Camping met zwemwater voor hond in het hoogseizoen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Camping met zwemwater voor hond in het hoogseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-20 20:48

Vanmiddag besloten dat het een vakantie in eigen land gaat worden deze zomer.

Vakantie periode 11-7 tot 8-8 ongeveer en dan 14 nachten.

De campings die ik zelf al gevonden had zijn:

Koeksebelt
Beerse Bulten


Deze zijn €700 + voor 14 nachten en dat vind ik echt veel te duur. Max zn €550 voor 14 nachten. Dan wel all in, dus niet nog voor de douche hoeven te betalen. (Hond nog niet eens meegerekend)

Hoeft geen mega camping te zijn, maar wil wel een snackbar of winkeltje op de camping/ dicht in de buurt.

Minicamping vind ik wel te klein. Ben 26 en hoef niet tussen de grijze duiven te staan ;)

Verdere "eisen" zijn dus een zwemwater waar zowel hond als ik in kan zwemmen, beetje fatsoenlijk sanitair, omgeving waar leuk te wandelen is, mogelijkheid tot schaduw bij de tent.

Oja, geen Zeeland (Daar woon ik namelijk) geen strand Zuid-Holland of Noord-Holland. Dan kan ik net zo goed bij mn ouders in de tuin gaan kamperen namelijk.


Ik zal met auto en grote tent gaan. Graag wel stroom bij de tent.


Weet bokt nog een leuke betaalbare camping?

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Camping met zwemwater voor hond in het hoogseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 21:21


x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: Camping met zwemwater voor hond in het hoogseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 21:34


mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-20 22:18


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:31

Afbeelding

Afbeelding


Wij zitten hier in het Drents Friese wold, natuurschoon en een hoop campings en bij Wateren is er een spartelvijver met strand alleen voor paarden en honden. Fantastisch :)

Bestaan er nog wel campings die zo goedkoop zijn? Dat is 225 per week, is dat niet zoeken naar een speld in een hooiberg? Succes!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-01-20 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:32

mvdende schreef:
Echwel schreef:


Zodra je gaat zoeken naar een camping krijg ik dit te zien:
[ [url=m/sa7SWb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lijkt erop dat de site het dus niet meer doet, jammer

Bij mij doet hij het gewoon.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Camping met zwemwater voor hond in het hoogseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 03:52

Bij mij werkt hij ook gewoon

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Camping met zwemwater voor hond in het hoogseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 06:21

Bij mij schiet dan gelijk van Maanen vakantiehuizen te binnen.
Is alleen wel chalets, durf niet te zeggen of zij tent plekken hebben.

Witje2
Berichten: 156
Geregistreerd: 02-01-13

Re: Camping met zwemwater voor hond in het hoogseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 08:24

Camping De Bosrand in Spier. Valt volgens mij redelijk in het budget. Weet alleen niet of honden daar de vijver in mogen

koos2015

Berichten: 348
Geregistreerd: 13-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 08:41

Camping de veerstal in giesbeek. Weet alleen de prijzen niet....
Veluwe en strandje

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-20 12:59

x_Jeanine_x schreef:
Bij mij schiet dan gelijk van Maanen vakantiehuizen te binnen.
Is alleen wel chalets, durf niet te zeggen of zij tent plekken hebben.


Valt niet in het budget helaas.

hiphopje

Berichten: 2321
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: in de Maasduinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:22

https://www.leukermeer.nl/

Vlak bij een manege dus mocht je ook een bosrit door de Maasduinen willen maken? Prachtig natuurgebied.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 14:17

x_Anne_x schreef:
https://www.erkemederstrand.nl/nl/

Ook niet heel goedkoop maar wel fantastisch hondenstrand

Daar moest ik ook meteen aan denken :) Ik kom in de zomer vaak bij het Erkemederstrand, alleen niet op het hondenstrand omdat ik geen hond heb. Maar ik hoor wel altijd fijne verhalen over het hondenstrand en ik weet dat een tante van me daar ook altijd een paar weken heen gaat in de zomer :)

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Camping met zwemwater voor hond in het hoogseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 14:27

Erkemederstrand idd. Voor 2 weken heel leuk :j wij wonen in de buurt en gaan regelmatig een dagje, willen nu ook weer gaan kijken naar een seizoensplek. Tijdje weggeweest ivm omstandigheden die nu als het goed is verbeterd moeten zijn

Wiesje

Berichten: 2914
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 14:37

Ik heb een mini-camping http://www.campingdesleng.nl
in America, Limburg.
Heerlijk rustig, alleen dus wel dat mini-camping ...
Grote kans dat er ook genoeg gezinnen zijn, jeugd of groepen van jeugd kan ik je niet garanderen...

Onze camping beschikt over zwemwater voor de hond (een hele grote vijver) en in de dichte nabijheid (de Schatberg) zwemwater voor mens (weet niet of de hond daar ook mag).

Hond is gratis,
grote tent, met stroom en schaduw bij de tent kost je inclusief douche en toeristenbelasting 11.95 per nacht.
Je kunt hier in de buurt of de directe nabijheid heel erg mooi wandelen in de Peel, tussen Limburg en Brabant gelegen, maar ook in de bossen die hier in de buurt liggen.
In het dorp, 1,5 km afstand, is een kleine dorpswinkel

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Re: Camping met zwemwater voor hond in het hoogseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 14:45


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 14:56

Is zwemmen in een rivier ook een optie voor je? In Geijsteren aan de Maas is een landgoed camping, je kunt daar zwemmen in de Maas. Wel uitkijken voor het vrachtverkeer op de rivier. Maar door de boten die langskomen wel altijd iets te zien. In het bos tegenover de camping kun je heerlijk wandelen.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-20 14:57

Wiesje schreef:
Ik heb een mini-camping http://www.campingdesleng.nl
in America, Limburg.
Heerlijk rustig, alleen dus wel dat mini-camping ...
Grote kans dat er ook genoeg gezinnen zijn, jeugd of groepen van jeugd kan ik je niet garanderen...

Onze camping beschikt over zwemwater voor de hond (een hele grote vijver) en in de dichte nabijheid (de Schatberg) zwemwater voor mens (weet niet of de hond daar ook mag).

Hond is gratis,
grote tent, met stroom en schaduw bij de tent kost je inclusief douche en toeristenbelasting 11.95 per nacht.
Je kunt hier in de buurt of de directe nabijheid heel erg mooi wandelen in de Peel, tussen Limburg en Brabant gelegen, maar ook in de bossen die hier in de buurt liggen.
In het dorp, 1,5 km afstand, is een kleine dorpswinkel


Vooralsnog heb ik geen auto dus 1,5km naar de dichtstbijzijnde winkel vind ik wat te ver weg. Halen en brengen doet taxiservice mama en papa :o

Uit je berichtje maak ik ook op dat in de vijver niet gezwommen kan (mag) worden door mensen?



Maar bedankt voor je berichtje
Laatst bijgewerkt door mvdende op 10-01-20 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 14:58


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:15

Als 1,5 km voor een winkel te ver is (had ik niet begrepen) vallen heel veel campings af. Meeste liggen namelijk in het buitengebied. Grotere campings hebben vaak wel een winkeltje. Maar icm met zwemwater en jouw budget (grotere campings zijn wel duurder) lastig te vinden.

Gaat er geen fiets mee?

Vjestagirl

Berichten: 26649
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Camping met zwemwater voor hond in het hoogseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:25

En 1,5km is zo'n 15 minuten lopen. Dat valt toch wel mee?

cursebreaker

Berichten: 11455
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:39

En is korter gaan geen optie, waardoor je qua budget weer meer campings hebt om uit te kiezen ipv dat er nu heel veel afvalt omdat het qua budget en eisen niet overeenkomt? Of is 14 dagen echt iets wat heel zwaar meetelt?

Ik heb verder geen tips voor je qua adresje, maar ik denk dat dat je je zoektocht wel een heel stuk makkelijker gaat maken door iets in te leveren ergens, want met de eisen die je stelt en hetgeen wat je nog wegwuift aan wat anderen aan tips geven, wordt het denk ik echt heel lastig. Ik hoop dat je alsnog iets gaat vinden voor het budget wat je hebt en wat je wilt qua duur en andere eisen natuurlijk, maar wordt wel heel lastig denk ik.

Een fiets meenemen of huren in de buurt een optie? Dan is 1,5km naar het dichtstbijzijnde winkeltje/dorp echt zo gepiept bv.

En misschien diegene wat je afzet lief aankijken om even snel langs de winkel te gaan voor je gaat zodat je het meeste meteen hebt als je aankomt en dan alleen tussendoor klein spul hoeft bij te halen bv. Dan zou je niet zo vaak tussendoor hoeven te gaan en kan het desnoods nog te voet, want wat iemand anders al zei; te voet is 1,5km goed te doen te voet, als je het idd niet al te frequent hoeft te lopen :)

speurneusc

Berichten: 5375
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:44

fiets huren is niet echt een optie als je met hond bent, je gaat niet fietsen met je hond als het +20 graden is.

cursebreaker

Berichten: 11455
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 16:46

speurneusc schreef:
fiets huren is niet echt een optie als je met hond bent, je gaat niet fietsen met je hond als het +20 graden is.


Maar ze zal hoe dan ook tussendoor boodschapjes moeten doen, dus mag aannemen dat ze een optie heeft om de hond even elders onder te brengen dan, want in een camping winkel als die op het terrein zou liggen, mag de hond denk ik ook niet mee naar binnen?

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-20 16:47

Vjestagirl schreef:
En 1,5km is zo'n 15 minuten lopen. Dat valt toch wel mee?


SusanH schreef:
Als 1,5 km voor een winkel te ver is (had ik niet begrepen) vallen heel veel campings af. Meeste liggen namelijk in het buitengebied. Grotere campings hebben vaak wel een winkeltje. Maar icm met zwemwater en jouw budget (grotere campings zijn wel duurder) lastig te vinden.

Gaat er geen fiets mee?


15 minuten lopen is niet heel ver, maar wel irritant als je dat minimaal 2 keer per dag moet doen.

Er gaat een elektrische koelbox mee, dus kan wel iets koel houden, maar niet veel.

Daarnaast ga ik alleen op vakantie met hond. Als ik 15 minuten moet lopen naar de supermarkt moet Skip dus mee, want die kan niet een uur alleen voor de tent vast blijven zitten natuurlijk.

Hij gaat wel vaker heel even mee boodschappen doen, maar dan sta ik binnen 2 minuten weer buiten. Dat gaat natuurlijk niet als je echt boodschappen gaat doen voor meerdere dagen.

Dus het liefst heb ik een winkeltje op de camping waar ik wat basics kan kopen en beperk ik het boodschappen doen verder van de camping.

Ik weet dat mijn eisen een beetje lastig zijn, vandaar ook dit topic op Bokt.

Btw volgende week zaterdag ga ik (weer) autorijles nemen, als dat goed gaat, heb ik misschien van de zomer gewoon een eigen autotje en wordt alles een stuk gemakkelijker.

Maar voor nu ga ik er even vanuit dat pap of mam brengt en haalt en ik afhankelijk ben van het ov en eventueel een fiets. (Skip kan wel naast de fiets, maar niet als het te warm is natuurlijk)

In het ergste geval brengt pap me met zn busje weg, dat hebben we in 2018 ook gedaan, dan kan de bench mee en fiets+ fietskar.