Slowakije!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cowgirl83
Berichten: 386
Geregistreerd: 16-05-11

Slowakije!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-19 11:57

Wij overwegen om komende zomer een weekje op reis te gaan naar de Liptov regio in Slowakije. We zijn al een aantal keer naar de Alpen geweest (Oostenrijk, Zuid-Duitsland en Slovenië) wat we prachtig vinden, maar nu willen we eens een andere bestemming.
Ik lees als voorbereiding op een reis altijd graag reisblogs, die vind ik enorm inspirerend. Maar terwijl je over de omringende landen als Tsjechië, Hongarije etc. heel veel reisverhalen vindt, is dat over Slowakije minder het geval. Het is duidelijk een bestemming die minder gekend is in België en Nederland, dat is uiteraard ook net een stuk van de charme :) .

Zijn er bokkers die al naar Slowakije gereisd hebben, en verhalen, tips en foto's willen delen? Wij zouden met een gezelschap van 7 reizen, waaronder mijn dochtertje van 7 jaar, mijn broer die enorm houdt van avontuur in de bergen, en mijn andere broer met een mentale en fysieke beperking waar we rekening mee moeten houden.

Activiteiten die ons sowieso interesseren zijn met een kabelbaan (met gondel, stoeltjeslift is voor mijn broer geen optie!) de berg op gaan en daar een korte wandeling maken. Een eenvoudige hike naar een waterval, een kloof of iets dergelijks doen we ook heel graag.
Daarnaast bezoeken ook graag een gezellige stad, en een dierenpark valt ook altijd in de smaak.


Goof
Berichten: 28750
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Slowakije!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 21:33

Tof. Wij zijn er vorig jaar geweest. Gewoon op de bonnefooi en dat is daar perfect te doen. Je vindt daar overal (spot)goedkope kamers, hotels, appartementen etc. Geen probleem. In de steden spreken ze wel Engels, daarbuiten wat minder.
De zuidkant van de Tatra's is erg mooi, daar kun je ook op verschillende plekken de bergen op met kabelbaan. je kunt er prachtig wandelen en natuur bekijken. Bratislava is ook echt de moeite waard, heel mooi!
Ik weet niet meer precies welk rondje ik gereden heb, als je wil kan ik even verder kijken en wat foto's opzoeken.

Ballard_L
Berichten: 2490
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Slowakije!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 10:30

Slowakijke is heel mooi, wij zijn er dit jaar geweest in april (we hebben een blog waar je kunt zien waar we geweezt zijn: http://goingthisway.nl/onderweg/week-14-slowakije/ ). Wij vonden Slowaijke echt heel mooi, veel bergen, veel groen. Voornamelijk de bergen bij Poprad vonden wij heel mooi :) Als je gaat kamperen zou je bij camping Lazy moeten gaan staan, een Nederlands echtpaar met een hele mooie camping!

Roadie - @welshcobroadie
B+11 (PR 223) L1+11 (PR 202,5) L2+11 (PR 203,5)M1+11 (PR 199) M2+11 (PR 194,5) Z1+4 (PR 215,5)

Cowgirl83
Berichten: 386
Geregistreerd: 16-05-11

Re: Slowakije!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-19 11:20

Bedankt voor de tips alvast! Wij hebben intussen geboekt, een airbnb huisje in Pribylina begin juli.

Goof, bijkomende tips over het rondje dat jullie gedaan hebben en foto's zijn altijd welkom :) . Waren jullie in het hoogseizoen? Waren de kabelbanen erg druk toen?

Ballard, ik heb op jullie blog gekeken, wat een leuke reis maken jullie! Wij zitten in de regio bij Poprad, dus we trekken zeker de bergen in daar!

Hadden jullie je laten inenten tegen teken-encefalytis? Onze huisarts vond het voor 1 week niet echt nodig, maar ik twijfel toch omdat we wel echt in de Tatra en in het Slowaaks Paradijs willen gaan wandelen.

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Slowakije!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 11:44

Slowakije is zo gaaf! Heb helaas een moeder die slecht ter been is dus geen mooie bergwandelingen kunnen maken. Maar de natuur is zo mooi daar! Echt, doen! You will regret if you don't!

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 151 bezoekers