[VOLG] Avontuur in Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
amies100
Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 16:45

Ik ga je ook zeker volgen! Heel veel plezier en succes gewenst bij alle voorbereidingen en voor dadelijk een goede reis naar NL gewenst!


Lithya
Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 17:12

Gaaf. Ik durf een gok te wagen met welke stichting je als tandarts assistente zou hebben gewerkt. Was dat 4 dagen sloppenwijk en 1 dag op een schooltje?

Berriepi
Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-19 19:28

Ik sta weer met beide benen op Hollandsche bodem!
Brrr wat is het hier koud zeg :+

@lithya ik denk dat je op het goed zit, we hebben het beiden over stichting HUG toch?

If want something you never had, you have to do things you've never done...
[BEU] [VOLG] Avontuur in Afrika Over de avonturen van een Nederlander in Oeganda!

Lithya
Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 19:37

Klopt helemaal. In 2016 zelf daar aan het werk geweest! Echt een top ervaring en spierballen kweken! Volgens mij ging er dit jaar een studiegenoot mee, maar kan zijn dat zij naar noahs ark ging.

Berriepi
Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-19 13:25

*Update*

Nog 3 weken en 6 dagen voordat ik weer op het vliegtuig stap. Heel eerlijk, als het eerder was geweest dan had ik het ook niet erg gevonden haha.
Gelukkig maar, want dat bevestigd dat ik de juiste keuze heb gemaakt. _/-\o_

Ik heb ondertussen verzekeringen geregeld, belastingzaken geregeld, abonnementen opgezegd en mensen op de hoogte gebracht.

De reacties van mensen op me heen zijn heel wisselend, het merendeel is superpositief.
Máár er zijn ook mensen, die dicht bij mij staan die het allemaal niks vinden, en dat niet onder stoelen of banken steken.
En dat is soms best lastig. Ik begrijp dat het een bijzondere keuze is, maar het is míjn keuze en míjn avontuur. Maar het valt me toch tegen dat mensen zo kortzichtig en bekrompen kunnen zijn.

Zoals ik in mijn OP beschreef heb ik een relatie met een Oegandese jongen. Een profvoetballer, die zijn eigen geld verdiend. Een eigen huis heeft en voor zichzelf kan zorgen. Een van zijn zussen is getrouwd met een Nederlander en woont al sinds 2012 in Nederland. Hijzelf is een keer 3 maanden in Nederland geweest en een keer in Zweden. Dus hij heeft een beeld van de Westerse wereld en hij begrijpt dat wij ons geld niet krijgen, maar daar ook gewoon hard voor moeten werken.
Tegenover de hierboven beschreven mensen krijg ik niet de kans om dit uit te leggen, en zij spreken constant over de risico's die er zijn wanneer je een ''multiculturele relatie'' hebt. Dat is echt ontzettend vermoeiend, de risico's zijn gebaseerd op het feit dat hij ''zwart'' is, en niet wit.
Ik schaam me er eigenlijk een beetje voor dat ik met mensen omga die alles zo zwart-wit zijn.
Ik begrijp dat ze me willen beschermen, maar ik voel me weggezet als iemand die domme keuzes maakt en haar leven vergooit.

Maar ik probeer me er niet te veel van aan te trekken, ik ga lekker verder met allerlei regeldingen, enthousiaste mensen opzoeken en videobellen met Oeganda :+

If want something you never had, you have to do things you've never done...
[BEU] [VOLG] Avontuur in Afrika Over de avonturen van een Nederlander in Oeganda!

SUSANNEx
Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 13:35

Wat een ontzettend gaaf verhaal!! Ik heb afgelopen zomer voor het eerst rondgetrokken door Afrika en kan me zo goed voorstellen dat je je hart daar aan kwijt bent geraakt. Ik ga je zeker volgen! Heel benieuwd hoe dit avontuur gaat lopen :)

Edessa - KWPN - 2009 - M1+5 | Sjef - Haflinger - 2019
@equisuus

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 13:48

De mensen die dicht bij je staan en die het allemaal niks vinden en dat niet onder stoelen of banken steken, houden waarschijnlijk veel van je en zijn bang je kwijt te raken. Neemt niet weg dat het niet leuk is om als dom "witje" (ik weet niet of je blond bent) afgeschilderd te worden.

Ja, in een relatie met iemand met een heel andere achtergrond dan jij, kan het best lastiger zijn. Maar dat hoeft niet. Ik ken zat mensen die in een relatie zitten met een "gelijk(w)aardig" iemand, die ik iets beters/anders gun of waarvan ik regelmatig denk: "Waarom?". Het antwoord is niet relevant.

Jij gaat ervoor, met heel je hart. Dat is toch gaaf!

You go girl!

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 14:27

Andere culturen kunnen wel echt heel andere visies hebben op relaties. Ik snap wel dat mensen daar wantrouwig over zijn. Maar het randje met racisme is soms erg dun ja!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

DonDon
Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:41

Oohh dat is wel heel erg dat ze frontaal gebotst zijn. Wij zijn toen in Zuid-Afrika rondgereisd en het is idd wel echt wennen aan de andere kant van de weg rijden.

Ik zeg altijd maar zo. Iedereen heeft altijd een mening over alles wat je doet. De 1 zal het met je eens zijn, de ander is neutraal en de ander vind het niks. Het is jouw keus en jouw leven. Ik vind het stoer dat je het doet. Fijn dat ie zijn eigen geld verdiend en gewoon werk heeft. Het zal best moeilijk worden op sommige momenten maar je krijgt er ook mooie dingen voor terug

Berriepi
Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-20 12:38

Gelukkig nieuwjaar! :D

**Update**

Wow, ik vertrek morgen. Aaaaaaaah. :')

De tijd is echt omgevlogen! Ik ben nu op het punt aangekomen dat ik denk dat ik álles heb ingepakt :+
Ik heb een directe vlucht met KLM morgenochtend om 9.20 en mag 2 stuks ruimbagage á 23 kilo meenemen, best wel veel.

@gabyfedde, de tip over wereldvrouwen op facebook is heel waardevol. Leuk om andermans verhalen te lezen en soms aan wat handige adviezen te komen!

M'n vriend is ondertussen verhuist, hij woont wat dichter bij zijn werk en ook dichter bij het mijne. Dat scheelt een hoop aan transportkosten. Het is een redelijk groot 2-kamer appartement met inpandige keuken en badkamer, best wel luxe dus! (Ik zal eventje foto's maken van de week, dan hebben jullie een idee)

In Oeganda kun je het water uit de kraan niet drinken, althans, wij westerlingen kunnen daar niet tegen, sommige locals drinken wel uit de kraan. 1.5ltr flessen drinkwater kosten 50ct per stuk. Dus als je 1000ltr drink, dan kost je dat 330,-. En een heleboel gesleep met flessen.
Ik heb nu een waterfiltersysteem gekocht, waar je 100.000ltr water mee moet kunnen filteren. Het systeem kostte 50,-.
Ik ben heel benieuwd of het gaat werken, en of het water een beetje lekker is haha.

Kortom, een hoop spannende dingen in het vooruitzicht!

If want something you never had, you have to do things you've never done...
[BEU] [VOLG] Avontuur in Afrika Over de avonturen van een Nederlander in Oeganda!

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 12:43

Gaaf! Ik volg je hoor, alleen onder meelees steen. Veel succes morgen met afscheid nemen en vertrek naar een nieuwe bestemming. Ik vind het super interessant, dus ik hoop dat je blijft bloggen hier of ben je elders ook te volgen? Fijne tijd en mooi 2020 toegewenst! *\o/* :brr: {:}

Berriepi
Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-20 14:21

@willekes Leuk! Ja, ik blijf hier stukjes schrijven, ik ben niet zo'n actieve facebooker. Ik gebruik instagram meer: @berindeee
Ik zie ook wel een beetje op tegen het afscheid nemen morgen...

If want something you never had, you have to do things you've never done...
[BEU] [VOLG] Avontuur in Afrika Over de avonturen van een Nederlander in Oeganda!

Zira1994
Berichten: 1238
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 15:23

Gaaf ! Succes en goeie reis!
Ik blijf volgen :D

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 15:36

Ik ben nog net op tijd voor het vliegtuig lees ik 8-)

Ik kom jouw leuk avontuur volgen !
Goeie reis alvast !

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 18:17

Fijne 2020 gewenst! Ik blijf je volgen.
Bizar dat men zo raar kan doen over je keuze.
Mijn inziens een totaal normale stap.
De wereld is maar klein. Geniet ervan, ga er maar lekker voor!

Niet banketstaaf maar poetsen.

Nyaleti
Berichten: 6111
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 18:25

Wat een gaaf avontuur! Ik ga je zeker volgen. Veel sterkte / succes met het afscheid nemen morgen :(:)

Ik heb een volgverzoek gestuurd via Instagram, dan weet je dat die van een bokker is :))

VinandoW
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 19:15

casperzazoe schreef:
Wat een gaaf avontuur! Ik ga je zeker volgen. Veel sterkte / succes met het afscheid nemen morgen :(:)

Ik heb een volgverzoek gestuurd via Instagram, dan weet je dat die van een bokker is :))


Ik ook!

Phylos
Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 23:06

Super gaaf verhaal en heel stoer van je! Succes met afscheid nemen en heel veel plezier en geluk daar! Ben erg benieuwd naar verhalen en foto's. Ik heb geen Instagram dus zal je hier volgen.
Als Afrika fan (zelf 6 weken vrijwilligerswerk in Zambia gedaan en 2 jaar later 3 weken rondreis Zuid Afrika) vind ik het super tof om je woon werk en vrije tijd (en liefdes) verhalen te lezen!

Ik heb ongeveer de omgekeerde situatie, ik heb sinds kort een relatie met een Nigeriaanse jongen die in Nederland is komen studeren en waarschijnlijk hier blijft voor werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 00:06

Ik zie je topic nu pas, wat een avontuur! Afrika is geweldig <3 Goede reis morgen, en veel geluk daar.

Ik ga volgen, enne, veel foto's vindt niemand erg denk ik O:)

DonDon
Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 09:39

Ik wens je een gelukkig en gezond 2020 toe! Natuurlijk een hele goede reis want vandaag vertrek je. Ik ben benieuwd hoe je nieuwe leven eruit gaat zien. Ik houd het topic in de gaten!

Berriepi
Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-20 10:07

Wat leuk! Zoveel volgers!
En bedankt voor de nieuwjaarswensen!

**Update**
Ik ben dus goed aangekomen! Het was fijn om mn vriendje weer te zien :o
De lieverd had een vriend met enorme pick-up geregeld, dus we werden gewoon thuis gebracht!

Het is ook gelukt om een toeristenvisum voor 3 maanden te krijgen **\O/**

Het huis is mooi ruim, niet persé heel groot, maar een serieuze verbetering op zn vorige huis. (Met een normaal toilet :+ )


[ img ]
[ img ]

Vanuit de deur opening genomen. Het moet nog een beetje opgeleukt worden, ik heb een heleboel foto's mee van thuis, dus het plan is een om een soort fotowall te maken!

[ img ]

De slaap kamer is ook ruim! Met ook nog een ingebouwde hangkast die niet op de foto staat haha. Zoals je ziet is de anderkast een beetje een zooitje, ik moet nog even iets bedenken omdat wat meer te organiseren.

Ik ben net terug van een wandelingetje om de omgeving te verkennen. Supermarkt is op loopafstand, dus dat is fijn!

[ img ]

Het is hier dus zo'n 24 graden vandaag, en heerlijk zonnig!

If want something you never had, you have to do things you've never done...
[BEU] [VOLG] Avontuur in Afrika Over de avonturen van een Nederlander in Oeganda!

DonDon
Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 10:53

Fijn dat je goed aangekomen bent! Heerlijk 24 graden, een grote verbetering op het weer hier haha.
Huisje ziet er prima uit toch? Nog een beetje eigen maken idd.

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 12:15

De reis is goed gegaan en je bent er. Wat leuk dat we ook een kijkje kunnen nemen in jullie huis. Hangt vriendjelief groot aan de muur?

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Berriepi
Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-20 12:34

Maflinger_S schreef:
De reis is goed gegaan en je bent er. Wat leuk dat we ook een kijkje kunnen nemen in jullie huis. Hangt vriendjelief groot aan de muur?



Hahaha ja, lekker selfisch :')

If want something you never had, you have to do things you've never done...
[BEU] [VOLG] Avontuur in Afrika Over de avonturen van een Nederlander in Oeganda!

Nyaleti
Berichten: 6111
Geregistreerd: 05-04-10

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 13:16

Hahaha de enige foto die hij heeft zijn van zichzelf dan :') :+

Zit je nu in het dorp / stad waar je al eerder bent geweest? Of is de omgeving voor jou helemaal nieuw?
Ben ook wel benieuwd of het 'makkelijk' is om een werkvisum aan te vragen of moet je dan ook zo iets als een Special skill hebben?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amaniblauw, Eleionomae en 157 bezoekers