Stedentrips in eigen land

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Foaly
Berichten: 4815
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Stedentrips in eigen land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-20 17:37

Hoi allemaal,

Een collega heeft me op een idee gebracht, en nu wilde ik proberen om elke maand een klein stedentripje in eigen land te doen. Alleen, waar ga je dan heen? :')

Ik kom zelf uit een dorpje in de buurt van Groningen, ik heb zes jaar in Maastricht gewoond en woon nu in Den Haag. Deze steden vallen dus af, maar hebben jullie tips voor alles wat er over blijft? Niet alleen steden, maar ook vooral bezienswaardigheden zodat ik een weekend goed kan vullen? Alles is welkom :D

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage


Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Stedentrips in eigen land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 17:41

Dit ben ik ook met m'n broer van plan wanneer het weer wat beter weer wordt, vind het nu nog een beetje te koud ervoor :') Dus ik lees mee!

_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 17:56

Iedere maand lukt me niet maar zeker in de zomer speel ik vaak voor toerist in eigen land. Meestal ga ik met de trein met een kaartje via spoordeelwinkel. Daar zijn soms al leuke uitjes te vinden en anders combineer ik vaak een museumbezoek met een stadswandeling en/of rondvaart.

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Stedentrips in eigen land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 17:59

Komt wel ineens iets in me op, kwam ik een tijdje terug tegen op het internet, Bourtange! Ligt tegen de Nederlandse-Duitse grens aan. Maar is wel een stukje rijden met de auto.

En ik had een tijdje terug ook nog een ander leuk plaatsje gevonden, maar ik kom maar niet op de naam. Had het wel ergens opgeslagen, maar weet niet waar.

Ghostattack
Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:01

Arnhem of Nijmegen?

Leuk idee trouwens! Volgens mij zijn er genoeg leuke plekken in Nederland die een beetje 'vergeten' worden :j

Foaly
Berichten: 4815
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Stedentrips in eigen land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-20 18:03

Vergeten te zeggen: ik heb een treinabbonement waarmee ik in het weekend gratis kan reizen maar geen auto, dus een plek met een station is wel een must :')

Arnhem en Nijmegen zijn zeker goede opties!

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:07

Whale schreef:
En ik had een tijdje terug ook nog een ander leuk plaatsje gevonden, maar ik kom maar niet op de naam. Had het wel ergens opgeslagen, maar weet niet waar.


Gevonden, Doesburg! Vond ik er ook erg gezellig uitzien.

Ibbel
Berichten: 49073
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:11

Deventer, Zutphen, Muiden, Harderwijk, Gouda, Breda, Vlissingen. Zo maar even een handvol, want er zijn zoveel mooie stadjes...

mika11
Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:13

Elburg is ook leuk voor een weekend, het is een historisch stadje met veel bezienswaardigheden en leuke terrasjes.
In Elburg zelf is het heel compact en bijna alles is daarom wel op loopafstand van elkaar.

Shenavallie
Berichten: 11553
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:14

Wij hebben zo'n 23 jaar geleden eens alle straten van het Monopoly-spel in het echt bezocht (uiteraard niet in één dag) en bezochten dan gelijk de bijbehorende stad of een stad daarbij in de buurt. Was toen erg leuk om te doen. Misschien ook wat voor jou, TS?

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

WithinYuuri
Berichten: 964
Geregistreerd: 02-01-13

Re: Stedentrips in eigen land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:20

Hoorn, heel mooi maar komen weinig mensen. En anders vond ik Rotterdam ook leuk, Utrecht is altijd leuk, Amsterdam ben je vast ook weleens geweest, Middelburg, en Den Bosch vond ik ook erg leuk. Ik doe altijd stedentrips met mn zus, dus ben ook al op een aantal plekken geweest :)

And [o] is coming.

raket
Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Stedentrips in eigen land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:22

Breda natuurlijk. Genoeg te zien en te doen. En bij het klooster kun je back to basic maar wel lekker overnachten. Klein stukje lopen uit de stad.

Den Bosch is ook erg leuk!

...

Foaly
Berichten: 4815
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Stedentrips in eigen land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-20 18:25

Amsterdam vind ik echt een vreselijke stad, sorry :'). Kom er wel eens, maar meestal met een bepaald doel (museum oid) en ben dan altijd zo gauw mogelijk weer weg :+

Ik ga alles opschrijven, komen al veel leuke tips binnen :D

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Wyb_ster
Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Re: Stedentrips in eigen land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:55

Gouda is inderdaad een aanrader, gewoon lekker gaan dwalen en kijken waar je uitkomt. Vind ik ook wel een beetje van Dordrecht, al weet ik niet of je daar een heel weekend kan vullen.

Geluk is niet te vangen in een potje, wel in een pony

maessie
Berichten: 5741
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Stedentrips in eigen land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 21:48

Dokkum! Erg leuk om rond te dwalen, shoppen en cultuur! Alleen geen trein, wel vanaf de trein met de bus te doen.

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

Anoniem

Re: Stedentrips in eigen land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 21:51

Leiden, Haarlem, Den Haag, Amersfoort, Utrecht, Rotterdam, Arnhem, Den Bosch, Dordrecht...

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:29

Vanaf Groningen kun je heel gemakkelijk de grens over, Bremen en Hamburg zijn maar een uurtje of wat bij jou vandaan :D

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Obelix95
Berichten: 638
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Stedentrips in eigen land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:53

Venlo, Breda, Tilburg, Emmen, Utrecht, Haarlem, Rotterdam, Nijmegen

Elinexx
Berichten: 1093
Geregistreerd: 20-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:56

Ik ga echt vaak dagjes weg in Nederland. Vind het juist leuk om verschillende plaatsen te bezoeken. Waar hou je van? Wil je gaan winkelen, hou je van een nieuwe stad of juist waar nog oude monumenten te zien zijn?

Ik kan Rotterdam en Delft wel aanraden! Den Bosch is ook leuk, maar voor een hele dag vind ik dat wat lang (ten zij je uitgebreid gaat shoppen en uit eten gaat etc.) :D

Jetta
Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Re: Stedentrips in eigen land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:19

Delft! Mooi, oud, grachten, sfeervol centrum, genoeg restaurantjes en kroegjes, musea, bezienswaardigheden... en uit Den Haag boemel je er zó naartoe met de tram of trein. Hartstikke leuk.

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Karin
Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:20

Dit doe ik regelmatig, zowel met de trein als met de auto (afhankelijk van parkeermogelijkheden en -kosten, anders liever met de trein). Nu doe ik aan geocaching en ik heb een Museumkaart, sowieso al twee erg goede redenen om eens iets anders te zien dan Utrecht waar ik vlakbij woon en Den Haag waar ik een dag in de week werk. :))

Vorig jaar heb ik een stedentrip gedaan naar Kampen en Zwolle. Leuk joh! Ik kon me niet herinneren dat ik ooit in Kampen was geweest (misschien als kind) maar ik vond het heerlijk om daar rond te lopen in zo'n oude hanzestad. Zwolle kende ik vooral van vroeger, van shoppen en educatieve schooltrips, maar daar vond ik museum De Fundatie echt een aanrader.

Verder al genoemd: Deventer en Zutphen. Ik vind Delft, Haarlem en Middelburg ook erg mooi.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jetta
Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:21

Rotterdam, supertrendy, gave architectuur, leuke theaters, restaurants, musea, rondvaarten, dierentuin Blijdorp.... internationaal in alle opzichten. Kijk ook eens op Katendrecht.

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Karin
Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Stedentrips in eigen land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:22

Nog een tip: Amersfoort. Een prachtige oude binnenstad. Ook prima te combineren met Utrecht.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:26

Amersfoort, Leiden, Almere, Harderwijk, Den Bosch, Tilburg :)

*pum*

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Stedentrips in eigen land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:34

Bergen op zoom , Domburg ,Assen zijn nog niet genoemd zo te zien.

Goes is ook leuk. Breda.

The end


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 bezoekers