De Azoren: Wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prugelpiet

Berichten: 12561
Geregistreerd: 20-01-12

De Azoren: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 19:12

Onder het mom van "Bokt weet alles" open ik dit topic.

Volgend jaar willen wij graag op vakantie naar de Azoren. Prachtige locatie volgens alle plaatjes. "wij" is in dit geval ik, mijn zus en mijn moeder.
We gaan altijd graag voorbereid op pad en willen van te voren uitzoeken wat voor en welke excursies en activiteiten we graag willen doen.

Omdat ervaringen uit eerste hand of via via wat fijner zijn dan artikelen via internet, was ik benieuwd of iemand hier ons wat kan vertellen over welke excursies er gedaan zijn en of ze de moeite waard hadden.

Ik heb tot nu toe op mijn lijstje om te gaan surfen en walvissen spotten. Zwemmen met dolfijnen lijkt me ook heel tof :))

Duiken zit er helaas niet meer in, na een val met een paard heb ik een aantal maanden geleden aan beide kanten een klaplong gehad, en dus mag ik van het ziekenhuis niet duiken. Dus snorkelen zou wel kunnen als dit aan te raden valt.

Wie o wie kan mij meer vertellen over deze prachtige vakantielocatie? Je wordt alvast ontzettend bedankt :D

Edit: Ik zie op internet veel tips om een auto te huren, is dit echt zo belangrijk of red je je ook prima zonder? Op vakantie gaan wij vaak met georganiseerde trips mee, om het onszelf zo makkelijk mogelijk te maken :+
Laatst bijgewerkt door prugelpiet op 21-10-19 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 19:19

Mag je wel paardrijden? Ik ben hier een week geweest en ik heb echt een paar belachelijk mooie ritten gemaakt.

prugelpiet

Berichten: 12561
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 19:30

Shae schreef:
Mag je wel paardrijden? Ik ben hier een week geweest en ik heb echt een paar belachelijk mooie ritten gemaakt.


Godzijdank wel :D . Alleen mijn moeder gaat écht niet op een paard zitten :+

Besje

Berichten: 816
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 19:31

Alles is er mooi :')
Lagoa do Congro
Lagoa do fogo
Furnas met meer en zwavelputten
Caldeira velha
Sete cidades
Walvisspotten en zwemmen met dolfijnen bij Futurismo
...
Je kan bvb ook futurismo volgen op fb of instagram. Zij posten regelmatig foto's en filmpjes van de trekpleisters

larissa96
Berichten: 591
Geregistreerd: 15-11-10
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 19:32

Leuk vooruitzicht! Naar welke eilanden ga je? Ik ben er afgelopen zomer samen met mijn vriend geweest, ik zal zo even terugzoeken waar wij wat allemaal hebben gedaan en wat ik het leukst vond! :D

prugelpiet

Berichten: 12561
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 19:34

larissa96 schreef:
Leuk vooruitzicht! Naar welke eilanden ga je? Ik ben er afgelopen zomer samen met mijn vriend geweest, ik zal zo even terugzoeken waar wij wat allemaal hebben gedaan en wat ik het leukst vond! :D


Wij blijven gewoon op Sao Miguel. We willen maar een weekje van huis, dus dan lijkt dit prima :D

Flip

Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 19:54

Besje schreef:
Alles is er mooi :')
Lagoa do Congro
Lagoa do fogo
Furnas met meer en zwavelputten
Caldeira velha
Sete cidades
Walvisspotten en zwemmen met dolfijnen bij Futurismo
...
Je kan bvb ook futurismo volgen op fb of instagram. Zij posten regelmatig foto's en filmpjes van de trekpleisters



En als je slecht weer hebt is niks mooi :') wij hebben echt 2 weken mist en regen gehad, en op bijna alle bovengenoemde locaties dus geen uitzicht. Vanaf sao miguel ook 2 boottochten gehad, maar geen walvissen gezien. Uiteindelijk op pico wel walvissen gezien, en daa4 zeiden ze dat pico ook een beter eiland was om walvissen te gaan spotten omdat de zee daar veel dieper was.

Maar mijn tip is vooral boek een hotel met binnenzwembad voor als het weer tegen zit en zorg boor een Netflix account op je telefoon/ tablet :')

Er was ook een site... iets va spotazores... daarop kan je op webcams op alle eilanden kijken om te zien hoe het weer en zicht is op verschillende locaties

Flip

Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Re: De Azoren: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 19:55

Oh ja een huurauto is wel heel fijn!

larissa96
Berichten: 591
Geregistreerd: 15-11-10
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 20:25

Hierbij dan mijn lijst met leuke dingen!

Het allerleukste wat wij hebben gedaan vond ik de walvissen/dolfijnen tocht. Wij hebben dat via deze organisatie gedaan: https://www.naturalist.pt
Het leuke daarvan vond ik dat ze elke keer dat ze met toeristen op pad gaan, zelf ook allemaal data verzamelen voor onderzoek. Zij bleven als een van de enige boten ook nog een beetje op afstand van de dieren, maar even goed kon je ze hartstikke goed zien!
Zij zitten alleen niet op Sao Miguel volgens mij, maar je hebt daar vast een gelijkwaardige organisatie! Je moet wel een beetje mazzel hebben met wat je ziet natuurlijk, maar wij hadden erg veel mazzel!


Afbeelding

Afbeelding


Verder zijn de meren bij Sete Cidades erg mooi! Tussen de meren heb je een klein bruggetje waar je bij kan parkeren. Wij hebben de auto daar neergezet en zijn toen om het kleine meer gaan wandelen, dat vond ik een erg leuke afwisselende wandeling! Je kan ook nog (bijna) helemaal bovenlangs rijden, daar heb je verschillende stoppunten met erg mooie uitzichten! Je hebt er nog meer wat kleinere bergmeertjes omheen liggen, dus die zie je dan ook allemaal. Op die route heb je ook het verlaten hotel, als je daar naar boven klimt heb je ook een prachtig uitzicht! En je kan bij de parkeerplaats “Parque estacionamento” aan de overkant van de weg een weg inrijden, als je daar tot het eind rijdt heb je ook een erg mooi uitzicht:

Afbeelding

Afbeelding

Verder vond ik Furnas erg bijzonder, daar heb je van die zwavelgaten in de grond (stinkt wel enorm!). En als je daar dan toch bent, zou ik ook een bezoekje brengen aan Parque Terra Nostra of Poça da Dona Beija.

Afbeelding

Ook Caldeira Velha is zo een “natuurlijk zwembad” (je kan er niet echt zwemmen hoor, het is meer zitten in lekker warm water). Hier heb je ook watervallen waar je onder kon staan, dat vond ik wel erg gaaf! Je moet alleen wel oude zwemkleren aan, want al dat oranje spul geeft wel af.

Verder heb je als je langs de kust rijdt heel veel bordjes met “Mirante”, als je die volgt heb je vaak mooie uitzichten! Ook heb je vaak bordjes met “Piscinas Naturals”. Dit zijn natuurlijke zwembaden. Het betreft eigenlijk gewoon rotsen van lava aan de kust/in de zee waar dan water in is gekomen door de zo nu en dan hoge golven. Je hebt enkele beheerde, zoals Piscinas Naturais Dos Biscoitos, maar ook een aantal onbeheerde.


Afbeelding

Afbeelding


Verder kan je op elk eiland een kaart krijgen bij het vliegveld of bij het hotel en daar staan ook alle toeristische activiteiten/bezienswaardigheden op. Ook staan daar een aantal wandelingen op. Wij hebben een aantal wandelingen gemaakt, ook naar een aantal watervallen en vonden dat erg leuk! Je moet er alleen wel rekening mee houden dat het hier en daar best stijl/lastig lopen is haha. Ook staat daar een aantal keer een rotsplaatje op, op die punten kan je ondergronds de " lavatunnels" bekijken. Als ik het me goed herinner kan je 1 kaartje kopen voor meerdere van die " tunnels" .


Afbeelding

Afbeelding


Ik neem aan dat je gewoon in Ponta Delgada zit? Waar je daar even rekening mee moet houden is dat de restaurantjes daar al relatief vroeg super vol zitten en je eigenlijk in de middag of de dag ervoor al moet reserveren. Bij de overige eilanden waar wij zijn geweest was dit niet van toepassing, dus het was voor ons even omschakelen toen we in ene in het toeristische Sao Miguel waren haha. En ik zou sowieso een auto huren! Want dan kom je vanzelf op de mooiste plekjes :)

En als je de kans krijgt, zou ik zeker ook nog naar andere eilanden gaan! Wij zijn begonnen op Terceira, zijn toen doorgevlogen naar Faial en zijn daarna nog op Sao Miguel geweest. Bij de eerste twee eilanden kwam je vaak hele stukken niemand tegen, stond je alleen bij de toeristische dingen en kon je in de stadjes wel nog het toerisme een beetje opzoeken. Dat vond ik wel wat magisch hebben. Op Sao Miguel stond je bij de meest toeristische plekken vaak gewoon in de file met de auto, dat vond ik erg jammer.

Verder heb je nog een weerapp dat je via camera's kan zien hoe het weer op welke plek is. Vaak is het aan de ene kant van het eiland veel zonniger etc. Ik weet alleen niet meer hoe die app heet. Daarnaast is het nogal vaak mistig/bewolkt op de Azoren, dus dan kan je mooi ook even spieken of je wel een uitzicht hebt als je naar een uitzichtpunt toe wilt of dat je tegen mist aan kijkt.

Mocht je nog vragen hebben moet je me maar een PB sturen, heel veel plezier alvast in ieder geval! :D Als ik zo alles terug zoek en de foto's weer zie zou ik wel weer terug willen!! <3 <3

fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:38

Tip is huur een auto en verken het eiland! Het weer is wel erg wisselvallig, kan aan de ene kant mistig zijn en aan de andere kant van de berg schijnt de zon.

Wij hebben destijds met whale matchen wel veel mazzel gehad. Heel veel potvissen gezien, dolfijnen en zelfs een vinvis!


Afbeelding


Afbeelding

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 20:36

Wat ik het meest kan aanraden is de walvis en dolfijnen tocht, en het zwemmen met dolfijnen in de zee. Wat vond ik dat laatste gaaf zeg. Ze zwommen overal langs me heen en onder me door en ik kon ze heel goed horen. Echt echt echt doen!!