Bali of Maleisië voor 2 weken?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Bali of Maleisië voor 2 weken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-19 06:55

Hallo allemaal!

Wij zijn opzoek naar een 2 weekse rondreis door mooie natuur, chillen aan het strand genieten van eten en biertjes, mooie overnachtingen.

Ivm ons trouwen willen we daarna op huwelijksreis! We hebben nu 2 weken staan wellicht kunnen we er 2.5 week van maken...

We twijfelen enorm tussen Bali (Onwijs mooie overnachtingen!) Of Maleisië (minder ver vliegen)

Maar wat is kiezen moeilijk we zijn nog nooit in Azië geweest!

Wij zouden graag tips en ervaringen horen over beide landen zodat we onze keuze uiteindelijk kunnen maken!

Alvast onwijs bedankt


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Bali of Maleisië voor 2 weken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 07:00

Ik zou naar Maleisie gaan als je 2,5 week hebt. Bali heb je in 'n weekje wel gezien, of combineer het met oostelijk Java (Bromo vulkaan, Borobudur, Yogya etc). Ben naar beiden geweest, wel jaaaaren geleden.

eva1969
Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Bali of Maleisië voor 2 weken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 07:27

Bali is prachtig maar 2,5 week lijkt me wat lang voor alleen Bali.
Bovendien viel het me op dat het ministerie van buitenlandse zaken een positief reisadvies afgeeft voor Maleisie en een minder positief reisadvies voor Bali.

Insta: ArtbyEvaRoeters

future_vet
Berichten: 2605
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Bali of Maleisië voor 2 weken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 07:45

Bali in combinatie met de gili eilanden zou ik zeker aanraden.

Sky
Berichten: 5067
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Bali of Maleisië voor 2 weken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 07:46

Bali is heerlijk <3 Ik ben er deze zomer 2,5 week geweest en vond het nog te kort (terwijl dit al de tweede keer was).

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Bali of Maleisië voor 2 weken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-19 13:16

haha blijft om het even dus. ipc hebben we 2 weken inclusief vluchten dus zouden 12 dagen op Bali hebben. Mocht de keuze op maleisie vallen dan gaan we kijken of we er een beetje bij kunnen snoepen!

@Sky heb je nog ultieme tips voor Bali

Party like there is no tomorrow!
Dance like there's nobody watching!

Rex_Rolfo
Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Bali of Maleisië voor 2 weken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:30

Als je een beetje hart voor het milieu hebt ga je naar Zoutelande. Al die vliegkilometers zijn de pest voor klimaat, grondstoffen en schone lucht.

Rytir
Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:41

Rex_Rolfo schreef:
Als je een beetje hart voor het milieu hebt ga je naar Zoutelande. Al die vliegkilometers zijn de pest voor klimaat, grondstoffen en schone lucht.
:x :evaw:

Met de tijd die je gaat zou ik kiezen voor Maleisië. Bali is heerlijk maar idd best lang vliegen en ook wel erg toeristisch. Maleisië ook wel maar naast prachtige natuur (taman negara) ook echt een smeltkroes van culturen. Wil je een beetje rondreizen zou ik voor Maleisië gaan. Wil je liever vanuit een plek toertjes maken dan is Bali leuker.

When nothing goes right,

go left.

Lithya
Berichten: 2493
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 13:47

Bali is maar 2,5 uur langer vliegen. Vond zelf het klimaat van Bali ook fijner, veel minder plakkerig. Combineer het bijv met lombok en de gili eilanden en je hebt een top vakantie!

GWR
Berichten: 801
Geregistreerd: 09-04-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Bali of Maleisië voor 2 weken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 14:30

Ik ga morgen weer naar huis na 13d Bali en zou er geen tweede keer heen gaan. Er zijn mooie plekjes, het weer is prima (ik vind wel wat plakkerig) en het zeewater heerlijk. Maar ik vraag me wel af wat iedereen er zo speciaal of geweldig aan vind? Ga je dan puur voor de stranden?
Maleisië ben ik niet geweest overigens dus vergelijken kan ik niet.

noordje
Berichten: 2177
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Bali of Maleisië voor 2 weken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 15:02

Dat heb ik dus ook GWR. Mijn man en ik vonden Bali echt niet leuk (en ik ken meerderen die dat delen,maar ook genoeg die het wel leuk vinden)
Ik zou voor Maleisië gaan. Nu zijn wij alleen in Kuala Lumpur en omgeving geweest,maar we gaan zeker nog eens terug voor rondreizen in Maleisië :)

Leef je droom,droom niet je leven
Ga mee op reis in prachtig Noorwegen
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=2097907&start=25

Tanja_14
Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Bali of Maleisië voor 2 weken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 15:09

Ik zou voor Maleisië gaan, vind zelf Bali erg toeristisch en op veel vlakken vergelijkbaar met Europese landen (waar uiteraard niets mis mee is, maar waarom zou je dan zo'n lange reis maken :D )

Dilayla van het Esdorp M2+6, B+10

Sky
Berichten: 5067
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 06:27

HouVanUtopia schreef:
@Sky heb je nog ultieme tips voor Bali?
.

Je kan vanaf Bali naar Nusa Penida en Lembongan wat echt prachtige en weinig toeristische eilanden zijn. Ook de Gili eilanden zijn mooi, wel wat toeristischer. Daar ben je zo al een paar dagen zoet mee, als je er blijft slapen. Wij hebben snorkeldag trips gemaakt, onder andere gesnorkeld met manta’s <3 . Ook een hike een vulkaan op en vanaf daar de zonsopgang bekijken was ook ultiem.

Verder kan je het heel toeristisch houden, maar als je verder Bali intrekt zijn er echt stukken waar het pure Bali nog te zien is en geen tot weinig toeristen. Wij vonden die afwisseling heel fijn. We hebben in villa’s met privé zwembaden gezeten, maar ook in knusse cottages. Het kost geen fluit in Bali, dat is ook een plus! En de mensen, het eten, het weer, allemaal perfect!

RianneH
Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Bali of Maleisië voor 2 weken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 06:43

Maleisië is prachtig <3 Maar is het doel van je reis wel cultuur snuiven of wil je vooral op het strand hangen. Dat kan in Maleisië ook, maar juist het rondreizen en grote verschil maakt het zo mooi.

"Een draver, is gaver" :D

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 06:49

Ik heb Maleisië /borneo nog op mn bucketlist staan. Maar persoonlijk als je ook wilt chillen zou ik kijken naar bijvoorbeeld twee plekken om te blijven zodat je niet teveel reisdagen hebt.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Bali of Maleisië voor 2 weken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-19 12:47

Bedankt allemaal!
We willen idd vooral ook relaxen en geen lange reisdagen.

We denken dat we voor Bali gaan kiezen

Party like there is no tomorrow!
Dance like there's nobody watching!

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Bali of Maleisië voor 2 weken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:11

Ik vond Indonesië fantastisch! Al hoor/zie ik van een goede vriendin ook geweldige verhalen en foto’s van Maleisië.
Ik ben afgelopen zomer naar Bali geweest. In totaal 2,5 week waarvan een week op Bali, daarna Nusa Lembongan en Gili Trawangan.
Bali zelf was wat mij betreft een week goed. Wij zijn begonnen in Uluwatuu (surfen! maar verder niet zo veel te beleven) en daarna naar Ubud (monkey forest, tempels, watervallen, fantastisch eten!).
Ik vond zelf Nusa Lembongan echt het mooiste van de vakantie. Nog wat minder toeristisch, geweldige natuur en mooie trips (duiken/snorkelen met mantaroggen <3 )
Gili T vond ik veeel te toeristisch en persoonlijk vond ik het heel storend dat het een islamitisch deel van Indonesië is waarbij de oproepen door de moskee de hele dag en nacht door gaan (weinig nachten doorgeslapen :Y) ) Wat ik dan weer niet had willen missen waren de zeeschildpadden die daar direct voor de kust zaten (3 meter de zee in en ze zwemmen ineens naast je <3 ) geweldige snorkel trip gedaan daar.

Waar je wel echt op moet letten bij het boeken van hotels is dat de foto’s zeer misleidend zijn! Ziet er prachtig uit, maar achter de voordeur is ‘t ineens vervallen/vies. Dus ook goed recensies lezen en niet proberen de goedkope hotels te boeken. Zijn wij toch wel een paar keer ingetuind :=

Hopelijk heb je hier wat aan :D

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:18

HouVanUtopia schreef:
Bedankt allemaal!
We willen idd vooral ook relaxen en geen lange reisdagen.

We denken dat we voor Bali gaan kiezen

Pb gestuurd met een adresje

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-19 16:07

AnneJ1995 schreef:
Ik vond Indonesië fantastisch! Al hoor/zie ik van een goede vriendin ook geweldige verhalen en foto’s van Maleisië.
Ik ben afgelopen zomer naar Bali geweest. In totaal 2,5 week waarvan een week op Bali, daarna Nusa Lembongan en Gili Trawangan.
Bali zelf was wat mij betreft een week goed. Wij zijn begonnen in Uluwatuu (surfen! maar verder niet zo veel te beleven) en daarna naar Ubud (monkey forest, tempels, watervallen, fantastisch eten!).
Ik vond zelf Nusa Lembongan echt het mooiste van de vakantie. Nog wat minder toeristisch, geweldige natuur en mooie trips (duiken/snorkelen met mantaroggen <3 )
Gili T vond ik veeel te toeristisch en persoonlijk vond ik het heel storend dat het een islamitisch deel van Indonesië is waarbij de oproepen door de moskee de hele dag en nacht door gaan (weinig nachten doorgeslapen :Y) ) Wat ik dan weer niet had willen missen waren de zeeschildpadden die daar direct voor de kust zaten (3 meter de zee in en ze zwemmen ineens naast je <3 ) geweldige snorkel trip gedaan daar.

Waar je wel echt op moet letten bij het boeken van hotels is dat de foto’s zeer misleidend zijn! Ziet er prachtig uit, maar achter de voordeur is ‘t ineens vervallen/vies. Dus ook goed recensies lezen en niet proberen de goedkope hotels te boeken. Zijn wij toch wel een paar keer ingetuind :=

Hopelijk heb je hier wat aan :D


Dankje dankje wel!

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-19 16:07

Gillbo schreef:
HouVanUtopia schreef:
Bedankt allemaal!
We willen idd vooral ook relaxen en geen lange reisdagen.

We denken dat we voor Bali gaan kiezen

Pb gestuurd met een adresje



Helaas niets ontvangen

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 18:13

Inbox vol misschien, staat bij mij wel als ontvangen.

Belindocottage op giliwangan is echt een aanrader,zij is een Nederlandse
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 23-10-19 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

tienus63
Berichten: 11745
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Bali of Maleisië voor 2 weken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 18:20

Neem eens contact op met bokker garny.
Zij verhuurt een vakantie villa op noord Bali.
Ze zit bijna niet meer actief op bokt.
Via de website of Facebook van de vakantie villa is ze goed bereikbaar.
Vakantievilla-huren-noord-bali.nl

#trotsoponzeboeren

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:51

Wij zijn ons ook aan het oriënteren. Tips voor Maleisië: graag!

germie
Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Bali of Maleisië voor 2 weken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 11:46

In 2 weken kun je ook geheel Java en Bali doen met een rondreis, dat heb ik ook al eens gedaan. In 4 dagen heb je Bali wel gezien.
Ik zou persoonlijk naar Maleisie gaan. Of Thailand, daar kun je in 2 weken ook al die eilandjes in het zuiden doen, of rondreizen in het noorden (wil je beide is het 4 weken).
wil je puur cultuur en weinig strand? Denk dan aan Laos en Cambodja.

Heb je 2.5 week, bekijk Vietnam eens, minder bekend, zeker erg mooi.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 19:52

Het is trouwens bij ons Sumatra & Flores geworden. Leuke reis (hopelijk) met van alles wat.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Arlette1991, Blue_flower, DJZ, Eloya, Karma_k, L_Flo, luuntje, xPabloBokt en 81 bezoekers