Camping met zwemwater voor hond in het hoogseizoen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:47

speurneusc schreef:
fiets huren is niet echt een optie als je met hond bent, je gaat niet fietsen met je hond als het +20 graden is.


Je kan bij de meeste fietsverhuur bedrijven ook karretjes huren voor de hond. Dus dat is ook een optie. Ben je veel mobieler. Gaat wel meer kosten natuurlijk.


mvdende
Berichten: 5643
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-20 15:53

cursebreaker schreef:
En is korter gaan geen optie, waardoor je qua budget weer meer campings hebt om uit te kiezen ipv dat er nu heel veel afvalt omdat het qua budget en eisen niet overeenkomt? Of is 14 dagen echt iets wat heel zwaar meetelt?

Ik heb verder geen tips voor je qua adresje, maar ik denk dat dat je je zoektocht wel een heel stuk makkelijker gaat maken door iets in te leveren ergens, want met de eisen die je stelt en hetgeen wat je nog wegwuift aan wat anderen aan tips geven, wordt het denk ik echt heel lastig. Ik hoop dat je alsnog iets gaat vinden voor het budget wat je hebt en wat je wilt qua duur en andere eisen natuurlijk, maar wordt wel heel lastig denk ik.

Een fiets meenemen of huren in de buurt een optie? Dan is 1,5km naar het dichtstbijzijnde winkeltje/dorp echt zo gepiept bv.

En misschien diegene wat je afzet lief aankijken om even snel langs de winkel te gaan voor je gaat zodat je het meeste meteen hebt als je aankomt en dan alleen tussendoor klein spul hoeft bij te halen bv. Dan zou je niet zo vaak tussendoor hoeven te gaan en kan het desnoods nog te voet, want wat iemand anders al zei; te voet is 1,5km goed te doen te voet, als je het idd niet al te frequent hoeft te lopen :)


Mijn eerste plan dit jaar was een weekje Oostenrijk. Dit vond ik toch te prijzig dus dacht: lekker goedkoop kamperen in eigen land.

Dat valt dus wat tegen dat "goedkoop"

Daarnaast ben ik de afgelopen 2 jaar iedere keer maar één weekje geweest en dat vind ik eigenlijk te weinig. Je bent al 2 dagen kwijt aan reizen en opzetten en afbreken en vaak zelfs wordt het één en ander al een dag voor vertrek opgeruimd. Dan ben je maar 4 dagen echt op vakantie.

Als er een winkeltje op de camping is, kan Skip makkelijk even buiten wachten, dat durf ik wel aan. Over het algemeen zijn er natuurlijk alleen maar camping gasten op de camping en niemand heeft waarschijnlijk interesse in een hond die best wel "misvormd" is in vergelijking met de rasstandaard.

Ik wuif trouwens niets weg, ja de minicamping gaat hem niet worden, maar voor de rest kijk ik iedere camping die genoemd wordt echt wel na.

Alleen vandaag nog niet heel veel tijd gehad want ik heb even wat andere dingen te doen.

Vandaag wel alvast een tent gekocht, de Quechua ARPENAZ 4.2 Family

speurneusc
Berichten: 5348
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:44

is hoogseizoen een must? Ten eerste beperking wbt warmte voor je hond, in hoogseizoen veel kinderen en vakantiegangers dus druk bij het water/plassen. Probleem fietsen met de warmte of hond bij de tent laten.

In voor/na seizoen zit je voor hetzelfde bedrag wat je betaald voor 2 weken hoogseizoen 3 tot 4 weken in voor/naseizoen. Is minder heet en minder druk, jullie hebben dan alle ruimte en fietsen is ws nog te doen.
Ook de hond is blijer en actiever want honden houden ook niet echt van veel warmte en doen vaak veels te actief en raken makkelijk oververhit daardoor.

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

Cabelona
Berichten: 1695
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Camping met zwemwater voor hond in het hoogseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:57

Is de helfterkamp in vaassen misschien iets? Er is op eigen terrein meerdere losloopgebieden en zwemmogelijkheden voor de hond (2 vijvers en een beek). De beek is ook geschikt voor mensen om even doorheen te banjeren. Er zit een kleine camping winkel bij, waar je ook voor de volgende dag brood kunt bestellen. Je kunt er ook fietsen huren als je toch even naar het dorp heen wilt. Direct vanaf de camping heb je verschillende wandelroutes door de bossen en op fietsafstand zit je zo op de heidevelden.
Het is een camping met gemengde gasten, van jong tot oud. Maar ook veel honden en natuurliefhebbers.


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33749
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 17:03

Beide campings zijn in mijn geboortedorp. Koeksebelt is enorm leuk en staat goed bekend. Je loopt zo het bos in en je kan leuk zwemmen in de vecht. Beerze bulten is echt een kinder camping. Dus zou daar zonder kind nooooooit heen gaan. Vreselijk.

Andere opties daar in de buurt:
- camping de roos

In Ommen is het best normaal je hond even buiten te laten wachten bij de Jumbo. Is een dorp met veel sociale controle.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 17:34

Mag naar de Roos wel een hond mee? Vroeger veel geweest wij namen nooit de hond mee. Ook geen honden gezien. Wel zwemwater :j en een natuurvoedingswinkel op de camping.

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33749
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 17:37

SusanH schreef:
Mag naar de Roos wel een hond mee? Vroeger veel geweest wij namen nooit de hond mee. Ook geen honden gezien. Wel zwemwater :j en een natuurvoedingswinkel op de camping.

Geen idee! :P

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 17:45

Staat niks over op de website. Maar geen honden op de foto. Meestal geen goed teken.

mvdende
Berichten: 5643
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-20 18:32

SusanH schreef:
Staat niks over op de website. Maar geen honden op de foto. Meestal geen goed teken.


Honden zijn er wel toegestaan, staat bij tarieven €4 per nacht.

Deze camping had ik al gevonden en staat op mijn lijstje.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34480
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 18:33

Hij was vroeger heel leuk :j

mvdende
Berichten: 5643
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-20 15:43

hiphopje schreef:
https://www.leukermeer.nl/

Vlak bij een manege dus mocht je ook een bosrit door de Maasduinen willen maken? Prachtig natuurgebied.


€708 per 2 weken, is dus ver buiten budget.

Verder wel een leuke camping inderdaad

Pandameisje
Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:06

Ik weet niet hoe duur de camping in lauwersoog is maar misschien is dat iets.

Hier zit een honden strand op loop afstand bij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 19:23

Pandameisje schreef:
Ik weet niet hoe duur de camping in lauwersoog is maar misschien is dat iets.

Hier zit een honden strand op loop afstand bij

Volgens mij geen 550 voor 2 weken, dan ben je wel duurder uit.

theadora99
Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 19:45

theadora99 schreef:
Erkemederstrand idd. Voor 2 weken heel leuk :j wij wonen in de buurt en gaan regelmatig een dagje, willen nu ook weer gaan kijken naar een seizoensplek. Tijdje weggeweest ivm omstandigheden die nu als het goed is verbeterd moeten zijn

Heb even gekeken, is €383,50 vanaf 11 juli 2 weken. Incl hond. Dit is dan nog niet inclusief douchen, maar wel ver onder je budget van 550 :j
En je hebt dan nog wat duurdere opties voor kamperen bij het water en bij het hondenlosloopveld (een kampeerveld met in het midden een omheind stuk)

mvdende
Berichten: 5643
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-20 19:48

Het gaat waarschijnlijk Vakantiepark Eiland van Maurik worden. Of het Erkemederstrand.

Vandaag weer aan het zoeken geweest en deze 2 campings blijven het beste van wat ik kan vinden voor mijn budget.

Ik zoek geen camping echt aan het strand, mijn ouders wonen op 10 minuten wandelen van 2 365 dagen per jaar hondenstranden. Tot vorig jaar woonde ik hier ook, dus niet echt behoefte aan strand.

Maar dus wel aan een watertje waar we beide kunnen zwemmen. Vakantiepark Eiland van Maurik heeft dat en met het pontje ben je zo aan de overkant en zit je op de Utrechtse heuvelrug.

Erkemederstrand tweifel ik nog een beetje over of daar in de omgeving wel genoeg te doen en te wandelen is mocht het een oer Hollandse natte zomer worden.

x_Anne_x
Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:08

Erkermederstrand ligt wel behoorlijk in de middle of nowhere. Maar dus ook midden in t bos dus wandelen kun je genoeg.
Andere bezigheden zonder auto is wel lastiger denk ik.

Wat zou je zoal willen doen?

Jade <3 29-12-19 <3

mvdende
Berichten: 5643
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-20 20:15

x_Anne_x schreef:
Erkermederstrand ligt wel behoorlijk in de middle of nowhere. Maar dus ook midden in t bos dus wandelen kun je genoeg.
Andere bezigheden zonder auto is wel lastiger denk ik.

Wat zou je zoal willen doen?


Gisteren mijn "eerste" rijles gehad en dat ging goed, dus zeer waarschijnlijk heb ik gewoon een auto.

Maar ook met auto ligt Erkemederstrand best in the middle of nowhere.

Als het slechter weer is, wil ik eigenlijk wel iets van een museum opzoeken oid. Gelukkig genoeg musea waar honden ook mee mogen.

theadora99
Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:37

mvdende schreef:
x_Anne_x schreef:
Erkermederstrand ligt wel behoorlijk in de middle of nowhere. Maar dus ook midden in t bos dus wandelen kun je genoeg.
Andere bezigheden zonder auto is wel lastiger denk ik.

Wat zou je zoal willen doen?


Gisteren mijn "eerste" rijles gehad en dat ging goed, dus zeer waarschijnlijk heb ik gewoon een auto.

Maar ook met auto ligt Erkemederstrand best in the middle of nowhere.

Als het slechter weer is, wil ik eigenlijk wel iets van een museum opzoeken oid. Gelukkig genoeg musea waar honden ook mee mogen.


Met de auto ben je in +/- 15 minuten bij Amersfoort, daar is genoeg te doen!

x_Anne_x
Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: Camping met zwemwater voor hond in het hoogseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:42

O dat zou helemaal ideaal zijn als je auto hebt!

Amersfoort ben je idd zo en genoeg te doen. Of ietsjes verder Harderwijk

Jade <3 29-12-19 <3

Maartje1990
Berichten: 22271
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Camping met zwemwater voor hond in het hoogseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:46

Rcn in zeewolde?

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

mvdende
Berichten: 5643
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Camping met zwemwater voor hond in het hoogseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-20 15:19

Net geboekt!

Het is het Vakantiepark Eiland van Maurik geworden.

De voornaamste reden eigenlijk dat de Utrechtse Heuvelrug vlak bij is, het dorp Maurik op 2km ligt met een fatsoenlijke supermarkt: Jumbo.

Er is een speciaal hondenstrand en bij Leersum in de buurt zijn een aantal losloopgebieden.

Verder heeft het park een winkeltje en zijn er 2 restaurants waar je wat kan eten.

De plek die ik heb geboekt heeft schaduw dus das wel erg lekker als het weer zo heet wordt.

Ik heb er nu al helemaal zin in!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: djinnie, Emj_23, marygoround en 83 bezoekers