Efteling liefhebbers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 12:12

Zebrastreep schreef:
Destination schreef:
Ik krijg door dit topic helemaal zin om naar de Efteling te gaan _O- We zouden in December gaan, maar moeten nog even kijken of het doorgaat ivm Corona. Huisje en alles is al wel geboekt...


Ik ga zelf al niet meer, nu met oplopende cijfers plus stage in de zorg kan ik gewoon niet maken. Het lijkt mij ook niks aan om nu te gaan ik ga liever weer als alles een beetje normaal is. Ik zou er nu totaal niet van genieten...

Ik zie het ook nog niet gebeuren, 3 Nederlandse provincies zijn voor ons al risicogebieden en er komen waarschijnlijk nog wel een paar bij :=


sanso
Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 12:18

LukieBradley schreef:
Ik woon letterlijk om de hoek en wou dit jaar voor een abbo weer gaan.
Alleen ja, corona :')
Dus ben benieuwd wanneer het normaal weer is zodat ik weer kan gaan


Omg Nathalie wij hadden abbo eind vorig jaar afgezegd maar kriebelt toch weer :') moeten we echt keer samen gaan hahaha

LukieBradley
Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 12:30

sanso schreef:
LukieBradley schreef:
Ik woon letterlijk om de hoek en wou dit jaar voor een abbo weer gaan.
Alleen ja, corona :')
Dus ben benieuwd wanneer het normaal weer is zodat ik weer kan gaan


Omg Nathalie wij hadden abbo eind vorig jaar afgezegd maar kriebelt toch weer :') moeten we echt keer samen gaan hahaha


Ja hier dus ook, ik twijfelde al langer weer over een abbonement maar ik ken niemand die dat heeft nu :')
En corona kwam... en en en
Wanneer gaan we ? _O-

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

Sherivey
Berichten: 8602
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 16:06

Amber_anne schreef:
Zijn er nog mensen gegaan tijdens de corona tijd en hoe bevalt dat. Wil er weer graag heen maar twijfel een beetje

Ik ga morgen weer en ben in augustus ook geweest.

De Efteling heeft het top geregeld. Alleen houden veel mensen toch geen afstand in bvb wachtrijen of toiletten.

:wave:

SsSimonee
Berichten: 2939
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 16:17

Wat leuk een efteling topic. Ik kom er graag. We gaan 1 maal per jaar met mijn moeder en zus als verjaardag kado. Aanstaande dinsdag mag ik weer.
Favoriet zijn toch wel symbolica droomvlucht villa volte carnaval Joris en de draak fata morgana en vliegende Hollander. Wat ik ook een heerlijk moment van de dag vind is bij het Raveleijn restaurant neerploffen en met een drankje de show kijken.

Gin <3
Mister Blue in memoriam
Twister in memoriam

dalena
Berichten: 3109
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:25

SsSimonee schreef:
bij het Raveleijn restaurant neerploffen en met een drankje de show kijken.

De corona voorstelling stelt niet veel voor, vind ik :+

"We're all stories in the end. Just make it a good one"
[BB-HK] [VOLG] Onze eerste kitten

SsSimonee
Berichten: 2939
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 08:08

dalena schreef:
SsSimonee schreef:
bij het Raveleijn restaurant neerploffen en met een drankje de show kijken.

De corona voorstelling stelt niet veel voor, vind ik :+

Nee dat begreep ik van mijn zus ook al.
Maar ach gezellig daar zitten, warme choco en dan toevallig de voorstelling kijken.

Gin <3
Mister Blue in memoriam
Twister in memoriam

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:46

SsSimonee schreef:
Nee dat begreep ik van mijn zus ook al.
Maar ach gezellig daar zitten, warme choco en dan toevallig de voorstelling kijken.


Voor je dan chocomel hebt is de show al afgelopen :') De nieuwe ‘show’ is niet best. Hier een abonnement, maar door al het corona gedoe al even niet geweest.

Mitxa
Berichten: 2170
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:03

Ik heb een kaartje wat tm 3 januari 2021 goed is, mag voor de helft vd prijs weg. Geen e-ticket. Iemand interesse?

Suliko
Berichten: 4302
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:51

Mitxa schreef:
Ik heb een kaartje wat tm 3 januari 2021 goed is, mag voor de helft vd prijs weg. Geen e-ticket. Iemand interesse?


Je hebt een pb :)

Volg mijn fietsavontuur Stockholm - Oslo - Bergen - Oslo - Kopenhagen
[VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië
•••

Muronia
Berichten: 19503
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:04

Ik ga woensdag met mijn dochter naar de efteling. Ze is er voor het laatst geweest toen ze 2 was en heeft er toen vrij weinig van meegekregen. Inmiddels is ze 11 dus een veel mooiere leeftijd om het echt te beleven. Nu is de Droomvlucht in mijn beleving DE attractie van de efteling (we hebben niks met achtbanen), maar klopt het dat die nu juist is gesloten als gevolg van de maatregelen? Dat zou ik heel jammer vinden..

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:09

Muronia schreef:
Ik ga woensdag met mijn dochter naar de efteling. Ze is er voor het laatst geweest toen ze 2 was en heeft er toen vrij weinig van meegekregen. Inmiddels is ze 11 dus een veel mooiere leeftijd om het echt te beleven. Nu is de Droomvlucht in mijn beleving DE attractie van de efteling (we hebben niks met achtbanen), maar klopt het dat die nu juist is gesloten als gevolg van de maatregelen? Dat zou ik heel jammer vinden..


Ben er een week of 4 geleden nog geweest en toen was hij gewoon open. Extra schermen in de wachtrij en dr karretjes, maar prima te doen. Heb je de efteling app? Dan kun je precies zien wat er open is en hoe lang de wachtrijen zijn

Een mening is net als een kont.... Iedereen heeft er een.... De één wat duidelijker aanwezig dan de ander, maar toch....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:12

Muronia, dan denk ik dat ze Fata Morgana ook erg mooi zal vinden <3
Dat is hier traditiegetrouw altijd de eerste attractie waar we in gaan.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

leintje_
Berichten: 4197
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:13

Muronia schreef:
Ik ga woensdag met mijn dochter naar de efteling. Ze is er voor het laatst geweest toen ze 2 was en heeft er toen vrij weinig van meegekregen. Inmiddels is ze 11 dus een veel mooiere leeftijd om het echt te beleven. Nu is de Droomvlucht in mijn beleving DE attractie van de efteling (we hebben niks met achtbanen), maar klopt het dat die nu juist is gesloten als gevolg van de maatregelen? Dat zou ik heel jammer vinden..

Een vriendin van mij is dinsdag geweest en toen was de droomvlucht gewoon open, dus ik neem aan dat die nog steeds open is.
Sterker nog, toen ik er vorige maand was, waa droomvlucht de enige attractie die op volle capaciteit kon draaien

Muronia
Berichten: 19503
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:33

Oh dat zou heel mooi zijn, ik dacht op de website te hebben gelezen dat hij dicht was. Ik heb de app wel ivm de entreebewijzen. Ik ga kijken of ik daar meer op kan vinden!

Fata Morgana vindt ze zeker ook heel mooi! Die was bij ons laatste bezoek, 7 jaar geleden, gesloten.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Moon_light94
Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:08

Het kan wel dat er onderhoud is. Je kunt op de site idd namelijk altijd bekijken welke attracties in onderhoud en dus dicht zijn :)

Edit: even gekeken. Daar staat ie niet bij. Als het goed is gewoon open dan :j

Muronia
Berichten: 19503
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:13

Op de app staat ook dat hij open is, gelukkig maar. Ik keek op de website bij onderhoud en daar stond dat ivm corona bepaalde attracties gesloten zijn. Ik zag bovenaan droomvlucht staan, vandaar!

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:24

Villa Volta is ook leuk!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Moon_light94
Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:30

Muronia schreef:
Op de app staat ook dat hij open is, gelukkig maar. Ik keek op de website bij onderhoud en daar stond dat ivm corona bepaalde attracties gesloten zijn. Ik zag bovenaan droomvlucht staan, vandaar!


Oh ik zie wat je bedoelt! De Droomvlucht VR is dat. Dat is voor als je ivm handicap niet in de echte kan, dan heb je een VR experience, met zo’n bril op enzo. Dat is wel dicht :)

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:52

Efteling <3

Ik ben groot fan, wil het liefst zo vaak mogelijk maar helaas is het best een stukje rijden en ik vind de kaartjes altijd best prijzig.
Ik ben in juli en augustus geweest, beide met de maatregelen. In juli was net de eerste attractie met de 17- rij, in augustus waren deze bij meer attracties.
Scheelde echt heel veel, we hebben in augustus maar 5 minuten hoeven te wachten tot we de Baron in konden!

Mijn favoriete attracties zijn Joris en de Draak, Baron, Droomvlucht en Villa Volta. Bij de laatste niet zozeer omdat het een spectaculaire attractie is, maar ik vind het nog steeds heel bizar hoe dit gedaan wordt.

Vond wel dat sommige mensen slecht afstand konden houden. Wij kregen in juli wat boze blikken (oke, misschien niet helemaal 1,5 meter, maar zeker geen hutjemutje op elkaar), maar in augustus waren wij degene die de boze blikken gaven.

instagram: @horsestory.eline
IF YOU'RE SEXY AND YOU KNOW IT CLAP YOUR HANDS *CLAP CLAP*


Muronia
Berichten: 19503
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 07:02

We zijn gisteren geweest en vonden het geweldig. Alles stond netjes aangegeven met rode en witte strepen zodat iedereen zich aan de anderhalve meter kon houden. Binnen droegen veel vlwassenen een mondkapje. Op verschillende plaatsen desinfectiemiddel, waarvan sommige leeg waren maar er werd dan ook flink gebruik van gemaakt.

Het wachten was qua drukte goed te doen. We hebben een boel attracties kunnen doen op 1 dag. Wij vonden Symbolica echt heel gaaf, naast de ons al bekende droomvlucht en fata morgana. Vila Volta blijf ik een raadsel vinden..wat er daar precies gebeurt?? Wel heel leuk.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

dalena
Berichten: 3109
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 14:32

Morgen *\o/*
Helaas zit het weer niet mee,maar dat mag de pret niet drukken.

"We're all stories in the end. Just make it a good one"
[BB-HK] [VOLG] Onze eerste kitten

FemJarig
Berichten: 12509
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 15:04

Ik ben gisteren met mijn kleine neefjes, zusje en moeder geweest.
We hebben heerlijk genoten!
Het wat rustig, met die kleintjes heb je genoeg te zien en te doen wat wel open was.
Het weer was gisteren ook nog eens heerlijk.

Maar ik snap best, dat als je geen abbo hebt, dat je voor 4 euro korting niet perse nu zoveel geld wil neerleggen als toch wel het een en ander dicht is.

Sometimes I'm hard on me,when dreams don't come easy.
I wanna look back and say, I did all that I could.
Yeah at the end of the day, Lord I pray, I have a life that's good.

wendy1987
Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 15:06

Ik ga inderdaad nu dus niet, want teveel dicht. vind ik toch nog teveel geld inderdaad. Ik wacht de extra versoepelingen wel even af..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 22:10

Ik had verwacht dat het storm zou lopen nu de Efteling weer open is.
Maar blijkbaar wegen oa een dichte Symbolica en Droomvlucht en Fata Morgana toch best zwaar mee voor de meeste mensen. Begrijpelijk want de entree blijft qua prijs nog steeds pittig.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belindaap88, Esther en 168 bezoekers