[VOLG] Avontuur in Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nyaleti
Berichten: 6099
Geregistreerd: 05-04-10

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:11

Wat dapper en heeel erg goed van je dat je dat hebt aangegeven! +:)+ Maakt je een mooi mens. Als je ontslagen wordt, betekent het dan dat je terug moet naar NL of heel erg snel iets anders moet vinden?


Berriepi
Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-20 18:36

@bobje26 haha tja, keuzes keuzes keuzes.

@casperzazoe Ik zou echt niet kunnen leven met het idee dat ik met mn blanke kop het leven van mijn collega's makkelijker had kunnen maken maar dat niet gedaan heb. Dat zou discriminatie zijn, en daarbij, ik hou van ze allemaal. Dus ik gun t ze ook. Als ik ontslagen word dan moet ik denk ik wel terug naar Nederland, een baan vinden hier is niet zo makkelijk. Als ik terug naar NL zou moeten dan ga ik verder studeren, dat staat sws op de planning.

If want something you never had, you have to do things you've never done...
[BEU] [VOLG] Avontuur in Afrika Over de avonturen van een Nederlander in Oeganda!

Berriepi
Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-20 08:08

**Update**

Er staat weer een nieuwe video online!
https://youtu.be/exhRGbjzWPU

Ik ben ondertussen écht corona moe, zoals iedereen wel denk ik. De teller staat nu op 317 besmetting, dus het loopt npg steeds langzaam op. De besmettingen komen vooral van vrachtwagen chauffeurs en contacten daarvan.

Gelukkig mogen prive autos weer rijden en is mn vriend dus wat minder aan huis gebonden. Maar er is nog steeds een avondklok (19.00 binnen), dus om 18.00 staat de hele stad vast. Een goede reden om naar huis te lopen, dat duurt een uur en 5 minuten. Met de auto duurde het gisteren 1.5 uur.

Het wordt iets drukker op het werk, dat is positief. Helaas werken we nog steeds lange diensten.

Hoe is het met jullie?

If want something you never had, you have to do things you've never done...
[BEU] [VOLG] Avontuur in Afrika Over de avonturen van een Nederlander in Oeganda!

maj0
Berichten: 6568
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:19

Ik kijk nog steeds je video's echt leuk om te zien!

Hier ook wel beetje corona moe. Doktoren die niet reageren waar je achteraan moet. Huisartsen waar je niet heen mag. En nog nog de gewone dingen. Gelukkig gaat hier in Nederland wel weer meer open.

Fijn dat het wel wat drukker weer wordt op het werk.

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 21:44

Leuke video! Wat grappig die zelfgemaakte dumbells. Je kunt natuurlijk van alles in een sportschool zelf maken als je een beetje improviseert en creatief bent.

Jee joh, wat duurt het lang bij jullie,terwijl er dus eigenlijk niet zoveel besmettingen zijn. Kan me goed voorstellen dat je dan coronamoe bent!

Hier wordt steeds meer versoepeld en het gaat goed, dus lekker van het mooie weer genieten!

Dat is wel een nadeel zeg van een avondklok, die files. Ga je echt wel eens lopen of was dat een grapje? Ik weet niet of dat veilig kan daar.

Berriepi
Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-20 17:33

@Maj0, dankje! Ik kan me goed voorstellen dat je corona moe bent, gelukkig versoepelt er wel het een en ander!

@Marie_anne onze sportschool breidt zich langzaam uit!
We zijn echt gaan lopen naar huis, 5km wel veel stijgen dalen maar lekker om samen de dag te evalueren en alle mensen in de auto in te halen!

If want something you never had, you have to do things you've never done...
[BEU] [VOLG] Avontuur in Afrika Over de avonturen van een Nederlander in Oeganda!

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 21:56

Je hebt toch wel een heel bijzonder leven,ik heb best bewondering voor je dat je het zo vol houd.

Lithya
Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 22:26

Even weer bijgelezen. Hopelijk gaat het niet verder oplopen en keert de rust weer terug. Echt petje af dat je je meldde om dan te stoppen op surgery

Zou in oktober weer naar Oeganda Jinja gaan. Zou daar graag weer een week willen werken voor de mensen. Maar volgens mij zou je dan ook weer visite krijgen.

Berriepi
Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-20 08:54

@beatje dankje!

@lithya, jaa inderdaad, ze zouden ook even bij mij op bezoek komen en misschien wel een paar dagen helpen, maar helaas gaat het waarschijnlijk niet door. En om eerlijk te zijn is het hier nu niet zo optimaal als normaal. Al denk ik wel dat de mensen erg blij zouden zijn met jullie komst!

If want something you never had, you have to do things you've never done...
[BEU] [VOLG] Avontuur in Afrika Over de avonturen van een Nederlander in Oeganda!

Berriepi
Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-20 14:17

**Update**
Het aantal besmettingen blijft stijgen... En dat terwijl de maatregelen versoepelen. Ik vraag me af voor hoelang dat goed gaat...

Mijn vriend is bezig met een houtbewerkingsproject:

[ img ]

Lucy groeit hard en doet het goed!

[ img ]

Ik probeer ondertussen wat thuiswerkbaantjes te vinden maar dat is erg lastig.. Als iemand goede tips heeft; graag!

We hebben afgelopen week weer een pakket uit Nederland ontvangen! Het was 2 weken vertraagd, best vervelend maar het is gelukkig goed overgekomen! Daar zat het gereedschap voor mn vriend in en beschermingsmiddelen voor in het ziekenhuis! We hebben er ook een video over gemaakt!

https://youtu.be/X5_1xV_99Qw

Hoe gaat het bij jullie?

If want something you never had, you have to do things you've never done...
[BEU] [VOLG] Avontuur in Afrika Over de avonturen van een Nederlander in Oeganda!

maj0
Berichten: 6568
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:03

Gaaf!

Nee helaas geen tips voor je. Hier ook wel eens aan het zoeken geweest maar kon ook niet echt wat vinden.
Hier gaat het verder wel goed. Dit weekend lekker wezen foto's maken

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

Anoniem

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 18:51

Leuk weer, je filmpje.
Dat is balen zeg, dat het aantal besmettingen toeneemt. In Europa gaat het overal juist de goede kant op.

Maar eh, een thuiswerkbaantje, werk je niet meer in de kliniek dan?

Mooi, dat houtsnijwerk. Video kijk ik later

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 20:59

Hoi! :wave:
Het is stil, hoe gaat het met je?
Zijn er al wat versoepelingen daar? Hopelijk zijn jullie gezond en wel.

Edit: ik keek even op je YouTube-kanaal en heb je nieuwste filmpje gekeken. Leuk om even buiten de stad te kijken, mooi groen is het daar. Mooie stichting ook.

Die bananen uit het filmpje heb ik in mijn vakantie in Kenia en Tanzania gegeten, het smaakte helemaal niet naar banaan herinner ik me. Grappig.

Berriepi
Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-20 22:21

Hee wat leuk dat je gekeken hebt @Marie_Anne!

Het was inderdaad weer eens wat anders,ook voor ons. Frisse lucht, vogeltjes en heel veel groen!

https://youtu.be/niuUig8uygI

**update**
Er zijn weer iets meer versoepelingen, maar nog steeds erg matig. Nog steeds een avondklok, social distancing, verplicht een masker op buiten. Het verkeer is wel weer helemaal zoals het was, dus de stad staat regelmatig weer helemaal vast.. :Y)

Met mij gaat het opzich goed, maar corona begint wel zijn tol te eisen. Ik merk dat mijn geduld langzaam op raakt.

Ik had gehoopt dat de luchthaven de 24ste weer open zou gaan, maar die is tot nader order gesloten. Nu vragen jullie je vast af waarom ik me daar zo op verheugd heb....

We hebben plannen om naar Nederland te komen. Met mn vriend en met Lucy. En dat is om verschillende redenen;

- ik begin echt zat te raken van het beleid en de onbetrouwbaarheid van de overheid hier. Dat is vaker het geval in Afrikaanse landen, maar nu met corona heb ik er veel meer last van. Ik heb meerdere vervelende ervaringen gehad met de politie, ze proberen soms een zakcentje te verdienen en witte vrouwen lijken een makkelijk doelwit. Ik laat me me niet snel van de wijs brengen maar het kan best intimiderend zijn.
- het werkplezier is echt afgenomen, ik denk dat iedereen er een beetje doorheen zit. Maar het gebrek aan communicatie door de teamleiding is echt vervelend. We maken lange diensten (variërend van 10 tot zelfs 36 uur). Soms wordt je om 17.00 gebeld dat je de volgende dag een dagdienst hebt. Daarnaast is het gebrek aan beschermingsmiddelen ook een dingetje. Ik vind dat de werkgever ons hierin moet voorzien. Maar dat is niet het geval helaas.
- het papierwerk, ik zal jullie de details besparen. Het eea is verlopen en niet te verlengen of opnieuw aan te vragen, want alle kantoren zijn dicht. Zo is mn visum verlopen en mn vkp licentie ook. Het wordt gedoogd, maar is niet handig..

Dit alles bij elkaar doet ons besluiten sámen naar NL te willen. Op korte termijn, als de situatie het toelaat natuurlijk, en de dichte luchthaven was dan ook echt een tegenvaller. Het heeft natuurlijk tijd nodig, voor het papierwerk van Lucy en vriend.

Ik heb daarom ook ontslag genomen, maar dat ook weer ingetrokken, op verzoek van al mijn lieve collega's. Het was een van de moeilijkste dingen om te doen hier. Want naast de irritaties voel ik me echt gewaardeerd en geaccepteerd als mens en als collega! Ik heb dit gedaan voordat bekend werd dat de luchthaven dicht bleef. Daarna smeekte iedereen me te blijven tot de luchthaven open gaat.
Dus ik blijf voor 2 vaste dagen in de week, zo voorkom ik onnodige rooster irritaties. Papierwerk blijft een dingetje, maar wordt ook door mn werk gedoogd.

Ondertussen hebben we dan tijd om dingen voor Lucy en mn vriend te regelen.
We zijn gisteren met Lucy naar dierenarts geweest en ze is inmiddels voorzien van een chip en een paspoort!

Denk niet dat ik helemaal in de mineur zit, ik ben ook heel blij, want we hebben vandaag een pakketje opgehaald met allemaal goodies van 2 vriendinnen! (Komt later een video over online!)
Daar worden we ontzettend blij van!

[ img ]
Bijvoorbeeld KAAS, helaas wel aangevroten door een muis, lekker cliché :+

[ img ]
De snackplank staat iig weer vol met allerlei Hollandsche lekkernijen!

Sorry voor de lange post, mocht je mij persoonlijk kennen gelieve bovenstaand plan nog even stil te houden :)

If want something you never had, you have to do things you've never done...
[BEU] [VOLG] Avontuur in Afrika Over de avonturen van een Nederlander in Oeganda!

maj0
Berichten: 6568
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 22:35

Wat heftig.

Maar als de kantoren dicht zitten. Kun je dan wel visum voor je vriend aanvragen om naar Nederland te komen? En wil je dan hier blijven of wel weer terug?

Is dat altijd zo op het werk dan? Of is het nu vooral zo met de corona gedoe? Wel lastig dat zulke dingen dicht zitten.

Ik hoop voor je dat de luchthaven snel open gaat! Geniet van je pakketje!

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

senna21
Berichten: 11807
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 22:51

Begrijpelijk. Vrees wel dat het lastig gaat worden voor je vriend om naar Nederland te reizen.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Berriepi
Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-20 23:08

@maj0 de verwachting was dat als t vliegveld weer open gaat, de ambassades ook weer langzaam opstarten en dan een visum aan te vragen. Maar die vlieger gaat nu niet op... Over de plannen NL-UG zijn we nog niet uitgedacht.

Ik denk dat het vooral corona gerelateerd is...

@senna21 mag ik vragen waarom je dat denkt? :)

If want something you never had, you have to do things you've never done...
[BEU] [VOLG] Avontuur in Afrika Over de avonturen van een Nederlander in Oeganda!

senna21
Berichten: 11807
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 23:16

Omdat het voor mensen met een Afrikaans paspoort doorgaans lastiger is om toegang tot Europa te krijgen. Toen wij gasten uitgenodigd hadden uit Senegal voor een conferentie kregen zij geen toestemming om hier te komen.
Met een Europees of USA paspoort is toegang tot andere landen vaak een stuk eenvoudiger.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

maj0
Berichten: 6568
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 23:18

Klopt Senna

De vriendin van mijn zwager komt uit Zimbabwe en kon ook heel moeilijk een visum kijken maar dat is uit eidenlijk wel gelukt.

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

Berriepi
Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-20 23:23

Mijn vriend is al eens eerder in Nederland en Zweden geweest zonder problemen. Hij wordt uitgenodigd door zijn zus en zwager en dat gaat altijd prima!

If want something you never had, you have to do things you've never done...
[BEU] [VOLG] Avontuur in Afrika Over de avonturen van een Nederlander in Oeganda!

senna21
Berichten: 11807
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 23:26

Fijn dat het zo kan.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

xPareltje
Berichten: 940
Geregistreerd: 14-02-18

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 23:47

Ik lees al een tijdje in dit topic mee en vind het altijd heel leuk om updates en je filmpjes te bekijken hoe het leventje daar reilt en zeilt. :o Wat ontzettend lief dat jullie dit pakketje hebben gekregen, geniet er maar lekker samen van! Spannend allemaal dat jullie nu weinig tot geen duidelijkheid hebben. Maar ik duim voor jullie dat de luchthaven en het papierwerk snel in orde komt en jullie samen naar Nederland kunnen komen. :D Ik blijf in iedergeval dit topic volgen en ben benieuwd naar verdere ontwikkelingen en updates.

Berriepi
Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-20 23:51

@xpareltje wat leuk! Dankjewel! :o

If want something you never had, you have to do things you've never done...
[BEU] [VOLG] Avontuur in Afrika Over de avonturen van een Nederlander in Oeganda!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 17:23

Oh, dat is een hele nieuwe wending joh! Ik kan het me goed voorstellen hoor als ik het zo hoor. Ik hoop dat jullie het allemaal rond gaan krijgen.
Fijn dat je twee vaste dagen werkt dan nu. Hopelijk opent de luchthaven snel weer.

Die kaas :') , is dat onderweg gebeurd?

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: [VOLG] Avontuur in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 17:26

Ik hoop ook dat julie snel naar hier kunnen.Het lijkt me er ook niet prettig nu.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Kayleigh__, MaanNaam en 57 bezoekers