[FOTO] Georgië, wat een bijzondere ervaring

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
RianneH
Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

[FOTO] Georgië, wat een bijzondere ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-19 20:24

We zijn al weer een maandje terug, maar het uitzoeken kostte wat werk, hoewel het wel fijn is zo de vakantie weer opnieuw te beleven :D

Georgië dus, niet de staat maar het land, en wat een land <3 Na wat informatie ingewonnen te hebben hier op Bokt en online toch overtuigd om te gaan en dat hadden we veel eerder mogen doen. Wat een bijzonder land, vol contrasten, we hebben een hoop mogen zien en echt genoten!


Batumi

Zwarte zee

Botanische Tuinen
[ img ]

boulevard

Klik!

[ img ]

Tibilisi

[ img ]

Klik!

[ img ]

Klik!

[ img ]

Klik!

[ img ]

Kamicazi-building

[ img ]

Klik!

Kazbegi

Klik!

[ img ]

Klik!

Klik!

Hoop vee langs de weg

[ img ]

[ img ]


Signagi

[ img ]

Klik!

[ img ]

Klik!

Klik!

Klik!

Klik!

Prachtige woning van een oud prins

Mestia

[ img ]

[ img ]

Klik!
Klik!

En als afsluiten hebben we nog amateuristisch ge-urbexed in de oude sanatoriums van Tskaltubo <3
[ img ]

Klik!

Klik!

Klik!

De linkjes zijn zeer zeker de moeite waard, maar misschien open ik over een tijdje nog maar een topic, want heb zo veel nog niet kunnen laten zien.
Toch geef het hopelijk een beetje een beeld van onze gave vakantie!

"Een draver, is gaver" :D


Goof
Berichten: 28733
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [FOTO] Georgië, wat een bijzondere ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 20:28

Mooi daar zeg!
En leuk om te zien ook, ik ben op dit moment een boek aan het lezen dat zich grotendeels in Tbilisi afspeelt.

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: [FOTO] Georgië, wat een bijzondere ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 20:30

Wauw wat mooi! Prachtige omgeving! <3

Ik zat een gisteren nog te kijken naar vliegtickets naar Tbilisi, maar schrok een beetje van de vliegtijden (allemaal met een tussenstop).

gaucho
Berichten: 9516
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 20:31

Geeft al een gaaf beeld. Georgië stond sowieso al op mijn lijstje van mogelijke vakantie bestemmingen voor volgend jaar en deze plaatjes helpen daar zeker bij.

Hoe hebben jullie rondgereisd en overnacht?

Life begins at the end of your comfortzone.

RianneH
Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [FOTO] Georgië, wat een bijzondere ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-19 20:59

Oh sorry, hele reisverslag vergeten!

We zijn gevlogen van Eindhoven op poedersuiker, zo’n 5 uur vliegen met Wizz-air. Dat zijn wel gekke tijden vaak, maar we hadden een hotel met transfer geboekt, hoewel er allemaal taxi’s en de bus klaar staat, want de luchthaven brengt een hoop geld/toeristen die kant op.

Van poedersuiker zijn we naar Batumi gereisd met de minibus, marshrutka. Die chauffeurs rijden wel bijzonder, maar ik had me nog erger voorgesteld na alle verhalen. Batumi hadden we een hotel aan de kust, maar het wordt daar zo snel de grond uit gestampt dat het al snel vergaande glorie wordt. Hotels waren daar ook de duursten van de reis.
Vanuit Batumi hebben we de trein gepakt naar Tibilisi, kost maar een paar euro en is een bijna nieuwe trein, incl WiFi.
In Tibilisi hebben we een aantal nachten verbleven in een airbnb, wat erg fijn was want ik ben nog een dag flink ziek geweest. Appartement lag midden in het centrum en was prachtig <3

Vanuit Tibilisi zijn we met een huurauto over de militaire snelweg (lees, tweebaans) naar Kazbegi gereden. Ideaal, want vrijwel alle bezienswaardigheden liggen direct aan die weg.
In Kazbegi verbleven we in een guesthouse, maar dat was slecht bevallen. Erg veel jongeren die laat binnen kwamen en een hoop lawaai maakten. Maar voor die 8,- per nacht kunnen we niet echt klagen. Eigenaresse was overigens wel een schatje, maar geen Engels dus met handen en voeten (en Google Translate) communiceren.

Zelfde route weer terug naar Tibilisi en daar omheen naar Sagnagi waar we ook in een soort guesthouse/hotel verbleven. Dat was een hele leuke familie met een jonge dochter die goed haar Engels kon oefenen en ook nog wat leuke tips gaf.

Na Signagi hebben we de auto weer ingeleverd in Tibilisi en hebben we daar nog een nacht verbleven in een hotel. Ook de zwavelbaden bezocht, vond ik als sauna-hater zelfs prettig :P
Die volgende ochtend zouden we naar Mestia vliegen en werden we vroeg opgepikt door de taxi van de vlucht.

Die vlucht was overigens prachtig, echt de moeite waard. Je vliegt onder de wolken vlak over de bergen en dat is magisch.
De maatschappij zelf communiceerd heel slecht, we hadden uiteindelijk 2 uren vertraging zonder echt duidelijkheid. Maar gezien het formaat van het vliegtuigje en de vele wolken die er hingen begrijpelijk dat ze geen risico nemen en wachten tot het voldoende opklaarde. Maar dit is absoluut een aanrader, al moet je wel vertraging incalculeren.

"Een draver, is gaver" :D

Fitzroy
Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Re: [FOTO] Georgië, wat een bijzondere ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 23:53

Welke stad is poedersuiker :D ?

Mooie foto’s en leuk verslag, Rianne.
Had je ook WIDM gezien?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

RianneH
Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-19 09:04

Kütaisi :D Doet ie het nu? :=

En zeker WIDM gekeken, herken je deze:
[ img ]

"Een draver, is gaver" :D

Fitzroy
Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Re: [FOTO] Georgië, wat een bijzondere ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 18:30

Jaaaaa! Die herken ik zeker, wat leuk dat jij daar geweest bent +:)+

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 18:59

Goof schreef:
Mooi daar zeg!
En leuk om te zien ook, ik ben op dit moment een boek aan het lezen dat zich grotendeels in Tbilisi afspeelt.



het achtste leven?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 19:15

Wat gaaf zeg! Hoelang ben je uiteindelijk geweest? :) En is het een veilig land?

*pum*


thequeensmum
Berichten: 3510
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [FOTO] Georgië, wat een bijzondere ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 19:49

Wat een prachtig land en wat een mooie foto's. Ben erg onder de indruk hoor. Maarre.....Kamicazi building? Toch niet omdat daar regelmatig mensen vanaf springen?

Ballard_L
Berichten: 2488
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: [FOTO] Georgië, wat een bijzondere ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 10:26

Prachtig topic! Georgië staat ook nog op ons lijstje, maar dan met onze camper. Hoe is het om daar rond te rijden? (Ik had al gezien dat je niet makkelijk naar Rusland zou kunnen vanuit Georgië...)

Roadie - @welshcobroadie
B+11 (PR 223) L1+11 (PR 202,5) L2+11 (PR 203,5)M1+11 (PR 199) M2+11 (PR 194,5) Z1+4 (PR 215,5)

Goof
Berichten: 28733
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 12:27

poes schreef:
Goof schreef:
Mooi daar zeg!
En leuk om te zien ook, ik ben op dit moment een boek aan het lezen dat zich grotendeels in Tbilisi afspeelt.



het achtste leven?


Ja!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [FOTO] Georgië, wat een bijzondere ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 12:31

Ook net gelezen dat boek :) vond het mwah.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

RianneH
Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-19 13:05

Sorry voor het late antwoord!

Danielleeee_ schreef:
Wat gaaf zeg! Hoelang ben je uiteindelijk geweest? :) En is het een veilig land?

Ik vond het heel veilig! Ik had ervoor veel gelezen over dat de wegen gevaarlijk kunnen zijn, maar we hebben bewust enkel overdag gereden en hoewel ze wel bijzonder rijden, vond ik het verkeer op Kreta gevaarlijker dan in Georgië. Zelfs de marshrutka vond ik na even wennen goed te doen, al rijden ze wel flink door en kruipen ze lekker op de voorganger. We hebben maar één keer in een dubieuze taxi gezeten die ons niet een heel fijn gevoel gaf, maar heelhuids weer gedropt op de plaats van bestemming gelukkig.

Ook heb ik me overal heel prettig gevoeld, in de dorpjes maar ook in de grote steden, zowel overdag als 's avonds, meer afgelegen als in de drukte van Tbilisi. Ik kan me heel goed voorstellen waarom er relatief veel backpackers heen gaan en ook als vrouw alleen lijkt het me goed te doen.

We zijn er twee weken geweest, dat was denk ik wel voldoende voor de route die wij gereden hebben, maar we hebben het zuiden van het land overgeslagen. Daar heb je nog de grotten Vardzia en de bronwaterregio Bordzjomi.


truus1957 schreef:
Wat een prachtig land en wat een mooie foto's. Ben erg onder de indruk hoor. Maarre.....Kamicazi building? Toch niet omdat daar regelmatig mensen vanaf springen?

Nee! Er wordt veel gewoond in de typische betonnen Sovjet flats, die hebben een balkon, maar dat bouwen ze dicht zodat er een extra kamer is. Soms wordt daaraan weer een nieuw balkon gemaakt, of als de bovenburen ook dezelfde ruimte dicht maken wordt er vele malen meer gewicht toegevoegd waardoor er altijd spanning is of die rij balkonnen naar beneden zullen gaan storten, of dat ze het nog langer volhouden.
[ img ]
http://pietmondriaan.com/2014/08/10/kamikaze-loggia/


Ballard_L schreef:
Prachtig topic! Georgië staat ook nog op ons lijstje, maar dan met onze camper. Hoe is het om daar rond te rijden? (Ik had al gezien dat je niet makkelijk naar Rusland zou kunnen vanuit Georgië...)

Eigenlijk goed te doen, maar we hebben bewust gekozen de enkel de highway te nemen. We hoorden van Belgen die we tegenkwamen dat ze een route gedaan hadden die prachtig was, maar erg slecht vol met stenen en rotsen en daarom regelmatig hun hart vast hielden. Ook zijn sommige dorpjes dan niet te bereiken of je moet echt een 4x4 hebben. Maar de highway is heel goed te doen, echter niet te vergelijken met onze vierbaans snelwegen. Het is meer een 80 km/u weg (je wilt ook niet harder dan 100km/u) waar je dus over de baan van de tegenliggen vrachtwagens in moet halen. Maar het verkeer was over het algemeen best rustig toen wij in de auto zaten vond ik. Ik denk dat het met een camper goed te doen is, al zijn we ze niet tegen gekomen geloof ik.

Rusland is een dingetje. Er zijn sowieso twee gebieden waar je niet wilt komen (Abkhazia en Zuid-Ossetië) en waar de grenscontrole heel streng lijkt te zijn. Abkhazia schijnt wel heel bijzonder te zijn gezien het een oude sovjet badplaats is.
Dan kan je wel tussen beide gebieden in in Rusland komen, en we zagen echt veel Russische toeristen (die om moeten vliegen/reizen om in Georgië te komen gezien er een boycot vanuit Rusland is) en Russisch verkeer. Hoe streng de controle is in die regio's is me onduidelijk, maar Kazbegi/Stepantsminda ligt bijna tegen de Russische grens aan en daar loopt ook de Russian Highway doorheen. Dus mocht je vanuit Rusland willen komen, dan zou ik kijken wat de mogelijkheden daar zijn. Je zit wel tussen het groot vrachtverkeer.. En anders onderlangs via Turkije?

"Een draver, is gaver" :D

Ballard_L
Berichten: 2488
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: [FOTO] Georgië, wat een bijzondere ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:10

Leuke info! Meeste dingen zijn lastig te vinden. Ons lijkt het leuk om via Turkije naar Georgië te gaan en dan via Rusland weer naar Europa, maar ik ben dus een beetje aan het uitzoeken of dat mogelijk is en veilig is ;)

Roadie - @welshcobroadie
B+11 (PR 223) L1+11 (PR 202,5) L2+11 (PR 203,5)M1+11 (PR 199) M2+11 (PR 194,5) Z1+4 (PR 215,5)

AaronYve
Berichten: 10503
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 11:10

Mooie foto's, snap dat je het leuk gehad hebt!

Aaron
Elmar
Lucky


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: tinker_sally en 72 bezoekers