Tips voor goede restaurants in Adeje/Americas op Tenerife?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Tips voor goede restaurants in Adeje/Americas op Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 23:13

Ja dit is echt niet normaal gewoon, net gegeten WTF _O-

Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Tips voor goede restaurants in Adeje/Americas op Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 22:43

Fijn dat je hebt genoten! Ben je nu weer veilig in Nederland aangekomen gezien het alsnog behoorlijk waait?

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Tips voor goede restaurants in Adeje/Americas op Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 00:43

Nederland hebben we overgeslagen maar veilig in Düsseldorf geland haha. Viel heel goed mee, hebben wat meer turbulentie gehad dan anders maar niet heftiger als normaal, gewoon wat langer durend. Nu terug in mijn eigen bedje

Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Tips voor goede restaurants in Adeje/Americas op Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 09:06

Dat heb ik ook 2 keer gehad, landen op een andere luchthaven dan daar waar je weg bent gegaan. Uiterst irritant als je met de auto bent. :+ Maar in jouw geval is het natuurlijk veiligheid boven alles.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Tips voor goede restaurants in Adeje/Americas op Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 11:22

Oh nee het was een grapje, we vlogen gewoon op Düsseldorf en daar waren we ook vertrokken. Maar omdat jij zei veilig terug in NL, en ik Belgisch ben én niet in NL moest landen, maakte ik een mopje :+
Blijkbaar geen hele goede dus laten we het maar vergeten hahaha

Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Tips voor goede restaurants in Adeje/Americas op Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 15:40

Haha of ik nam hem te serieus. :')

Sure_lee

Berichten: 10385
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Tips voor goede restaurants in Adeje/Americas op Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:20

Geen bokkers op dit moment op vakantie hier?

Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Tips voor goede restaurants in Adeje/Americas op Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 15:11

Wij waren wel aan het twijfelen of we met carnaval zouden gaan of dus in de week van 2 februari. Gelukkig toch voor het laatste gekozen anders waren we 1 niet terug gekomen op de juiste datum ivm de zandstorm en 2 is er nu ook nog eens Corona ontdekt, dan zit je daar toch minder fijn!

Niqui

Berichten: 2158
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Tips voor goede restaurants in Adeje/Americas op Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 19:39

Nou inderdaad zeg!

Sure_lee

Berichten: 10385
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Tips voor goede restaurants in Adeje/Americas op Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 19:45

Goede keus geweest dus!

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 19:49

Wij gaan dinsdag, we wachten de ontwikkelingen maar af, meer kun je toch niet doen.

Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 20:39

Grit schreef:
Wij gaan dinsdag, we wachten de ontwikkelingen maar af, meer kun je toch niet doen.

Kan je eventueel ergens anders naar toe?

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 20:55

We hebben zelf de tickets (ryanair) en het hotel geboekt. Gaan we annuleren, dan zien we wel of er nog wat van terug te halen valt, daar hangt de keuze dan niet af.

We zijn afhankelijk van die week en op dit moment zou ik ook niet kiezen voor een vlucht naar een andere bestemming, wat nu op Tenerife gebeurd kan in principe elk moment ook elders gebeuren. De toeristische plekken en het vliegverkeer zijn zo oncontroleerbaar.

Maar het dempt de voorpret op dit moment aardig. Het alternatief is ons verlies te nemen en met de auto richting het eerste het beste zonnige stukje europa te rijden met als ingrediënten droog, 20 graden en mooie natuur. Ik moet nog even kijken of dat op een beetje te rijden afstand haalbaar is :=

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Tips voor goede restaurants in Adeje/Americas op Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 20:59

Kun je het hotel niet meer annuleren en een B&B boeken? Hoe kleinschaliger, hoe beter je zit. Geen onhygienische buffetten in elk geval. En uit die massatoeristische hoek.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 21:48

We zitten in een prive appartement, dus geen buffet. En verder zijn we niet echt van de toeristische plekken, meer van het touren en ontdekken, een rondje boulevard en een terrasje hoort er wel bij. Maar ik zie meer het risico in het vliegtuig/op het vliegveld en dat ze dingen gaan afsluiten.

Ik heb niet de illusie dat je überhaupt ergens geen risico loopt.

Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 22:16

Bah wat een vervelende situatie Grit. Snap heel goed dat je nu even niet zo heel goed meer weet wat je het beste kan doen.

Ik weet eigenlijk ook niet zo goed of ik nog naar Tenerife (of überhaupt op vakantie) was gegaan op dit moment. Wij zijn een aantal weken geleden geweest en hadden toen al zoiets van als het erger wordt dan gaan we niet. Maar gezien er toen nog niet veel aan de hand was zijn wij wel gegaan. Toch was de sfeer op de luchthaven wel wat anders, veel mondkapjes etc. Lastige is gewoon dat je niet weet met wie of wat je in het vliegtuig stapt.

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 19:19

Sure_lee schreef:
Geen bokkers op dit moment op vakantie hier?


Ik zit er nu! Wij zijn gister aangekomen. Dinsdag, de dat dat bekend werd hier ook een uitbraak van het Coronavirus was, hadden wij eerst ook zoiets van, we gaan niet meer.. uit eindelijk toch besloten te gaan. We zitten in een privé villa, weinig/geen contact met andere mensen. Het is best rustig hier op het eiland, totaal geen paniek oid. Dat krijgen wij in ieder geval niet mee.

In het ‘ergste’ geval kunnen/mogen we volgende week niet naar huis. Maargoed. Dat zien we dan wel!

Sure_lee

Berichten: 10385
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Tips voor goede restaurants in Adeje/Americas op Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 19:39

Oh Floor! Nou fijn dat je er niks van merkt. Privé villa is ook wel fijn dan.
Hopelijk blijft het zo en genieten jullie gewoon lekker van de vakantie!

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Re: Tips voor goede restaurants in Adeje/Americas op Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 01:24

Goed te lezen EdkingEnzo, nog veel plezier!

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 23:12

Vandaag gearriveerd, in het vliegtuig her en der een lege stoel, maar ik krijg niet de indruk dat er veel geannuleerd is.
Tot dusver lijkt de hotelisolatie afdoende en hopelijk blijft dat zo. Verder ben ik mij bewust vaker mijn handen te wassen/handgel te gebruiken. Maar inmiddels is het virus thuis dichterbij dan hier.

Niqui

Berichten: 2158
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-21 22:28

Wij hebben weer geboekt voor twee weken met Kerst. Ik heb er nu al zo’n zin in! En de zomervakantie moet nog komen :')

Lien2
Berichten: 1236
Geregistreerd: 20-07-07
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Tips voor goede restaurants in Adeje/Americas op Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 23:27

Ik ga er vanuit dat ik woensdag ga. Maandag nog ff negatief testen

Niqui

Berichten: 2158
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Tips voor goede restaurants in Adeje/Americas op Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-21 16:15

Heerlijk!

Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 07:13

Ik ga het topic weer omhoog trappen!

Wij zitten er namelijk aan te denken om wederom in februari naar Tenerife te gaan. De vorige keer dat we in februari gingen hadden we redelijk goed weer maar kouder willen we het ook niet hebben. We hadden een paar dagen rond de 28 graden met zon dat was natuurlijk top maar ook een paar dagen met veel wind calima en rond de 20 graden en in de avond echt heel koud.

Ook willen we ivm gestress op de luchthavens en weer toenemende corona perikelen niet meer van te voor boeken. Dit jaar ben ik naar Mexico geweest en heb alleen maar gedacht: als het allemaal maar door gaat. Dus wij willen graag last minute boeken, zo hebben we iig geen stress met een geboekte vakantie en slecht weer op bestemming of ander gedoe. :)

Mensen ervaring met last minute boeken? Scheelde het ook veel geld? Met last minute bedoel ik zo ongeveer een week van te voor.

Niqui

Berichten: 2158
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-22 12:06

Niet helemaal een antwoord op je vraag :o . Wij boeken altijd een los ticket met hotel en huurauto. Dat blijkt al jaren een stuk goedkoper dan een pakketreis, zéker nu Easyjet vanaf Schiphol naar de Canarische eilanden vliegt. In de afgelopen jaren was een los ticket in de laatste weken voor vertrek vaak voordeliger. Op het allerlaatste moment zijn vliegtickets meestal weer heel duur.

Maar: op het moment zie ik de tickets echter alleen maar duurder worden. Dit heeft vermoedelijk met de hoge energieprijzen te maken en het feit dat veel mensen weer weg willen. In februari is het hoogseizoen op de Canarische eilanden. Ik verwacht daarom niet dat het je veel geld gaat schelen als je laat boekt. Eerder dat het duurder wordt. Wat wel veel geld kan schelen is vroeg boeken (duh :D ).

Mijn advies is: boek alvast de vliegtickets. Ze zijn nu nog betaalbaar voor februari, zeker als je door de week kunt vliegen. Hotels kun je nu maar ook straks nog gemakkelijk vinden en ze zijn vaak kosteloos te annuleren. Mocht je een huurauto overwegen: doe dat ook zo lang mogelijk van tevoren. Dat scheelt ook veel geld en je kan ze meestal kosteloos annuleren. Mocht je reis vanwege Corona niet doorgaan, dan kost het je waarschijnlijk alleen de prijs van de tickets.