[VOLG] Avontuur in Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maj0

Berichten: 6589
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 17:36

Hoe hebben jullie elkaar ontmoet dan? Of heb ik daar overheen gelezen?

Berriepi

Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-20 20:48

Marie_Anne schreef:
Oh, dat is een hele nieuwe wending joh! Ik kan het me goed voorstellen hoor als ik het zo hoor. Ik hoop dat jullie het allemaal rond gaan krijgen.
Fijn dat je twee vaste dagen werkt dan nu. Hopelijk opent de luchthaven snel weer.

Die kaas :') , is dat onderweg gebeurd?


Ja, ik denk in een opslag ergens ofzo, wel balen, maar ik heb het stuk eruit gesneden en in de koelkast gelegd. We eten kaas in principe alleen maar verwarmd dus er is niks aan de hand :)


beatje schreef:
Ik hoop ook dat julie snel naar hier kunnen.Het lijkt me er ook niet prettig nu.


We zijn "achter de schermen" bezig, maar we moeten geduld hebben!


maj0 schreef:
Hoe hebben jullie elkaar ontmoet dan? Of heb ik daar overheen gelezen?


Staat in de OP beschreven, maar tijdens het uitgaan. :D

Berriepi

Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 19:41

https://youtu.be/cuxZyWew2GY
De video met het verhaal van de kaas staat online!

**update**
Er is in beleidsvoering hier weinig veranderd helaas.
Ik ben afgelopen vrijdag naar de immigratiedienst geweest en ben weer legaal in Oeganda tot 1 september! Dat is weer een zorg minder.
Zoals je in de video kan zien hebben we zaadjes gekregen en die hebben we opgekweekt en geplant!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De broccoli doet het heel goed! De tomaat, meloen en spinazie komen ook langzaam op!


Afbeelding
Tijd voor een grotere bak!


Afbeelding
Moet wel loesie proof zijn natuurlijk :+

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 20:37

Wauw! Ik heb echt zoveel waardering voor jullie!
Dat jullie zo goed in deze nare situatie toch nog zo positief kunnen zijn.

Ik blijf je graag volgen!

Berriepi

Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 20:42

paddington schreef:
Wauw! Ik heb echt zoveel waardering voor jullie!
Dat jullie zo goed in deze nare situatie toch nog zo positief kunnen zijn.

Ik blijf je graag volgen!


Dat is leuk om te horen, dankjewel!
Er gaan ook dagen voorbij dat we de hele dag een beetje sip liggen film te kijken hoor! Maar dat is niet zo interessant op beeld :')

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 20:44

Als ik het zo hoor staat Oeganda op dit moment Er beter voor dan Zuid-Afrika. Hopelijk krijgen jullie snel de kans om naar Nederland te komen.

Berriepi

Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 20:58

Lithya schreef:
Als ik het zo hoor staat Oeganda op dit moment Er beter voor dan Zuid-Afrika. Hopelijk krijgen jullie snel de kans om naar Nederland te komen.


Ja, het gaat redelijk met ong 950 besmettingen. In SA wordt meer gestest dan hier, dus ons aantal zal laag blijven vermoed ik.
Voorlopig nog geen zicht op heropening :(

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:30

950 valt mij nog mee, maar het aantal zal zeker hoger liggen wanneer er meer getest kan worden. SA ligt nu op 7000 tot 10000 per dag en de piek verwachten ze in augustus pas. Sterkte jullie. Hopelijk snel meer mogelijkheden.

maj0

Berichten: 6589
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:48

begint nu daar dus pas beetje op gang te komen eigenlijk dus als ik het goed begrijp?

Fijn dat je weer legaal in het land bent TS! Maar nog geen uitzicht op wanneer jullie naar Nederland zouden kunnen?

Succes met jullie plantjes!

Berriepi

Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 14:44

maj0 schreef:
begint nu daar dus pas beetje op gang te komen eigenlijk dus als ik het goed begrijp?

Fijn dat je weer legaal in het land bent TS! Maar nog geen uitzicht op wanneer jullie naar Nederland zouden kunnen?

Succes met jullie plantjes!


Ja dat klopt, de besmettingen worden langzaam meer. Maar het land komt ook langzaam weer op gang.
Ik hoop dat we naar Nederland kunnen over ong. 2 maanden, maar ik ben bang dat het langer gaat duren... Dan komt ook het visum probleem weer om de hoek kijken :')

Ik hoop dat de plantjes groot worden en we uiteindelijk kunnen oogsten! :)

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 08:32

Berriepi schreef:
Dat is leuk om te horen, dankjewel!
Er gaan ook dagen voorbij dat we de hele dag een beetje sip liggen film te kijken hoor! Maar dat is niet zo interessant op beeld :')


Niet? :')

Hopelijk krijgen jullie alles voor elkaar om naar Nederland te kunnen komen.

Berriepi

Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-20 14:29

**Update**

Het wordt weer tijd voor een update.
Het vliegveld is nog steeds dicht. We hadden een beetje ingezet op september samen naar NL maar dat gaat nu absoluut niet gebeuren. -O-
De besmettingen vallen hier echt nog steeds erg mee 1100 ongeveer.
De avondklok is verzet naar 21.00 ipv 19.00 en dat is wel echt heel fijn!
Het is wel erg wennen, bijzonder ook om te merken dat je daar zo snel gewend aan raakt.

Na 7 september ben ik weer illigaal, en ik weet niet of verlenging dan ook weer zo makkelijk gaat.

Ik ben laatst weer eens aangehouden door de politie en omdat ik langer dan 3 maanden in oeganda ben moet ik een Oegandees rijbewijs voor buitenlanders hebben. Dat heb ik natuurlijk niet en kon ik ook nergens aanvragen wat alles was dicht. Heleboel gedoe en uiteindelijk omgekocht om een ''arrestatie'' te voorkomen. Het meest frustrerende was wel dat mensen een mondkapje in de auto op moeten en dat niet doen en dat die dus gewoon zonder problemen voorbij kunnen rijden terwijl jij daar staat met een europees rijbewijs geldig tot 2027 en dat dan een probleem is -:(-

Afbeelding


Alles bij elkaar heeft ons doen besluiten, met oog op de toekomst, dat ik toch terug naar Nederland ga om daar fulltime te werken totdat we mn vriend kunnen laten overkomen. Het is echt een inhumane kwestie, want of je blijft langer in een land waar je ondertussen wel echt klaar mee bent maar bent wel met je geliefde, of je gaat naar Nederland en kan ons in de toekomst helpen om het hele proces wat makkelijker te laten verlopen maar je bent voor onbekende tijd gescheiden.

Ik ga op 30 augustus met een repatrierings vlucht van de KLM met Lucy naar Nederland. :(

Niet zulke leuke vooruitzichten dus. Mn vriend is a.s. maandag jarig, en om toch wat leuks te doen gaan we op een tripje naar Fort Portal. Hij weet zelf niet waar we heen gaan, dus ik heb dikke pret.

maj0

Berichten: 6589
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 14:44

Dat is wel heel heftig. Jammer dat dat zo gaat daar.

Ik snap dat je dan de keuze moet maken om toch maar alleen terug te gaan naar NL. Hoe moeilijk ook. Ik duim voor jullie dat hij zo snel mogelijk ook kan komen.

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 15:04

Dat zijn zeker niet de mooiste berichten. Hopelijk komen jullie samen de tijd nog goed door, zonder veel van die politie grapjes. Alvast gefeliciteerd met je vriend. Hoop voor je dat hij snel mag volgens.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:20

Wat triest voor julie.Maar wel de veiligste oplossing denk ik.In ieder geval een fijne verjaardag voor je vriend toe gewenst.

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:27

Wat jammer om te horen dat jullie deze keuze hebben moeten maken. Maar veiligheid is natuurlijk het allerbelangrijkste. Echt heel bizar dat het in dat soort landen er zo aan toe gaat.

Enig idee hoe lang het gemiddeld kan duren voordat je vriend ook naar NL kan komen?

Alvast een fijne verjaardag voor je vriend, hoop dat jullie een mooie dag hebben samen. Leuk dat je hem gaat verrassen!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:46

Ook in Europa moet je na 6 maanden een rijbewijs van het land waar je verblijft hebben. En er zijn ook genoeg agenten die daar streng mee zijn.

Maar ik snap je hoor. Daar is het echt nog een tandje anders. Super dwaas.

Heftige tijd heb je voor de boeg!

Fort Portal is wel leuk :) veel plezier alvast!

Berriepi

Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 15:37

Het is echt ontzettend zuur. Maar het dient een hoger doel, en dat proberen we voor ogen te houden.

Ik hoop dat het niet langer dan 6 maanden duurt.. Maar zeker weten doe je het natuurlijk niet. Wat wel scheelt is dat als ik in NL bent we gebruik kunnen maken van de nieuwe regel voor geliefdes die 27 juli ingaat.

Het wordt lastig en vervelend, en ik kijk er absoluut niet naar uit. Maar we kunnen dit!

Anoniem

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 21:27

Ohhh, wat jammer zeg. Moeilijke beslissing, hopelijk worden jullie snel weer herenigd.

Veel plezier maandag in ieder geval, geniet nog even goed van elkaar!

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 21:30

Dappere beslissing zo jong al, moeilijk hoor. Mooi dat jullie het hogere doel kunnen inzien op jullie leeftijd (compliment). Niet leuk, hopelijk mag je hem snel hier verwelkomen en wordt het niet een hele koude winter :brr: {:} :D als hij naar Nederland komt straks. *\o/*

xPareltje

Berichten: 941
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 00:41

TS hoe gaat het nu? :)

Berriepi

Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 08:10

Pareltje, wat lief dat je het vraagt!

Het gaat opzich wel goed, we hebben het af en toe wel moeilijk mee. Maar we proberen er het beste van te maken!

Het verassingstripje naar Fort Portal was echt heel leuk! (Ik ga de vlog nog editen, maar ik had er nog even geen zin in)

Afbeelding

Hij wist echt niet waar we heen gingen, hij reed dus ik kon hem navigeren. Erg grappig.
Fort portal is een klein stadje midden in de theeplantages, een hele serene omgeving. Het hotel waar we verbleven heeft echt een gigantisch goede keuken! :o
We kwamen zaterdagmiddag aan. Lekker spelletjes gespeeld en lekker gegeten.


Afbeelding

Zondagochtend hebben we een 3 uur durende wandeling gemaakt in het moeras. Dat was ook ontzettend leuk.

Afbeelding

Afbeelding

Maandagochtend zijn we weer teruggegaan. We voelden ons ook een beetje banketstaaf tegenover Lucy. Maar toen we thuis kwamen kwam die triomfantelijk uit het huis van de buren gehuppelt dus die heeft ook een leuk weekend gehad :') (Ik had de buren gevraag haar zaterdag en maandag te voeren en een vriendinnetje kwam langs op zondag om te voeren en te kijken of alles goed ging)

Afbeelding
Lucy is blij dat we weer thuis zijn!


Ik werd benaderd door een oud collega van de kliniek, een NLse dokter die in feb naar NL ging om te bevallen en in april zou terugkomen. Dat is helaas niet gelukt. Zij vroeg mij of ik haar 2 honden mee naar Nederland wil nemen.
Lucy mag wel naar Nederland maar moet dan nog 3 weken in quarantaine op schiphol (titerbepaling is te kort geleden). We hebben dus besloten dat Lucy bij mijn vriend blijft. Ook fijn voor hem.
Dus dan kan ik haar honden wel meenemen naar Nederland.

Ook zag ik in de Nederlanders in Oeganda groep op facebook een oproepje. Een Oegandees meisje van net 4 heeft een MVV gekregen om naar haar moeder te gaan die in Nederland studeert. Ze zochten een volwassen vluchtbegeleider omdat ze nog niet alleen mag vliegen. Ik dacht, ach :Y) , als ik toch al 2 honden meeneem voor een ander dan kan ik ook wel met een kindje vliegen.
Ik heb haar dit weekend ontmoet maar de arme gup is erg verlegen. Kun je je voorstellen dat je met een vreemde het vliegtuig in moet. Maar ik ga sws nog 2 keer langs, hopelijk ontdooit ze een beetje en voelt ze zich wat comfortabler..

Ik ben van de week naar het KLM kantoor in Kampala geweest om alles te regelen, Lucy van het ticket af, honden en kindje erbij. Ze moesten er wel een beetje om lachen :+

Ik werk nog 4 diensten en dan zit het er echt op. Ik vind het jammer en fijn tegelijkertijd. Ik ga mn collega's echt missen. Maar er zijn ook dingen die ik totaal niet ga missen haha.
Ik ben alvast aan het solliciteren in Nederland. Zodat als ik terug ben gelijk aan het werk kan en dat er niet zoveel tijd is om verschrikkelijke verdrietig te zijn om dat ik mn vriend en Lucy mis.

Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat!

Anoniem

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 08:34

Mooi bericht. En ontzettend lief dat je de dieren en kindje meeneemt, vooral een kindje is niet niks (denk ik? Op zo'n lange vlucht). Je zult hier in NL vast snel een nieuwe baan hebben. <3

Berriepi

Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 09:04

bobje26 schreef:
Mooi bericht. En ontzettend lief dat je de dieren en kindje meeneemt, vooral een kindje is niet niks (denk ik? Op zo'n lange vlucht). Je zult hier in NL vast snel een nieuwe baan hebben. <3


Ja het is best een dingetje, het is een vlucht van 8.5 uur maar we moeten al heel lang wachten op het vliegveld. Check in 18.00 en boarden pas om 23.00. Dus we hebben wat tijd door te brengen zegmaar.
Het is dus niet echt een spraakzaam geval, wat ik me overigens heel goed kan voorstellen. Ze is ook in juli pas 4 geworden dus het is echt een guppie. Maarja, ik heb ja gezegt en het is een nachtvlucht, dus met een beetje geluk slaap ze een groot gedeelte van de vlucht. En anders kan ze lekker TV kijken in het vliegtuig. Ik heb mezelf, en haar dus ook extra beenruimte gegund, dus het komt allemaal wel goed.

Het enige is bij aankomst in Nederland, dan moet ik guppie door de Douane loodsen en daarna nog 2 honden aangeven. Maar ook dat moet goedkomen!

Anoniem

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 09:45

Honden gedeelte is heel makkelijk te doen! Doen wij ook regelmatig, echt geen issue. Kost iets meer tijd dan 'alleen' vliegen maar geen hassle gelukkig. Spreekt het meisje Engels? Nou ja op zich, als ze heelhuids overkomt is natuurlijk het belangrijkste haha. Lijkt me best lastig zo!