Werken in het buitenland 2019/2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
ApplePapple
Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Werken in het buitenland 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 12:37

Ik heb vele topics doorgespit, zo ook de topics: Werken in het buitenland 2014&2015&2016.
Maar een recent verzamel topic met vragen, tips, opmerkingen etc. kan ik niet vinden vandaar dat ik een nieuw topic ervoor open! :D

Zoals ik al aangaf heb ik vele topics doorgespit (vanaf 2010 ongeveer ;) )
Echt de mooiste verhalen gelezen en de mooiste foto's gezien die mijn gevoel steeds meer bevestigen: DIT WIL IK OOK! (uiteraard is niet alles zo mooi als het lijkt en zitten er ook mindere ervaringen bij)

Ik denk dat er met mij nog meer mede-bokkers zijn die zoiets zoeken. Dus hierbij weer een algemeen verzameltopic van jouw dromen, plannen, verhalen en foto's zie ikzelf erg graag voorbij komen <3

Groetjes Amber

Rust zacht mijn Appeflap Y;(


Ailill
Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Werken in het buitenland 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 12:39

Ik zit sinds eind vorig jaar in Dublin, laatste maanden ook deels in Nederland. Moet nu weg, maar wil later wat uitgebreider reageren :)

Leuk topic!

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Nyaleti
Berichten: 6109
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Werken in het buitenland 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 12:55

Ik heb een tijdje in Zuid-Afrika gewerkt als research assistent! Al dan niet voor het echie, ik was er op een toeristen visum voor 3 maanden en kreeg niet betaald (wel tegen kost en inwoning) en dat is al rete knap aangezien heel veel in (Zuid) Afrika betaald vrijwilligerswerk is.
Ook een tijdje hetzelfde in Tanzania gedaan. Dat had op papier alles waar ik ooit van droomde: dierenkliniek, wildlife rescue en paard rijden maar was helaas niet zo'n droomplek als het leek.
Ik heb nog 2 plekken in Namibië waar ik terecht kan (zat toen die tijd helaas vol) dus dat staat voor 2020 waarschijnlijk op het lijstje! Één van die plekken is een dierenartsenpraktijk en neem ook regelmatig buitenlanders aan voor een langere tijd dus wie weet :)

Het is voor mij in iedergeval m'n levensdoel om ooit een echte baan in Afrika te hebben. Helaas gaat dat niet zo gemakkelijk en is heel veel vrijwilligerswerk waar je ontzettend veel voor betaald en is de werkeloosheid onder de locals ook groot. Daarbij moet je én leuk werk zien te vinden maar vooral op een plek die bij je past, wat in Afrika toch iets lastiger is dan in bv Europa.
Ik heb inmiddels al wat gave dingen op m'n CV mogen zetten dus ooit op een dag kom ik er wel :))

Misschien in de OP de site workaway.info zetten. Hier staan ontzettend veel werkplekken (wereldwijd) op, bijna allemaal tegen kost en inwoning.

FlameHorse
Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: Werken in het buitenland 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 13:01

Ik ga 28 november opweg naar Oostenrijk om daar tot eind maart een seizoen te draaien als skileraar! Natuurlijk ontzettend veel zin in maar ook wel spannend.

Freija ~ 10 -2018

Jolene85
Berichten: 565
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Werken in het buitenland 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 13:59

Leuk topic!

Ik was van okt 2018 tot juni 2019 in het buitenland, aan het werk via oa workaway ook. Veel moois gezien inZuid Afrika, Portugal, Spanje en Frankrijk. Alles was werk met paarden wat altijd leuk is. Maar idd niet betaald dus dat is wel lastig soms aangezien de kosten in NL voor zorg/paardjes/mobiel etc wel doorgaan..

Nu ben ik weer in NL tot eind december, even invallen als leerkracht, en dan ga ik in Januari weer op pad. Het liefst met 1 van mn paardjes dus daar kijk ik nu voor :D

Bento, Jader,, Babbie, Boum'io & Tiamo; mijn geweldig gave kudde!!

[ITP] Boum'io; Droompaard op Droomvakantie!
[ITP] Mooie NMPRS Bento te water!

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 17:50

Leuk topic, ik werk ook over de grens, inmiddels alweer 4 jaar :j

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

ApplePapple
Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Werken in het buitenland 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 18:36

@Ailill Ik ben heel benieuwd naar je verhaal!

@casperzazoe Wat ontzettend gaaf! Maar wat maakte het dat het niet de droomplek was? Goed idee om in het OP te zetten, maar kan m niet meer aanpassen, of ik kijk er gruwelijk overheen :')

@FlameHorse als skileraar! Dat is ook leuk. Naar welke plek ga je?

@Jolene85 Workaway is dus wel het lidmaatschap waard? Klopt, dar loop ik nu met zoeken ook tegen aan. Veel tegen kost & inwoning, is natuurlijk kei fijn maar mijn paardje moet ook naar de smid etc.
Heb je al beetje idee waar je naar toe wil gaan?

@Narya Wat voor werk doe je als ik vragen mag?

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

FlameHorse
Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 23:57

ApplePapple schreef:
@Ailill Ik ben heel benieuwd naar je verhaal!

@casperzazoe Wat ontzettend gaaf! Maar wat maakte het dat het niet de droomplek was? Goed idee om in het OP te zetten, maar kan m niet meer aanpassen, of ik kijk er gruwelijk overheen :')

@FlameHorse als skileraar! Dat is ook leuk. Naar welke plek ga je?

@Jolene85 Workaway is dus wel het lidmaatschap waard? Klopt, dar loop ik nu met zoeken ook tegen aan. Veel tegen kost & inwoning, is natuurlijk kei fijn maar mijn paardje moet ook naar de smid etc.
Heb je al beetje idee waar je naar toe wil gaan?

@Narya Wat voor werk doe je als ik vragen mag?


Ik ga naar een klein gebiedje; Werfenweng. Ligt vlakbij Flachau etc.

Freija ~ 10 -2018

Tutti_Frutti
Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Werken in het buitenland 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 00:32

Ik vertrek volgend weekend voor werk naar Ghana voor twee jaar. Meld me dus, al vind ik t vooral leuk om mee te lezen. Zal later wat uitgebreider reageren, nu eerst op 1 oor :)

Nyaleti
Berichten: 6109
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Werken in het buitenland 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 01:00

Tutti, ik ben zo benieuwd naar jouw ervaringen! Geniet nog lekker van je laatste weekje thuis :)

Op Workaway staat erg veel met dieren; op een boerderij , tussen de paarden, een honden opvang etc. Ook worden er vaak leraars gezocht of mensen die ervaring hebben met jonge kinderen of geneeskunde. Best veel 'alternatieve' opties zijn er ook zoals helpen om een boerderij volledig eco te maken. Je kan alles bekijken, alleen om te reageren heb je een lidmaatschap nodig.

Nwktje
Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Re: Werken in het buitenland 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 02:34

Ik ben graag ook in het buitenland te vinden.

Ik heb nu 3 zomerseizoenen lang in Italië gewerkt op een camping. Elk jaar een andere camping maar wel voor het zelfde bedrijf. Als entertainer.

Nu zit ik in Suriname om het onderwijs hier te bekijken. Wel eens waar niet echt aan het werk maar ik ben wel veel op dezelfde school te vinden en ik help ze graag met het onderwijs.

Vervolgens ga ik straks in december op Sint Maarten werken op een stal. Dankzij bokt!.

Ik ben veel in het buitenland te vinden maar het is wel elke keer totaal verschillend "werk"; In het buitenland leef ik helemaal op en geniet ik volop. Het zijn echt ervaringen om nooit te vergeten.

Emmaa
Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Werken in het buitenland 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 10:21

Leeeeuk! Ik vertrek in mei voor minimaal 8 maanden naar Zambia om te werken :)

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 11:11

Ghana, Zambia, wat een toffe bestemmingen! Wat gaan jullie daar doen?

Ik werk als marktonderzoeker, voornamelijk voor de Nederlandse markt :j

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

ApplePapple
Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Werken in het buitenland 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-19 12:20

@FlameHorse zegt me niks maar heel veel plezier!

@Tutti_Frutti Mee lezen is natuurlijk ook helemaal prima! Wat ga je in Ghana doen?

@casperzazoe Ik heb al van vele begrepen dat een lidmaadschap echt het waard is! Ga er eens naar kijken.

@Nwktje Klinkt ook als een mooie ervaring, op een school mee lopen. Zal echt allemaal wel heel anders zijn dan hier in NL. Leuk dat je via Bokt iets hebt gevonden!! Doe je alles tegen kost & inwoning?

@Emmaa Ook al z'n gave bestemming!! Wat voor werk ga je doen?

@Narya Is dat een beetje divers werk?

Ik heb ook via Bokt contact gehad met iemand in zuid-Frankrijk, misschien volgende maand een paar weekjes heen om te kijken of het bevalt wederzijds, zo ja dan is de bedoeling om daar voor langere tijd heen te gaan. En mijn paardje kan ook mee als ik zou willen!

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

Nwktje
Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:08

ApplePappie In Suriname is het gewoon een Nederlandse school met Nederlandse methodes. Gezien ik in Nederland ook voor de klas sta is het niet heel veel anders. Alleen veel minder middelen tot je beschikking. Het laat je een stuk creatiever denken. In het weekend maak ik vooral tripjes naar het binnenland hier. Zo ga ik volgend weekend naar Brownsberg en Ston Island.

Voor mijn werk in Italië krijg ik goed betaald. Daarbij krijg ik ook nog eens accommodatie en eten erbij.

Sint Maarten krijg ik een kleine vergoeding voor maar te weinig om mijn kosten er mee te vergoeden. Het is niet anders maar het lijkt mij echt een super ervaring. Ik heb de afgelopen jaren hard gewerkt en gespaard om een reis te kunnen maken dus ik vind het niet erg.

Mijn plannen zijn om tot Maart Sint Maarten te blijven om vervolgens twee weken naar Florida te gaan om daar naar het onderwijs te kijken. Ik kan dan bij vrienden verblijven. Eind april wil ik weer in Nederland zijn om vervolgens ergens in Juni weer naar Italië te vertrekken.

Na Italië heb ik nog een lijstje met landen waar ik graag heen zou willen.

Ik kan het echt iedereen aanraden om de wereld te verkennen! Ik word er zelf namelijk helemaal happy van.

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 21:20

Wat leuk om alles te lezen, hou dit topic graag in de gaten omdat ik in 2020 ook graag in het buitenland wil werken.

Ben stiekem wel benieuwd hoe jullie aan je werk 'adres' zijn gekomen? :) Ben al een tijdje op internet aan het zoeken naar vacature's in het buitenland, helaas nog niet iets geschikts tegen gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 22:28

Ik werk momenteel in Frankrijk voor een Britse werkgever nadat ik afgelopen jaar in het VK gewerkt heb. Over een paar weken ga ik waarschijnlijk in het Midden Oosten workawayen voor een tijdje, en daarna weer terug naar Engeland, hoewel ik er ook voor open zou staan om in de VAE of Singapore of zo aan het werk te gaan. :)

Chantaliiejj: wat voor werk zoek je? Als je in de paarden werk zoekt, kun je terecht op yardandgroom.com, en als je interesse hebt in de rensport in het Verenigd Koninkrijk (of Frankrijk), zou ik je eventueel wel wat adresjes kunnen aanbevelen. :)

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 22:33

Tof Mkango, waar ben je precies naar aan het kijken? :D Het Midden-Oosten is mijn favoriete regio <3

En lesgeven op Sint Maarten en in Suriname klinkt echt onwijs gaaf, bijzonder zeg :j

ApplePapple schreef:
@Narya Is dat een beetje divers werk?


Ach ja, wat is divers? Ik zit het grootste gedeelte van de dag gewoon achter een bureau, niet veel spannender dan in Nederland :')

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Anoniem

Re: Werken in het buitenland 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 22:57

Narya: nog niet helemaal zeker. Ik zou graag iets bij een duikschool doen, dus Egypte is vooralsnog een vrij voor de hand liggende optie om te starten en van daaruit verder te zien of ik nog ergens anders heen wil om een beetje rond te reizen of niet, maar ik moet er even wat beter in duiken (no pun intended). Het is echt puur een break na een wat roerige periode, dus ik ga het waarschijnlijk niet al te avontuurlijk maken (zeg ik nu hoopvol :') ). Ik ben nog niet zo heel erg bekend met het Midden-Oosten, afgezien van tussenstops in Oman en Dubai, maar ik had tijdens mijn master een aantal studiegenoten die er vandaan komen, dus het heeft mijn interesse wel enigszins gewekt. :) Zie jij jezelf er ooit heen verhuizen?

Nwktje
Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 23:03

Mkango schreef:
Narya: nog niet helemaal zeker. Ik zou graag iets bij een duikschool doen, dus Egypte is vooralsnog een vrij voor de hand liggende optie om te starten en van daaruit verder te zien of ik nog ergens anders heen wil om een beetje rond te reizen of niet, maar ik moet er even wat beter in duiken (no pun intended). Het is echt puur een break na een wat roerige periode, dus ik ga het waarschijnlijk niet al te avontuurlijk maken (zeg ik nu hoopvol :') ). Ik ben nog niet zo heel erg bekend met het Midden-Oosten, afgezien van tussenstops in Oman en Dubai, maar ik had tijdens mijn master een aantal studiegenoten die er vandaan komen, dus het heeft mijn interesse wel enigszins gewekt. :) Zie jij jezelf er ooit heen verhuizen?


Ik weet dat er op Tenerife ook een aantal duikscholen zijn. Hier zijn vaak ook Nederlanders aan het werk. Wellicht zou je ook in die richtingen kunnen zoeken. Ik denk ook wel dat het een beetje er tegen aan lopen is in combinatie met brutaal zijn. Veel bedrijven benaderen en gewoon mailen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 23:18

Haha, veel Nederlanders is voor mij echt een dealbreaker. :o Ik spreek het toevallig (niet meer zo heel goed inmiddels, waardoor ik het ook niet zo heel prettig meer vind om te doen), maar ik heb nooit zoveel behoefte aan "gezellig samen Nederlander zijn" in het buitenland, wat in mijn ervaring vaak toch een beetje van je verwacht wordt. En ik wil graag wat Arabisch oppikken. Maar dank je voor de tip, ik houd het in ieder geval in m'n achterhoofd voor het geval dat! :D

Jij doet ook wel echt vette dingen trouwens! Heb je niet dat mensen je regelmatig vragen in welke uithoek van de wereld je nu weer uithangt? :+

Nwktje
Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Re: Werken in het buitenland 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 23:40

Ja ik heb regelmatig inderdaad die vragen van waar ben je nou weer. Zeker omdat ik eigenlijk niet iets van een blog heb en mijn plannen niet echt met iedereen deel. Zeker mensen die je dan niet echt spreekt komen dan ineens uit het niets van waar ben jij nou en waarom heb je het iet gezegd.

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 18:15

Mkango schreef:
Narya: nog niet helemaal zeker. Ik zou graag iets bij een duikschool doen, dus Egypte is vooralsnog een vrij voor de hand liggende optie om te starten en van daaruit verder te zien of ik nog ergens anders heen wil om een beetje rond te reizen of niet, maar ik moet er even wat beter in duiken (no pun intended). Het is echt puur een break na een wat roerige periode, dus ik ga het waarschijnlijk niet al te avontuurlijk maken (zeg ik nu hoopvol :') ). Ik ben nog niet zo heel erg bekend met het Midden-Oosten, afgezien van tussenstops in Oman en Dubai, maar ik had tijdens mijn master een aantal studiegenoten die er vandaan komen, dus het heeft mijn interesse wel enigszins gewekt. :) Zie jij jezelf er ooit heen verhuizen?


Wat betreft duiken is Aqaba misschien ook nog wel een optie? Voor het oppikken van Arabisch is dat wel een fijne plek denk ik, dat zijn vooral Arabische toeristen daar.

Ik zou graag voor langere tijd in het Midden-Oosten wonen, maar dat ligt wat mij betreft wel aan de plek. Koeweit vond ik heel fijn, Egypte bijvoorbeeld heel wat minder. Dus tegen de Golf zou ik geen nee zeggen, over de rest moet ik nog eens goed nadenken. Heel relaxed wonen kun je in de rest van de Arabische wereld nauwelijks, da's voor korte tijd prima, voor langere termijn... nah :D

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Nwktje
Berichten: 821
Geregistreerd: 09-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 23:46

Werken in het buitenland heeft veel nadelen maar ook voordelen!

Ik ben dit weekend op pad geweest naar het binnenland. Het blijft toch echt een prachtig stukje Suriname.


[ img ]

[ img ]

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Re: Werken in het buitenland 2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 13:18

Nwktje, wat een prachtige foto's.

Mkango schreef:
Chantaliiejj: wat voor werk zoek je? Als je in de paarden werk zoekt, kun je terecht op yardandgroom.com, en als je interesse hebt in de rensport in het Verenigd Koninkrijk (of Frankrijk), zou ik je eventueel wel wat adresjes kunnen aanbevelen. :)


Ben opzoek naar iets in de paarden of in de horeca. Ben wel nieuwsgierig naar de adresjes in de Verenigd Koninkrijk of Frankrijk :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 201 bezoekers