[FOTO] Montenegro - "Land van zwarte bergen"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
thequeensmum
Berichten: 3526
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [FOTO] Montenegro - "Land van zwarte bergen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 19:57

Wat een prachtige foto's. Fijn dat je die met ons wilde delen. Net ook al genoten in een ander topic van foto's gemaakt in Georgie. Superleuk om allemaal te zien. Maar mag ik vragen waarom maar 5 dagen? Lijkt me geen bestemming waar je maar voor 5 dagen heengaat?

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 20:08

Sssttt niet verklappen dit land staat nog op mijn bucketlist omdat er zo'n mooie natuur is een weinig toerisme.

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 20:11

Wat een waanzinnige foto's! <3 Ik ben benieuwd naar de volgende reeks op deze pagina!

Wij gingen met 30 graden en onweer (benauwd!) de trappen op in Kotor en ik wist uiteindelijk niet meer of ik nou nat was van het zweet of van de regen. :Y)

jeetje77

Berichten: 3456
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [FOTO] Montenegro - "Land van zwarte bergen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 20:42

Wauw wat een prachtige foto's.

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: [FOTO] Montenegro - "Land van zwarte bergen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 20:46

Wauw! Mooie plek, gave foto's! Enne.... pagina 2. I want more!

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 20:47

Hele gave foto's! Wij zijn er eind september ook geweest :D

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 21:03

Wat ontzettend gaaf

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: [FOTO] Montenegro - "Land van zwarte bergen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 21:10

Jaaaaa, pagina 2!
Nog 15, Leo ;)

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-19 22:20

Maflinger_S schreef:
Mwah, afgezien van wat veel regen misschien lijkt me dit gezien de mooie foto's helemaal niet zo'n slecht jaargetijde om naar en door Montenegro te reizen. Ik hou wel van dit soort natuur.


Klopt hoor, ik ben gek op de herfst en de herfstkleuren dus ik heb echt mijn hart volop opgehaald.
Qua slechte tijd, ik denk dat een week of 1,5 week eerder net voor het regenseizoen was. Wij hadden redelijk wat regen maar eigenlijk iedere keer met wandelen droog weer, kwam steeds perfect uit qua timing! Niets te klagen dus. :)


Hannanas schreef:
Oh op naar pagina 2 voor meer! Ziet er prachtig uit! En zeer zeker dit seizoen! Hoe vond je de mensen? En veel armoede gezien?


De mensen waren over het algemeen heel vriendelijk. We zaten echt in het naseizoen, er was gewoon echt geen kip. In Durmitor liepen we alleen := Beide hotels een paar andere gasten. Meerdere restaurants waar we de enige gasten waren en later op de avond wat locals.
Qua armoede, wel door meerdere hele kleine dorpjes gereden. Ik weet niet of het armoede is, het is vooral anders en niet-westers.


Fitzroy schreef:
Oke, ik post voor pagina 2 ;)

Prachtige foto’s, Leo en hele mooie kleuren!

Zelf ben ik dan toch meer van de zomer en mooi weer.


In de zomer is daar een middellandse zee klimaat, vooral aan de kust warm tot heet. In de bergen 's nachts koud en overdag loopt het snel op tot boven de 20 graden.


poes schreef:
O wat mooi! Is deze reis ook alleen te doen denk je? En in de winter of gaat het dan allemaal ondersneeuwen?

Alleen denk ik wel hoor, ik heb me geen moment onveilig gevoeld. Nu moet ik wel zeggen dat wij echt geen stadsmensen zijn dus steeds een verblijf buiten de stad en vooral natuurplekken opgezocht. Ons tweede hotel was temidden van een toeristische hotspot (aan de Tara Bridge). In de zomer wemelt het daar van de toeristen, nu liepen er incidentele mensen..
Het is sowieso een goedkoop land, zowel qua verblijf als qua eten en autohuur. Qua eten moet je denken aan 4 euro voor een grote (overheerlijke) pizza. In de echt toeristengebieden zoals binnen de oude stadsmuren van Kotor betaal je overigens wel westerse prijzen ;)

Qua sneeuw: in Durmitor is precies een week nadat wij er waren het eerste pak sneeuw gevallen :D
Voor november geen sneeuw, ik denk dat half oktober echt een prima reistijd is om het toerisme te vermijden en wel wat mooi weer mee te pakken. Nu begin november was het aan de kust nog 18 graden.


boeflover schreef:
Wauw wauw wauw! Deze gaat zeker op mijn bucketlist!
Ik duim ook mee voor pagina 2, ik ben heel benieuwd naar de rest.

Hoe koud was het ongeveer in deze periode? Ziet er echt prachtig uit maar wij zijn wel een beetje koukleumen haha, vooral mn vriend wil eigenlijk liever niet naar landen waar hij warme kleren aan moet doen, dan is volgens hem het vakantie gevoel weg :+


Kotor / de kust was net onder de 20 graden nu, in de zomer kan het daar 40 graden zijn. In Durmitor hadden we 5 graden :D


truus1957 schreef:
Wat een prachtige foto's. Fijn dat je die met ons wilde delen. Net ook al genoten in een ander topic van foto's gemaakt in Georgie. Superleuk om allemaal te zien. Maar mag ik vragen waarom maar 5 dagen? Lijkt me geen bestemming waar je maar voor 5 dagen heengaat?


We hadden niet de mogelijkheid om langer te gaan maar wilden wel echt even weg. We houden van bestemmingen met mooie natuur, ik hou niet van stedentrips en we houden van wandelen en zodoende kwamen we ineens bij Montenegro uit. Met overstap zo'n 4 uur vliegen enkele reis. Was goed te doen hoor, inderdaad kun je er prima veel langer vertoeven en was dit echt een heeeeeeele kleine notendop. :j


_Lorette_ schreef:
Wat een waanzinnige foto's! <3 Ik ben benieuwd naar de volgende reeks op deze pagina!

Wij gingen met 30 graden en onweer (benauwd!) de trappen op in Kotor en ik wist uiteindelijk niet meer of ik nou nat was van het zweet of van de regen. :Y)


Ik had hem idd niet graag beklommen met 30 graden :)) Was best een klim! Maar goed te doen.
Het werd vrij vroeg donker, zo half5 was het echt wel donker. Wij waren net na 4 uur weer beneden toen we Amerikanen tegen kwamen die vroegen hoe lang het was naar de top. Ze gingen toch van start, maar ik was blij dat ik met donker weer beneden stond. :+

Ik ga wat foto's uitzoeken voor p.2 :D

Maaike_Indy

Berichten: 719
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 22:26

Ontzettend mooie plaatjes!

Moirin

Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 22:27

Wow, wat gaaf zeg! Nooit aan gedacht om daar eens heen te gaan maar Montenegro komt hier wat hoger op de lijst te staan :D Prachtige foto's!

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-19 22:33

1. Lovçen nationaal park
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Stadsmuur van Kotor
Afbeelding

4. Tara Bridge
Afbeelding

5. Durmitor
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. Crno Jezero
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. Baai van Kotor
Afbeelding

13. Vanaf berg Lovcen:
Afbeelding

14. Straatje in Kotor
Afbeelding

15. Cetinje Monastry
Afbeelding

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 22:35

Dank je voor de info. Ik wil nog twee tripjes maken in januari, ga me wat inlezen :j

Getup

Berichten: 8276
Geregistreerd: 27-01-07

Re: [FOTO] Montenegro - "Land van zwarte bergen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 22:46

Wat een prachtige omgeving en foto's!

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 22:58

Ik hou van herfst en bergen <3 Heel gaaf, voeg m toe aan de bucketlist :j

Afgelopen jaren in het najaar achtereenvolgens naar Eifel, Kroatië, dolomieten, Schotland en Toscane geweest en denk dat Montenegro een prima volgende in dat rijtje is :D

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: [FOTO] Montenegro - "Land van zwarte bergen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 06:44

Ik wil daar ook heen <3

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 09:03

Wat een fantastische foto’s!! <3 Geweldig!

Wij zijn er twee jaar geleden twee weken geweest en toen ook wel gek geworden op het land. Vorig jaar zijn we er ook nog even geweest en voor volgend jaar staan ook twee dagen op de planning. Wij zijn alleen in de zomer geweest, maar vind dit zo’n andere dimensie geven zo in de herfst dat ik dit zeker op ons lijstje zet voor een najaarstripje :D

Wij zijn nog niet in Lovcen en bij Cetinje geweest, dus dat staat nog op ons lijstje. Wij zijn ook in Biogradska Gora geweest, ook echt een aanrader mocht je nog een keer die kant op gaan! :) Vlogen jullie trouwens op Montenegro? Wij toen op Dubrovnik. Dat scheelde een overstap en bij de grens ging het toen ook redelijk snel. Al geloof ik dat TUI in de zomer nu ook rechtstreekse vluchten aanbiedt naar Tivat :)

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-19 12:17

gaucho schreef:
Ik hou van herfst en bergen <3 Heel gaaf, voeg m toe aan de bucketlist :j

Afgelopen jaren in het najaar achtereenvolgens naar Eifel, Kroatië, dolomieten, Schotland en Toscane geweest en denk dat Montenegro een prima volgende in dat rijtje is :D


Indrukwekkend rijtje :D staan er ook nog een paar op die op mijn lijstje staan <3



_Tamara schreef:
Wat een fantastische foto’s!! <3 Geweldig!

Wij zijn er twee jaar geleden twee weken geweest en toen ook wel gek geworden op het land. Vorig jaar zijn we er ook nog even geweest en voor volgend jaar staan ook twee dagen op de planning. Wij zijn alleen in de zomer geweest, maar vind dit zo’n andere dimensie geven zo in de herfst dat ik dit zeker op ons lijstje zet voor een najaarstripje :D

Wij zijn nog niet in Lovcen en bij Cetinje geweest, dus dat staat nog op ons lijstje. Wij zijn ook in Biogradska Gora geweest, ook echt een aanrader mocht je nog een keer die kant op gaan! :) Vlogen jullie trouwens op Montenegro? Wij toen op Dubrovnik. Dat scheelde een overstap en bij de grens ging het toen ook redelijk snel. Al geloof ik dat TUI in de zomer nu ook rechtstreekse vluchten aanbiedt naar Tivat :)


Ja echt in de herfst gaan, volgens mij zitten er oranje, rode en gele kleurstoffen in de grond daar <3 zo bijzonder en zo'n extra dimensie!
De bergen rond Kolasin waren gewoon eindeloos knaloranje. Zo gaaf en bijzonder!

Wij vlogen op Podgorica, overstap op Wenen. Vanaf daar met de huurauto eerst richting Kotor. Tivat heeft buiten het seizoen geen lijnvluchten meer.

Biogradska Gora stond op onze lijst voor de laatste dag. Echt mega zuur, de slagboom was dicht en op slot en er was niemand in het huisje. Ook geen telefoonnummer.. we baalden enorm en hadden onvoldoende tijd om lopend verder te gaan.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [FOTO] Montenegro - "Land van zwarte bergen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 12:24

Wauw wauw en nog eens wauw, ik krijg er ook helemaal een LotR gevoel van, prachtig!

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Re: [FOTO] Montenegro - "Land van zwarte bergen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 12:47

Oh prachtig <3

Ik ben vorig jaar zomer in Montenegro geweest, maar wauw wat ziet het er extra mooi uit zo in herfstkleuren!
Het land is echt een nog onontdekte parel. Ik vind het jammer dat wij toen geen huurauto hebben genomen. We hebben wel een bustour gedaan, maar zelf rondstruinen is toch veel leuker.
Ik ben stil van je foto's, echt heel erg mooi!

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO] Montenegro - "Land van zwarte bergen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 12:51

Oh wauw, prachtige foto's! Wat een kleuren inderdaad! Mooi vastgelegd. En bedankt dat je ons mee laat genieten :j

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10422
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [FOTO] Montenegro - "Land van zwarte bergen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 12:54

Prachtig

Cowgirl83
Berichten: 386
Geregistreerd: 16-05-11

Re: [FOTO] Montenegro - "Land van zwarte bergen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 12:05

Wow, prachtig! Hoop al dat je nog foto's hebt voor een derde pagina :)
Wil er ook heel graag eens naartoe, maar voor de zomervakantie lijkt het mij minder geschikt. Goed om weten dat de herfstvakantie zo'n fijne periode is daar.

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-19 20:25

Cowgirl83 schreef:
Wow, prachtig! Hoop al dat je nog foto's hebt voor een derde pagina :)
Wil er ook heel graag eens naartoe, maar voor de zomervakantie lijkt het mij minder geschikt. Goed om weten dat de herfstvakantie zo'n fijne periode is daar.


Ik zou er denk ik ook niet zo snel met hoog zomer naar teruggaan. Ook al is het toerisme nog erg in opkomst, het is er ook niet berekend op mensen massa's. :)
Het was nu echt lekker dat het zo rustig was overal.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 20:37

Adembenemend ! <3
Wat een prachtige foto's !

Ik wist dat het er mooi was, maar het is echt waanzinnig mooi zo te zien.