Bonaire

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-19 12:56

3 december ga ik 11 dagen op vakantie naar Bonaire, samen met mijn man. Heeft er iemand nog leuke tips wat we absoluut moeten doen, lekkere restaurants?


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 14:09

Ik verplaats je topic naar Bokt Eropuit

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 14:30

Snorkelen bij klein bonaire, dagje naar Washington slagbaai.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

JorisDy
Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 14:49

De ezelfarm is leuk om heen te gaan en 1000 steps vond ik echt een aanrader. Zo mooie plek.
Wij hebben 3 dagen een auto gehuurd en dat vind ik ook aan te raden.

Enjoy the little things in life.

rowo
Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Re: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 15:25

Duiken of snorkelen.
De ezelfarm.
Een dag een auto huren is ook zeker een aanrader.
Je hebt er weinig echte stranden. Het surfstrand vond ik wel bijzonder, niet omdat het zo mooi is, maar omdat het water eindeloos lang maar een meter diep is ofzo.
Kralendijk is wel een gezellig dorpje.
Varen in de mangroves (heet dat zo?)

Probeer eens bij locals na te gaan waar de echt leuke, niet toeristische restaurantjes etc. zijn. Erg leuk.
Mijn oom en tante wonen er en via hun zijn wij op veel van zulke plekken geweest, heel bijzonder.

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 15:44

Ik denk dat je jibe city bedoeld? Om te windsurfen

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

x_spekkie_x
Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 15:48

Er was een Bonaire topic, maar die is niet zo populair :D
[BEU] Bonaire


Mijn tips van toen:
x_spekkie_x schreef:
Helaas zitten mijn zes weken Bonaire er alweer op. Wat een prachtig eiland <3
Ik heb veel op het strand gelegen (wat moet je anders bij 30 graden :D), maar ook veel natuur bekeken, uitstapjes gemaakt en excursies gedaan.

Hieronder een heleboel tips. Wie weet kunnen toekomstige lezers hier nog inspiratie uithalen :)

Stranden:
-1000 Steps, hier kun je echt prachtig snorkelen en grote kans op het zien van schildpadden
-Andrea I en II, hier kun je goed snorkelen
-Bachelor’s Beach, hier kun je de beste hamburger van het eiland halen bij King Kong Truck
-Lac Bay/Lac Cai, aan de ene kant van de ondiepe baai zit Sorobon, Jibe City en BeachHut, en aan de andere kant zit de WeekendBar, dit water is heel ondiep en ziet er prachtig uit. Je kunt hier ook goed windsurfen.
-Te Amo Beach, vlakbij het vliegveld een klein zandstrandje waar je mooi kunt snorkelen
-Donkey Beach, een lang strand waar vooral de locals komen om te chillen en te BBQen
-Pink Beach, een strand met palmbomen aan de andere kant van de zoutpannen
-Coco Beach, een strandtent waar je lekker kunt lunchen en chillen op een bedje
-Spice Beach, ook een strandtent waar je lekker kunt liggen op een bedje (hoort bij een hotel)
-Windsock Beach, nog een strandtent (de enige waar je gratis op een bedje kunt liggen)
-Hillside, geen strand maar een (magnesium) zwembad waar je heerlijk kunt relaxen

Gebieden:
-Washington Slagbaai Park, een prachtig stuk natuurgebied waar je met een off-road auto jezelf de hele dag kunt vermaken met prachtige uitzichten
-uitkijktpunt Seru Largu
-rondrit over het zuiden van het eiland, langs de zoutpannen en de slavenhuisjes
-route Boka di Karta, Onima Rincon en Goto Rincon, door de overheid (Explore Bonaire) uitgezette routes met kaart en omschrijving van bijzondere punten
-route richting Spelonk, de vuurtoren aan de oostkant, deze route is niet uitgezet maar via kaart/GPS prima te rijden

Activiteiten:
-Aletta’s Goat Farm, superleuk om te zien hoe ze haar geitenboerderij runt en zelf yoghurt en kaas maakt (tip: ook leuk voor vrijwilligerswerk!)
-Donkey Sanctuary, je kunt een rondje rijden door het park waarbij de ezels bijna je auto in kruipen
-paardrijden bij Rancho Washikemba, je gaat dan ook met de paarden zwemmen in de zee
-windsurfen bij Jibe City of Bonaire Windsurfing Place
-beachtennissen bij Coco Beach, je kunt terplekke een racket en een bal lenen, aan het einde van de middag komen er veel mensen om te tennissen
-blokarten bij Bonaire Landsailing Adventures
-zeiltocht, ik kan Compass Bonaire erg aanraden (echt zeilen en superlekkere BBQ aan boord)
-kayakken in de mangrove
-openluchtbioscoop Empire Cinema
-Kadushy Distillery, hier stoken ze lokale likeuren, waaronder een likeur van de kadushy cactus
-bijzondere evenementen, hou het lokale nieuws in de gaten voor bijzondere evenementen, zo was ik bij de Comedy Train, Edwin Evers Band, een pubquiz en de Rotarally


Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-19 16:26

x_spekkie_x schreef:
-paardrijden bij Rancho Washikemba, je gaat dan ook met de paarden zwemmen in de zee
Citaat:


Organiseren ze ook ritten voor beginners?

Citaat:
Kralendijk is wel een gezellig dorpje

We zitten in Kralendijk dus dat gaat wel goed komen dan *D
Divi Flamingo Beach Resort, Kralendijk.

Verder al een aantal leuke dingen voorbij zien komen, iemand toevallig ervaring met het zwemmen met paarden?

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Re: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 16:43

Ja, Washikemba past zich aan aan het laagste niveau. Ik ben tegenwoordig hartstikke stijf van de artrose. Op mijn eigen manege durf ik wel te draven en galopperen, maar daarbuiten doe ik heel voorzichtig. We hebben toen alleen gestapt. De grote trekker is natuurlijk het zwemmen met de paarden, daar wordt flink de tijd voor genomen en je wordt er goed bij begeleid.

Overigens is het wel schrikbarend duur. Niet verwonderlijk, want toen ik er was (februari 2018) moesten ze het hooi uit België laten komen. Op het eiland zelf is niks en voormalige leverancier Venezuela zit diep in de problemen. Ik heb toen 100 US dollar betaald voor, ik denk, 2 uur.

marga1
Berichten: 891
Geregistreerd: 11-11-10

Re: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 16:50

Gewoon hele week auto huren goeie kaart erbij en lekker rondrijden, denk wel om de cactusnaalden vooral die van de bolcactus dit zijn net kraaiepoten.
En je kop onderwater steken ook in Lacbaai dit is de kinderkamer van de vissen.
Vergeet je niet goed in te smeren met zonnebrand met snorkelen want je bent zo verbrand.

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-19 17:01

Jacquel schreef:
Ja, Washikemba past zich aan aan het laagste niveau. Ik ben tegenwoordig hartstikke stijf van de artrose. Op mijn eigen manege durf ik wel te draven en galopperen, maar daarbuiten doe ik heel voorzichtig. We hebben toen alleen gestapt. De grote trekker is natuurlijk het zwemmen met de paarden, daar wordt flink de tijd voor genomen en je wordt er goed bij begeleid.

Overigens is het wel schrikbarend duur. Niet verwonderlijk, want toen ik er was (februari 2018) moesten ze het hooi uit België laten komen. Op het eiland zelf is niks en voormalige leverancier Venezuela zit diep in de problemen. Ik heb toen 100 US dollar betaald voor, ik denk, 2 uur.


Gaaf, heb wel veel men ervaring maar onder het zadel toch behoorlijk minder. Het zwemmen lijkt me echt super gaaf.
Duur is het wel, maar daar heb ik dan ook alle begrip voor.

Ben nu net klaar met de 8e chemokuur en ben al lang blij dat ik de mogelijkheid nog heb om het te gaan doen, dus ik ga er gewoon heerlijk van genieten.

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-19 17:02

marga1 schreef:
Gewoon hele week auto huren goeie kaart erbij en lekker rondrijden, denk wel om de cactusnaalden vooral die van de bolcactus dit zijn net kraaiepoten.
En je kop onderwater steken ook in Lacbaai dit is de kinderkamer van de vissen.
Vergeet je niet goed in te smeren met zonnebrand met snorkelen want je bent zo verbrand.


Factor 50 mee dus, en een lekkere zonnehoed voor na het snorkelen *D

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 17:05

Mijn favoriete restaurant is Julian's, aan de boulevard. Simpel, lekker en vriendelijk prijsje. Vis en vlees, alles met patat en zelfgemaakte knoflooksaus. Die saus en patat zijn verrukkelijk. Toetje en drankje zijn inbegrepen. Ze doen lunch en diner. Diner is paar dollar duurder maar je krijgt precies hetzelfde als bij de lunch. Ik ging daar eten als ik terugkwam van Klein Bonaire, dan was het nog rustig. Overigens ligt het ook op een hele leuke plek.


1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 18:02

Captain Don's Habitat restaurant is erg goed! O.a. super lekkere/goede pizza's daar! Ligt aan t water. Is t enige restaurant waar k uit eten ben geweest :+

Bij Karel's beach bar kun je een drankje doen aan het water. Ligt aan de boulevard. Lunchen kan ook, maar dat vond ik zelf niet bijzonder.

Ik ben begin oktober in Bonaire geweest, maar vooral voor het duiken (11 duiken in 6 dagen gedaan). Vond daar onderwater bij Pink Beach het mooiste!
Rondje langs het zuiden rijden is ook leuk! Kom je ook ezels tegen op de weg en is erg mooi. Mooi dat het allemaal zo verlaten is. De zandstrandjes die er zijn, heb je vaak voor jezelf.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cinniz123, miisshOrse, Travel_me, Yom en 156 bezoekers