Werken in het buitenland 2019/2020

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 22:03

Even een schopje in dit topic.

Ik heb een baan aangeboden gekregen op ons hoofdkantoor in Italië. Ik overweeg het serieus, heb in ieder geval geen nee gezegd.
Ik heb vandaag gevraagd of ik de komende tijd eens wat vaker naar Italië kan op project basis, zodat ik op die manier kan kijken of een permanente verhuizing (inclusief paarden en katten) een optie zou kunnen zijn voor mij.
Nog geen flauw idee hoe het aan te pakken, ik krijg ergens al buikpijn bij het idee, maar ik ben nu alweer een jaar vrijgezel, ik heb geen kinderen en niets dat mij permanent bind aan NL. Zo ver is de afstand met NL ook alweer niet, het bedrijf zit daar een uur ten noorden van Verona.
Hier in NL een hypotheek en een leven met familie en vrienden, maar ik verwacht niet dat het heel moeilijk zal zijn om daar contacten te leggen, zeker niet als ik daar ook mijn paarden en katten (Cattery) mee naar toe neem.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram


Nwktje
Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Re: Werken in het buitenland 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 01:56

Waar ongeveer zou je dan gaan werken in Italië ? Ik vind Italië een prachtig land maar het gaat vaak wel net even anders als in Nederland. Niet iedereen vindt dat altijd prettig.

Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 02:04

Nwktje schreef:
Waar ongeveer zou je dan gaan werken in Italië ? Ik vind Italië een prachtig land maar het gaat vaak wel net even anders als in Nederland. Niet iedereen vindt dat altijd prettig.


In het noorden, een uur rijden boven Verona en bijna 2 uur rijden vanaf Venetië.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Nwktje
Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Re: Werken in het buitenland 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 18:33

Tegen het gardameer aan of meer richting Tirol ? In het noorden zit je naar mijn mening beter dan het zuiden. Dat is ook iets wat mensen vaak aan elkaar vragen. Kom je vanuit het noorden of zuiden. Er zit daar namelijk best wel een cultuur verschil tussen en hoe men naar Europa kijkt. In het noorden zijn ze daar een stuk makkelijker in en bereid te veranderen. Het zuiden zijn typische Italianen vaak die weigeren engels te spreken.

Het zal wel in de zomer een stuk drukker zijn dan in de winter.

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:31

Ik zou mij er vooral niet in vergissen hoe moeilijk het is om op latere leeftijd een netwerk op te bouwen in een land waar de lokale bevolking maar mondjesmaat Engels spreekt. Tenzij het hoofdkantoor in een grote stad met veel internationale mensen zit of het altijd je droom is geweest om in Italië te wonen, zou ik er wel mijn twijfels bij hebben..

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Nwktje
Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:20

Narya schreef:
Ik zou mij er vooral niet in vergissen hoe moeilijk het is om op latere leeftijd een netwerk op te bouwen in een land waar de lokale bevolking maar mondjesmaat Engels spreekt. Tenzij het hoofdkantoor in een grote stad met veel internationale mensen zit of het altijd je droom is geweest om in Italië te wonen, zou ik er wel mijn twijfels bij hebben..



Mensen spreken in die omgeving over het algemeen een stuk beter Engels. Daarnaast als je in het Tirol gebied zit wordt er ook nog eens veel Duits gesproken. Een van mijn beste vriendinnen komt daar vandaan en zij spreekt nog beter Engels dan ik doe.

Emmarosaly
Berichten: 605
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Werken in het buitenland 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:44

Hoi,

Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met werken als skileraar in Oostenrijk. Wat zijn jullie ervaringen? Ik ben erg benieuwd!

Groetjes,
Emma

Kalau kehidupan sudah dijalani di bawah bintang-bintang di belahan bumi Barat, negeri di Timur mengatakan ke anaknya 'selamat malam'

FlameHorse
Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 16:27

Emmarosaly schreef:
Hoi,

Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met werken als skileraar in Oostenrijk. Wat zijn jullie ervaringen? Ik ben erg benieuwd!

Groetjes,
Emma


Ik ben op dit moment bezig met een seizoen in Oostenrijk. Als je vragen hebt, pb maar!

Freija ~ 10 -2018

Roomz
Berichten: 1565
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 20:39

Ik kom mij hier ook melden :)

4 maanden in Tsjechië gewoond en meegeholpen met het trainen van jachthonden door middel van paarden in 2018 en daarna 1.5 jaar heb ik op Bonaire gewoond. Hier heb ik gewerkt op een paardenranch en reed ik grootste gedeelte van de tijd ritten naar zee om daar met de klanten te gaan zwemmen (echt zwemmen) met de paarden. Verder gaf ik daar ook nog wel eens les en heb ik stalwerk gedaan. Heb ook in een restaurant gewerkt in de keuken.
Helaas wel dinsdag terug verhuisd naar Nederland.
Kan eventueel ook wel paar foto's hier plaatsen als jullie dat leuk vinden.

Roomz
Berichten: 1565
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 20:39

Chantaliiejj schreef:
Wat leuk om alles te lezen, hou dit topic graag in de gaten omdat ik in 2020 ook graag in het buitenland wil werken.

Ben stiekem wel benieuwd hoe jullie aan je werk 'adres' zijn gekomen? :) Ben al een tijdje op internet aan het zoeken naar vacature's in het buitenland, helaas nog niet iets geschikts tegen gekomen.

Bij zowel Tsjechië als Bonaire heb ik op Facebook gekeken. Een vriendin van mij stuurt nog wel eens een bericht dat ze iets weet in Portugal

Nwktje
Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Re: Werken in het buitenland 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 00:52

Leuk roomz! Ik werk nu op Sint Maarten met paarden en ik geef zo nu en dan een lesje. Fantastisch werk is het!

Ook op bokt kan je in aanmerking komen met werken in het buitenland zeker op gebied van paarden!

Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 23:59

Narya schreef:
Ik zou mij er vooral niet in vergissen hoe moeilijk het is om op latere leeftijd een netwerk op te bouwen in een land waar de lokale bevolking maar mondjesmaat Engels spreekt. Tenzij het hoofdkantoor in een grote stad met veel internationale mensen zit of het altijd je droom is geweest om in Italië te wonen, zou ik er wel mijn twijfels bij hebben..


Ik heb zeker twijfels, hoewel mijn leeftijd er weinig mee te maken heeft.
Meer het idee om mijn hele hebben en houden te moeten verhuizen, of alles (gedeeltelijk) achter te laten dat mij dwars zit. Maar dat heb ik zelfs nog met een baan die mij aan de andere kant van NL is aangeboden. Ik heb hier bijvoorbeeld ook de vaste diensten waar ik gebruik van maak, zoals dierenarts, autogarage, klusjesman enz. Dat zou ik daar allemaal opnieuw moeten ontdekken.
Door de tijd die ik al in Italië heb doorgebracht weet ik dat er voldoende Engels gesproken wordt en een apart dialect Duits, zomers is er in die regio veel toerisme, dus de Italianen daar zijn wel wat gewend. Ik verwacht sowieso binnen een jaar daar voldoende Italiaans te kunnen spreken om ook op basis nivea te kunnen communiceren in het Italiaans.
Maar goed, ik ben er sowieso nog niet over uit, maar dat heeft niet direct iets met Italië te maken, meer met een situatie hier in NL.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

senna21
Berichten: 11744
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Werken in het buitenland 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 00:05

Je zou ook kunnen kiezen om het een half jaar te proberen.
Zulke grote keuzes kun je nooit in één keer overzien.

"Life is what happens while you are busy making plans."

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 00:38

senna21 schreef:
Je zou ook kunnen kiezen om het een half jaar te proberen.
Zulke grote keuzes kun je nooit in één keer overzien.

"Life is what happens while you are busy making plans."
Ik zou eerder voor de genoemde optie van projecten gaan. Dan krijg je toch een beetje een idee van de werksfeer, de cultuur, de omgeving etc. zonder je hele hebben en houden mee te moeten nemen. Erheen gaan met een hele beestenboel op sleeptouw met het idee er een half jaar te blijven, lijkt me nog minder aanlokkelijk dan gewoon in het diepe springen. Hoewel het mogelijk tot hetzelfde resultaat leidt, ga je er dan toch met een heel andere mindset in.

Overigens, die lokale diensten vind je snel genoeg weer hoor, Daphara. ;) In al mijn verhuizingen de afgelopen jaren (en dat zijn er vrij veel geweest), is het überhaupt nooit in me opgekomen om me daar druk over te maken. Het enige waar ik naar kijk ivm een chronische aandoening waarvoor ik dagelijks medicatie moet slikken, is hoe het geregeld is met het aanvragen en afhalen van mijn medicatie.

Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 16:31

Mkango schreef:
senna21 schreef:
Je zou ook kunnen kiezen om het een half jaar te proberen.
Zulke grote keuzes kun je nooit in één keer overzien.

"Life is what happens while you are busy making plans."
Ik zou eerder voor de genoemde optie van projecten gaan. Dan krijg je toch een beetje een idee van de werksfeer, de cultuur, de omgeving etc. zonder je hele hebben en houden mee te moeten nemen. Erheen gaan met een hele beestenboel op sleeptouw met het idee er een half jaar te blijven, lijkt me nog minder aanlokkelijk dan gewoon in het diepe springen. Hoewel het mogelijk tot hetzelfde resultaat leidt, ga je er dan toch met een heel andere mindset in.

Overigens, die lokale diensten vind je snel genoeg weer hoor, Daphara. ;) In al mijn verhuizingen de afgelopen jaren (en dat zijn er vrij veel geweest), is het überhaupt nooit in me opgekomen om me daar druk over te maken. Het enige waar ik naar kijk ivm een chronische aandoening waarvoor ik dagelijks medicatie moet slikken, is hoe het geregeld is met het aanvragen en afhalen van mijn medicatie.


Mijn dierenartsen doen niets bij mijn dieren zonder dat ik van de hoed en de rand weet. Mijn dierenarts overlegt zelfs met mij welke AB ik wil voor mijn kat (mocht AB nodig zijn) en zo kunnen we sparren en samen tot de juiste oplossing komen. We hebben een wederzijdse vertrouwens relatie en dat is voor mij als als fokker erg belangrijk. Ook de paarden heb ik nu bij dezelfde praktijk (Hellendoorn) en ik vind het fijn dat ik hun goed ken en zij mij. Ik zou het toch echt wel lastig vinden om dat in een ander land weer op te moeten bouwen, maar goed nog niets is definitief eerst maar eens daar wat meer projecten doen en daar in mijn vrije tijd eens wat stallen en dergelijke bezoeken.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

_Mel
Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 16:39


Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:14

Hoi allemaal,

Kwam dit topic weer tegen en ben heel benieuwd wie er nu nog of alweer aan het werk is in het buitenland vanwege het carona virus.
Ben stiekem toch wel nieuwsgierig wat voor werk jullie nu doen als jullie in het buitenland zitten :).

Nwktje
Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Re: Werken in het buitenland 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 23:16

Ik ben nog steeds aan het werk op Sint Maarten, momenteel is er niet heel veel (betaald) werk omdat je afhankelijk bent van toeristen maar goed. Ik mag gelukkig gratis verblijven op mn werk, waardoor dit heel veel scheelt in vaste lasten.

Al ben ik wel van plan om volgende week terug te vliegen naar Nederland om even mn familie te zien! en daarna zie ik wel verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 23:48

Chantaliiejj schreef:
Hoi allemaal,

Kwam dit topic weer tegen en ben heel benieuwd wie er nu nog of alweer aan het werk is in het buitenland vanwege het carona virus.
Ben stiekem toch wel nieuwsgierig wat voor werk jullie nu doen als jullie in het buitenland zitten :).

Ik ben momenteel in contact met een trainer van renpaarden in Frankrijk, maar ook in de UK kun je daarin nu nog prima terecht.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kosseh en 67 bezoekers