Waar schijnt de zon in februari?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:50

Electra63 schreef:
Relaxed schreef:
Ik ga in januari naar Gambia, 6 uurtjes vliegen en een lekkere 30 graden. Curacao is ook heerlijk, maar wel een stukje verder vliegen :j


Voordeel van Gambia vind ik: geen Jetleg


Idd Curacao 5 uur tijdverschil, kun je wel last van hebben (valt bij mij wel mee..)

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 11:54

Granoek schreef:
Nachtleven zegt mij helemaal niks! Liefst zo ver mogelijk er van weg, Salou en Ibiza en zo zijn echt een no go voor mij.

Zit naar Gambia te kijken en dat is inderdaad heel mooi, maar kwam via een omweg ook bij Portugal uit waar ik nooit eerder naar gekeken had en dat spreekt me nu toch ook wel heel erg aan. Maar ik gok dat ik dan helemaal naar het zuiden moet voor mooi weer?


Voor Portugal, vraag het Lusitana hier op Bokt. Zij woont daar :D

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:14

Portugal, waar mijn Portugese familie woont, is absoluut geen strandweer in februari. Omgeving Porto/Coimbra is dat. Vaak veel regen en gewoon koud. Wel aanraders voor citytrips!

Vrienden uit het zuiden (Lissabon en de Algarve) hebben wel droger weer, maar ook zeker geen strandweer. Veel wind, de oceaan is ruw en koud.
Ik was zelf afgelopen mei in de Algarve bij Portugese vrienden en dat was helaas niet al te best qua weer, toen helaas wisselvallig.

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:33

Kaapverdie geweest 2 jaar geleden. Fantastische vakantie gehad! 5,5 uur vliegen. Zie foto's in profiel


Neem een reispilletje van te voren en ik heb nergens last van. Vind vliegen ook nog steeds niet tof.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 13:19

Jordanië is echt zeer zeker een aanrader mocht je toch nog twijfelen ;)

Wij hebben er vorig jaar een roadtrip gedaan en waren zeer positief verrast. Vooral als je een beetje van de super toeristische paden af durft te gaan is het echt een super land!

De mensen zijn zeer vriendelijk, behulpzaam en niet opdringerig als het om handel gaat.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 13:24

In Kaapverdië woont een suikerrietboer die meedoet aan onze belgische Boer zoekt vrouw
en die heeft daar ook een hotel ! :D

butengeweun

Berichten: 3653
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Re: Waar schijnt de zon in februari?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 13:55

marokko, lekker aan de kust. Maar ik ben geen vliegliefhebber en hoe erg ook juist de langere vluchten hebben betere toestellen (kwa stoel en entertainment) had liever een lange goed vlucht dan opgehokt op een korte.

Lancelot07
Berichten: 40
Geregistreerd: 05-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:14

Ik ben 2 jaar geleden naar Gambia gegaan met een vriendin en vond dit een prachtige ervaring! Stond eerst sceptisch tegenover de armoede daar, maar dit viel heel goed mee! Het enthousiasme van de lokale bevolking is echt enorm de moeite. Wij hadden een hotel aan het strand, dus hadden zee + zwembad, Kombo Beach heet het hotel. Met de spotgoedkope taxi’s sta je in 5 minuutjes in de “hoofdstraat”. Mijn vriendin heeft daar 3 maand stage gevolgd dus zij kende wel de omgeving heel goed. Qua uitstapjes is er een crocodile pool, monkey park, safari in Senegal (op anderhalf uur van ons hotel),...
We hadden ongeveer 25-30 graden in dezelfde periode als jij aangeeft. En niet duur ;)

Jester_

Berichten: 12260
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Waar schijnt de zon in februari?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:00

Europa is in feb gewoon koud.. Je kan demk ik beste kaapverdie of gambia ofzo gaan als je echt lekker weer wilt

Roomz

Berichten: 1565
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Bonaire

Re: Waar schijnt de zon in februari?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 02:04

Op Bonaire schijnt de zon! Eigenlijk schijnt hier bijna altijd de zon!

Evelyne79

Berichten: 4000
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Waar schijnt de zon in februari?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 02:19


zoesther

Berichten: 83
Geregistreerd: 02-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 02:53

Op Curacao kan je nu ook zwemmen met paarden, ze hebben lekker lokaal eten en het is niet te toeristisch!

Roomz

Berichten: 1565
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 03:03

zoeeshuis123 schreef:
Op Curacao kan je nu ook zwemmen met paarden, ze hebben lekker lokaal eten en het is niet te toeristisch!

Op Bonaire kan je ook zwemmen met paarden :D
Dit doe ik nu 17 maanden. Ik werk bij een ranch (horse ranch Bonaire) waarbij we wekelijks, soms dagelijks, hangt van de drukte af, zwemmen met de paarden!
Zeker een aanrader.