Verre reis 2022

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Verre reis 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-20 11:04

Wij zijn van plan om 2022 weer een verre (lees: buiten Europa in de breedste zin ;) ) grote/verre reis te maken.
2018 hebben wij een geweldige rondreis door Sri Lanka gemaakt.

Tot nu toe op het lijstje:
Japan
Peru
Costa Rica
En toch ook Sri Lanka weer.

Waar ben jij geweest wat je helemaal geweldig vond? En waarom vond je dit geweldig?

We zitten redelijk vast aan de maand juli, 2/3 weken. Natuur, geschiedenis, cultuur...
Twee jaar is ver vooruit en er kan veel gebeuren. Landen die nu veilig zijn zijn dan misschien wel niet veilig, of andersom... maar de voorpret is leuk :j
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 30-01-20 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt


nouky12
Berichten: 389
Geregistreerd: 28-08-14

Re: Verre reis 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:06

Ik zit te denken om met mijn vriend naar Peru te gaan, dat schijnt ook heel erg mooi te zijn

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37211
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:09

Vietnam, ben in het noorden geweest alleen, mijn eerste eis buiten europa ook. maar veel cultuur kwa bevolking (diverse mong) de natuur, halong bay, hanoi met een rijke geschiedenis. Ooit hoop ik zuid te kunnen bezoeken en dan de vietnam oorlog geschiedenis wat meer mee te krijgen. De bevolking is echt top ook, het eten idem.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Winged
Berichten: 33001
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Verre reis 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:11

Ik ben vorig jaar 3 weken in Mexico geweest (staten Yucatan, Campeche, Chiapas en Quintana Roo). Er gaaf en goed te doen in juli en heel wat cultuur te vinden. En hoe beter je Spaans, hoe meer je leert.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Verre reis 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:16

Juli is geschikt voor Canada, Alaska, het noordwesten van de USA
In veel andere landen is het regentijd of winter in Nieuw Zeeland/Australie dus die vallen af als je vast zit aan onze zomer

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Verre reis 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-20 11:18

Elnienjo, wij zijn juli/augustus in Sri Lanka geweest. In de binnenlanden (Nuwara Eliya) wel wat regen gehad, maar verder niks aan de hand...

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Verre reis 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 20:28

Wij zijn net 6 weken naar nieuw zeeland geweest en wij hebben ons hart daar verloren.

Het land is zo divers zoveel mooie natuur iedere bocht die je rijdt is weer anders en sta je weer versteld hoe mooi het is en het word steeds mooier lijkt wel.

Ook de maori cultuur is erg leuk om te ontdekken

Party like there is no tomorrow!
Dance like there's nobody watching!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 20:33

HouVanUtopia schreef:
Wij zijn net 6 weken naar nieuw zeeland geweest en wij hebben ons hart daar verloren.

Het land is zo divers zoveel mooie natuur iedere bocht die je rijdt is weer anders en sta je weer versteld hoe mooi het is en het word steeds mooier lijkt wel.

Ook de maori cultuur is erg leuk om te ontdekken

Mee eens, maar dan weer wel in februari ofzo, niet als het daar hartje winter is.

Fitzroy
Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Verre reis 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 21:02

West-USA of Costa Rica!

Hoewel de eerste niet op je lijstje staat, is het er toch echt prachtig.
Mijn mooiste reis ooit was toch de USA, de eerste keer. Wel ver voor de internet tijd dus de cultuurshock was toen nog een stuk groter dan nu met alle overgewaaide Amerikaanse zaken. De natuur is er echt prachtig. Ook in 2015 hebben we nog een prachtige reis naar de USA gemaakt.

Mijn volgende reis van de bucketlist wordt een reis naar West-Maleisie en Borneo.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

chantalboes
Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Verre reis 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 21:07

Ik zou ook gelijk Nieuw-Zeeland aanraden, maar misschien is juni/juli niet ideaal om daarheen te gaan.

Wat trekt jullie aan? Warmte, compleet andere cultuur, graag stranden, of bergen of iets anders? Canada en Noord-Amerika staan beide nog op mijn lijstje, vooral de USA omdat het zo'n gigantisch en divers land is, elke Staat heeft zijn eigen ding.

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Verre reis 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 07:57


Party like there is no tomorrow!
Dance like there's nobody watching!

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 08:12

Namibië <3 <3 <3

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-20 09:17

HouVanUtopia schreef:
In de winter is nieuw zeeland ook prima te reizen!
Alleen is het de vraag wat je reisdoel is. Wil je echt zon en ook aan strand liggen.
Of ga je voor het ontdekken van natuur mooie wandelingen.

https://www.backpackers-online.com/nieu ... de-winter/

Op het strand liggen kan ik ook in Griekenland, daar ga ik geen verre reis voor boeken :).

Ons reisdoel geef ik aan: natuur, geschiedenis, cultuur.

Fitz: usa hebben we idd weleens daar zitten kijken. Westkust en dan een stuk van de Oregon trail mee pakken.

Afrika trekt me op het moment niet omdat ik het idee heb dat “iedereen naar Afrika gaat”.
Daarom hebben wij in Sri Lanka het Yala park ook over geslagen. Om 6 uur ‘s morgens voor de poort wachten en dan met 100 Jeeps naar binnen is niet echt wat wij zoeken.

_KellyAV
Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 09:31

Ik ben echt verliefd op Cuba!! <3

In 2017 heb ik daar een rondreis gedaan met mijn vriend voor 3 weken. We zijn op 7 verschillende plekken geweest, waar we iedere keer in een casa particular sliepen. Dit is letterlijk bij de mensen thuis, mega leuke ervaring! En bijna iedereen is echt super lief. Het eten is erg lekker, en veel cultuur, natuur en geschiedenis. Echt een aanrader! Ik zou heel erg graag nog een keer terug gaan!

Ook China zou ik aanraden, alleen geen idee hoe dat nu gaat lopen met het corona virus. Verwacht wel dat dit over 2 jaar onder controle is haha. Daar hebben wij ook een rondreis gemaakt van Beijing naar Hongkong. Ook super tof!

♥♥♥♥♥

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 09:53

LadyMadonna schreef:
Afrika trekt me op het moment niet omdat ik het idee heb dat “iedereen naar Afrika gaat”.
Daarom hebben wij in Sri Lanka het Yala park ook over geslagen. Om 6 uur ‘s morgens voor de poort wachten en dan met 100 Jeeps naar binnen is niet echt wat wij zoeken.


Hangt wel af van waar je in Afrika naar toe gaat. Met name Uganda, Rwanda zijn relatief rustige landen. Namibie is ook een land waar het nog echt relatief rustig is. Daar kun je in je eigen auto op safari en rustig in je eentje naar leeuwen of cheetas kijken. Wij hebben ooit de route Kaapstad naar Windhoek gedaan (met lus Etosha). Steden, avontuur, bijzondere natuur (van canyon, woestijn, wildlife) en met historie.

Of extremer, naar de Kalahari. Dan weet je zeker dat je heel weinig mensen tegen gaat komen gezien de maximum aan bezoekers die dat park heeft.

Nieuw Zeeland aanraden voor 2/3 weken? Daar zou ik minimaal 3/4 weken voor gaan nemen. Onzettend zonde als je zo'n eind gaat reizen en daar dan relatief kort bent.

Rondtrekken in Georgië/Armenie? Of is dat teveel Europa? Iran is ook fantastisch, ook niet zo heel toeristisch, maar zou ik meer last minute heen gaan momenteel gezien de situatie.

Courses
Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 11:09

LadyMadonna schreef:
Wij zijn van plan om 2022 weer een verre (lees: buiten Europa in de breedste zin ;) ) grote/verre reis te maken.
2018 hebben wij een geweldige rondreis door Sri Lanka gemaakt.

Tot nu toe op het lijstje:
Japan
Peru
Costa Rica
En toch ook Sri Lanka weer.

Waar ben jij geweest wat je helemaal geweldig vond? En waarom vond je dit geweldig?

We zitten redelijk vast aan de maand juli, 2/3 weken. Natuur, geschiedenis, cultuur...
Twee jaar is ver vooruit en er kan veel gebeuren. Landen die nu veilig zijn zijn dan misschien wel niet veilig, of andersom... maar de voorpret is leuk :j


Japan en in de zomer daar naar toe is niet iets wat ik perse erg aanraad. Het is gigantisch warm en vochtig in Japan tijdens de zomer maanden, waardoor rondreizen extreem vermoeiend is (bovenop het feit dat het al enorm vermoeiend is om zo'n reis te maken). Na de zomer maanden heb je eerst typhoon season (september) en daarna wordt het vaak weer wat meer aangenaam. Japan is prachtig het hele jaar door, maar voor reizen is de zomer niet de meest ideale tijd.

Nils
Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Verre reis 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 11:54

Costa Rica is zeker een aanrader. Mooie natuur en veel verschillende dieren. Het land is makkelijk te bereizen.

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-20 13:18

Iran lijkt me werkelijk prachtig, maar gaan we niet doen :n. Ik ga bijv ook niet naar Egypte, hoewel die wel op mijn lijstje staat, voor ooit.....
Kennis van me is 4 mnd terug geweest en kreeg bij de excursie naar Gizeh 4 zwaar bewapende militairen mee. Dat is niet mijn idee van vakantie vieren.
Wat is het probleem met rondreizen in Japan in de zomer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 13:24

Japan! Absoluut het gaafste en mooiste en gastvrijste land waar ik geweest ben :+:

Prachtige natuur, hele mooie parken, mooie oude steden en dorpen maar tegelijkertijd ook de technische hoogtepunten en grote metropolen. :+: twee keer geweest nu, ga graag weer terug!

Wij zijn in juni geweest, ja het was warm maar wel goed te doen. Alle gebouwen hebben airco, op het heetste moment van de dag gingen we ergens lekker eten :j

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Verre reis 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 13:40

Wel eens gedacht aan Colombia? Ik vond dat - na Sri Lanka - een van de mooiste landen. Het voelde voor mij erg aan als ook zo'n 'compleet' land als Sri Lanka; je kunt er hiken, gletjers beklimmen, aan parelwitte stranden liggen met blauwe zee, duiken, veel cultuur en intense historie, veel te bezoeken en te doen maar ook veel relaxen en prachtige natuur. Ik werd verliefd op dat land en ben er uiteindelijk meer dan 2 maanden blijven hangen. :D

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Verre reis 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-20 13:42

Hanafubuki, wat een verrassende post _O-

Picasso: nee, nog helemaal niet, ga ik eens ea over opzoeken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 13:55

LadyMadonna schreef:
Hanafubuki, wat een verrassende post _O-

Picasso: nee, nog helemaal niet, ga ik eens ea over opzoeken :j


Die had je niet verwacht he _O-
Okinawa vonden we ook erg leuk, klein eiland, auto gehuurd en gewoon rondgereden en wat in de zee gezwommen. Zijn we 4 dagen geweest, erheen vliegen is ook spotgoedkoop vanaf Tokyo of Fukuoka!

Courses
Berichten: 9944
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 14:52

LadyMadonna schreef:
Iran lijkt me werkelijk prachtig, maar gaan we niet doen :n. Ik ga bijv ook niet naar Egypte, hoewel die wel op mijn lijstje staat, voor ooit.....
Kennis van me is 4 mnd terug geweest en kreeg bij de excursie naar Gizeh 4 zwaar bewapende militairen mee. Dat is niet mijn idee van vakantie vieren.
Wat is het probleem met rondreizen in Japan in de zomer?


Courses schreef:
Japan en in de zomer daar naar toe is niet iets wat ik perse erg aanraad. Het is gigantisch warm en vochtig in Japan tijdens de zomer maanden, waardoor rondreizen extreem vermoeiend is (bovenop het feit dat het al enorm vermoeiend is om zo'n reis te maken). Na de zomer maanden heb je eerst typhoon season (september) en daarna wordt het vaak weer wat meer aangenaam. Japan is prachtig het hele jaar door, maar voor reizen is de zomer niet de meest ideale tijd.



Zoals ik hierboven al zei (?): Hartstikke warm (30 tot 35+ soms) en ook nog eens extreem vochtig. Voor Europeanen amper uit te houden, dus als je echt veel wil gaan reizen is het bovenop de vermoeidheid van het reizen ook nog eens onaangenaam om echt dingen te ondernemen vanwege de hitte.

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Verre reis 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-20 14:57

Meer dan Sri Lanka? Want daar heb ik er niet echt last van gehad. Natuurlijk is het erg warm, maar niet dat we niks konden doen ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 15:05

Ik vond het echt goed te doen, maar het is wel afhankelijk van waar je heen gaat. Wij zijn toen in juni begonnen in Tokyo voor een week, daar was het inderdaad warm maar deden veel met metro en fiets en dat was echt fijn te doen :j toen door naar Okinawa, Fukuoka, Nagasaki, Kurokawa, Hiroshima, Matsuyama, Okayama, Kyoto (hier was het vooral warm in onze Airbnb, die had geen airco), Koyasan en Osaka.

Heb eigenlijk geen enkele moeite gehad met de hitte :n in Tokyo is het wel 38 graden geweest ongeveer maar vind het totaal niet vergelijkbaar met die extremen van vorig jaar hier in NL. Was echt goed te doen :j zeker in het westen was het gewoon echt lekker :j

Denk dat het ook per persoon weer verschillend is. Ik zou zo nog een keer gaan in de zomerperiode.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Tvko, Ubermetrics, waikiki_6, WithinYuuri en 72 bezoekers