekomen: De Baron, Symbolica en de Hollander.

De laatste keren ging ik met een vriendin en haar schoolgaande kinderen, dus verplicht in één van de schoolvakanties. Dan nog zo goed mogelijk plannen voor een zo rustig mogelijke dag, maar dat valt niet mee.

Komend bezoek ga ik met een vriend en inderdaad voorlopig de maandag gepland. Maar dat is dus lastig plannen want steeds zijn er attracties in onderhoud tussen de schoolvakanties door en een week vinden waarin er in ieder geval geen gepland onderhoud plaatsvindt én het goed weer is, is erg lastig.


Amber_anne
Berichten: 6900
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 19:44

Als je samen gaat dan zou ik single rider doen. Scheelt je vaak wachttijd

Mijn vriend en ik doen waar het kan altijd single rider

mvdende
Berichten: 5684
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 21:11

Amber_anne schreef:
Als je samen gaat dan zou ik single rider doen. Scheelt je vaak wachttijd

Mijn vriend en ik doen waar het kan altijd single rider


Wij pakken tegenwoordig altijd de mindervalide ingang. Dat mag ik ivm het hebben van een faciliteiten kaart. Wil niet zeggen dat je dan sneller aan de beurt bent trouwens, vaak sta je net zolang al dan soms niet langer te wachten dan via de normale wachtrijen. Maar wél op een rustige plek ipv hutje mutje in de normale wachtrij.

Als ik samen met m'n vriendin ga, kijken we per attractie wat de kortste wachtrij heeft, de normale wachtrij of de mindervalide. Ik ben autistisch, dus een hele korte normale wachtrij gaat prima, maar een langere rij dan 15 minuten dan krijg ik echt de kriebels van de vele mensen hutje mutje om mij heen en dan gebruiken we dus de mindervalide ingang, zodat ik niet continu in de stress schiet. Maar afgelopen jaar bijvoorbeeld als eerste direct na opening de Droomvlucht gedaan toen het nog rustig was, want die lukt later op de dag niet meer als er een mega wachtrij staat.

Met de vriend binnenkort sowieso mindervalide ingang, want rolstoel afhankelijk...

horselover22
Berichten: 651
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 18:11

leintje_ schreef:
mvdende schreef:
Binnenkort weer een keertje naar de Efteling. Maar wat is het lastig een dag plannen waarop er geen grote attracties in onderhoud staan én buiten de vakanties/ bijzondere dagen om.

Zo is de Python tot 29 april dicht en de Baron vanaf 8 mei tot 18 mei Dan denk je mooi, dan kan ik dus tussen 29 april en 7 mei.. is het meivakantie en dus stervensdruk. 18 mei dan? Oh nee, Hemelvaart en dus druk...

Nu dus de planning in de week van 22 mei, maar dan sluit het park iedere dag om 18:00 al ipv 20:00. Beetje jammer dat ze alleen op "hele drukke dagen" langer open zijn en niet tijdens normale dagen.

Vroeger 10-15 jaar geleden kon je nog eens 10x achter elkaar in bijvoorbeeld de Vogel Rock of 5x Joris.... nu mag je überhaupt blij zijn als je de grote attracties 1x per dag kan doen ivm de lange wachttijden overal iedere keer....dat vind ik ergens best enorm jammer. Het is tegenwoordig zó druk in de Efteling....

Hangt er heel erg vanaf op welke dag je gaat. Doordeweeks, zeker id winter, is het park rustig en staan er bijna geen wachtrijen. In het weekend en het hoogseizoen is het wel druk ja, maar het is mij id weekenden of het hoogseizoen nog nooit gelukt om meerdere ritjes achter elkaar te doen in attracties.

Ik ga zaterdag naar de efteling, heel veel zin in! :D


Echt ik ook haha zin in ga met man en 2 nichtjes en 1 neefje (kids van man zijn zus)

en de regenboog is een kleur armer, een zonnevlam gedoofd. mijn boek heeft nu een hoofdstuk minder
ik heb in sprookjes nooit gelooft maar "er was eens" kreeg ineens zijn ware betekenis!! lieve lieve tadano R.I.P (+21-9-2012)
zal je nooit vergeten je was me allesie

Bruno mis jou ook nog steeds heel veel je gaat nooit meer uit me hart lieverd bruno_power_forever

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 18:16

Ik wil voor de zomervakantie ook een dagje efteling doen met mijn dochter.
Uiteraard niet in een vakantie of op een feestdag, ik heb nu dinsdag 30 mei in mijn hoofd. Wel de dag na Pinksteren maar ik gok het er dan maar op dat het dan niet meer te druk is.

leintje_
Berichten: 4197
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 19:22

horselover22 schreef:
leintje_ schreef:
Hangt er heel erg vanaf op welke dag je gaat. Doordeweeks, zeker id winter, is het park rustig en staan er bijna geen wachtrijen. In het weekend en het hoogseizoen is het wel druk ja, maar het is mij id weekenden of het hoogseizoen nog nooit gelukt om meerdere ritjes achter elkaar te doen in attracties.

Ik ga zaterdag naar de efteling, heel veel zin in! :D


Echt ik ook haha zin in ga met man en 2 nichtjes en 1 neefje (kids van man zijn zus)

Toevallig. Mocht je iemand in een rolstoel zien die een groep mannen door het park heen loodst, dat ben ik :D

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 20:26

Aranel schreef:
Ik wil voor de zomervakantie ook een dagje efteling doen met mijn dochter.
Uiteraard niet in een vakantie of op een feestdag, ik heb nu dinsdag 30 mei in mijn hoofd. Wel de dag na Pinksteren maar ik gok het er dan maar op dat het dan niet meer te druk is.


Je zou eens moeten kijken of België of Duitsland vakantie hebben

Annikab
Berichten: 452
Geregistreerd: 08-05-08
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 20:32

Aranel schreef:
Ik wil voor de zomervakantie ook een dagje efteling doen met mijn dochter.
Uiteraard niet in een vakantie of op een feestdag, ik heb nu dinsdag 30 mei in mijn hoofd. Wel de dag na Pinksteren maar ik gok het er dan maar op dat het dan niet meer te druk is.


Dan hebben veel scholen studiedag en Duitsland is dan ook vrij. Die fout hebben wij helaas vorig jaar gemaakt, niet te doen zo druk als het was.

1 juli 2015: Enzo

Getup
Berichten: 8257
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 21:26

Yep ik ook n keer. Niet gaan als D & B vakantie hebben

Coco4life
Berichten: 1212
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 21:44

Er is een tekenwedstrijd van de Efteling!! Ik doe uiteraard mee, en m’n drie zusjes ook. Nu maar hopen op die tickets en het Efteling museum!

hier een puzzel als je je verveelt:
https://www.jigidi.com/created.php?id=4JQ2DH6Y

Ilse_123
Berichten: 3767
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 21:52

Door de weeks in juni beviel me vorig jaar goed, (nog) geen vakanties in Nederland en omliggende landen. Wel wat schoolreisjes, maar die vielen me toen ook alles mee.
Overigens een abonnement en maar 15 minuten met de auto dus als ik per ongeluk op een drukke dag zit is het gewoon even rondje sprookjesbos, ijsje en naar huis (met peuter).

Zebrastreep
Berichten: 9736
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 22:54

Wij hebben een super leuke eerste dag gehad! Morgen nog een dag en dan in de avond weer naar huis. Had liever 3 dagen , maar goed ik ben al blij dat ik er heen kon!

Park is wel wat veranderd sinds de laatste keer dat ik ben geweest.

Niet heel veel attracties kunnen doen maar qua wachten viel het mee. De achtbanen blijven toch het leukste!

De show aquanura viel naar 5 minuten stil. Trok een enorme onweersbui precies over de plas heen. Wel spectaculair was het begin met mooie bliksemschichten op de achtergrond maar uiteraard wel gevaarlijk en er werd gevraagd om ook weg te gaan.


Maar het is weer ouderwets gezellig en ik geniet er zeker heel erg van. Mijn moeder en zusje enorm verrast dat ik , mijn opa en oma en een vriendin er ook waren. Al met al een geslaagde actie :j



[ img ]



[ img ]


[ img ]


[ img ]



[ img ]


Met op de achtergrond de beginnende onweersbui

[ img ]

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

leintje_
Berichten: 4197
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 08:35

Leuke foto's Zebrastreep en veel plezier op de tweede dag!

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 08:49

Annikab schreef:
Aranel schreef:
Ik wil voor de zomervakantie ook een dagje efteling doen met mijn dochter.
Uiteraard niet in een vakantie of op een feestdag, ik heb nu dinsdag 30 mei in mijn hoofd. Wel de dag na Pinksteren maar ik gok het er dan maar op dat het dan niet meer te druk is.


Dan hebben veel scholen studiedag en Duitsland is dan ook vrij. Die fout hebben wij helaas vorig jaar gemaakt, niet te doen zo druk als het was.



Toch handig dit topic, ik heb m een weekje opgeschoven in de planning :D

mvdende
Berichten: 5684
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 08:56

Aranel schreef:
Annikab schreef:


Dan hebben veel scholen studiedag en Duitsland is dan ook vrij. Die fout hebben wij helaas vorig jaar gemaakt, niet te doen zo druk als het was.



Toch handig dit topic, ik heb m een weekje opgeschoven in de planning :D


Inderdaad bedankt voor de tip! Gelukkig geen buitenlandse schoolvakanties in de week 22-26 mei.

Jildau
Berichten: 9405
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 09:38

Wij hadden er een bedrijfsuitje op tweede paasdag en ik vond dat echt zo meevallen. Dacht zal wel megadruk worden maar alle populairste attracties ongeveer 30 minuten wachten.

Zebrastreep
Berichten: 9736
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 11:30

Het oogt nu ook wel rustig we hebben in 2 uur tijd al meer attracties gedaan dan in 5 uur gisteren. Het loopt overal wel vlot door.

Alleen gaat het straks wel even regenen -O-

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 11:44

Haal dat "even" maar weg hoor!
Ze voorspellen de hele middag regen en wij wonen op 10 km van de Efteling af :+

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Zebrastreep
Berichten: 9736
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 12:20

Cayenne schreef:
Haal dat "even" maar weg hoor!
Ze voorspellen de hele middag regen en wij wonen op 10 km van de Efteling af :+


Gaat nu van kwart voor 1 tot half 3 daar kunnen wij mee leven. Er lopen ook mensen in korte broek daar heb ik meer medelijden mee :brr:

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 12:37

Zebrastreep schreef:
Cayenne schreef:
Haal dat "even" maar weg hoor!
Ze voorspellen de hele middag regen en wij wonen op 10 km van de Efteling af :+


Gaat nu van kwart voor 1 tot half 3 daar kunnen wij mee leven. Er lopen ook mensen in korte broek daar heb ik meer medelijden mee :brr:


Jeetje, korte broek? :brr:
Dan zou ik ook maar meteen in de Piranha gaan.
Nat worden ga je toch wel _O-

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

leintje_
Berichten: 4197
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 22:02

Ik heb zo genoten vandaag in de Efteling! Het was echt heel rustig voor een zaterdag, dus we hebben echt heel rustig aan gedaan. Het enige jammere was dat ik weer in de rolstoel moest. Dat is natuurlijk niet anders, want ik zit nou eenmaal met een moeilijk been, maar je mist wel een hoop van de sfeer en de magie en ik brak de groep steeds op, want we waren met een groep van 9 en ik mocht steeds maar 2 of 3 begeleiders meenemen

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 22:27

Wij willen 15 Mei naar de Efteling, is dat een rustige dag?

[o]

Zebrastreep
Berichten: 9736
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 00:23

leintje_ schreef:
Ik heb zo genoten vandaag in de Efteling! Het was echt heel rustig voor een zaterdag, dus we hebben echt heel rustig aan gedaan. Het enige jammere was dat ik weer in de rolstoel moest. Dat is natuurlijk niet anders, want ik zit nou eenmaal met een moeilijk been, maar je mist wel een hoop van de sfeer en de magie en ik brak de groep steeds op, want we waren met een groep van 9 en ik mocht steeds maar 2 of 3 begeleiders meenemen


Het was inderdaad rustig voor een weekend. Wij hebben haast alle attracties kunnen doen vandaag . Alleen het weer zat een beetje tegen maar het was te doen.

Ik ben inmiddels weer thuis van 2 dagen efteling , ik wil nu alweer terug! Ik heb nog een autorit van ongeveer 5 uur achter de rug met veel slecht weer. Ben blij dat ik even kan zitten .


Morgen nog even flink nagenieten!

Nog extra wakker geworden in de Baron. Heel fijn dat we 30 min voor opening erin konden scheelde weer lang wachten.

[ img ]



[ img ]


En nog in een hoog tempo door het sprookjesbos. Ik wou weer zoals altijd een muntje van Ezeltje Strekje
[ img ]




[ img ]

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

xPabloBokt
Berichten: 9376
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 00:25

Aaah je hebt Jeroen gespot!!

(De pauw)

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

Zebrastreep
Berichten: 9736
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 00:40

xPabloBokt schreef:
Aaah je hebt Jeroen gespot!!

(De pauw)



Heeft hij een naam? Wat leuk <3 een erg mooi dier zat ook heel rustig te chillen trok zich nergens wat van aan.

Nu was er veel diversiteit aan dieren te zien met name vogels. Zijn ook niet heel bang een roodborstje bleef ook stoer zitten.

Er waren ook een aantal prachtige zwanen te zien.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 159 bezoekers