Reis Afrika 2021

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Joy_Mennings
Berichten: 2281
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Reis Afrika 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-20 12:13

Hoi allemaal,

Omdat mijn ouders volgend jaar 25 jaar getrouwd zijn willen we graag een grote reis maken met ons gezin (5 personen). Nu wil mijn moeder zich alvast wat oriënteren op landen, plaatsen en organisaties waar we heen kunnen reizen. Vandaar mijn topic hier. Ik zou graag jullie ervaringen en aanraders horen (foto's zouden ook erg leuk zijn :o )

We hebben niet heel veel eisen:
* Een niet te strak schema. Mijn broertje heeft autisme dus een heel gehaast schema is niet fijn voor hem (en ons)
* We willen graag een safari doen
* Zelf rijden is geen probleem, mits het niet te onveilig is

Alvast bedankt allemaal!

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram


Wilkje
Berichten: 102
Geregistreerd: 20-08-07
Woonplaats: Zuidelijk Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:28

Zuid Afrika is prachtig en heel goed te doen met eigen vervoer. Ook heel fijn is het dat je geen tijdsverschil hebt met Nederland. Je hebt dan geen last van een jetlag. Safari is daar natuurlijk geen enkel probleem. Ook kun je met een groepsreis gaan, maar gezien je broertje zal ik dan niet aanraden, je moet dan echt met de groep mee. Heel veel plezier met het voorbereiden van jullie reis!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:35

Ik zou bij Riksja reizen kijken. Daar kun je bouwstenen boeken en ook met huurauto reizen tussen de bouwstenen in. Dan kun je toch semi-georganiseerd, maar toch in eigen tempo.
Zuid Afrika is een mooie afwisselend land waar veel meer te zien is dan alleen safari. Die afwisseling tussen mooie landschappen, safari en wat Afrikaanse cultuur maakte het voor mij een topreis. Heb deze reis ook met mijn ouders gemaakt ter gelegenheid van mijn vaders pensioen. Wij hadden overigens een georganiseerde rondreis met een Vlaamse reisorganisatie in een minibusje.

Anoniem

Re: Reis Afrika 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 18:17

Afrika is geen land maar een heeeeeel groot continent en het is dus wel handig om enigszins een idee te hebben van wat je ongeveer graag wil zien en welke windrichting je uit wil. Zuid-Afrika is leuk en makkelijk te bereizen, relatief erg veilig en goed toegankelijk. Je kan er makkelijk een auto huren en bv de garden route rijden, of je gaat wat meer naar het noorden naar Johannesburg en het Krugerpark.

Tanzania is ook erg leuk, als je vanuit Dar es Salaam richting Arusha trekt kan je vanuit daar de Serengeti op. In Tanzania is zelf rijden wel hoogst ongebruikelijk. Eindigen met een weekje Zanzibar voor de zon en klaar. Kenia schijnt ongeveer vergelijkbaar te zijn, al weet ik daar weinig over.

Als je iets meer 'ongerept Afrika' zoals je het kent uit de media wil zouden jullie kunnen kijken naar bv Rwanda, al zou ik met die reizen wat meer richting het georganiseerde gaan kijken. Zuid-Afrika en iig Tanzania zijn heel makkelijk zelf te regelen.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:20

Namibie is ook een heel fijn, veilig en vooral rustig land. Naast safari ook ander bijzondere landschappen. Heel gemakkelijk zelf te bereizen, je maakt alleen wel veel kilometers.

Maar goed, wat wil je en wat is het budget?

Zuid Afrika; veel routes en ingericht op toeristen, naast dieren ook veel andere routes die de moeite waard zijn en ook steden die de moeite waard zijn
Namibie; rustiger, naast dieren ook indrukwekkende landschappen en bijzondere steden
Botswana; veel dieren en variatie in landschappen, moeilijker bereisbaar (wegen zijn niet overal goed)
Zambia/Zimbabwe; iets meer voor de gevorderde reiziger, met name Zimbabwe kan onrustig zijn
Kenia: meestal niet zelf rijden, met name Kenia is drukker qua land en rondom steden niet altijd even veilig
Tanzania; meestal niet zelf rijden, is op toeristen ingesteld en qua safari land wel wat drukker (ook omdat het iets veiliger is dan Kenia)
Uganda/Rwanda; geen doorsnee landen, maar wel de moeite waard. Zelf rijden vergt soms wel stalen zenuwen, zou ik niet als eerste land in Afrika bezoeken denk ik

Wil je zelf alles gaan plannen? Voorbeeldreizen kun je ook op een website vinden van een organisatie zoals Out in Africa. Die hebben standaardreizen waarop je aanpassingen kunt doen. Bijvoorbeeld extra dagen toevoegen of in één specifiek gebied reizen.

Joy_Mennings
Berichten: 2281
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Reis Afrika 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-20 18:22

Bedankt allemaal! Ik ga alles later even noteren en bekijken.

We hebben momenteel qua landen niet echt een voorkeur ofzo, alleen mn broertje wil wel graag een stukje safari (vandaar dat dat op het lijstje staat). Zelf plannen is niet perse nodig. Maar bijvoorbeeld een groepsreis gaat hem gewoon niet worden met mijn broertje.

Budget weet ik niet helaas.

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram

Tutti_Frutti
Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Reis Afrika 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 08:43

Ik zou sowieso voor Oost Afrika (Rwanda, Tanzania, Kenia, Uganda) of Zuid Afrika gaan.

Zuid Afrika ben ik zelf nooit geweest, Oost Afrika wel veel, en vind ik goed om aan te raden voor zowel wandelen in regenwouden als safari. Zelf raad ik Afrika beginners altijd Rwanda aan, omdat je er zelf goed kan rijden en het relatief klein is en makkelijk te bereizen. Op 2-3u rijden van Kigali is alles goed te bereizen. Ik heb er een tijd gewoond, en ben toen met mijn ouders en vriend ook naar Uganda en Kenia geweest. Ik had een gids met auto geregeld voorongeveer 50 dollar per dag. Hij was Ugandees en haalde ons op in Kigali en reed toen met ons richting Uganda, waar we 3 national parks hebben bezocht. Erg leuk want hij wist veel te vertellen! In Rwanda reden we zelf rond :)


verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Reis Afrika 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 13:33

Kenia is echt een aanrader, maar ik zou daar niet zelf gaan rijden. Kenia en ook bv Tanzania zijn echt zoveel mooier dan Zuid-Afrika. Safari’s genoeg te doen daar.
Kenia/Tanzania is ook goed te combineren met bv Zanzibar voor nog een beetje strandvakantie.

In Kenia zijn overigens best wat Nederlanders die daar kunnen helpen met reizen boeken, maar je kan ook een reisbureau vragen.

Wat ik echt supermooi vind in Kenia is Amboseli (met uitzicht op Kilimanjaro), Masai Mara (helemaal in augustus als de grote trek plaatsvindt), Nairobi NP, David Sheldrick elephant orphanage, crescent island (kan je wandelen tussen de dieren), Tsavo NP, en er zijn nog talloze geweldige plekken op te noemen.

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, x_spekkie_x, YvonneV en 87 bezoekers