Rondreis door Egypte

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Rondreis door Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-19 14:36

Ik weet dat er een Egypte topic is, maar na wat meegelezen te hebben, gaat het daar 99% over all-inclusive vakanties, iets waar ik totaal niks mee heb :+ Dus dan maar een apart topic.

Een droom is nog altijd om in de toekomst een rondreis te gaan maken door Egypte. Niet in mijn eentje, maar wel in een groep. Nu vroeg ik mij af of iemand hier op Bokt een keer zo'n rondreis heeft gemaakt en eventueel hoe/waar en hoe dat is bevallen. Je hoort soms nog wel eens op het nieuws dat een bus met touristen wordt opgeblazen door een bom, waardoor je toch wel weer begint te twijfelen of het allemaal wel zo veilig is. Maar toch zou ik wel een keer die prachtige historische monumenten met mijn eigen ogen willen zien.

Dus... iemand? :D

Anoniem

Re: Rondreis door Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 14:56

Vrienden van mij hebben de nijlcruise gedaan en zijn hiermee ook bij de piramides en andere monumenten geweest. Misschien is dit iets voor je?

Dewii
Berichten: 4549
Geregistreerd: 19-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 15:02

Ik ben met Shoestring meegeweest op reis in april. Ik ben destijds meegeweest met Cultuur&Strand maar zie inmiddels dat ze ook een 'normale' groepsreis hebben. Het was superintensief om in zo'n korte tijd zoveel te bekijken, maar ontzettend leuk! Heel bijzonder om een land met zo'n uitgebreide en bijzondere geschiedenis met eigen ogen te zien. We hebben ook wat meer bijzondere uitjes gedaan zoals een trip naar een papyrusfabriek en een parfumwinkel. Onze gids wist ontzettend veel te vertellen en zorgde goed voor iedereen, waardoor ik me geen moment onveilig heb gevoeld. Als je nog iets wil weten, laat maar horen :D .

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-19 15:12

Dewii schreef:
Ik ben met Shoestring meegeweest op reis in april. Ik ben destijds meegeweest met Cultuur&Strand maar zie inmiddels dat ze ook een 'normale' groepsreis hebben. Het was superintensief om in zo'n korte tijd zoveel te bekijken, maar ontzettend leuk! Heel bijzonder om een land met zo'n uitgebreide en bijzondere geschiedenis met eigen ogen te zien. We hebben ook wat meer bijzondere uitjes gedaan zoals een trip naar een papyrusfabriek en een parfumwinkel. Onze gids wist ontzettend veel te vertellen en zorgde goed voor iedereen, waardoor ik me geen moment onveilig heb gevoeld. Als je nog iets wil weten, laat maar horen :D .


Leuk om te lezen! Ik heb even op de website van Shoestring gekeken, en zit er goed uit! Hoe was de temperatuur in april?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27971
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 15:22

Ja ik! Maar dat is al wel 19 jaar geleden. Hoewel dat voor een land als Egypte wat betreft eeuwenoude cultuurschatten misschien niet zo erg is :))

Mijn vader heeft er een mooi reis- en fotoverslag van gemaakt, neem 's een kijkje: http://reizenenschrijven.com/index.php/ ... jschriften

Globale route was Caïro, piramides Memphis, Sakkarah en Gizeh
Libische woestijn
Oases: Baharya, witte woestijn van Farafra, Dakhla, El Kharga
Aswan
Koningsgraven
Feluccatocht over de Nijl naar Kom Ombo
Luxor
Hurghada
Sharm El Sheikh - Catharinaklooster
Dahab
Coloured canyon

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Rondreis door Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 15:27

Wij hebben ook een nijlcruise gemaakt en vond dat erg de moeite waard. Afgesloten met een paar dagen all inclusive om bij te komen, maar ik vond de cruise echt heel tof!

kimmie261

Berichten: 19212
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Rondreis door Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 15:29

ja wij hebben een nijlcruise gemaakt met nog veel extra uitstapjes erbij hoogtepunt was wel Abu Simbel... zo vreselijk gaaf en mooi!!

Dewii
Berichten: 4549
Geregistreerd: 19-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 15:35

Whale schreef:
Dewii schreef:
Ik ben met Shoestring meegeweest op reis in april. Ik ben destijds meegeweest met Cultuur&Strand maar zie inmiddels dat ze ook een 'normale' groepsreis hebben. Het was superintensief om in zo'n korte tijd zoveel te bekijken, maar ontzettend leuk! Heel bijzonder om een land met zo'n uitgebreide en bijzondere geschiedenis met eigen ogen te zien. We hebben ook wat meer bijzondere uitjes gedaan zoals een trip naar een papyrusfabriek en een parfumwinkel. Onze gids wist ontzettend veel te vertellen en zorgde goed voor iedereen, waardoor ik me geen moment onveilig heb gevoeld. Als je nog iets wil weten, laat maar horen :D .


Leuk om te lezen! Ik heb even op de website van Shoestring gekeken, en zit er goed uit! Hoe was de temperatuur in april?


In Cairo en Sharm El Naga zal het rond de 30 graden zijn geweest vermoed ik? Het was warm, maar niet onaangenaam. Rondwandelen en monumenten bezoeken was prima te doen. In Luxor was het wel een stuk heter, dat was minder prettig.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-19 16:35

Rije schreef:
Ja ik! Maar dat is al wel 19 jaar geleden. Hoewel dat voor een land als Egypte wat betreft eeuwenoude cultuurschatten misschien niet zo erg is :))

Mijn vader heeft er een mooi reis- en fotoverslag van gemaakt, neem 's een kijkje: http://reizenenschrijven.com/index.php/ ... jschriften

Globale route was Caïro, piramides Memphis, Sakkarah en Gizeh
Libische woestijn
Oases: Baharya, witte woestijn van Farafra, Dakhla, El Kharga
Aswan
Koningsgraven
Feluccatocht over de Nijl naar Kom Ombo
Luxor
Hurghada
Sharm El Sheikh - Catharinaklooster
Dahab
Coloured canyon


Gaaf! Ik ga zijn verslag eens lezen. Ook leuk die oudere foto's! :D


kimmie261 schreef:
ja wij hebben een nijlcruise gemaakt met nog veel extra uitstapjes erbij hoogtepunt was wel Abu Simbel... zo vreselijk gaaf en mooi!!


Klinkt nog best warm dus. Denk dat ik dan ga kijken voor in wintermaanden. Wat ik zo zie op het internet is dat een stuk aangenamer. Ik kan wel tegen wat warmte, maar dan moet ik wel de schaduw op kunnen zoeken.


Ik zit ook een beetje te kijken of er ook reizen zijn waarbij je ook langs Romeinse en/of Griekse monumenten komt, maar dat wordt denk ik nog wel lastig.

kimmie261

Berichten: 19212
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Rondreis door Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 16:54

Wij waren er in februari, dan is het gewoon lekker, graadje of 25.

We zijn toen 10 dagen geweest en iedere dag excursies naar tempels , zo mooi... Naar Abu Simbel was om 3 uur snachts opstaan en dan de zon op zien gaan in de woestijn , was een eind rijden, maar het was de mooiste tempel die we gezien hebben daar...

Paar jaar later zijn we nog naar Caïro geweest , maar ik vond heel eerlijk gezegd een beetje tegen vallen, alleen het museum is echt heel erg mooi en groot...

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 16:57

Ik ben er meerdere keren geweest, waaronder in juni voor een Nijlcruise.. dat doe ik dus nooit meer, dat was echt bizar warm :') Lente of herfst is een veel beter idee. Voor de rest was zo'n cruise best wel ideaal, Egypte is groot en de afstanden vliegen ongemerkt voorbij terwijl jij lekker van het zonnetje geniet op het dek <3

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Rondreis door Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-19 16:58

Waar hebben jullie die nijlcruise geboekt?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27971
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 17:02

Wij waren er eind juli :') Want ik zat nog op school. Vooral in de Vallei der Koningen was het afzien. Maar ik kan goed tegen warmte.

kimmie261

Berichten: 19212
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Rondreis door Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 17:12

Wij bij Kras , maar dat was wel een heel georganiseerde reis, met gids enz..

In de zomer is het daar echt niet te harden met hitte...