Ik ga naar NY! Tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Caaatje
Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Ik ga naar NY! Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 17:13

Hoi hoi! Van de 29ste april tot de 6de mei ga ik met mijn beste vriend naar New York. Dit is al 6 jaar een droom van ons omdat we beiden ontzettend van musicals houden en naar Broadway gaan natuurlijk helemaal vanboven op de bucketlist staat.
Nu hebben we eigenlijk buiten broadway nog niet echt een beeld van wat we gaan doen of waar we gaan overnachten en nu dacht ik, ik vraag het hier eens! Wat zijn jullie tips en tricks? Dit mag zowel voor eten, shoppen, overnachten en bezienswaardigheden zijn :D


lyanne_sanne
Berichten: 702
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Ik ga naar NY! Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 17:32

Ik ben er 2x geweest. Super gave stad. Heel veel gedaan aan bezienswaardigheden.

Sowieso als eerste tip dat je je hotel niet perse in Manhattan hoeft te boeken. Tuurlijk is dat wel leuk, maar het is gelijk ook heel erg duur. De metro verbinding is heel erg goed, dus net buiten Manhattan verblijven is prima te reizen. Ik heb 1x aan times square gezeten en 1x in long island. Hotel prijs zat echt een factor 10 verschil in :)

Voor de rest kan ik vanavond na werk wel even typen :P

Liebeskind
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 17:39

lyanne_sanne schreef:
Ik ben er 2x geweest. Super gave stad. Heel veel gedaan aan bezienswaardigheden.

Sowieso als eerste tip dat je je hotel niet perse in Manhattan hoeft te boeken. Tuurlijk is dat wel leuk, maar het is gelijk ook heel erg duur. De metro verbinding is heel erg goed, dus net buiten Manhattan verblijven is prima te reizen. Ik heb 1x aan times square gezeten en 1x in long island. Hotel prijs zat echt een factor 10 verschil in :)

Voor de rest kan ik vanavond na werk wel even typen :P


Ik ben het tegenovergestelde qua mening. Nu 5 keer NY gedaan en ik ga nooit meer buiten Manhattan zitten. Ik wil vol in de actie. Reizen is voor mij tijdverspilling.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 17:46

O wat een gaaf vooruitzicht. Ik ben er twee keer geweest en wil nog wel een keer of 100 terug.
Wij hadden veel aan de Time to momo reisgids (voorheen 100%...).
Eerste keer overnachtten we in Hotel Edison op Times Square, tweede keer in RIU Plaza Times Square. Ik vond persoonlijk een hotel in Manhattan erg fijn.
Qua concrete tips verder: met de City Pass bespaar je geld en in sommige attracties ook wachttijd. Metrokaart voor een aantal dagen is ook handig. Wij deden veel lopend en anders met de metro, dat is daar echt perfect geregeld.

❤️

Foaly
Berichten: 4815
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Ik ga naar NY! Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 19:58

Wat zijn de gemiddelde hotelprijzen een beetje in NYC? Ik zat een beetje rond te neuzen en zag iets (een vrij normaal uitziend hotel, wel pal aan Times Square) voor bijna 10k per nacht :'). Zónder ontbijt ook nog _O-

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Tirzaah
Berichten: 223
Geregistreerd: 04-04-14
Woonplaats: Aan de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 20:05

Als het leuk vind om centraal te zitten en dicht bij Times Square, Moxy NYC Times Square is echt een aanrader!

MariekeS_
Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 20:34

Ik ben er met een vriendin geweest en wil heeel graag nog eens terug!
Wij hadden een AirBnB geboekt in Astoria, Queens en dat werkte perfect. Scheelde veel geld en zo kwamen we ook in wat andere buurten. Was geloof ik 20min metro naar Times Square. Die tijd ben je alleen 's ochtend en 's avonds 'kwijt' en de metro in NY is nog best een toeristische belevenis als je van mensenkijken houdt :j

Qua eten zeker een keer een verse Bagel halen, dan hoef je nooit meer een afbakker in NL :Y)
State Island vond ik ook zeker de moeite waard met het museum, wij hadden prachtig strakblauw weer en Rockefeller op ipv Empire State... werd ons aangeraden als minder druk en het uitzicht was nog altijd adembenemend.


TROY (2019) & LAYS (2014)

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Ik ga naar NY! Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:07

Wij hebben goede ervaringen met RIU Plaza Time Square. Was toen een van de weinige hotels waar ontbijt bij de prijs in zat en heel centraal gelegen.

Wij hebben een helikoptervlucht gedaan over de Hudson en dat was echt fantastisch. Verder vond ik het uitzicht vanuit One World Trade Center echt schitterend. Top of the Rock vond ik leuker dan Empire State Building maar dat kan er ook aan liggen dat we bij Top of the Rock mooi weer hadden terwijl we bijna wegwaaiden toen we boven stonden bij het Empire State Building.

Wij hadden een rondleiding met een gids bij het Vrijheidsbeeld en Ellis Island. Die man wist echt zoveel te vertellen over het Vrijheidsbeeld, Ellis Island maar ook over NYC zelf. We waren echt allebei heel blij dat we bij deze excursie een gids hadden.

Verder hebben we tijdens de wandeling door Central Park geluncht bij the Boathouse en dat was toch ook wel erg leuk.

Wij deden veel lopend of met de taxi. Was ideaal.





MariekeS_
Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:48

kan niet meer editen: maar ik bedoel inderdaad ook Ellis Island + Vrijheidsbeeld, niet State Island 8)7 :)*


TROY (2019) & LAYS (2014)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 22:09

Nabster schreef:
lyanne_sanne schreef:
Ik ben er 2x geweest. Super gave stad. Heel veel gedaan aan bezienswaardigheden.

Sowieso als eerste tip dat je je hotel niet perse in Manhattan hoeft te boeken. Tuurlijk is dat wel leuk, maar het is gelijk ook heel erg duur. De metro verbinding is heel erg goed, dus net buiten Manhattan verblijven is prima te reizen. Ik heb 1x aan times square gezeten en 1x in long island. Hotel prijs zat echt een factor 10 verschil in :)

Voor de rest kan ik vanavond na werk wel even typen :P


Ik ben het tegenovergestelde qua mening. Nu 5 keer NY gedaan en ik ga nooit meer buiten Manhattan zitten. Ik wil vol in de actie. Reizen is voor mij tijdverspilling.


Voor mij ook. Ik ben er nu 3 keer geweest en zou echt aanraden om midden in de chaos te zitten. Veel te zien en beleven op loop afstand. Reizen is niet heel fijn 's avonds als je de metrolijnen niet kent.

ievie
Berichten: 2194
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Ik ga naar NY! Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 22:15

NY is fantastisch. Tip voor Broadway: soms houden ze een soort loterijen in de middag, voor tickets van de avondvoorstellingen. Je kunt dan voor veel minder geld een ticket kopen. Ik kwam daar bij toeval bij Wicked achter (helaas geen kaartje).
Laat jezelf rondfietsen door Central Parc, dan vertellen ze ook van alles.
Op zondag zijn er op verschillende plekken kerkdiensten, oa in sommige theaters. Dat is ook wl bijzonder om bij te wonen.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 17:33

New York is een heerlijke stad! Ik zat toen in Williamsburg, op kleine 10 minuten met de metro van Manhattan af. Ik vond het heerlijk en de prijzen lagen in de supermarkt (en natuurlijk ook van het hotel) een stuk lager dan in Manhattan. Williamsburg is een hele leuk hippe opkomende kunstenaarswijk vanwaar je ook met de fiets naar Manhattan kan. Metrolijnen zijn trouwens super easy in New York! Ik reisde alleen en ben ruim 2 weken in New York geweest, vond het fantastisch!

Verder, wat ik wel een goede tip vond is zo'n CityPass kopen. Ik heb dat gedaan en had het er ruimschoots uit. Ik meende dat ik rond de 130 dollar betaalde voor entree van alle grote dingen, en als je al die dingen dus bezoekt heb je het er ruimschoots uit + je hoeft nergens in de rij te staan.

Ooooh en ik ben helemaal geen museum bezoeker. Maar ik vond het National Museum of History wel heel erg gaaf! :)

MiniMouse
Berichten: 3051
Geregistreerd: 23-08-06
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 18:33

Kijk op newyork.nl!
Veel voordelen te krijgen en zeker een NY pass nemen!! Ik zat in Manhattan pal naast Central Park en Columbus Circle, in het YMCA .
Metro om de hoek en je bent met een paar haltes op Time Square.
Ik ben er twee keer in 2015 geweest en heb zoveel gezien. Museum of natural History
Madams Tussauds, 9/11 museum en monument.
Empire state, ferry naar coney island, Vrijheidsbeeld, Times square, en mijn favoriete plek Central Park, zeker doen en het leukste (drukste) op de zaterdag en met prachtig weer minimaal een dagje zoet ...en nog veeel meer gezien☺️
Heel veel plezier
Laatst bijgewerkt door MiniMouse op 19-10-19 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Instructie, correctietraining en trailertraining.
Net als een mens is elk paard anders, elk paard verdient zijn eigen methode.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Ik ga naar NY! Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 18:39

Ik ga over 3 weken naar New York. Slapen in een heel goedkoop hostel wat geen drol voor stelt maar wel in Manhattan.

Lees ook eens het USA topic staan ook veel tips in.

Fleur_Laura
Berichten: 4363
Geregistreerd: 28-07-06
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ik ga naar NY! Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 18:52

Ik ben nu 6x in New York geweest en er is echt heel erg veel te doen.
Als je wat geld wil besparen kan je een hotel in Williamsburg doen. Het metrosysteem van NY werk goed en snel, dus als je het niet erg vindt om iets langer onderweg te zijn kan je daar goed geld op besparen.
Om te doen zou ik ook aanraden om naar de Statue of Liberty te gaan. Chelsea market is een leuke voedsel markt. De highline is een leuke wandeling door New York die begint/eindigt bij een super nieuw winkelcentrum. Kijk je ogen savonds uit op Times Square. 9/11 museum vond ik erg indrukwekkend.
Central Park is gigantisch, met lekker weer kan je daar heerlijk wandelen.
Het is ook heel leuk om of Top of the rock of Empire State op te gaan rond zonsondergang.
En zo zijn er nog 100 dingen die je kan doen haha. Het is net waar jullie interesses liggen.

♥ ♥ღ

MiniMouse
Berichten: 3051
Geregistreerd: 23-08-06
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 09:54

YMCA is midden in Manhattan en prima voor een low budget. Simpele kamers, goede bedden en voor de rest ben je daar toch niet

Instructie, correctietraining en trailertraining.
Net als een mens is elk paard anders, elk paard verdient zijn eigen methode.

NadineBlabla
Berichten: 2151
Geregistreerd: 23-10-11

Re: Ik ga naar NY! Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 10:43


''Chaque battement de mon coeur est un je t'aime que je t'envoie''

Queelens
Berichten: 8025
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 15:31

Ik ben toevallig net 1,5 week terug en wij hebben dit ongeveer gedaan:
- airbnb in williamsburg vlak bij de brug. 6 minuten lopen van metro en je zit zo in manhattan! Ik kan evt via pb sturen.
- one world observatory. Heb je mooi uitzicht over manhattan vanaf financial district. En vind ik minder commercieel vergeleken met top of the rock. Tip: boek deze rond zonsondergangstijd. Hier betaal je in tegenstelling tot de anderen geen toeslag op.
- top of the rock in de avonduren. Heb je nooi uitzicht op the empire
- ground zero
- central park
- naar een rooftopbar (wij zijn naar jimmys geweest) en met mooi uitzicht drankjes doen
- highline en chelsea market
- staten island ferry (gratis) deze komt redelijk dicht langs het vrijheidsbeeld
- smorgasburg (soort van rollende keukens amsterdam idee) in williamsburg. Volgensmij zit het in domino park. Lekker genieten van een hapje met uitzicht op manhattan
- brooklyn en williamsburg bridge
- coney island (wel met mooi weer doen en als het open is)
En natuurlijk rondstruinen over 5th en times square en shoppen :D

Ik zou ook aanraden om geen ontbijt bij je verblijf te boeken. Zoveel leuke ontbijttentjes daar. Het is vaak wel prijzig, maargoed dat is heel NYC
Wij ontbeten vaak vrij laat (rond 10u) en met amerikaanse porties hoefden we ook vaak niet meer te lunchen :+

Peri H.h. B+10, L1+12, L2+20, M1+28 M2+12! 5x 1e 5x 2e - pensioen
Il Bueno Charmeur x United - B+20

Want ZIJ, zij was de betere helft van mij

Castellon
Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Ik ga naar NY! Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 15:43

Ik vond het juist heel goed en fijn voor een completer beeld van NY om niet alleen in manhattan te zijn of te verblijven.

purny
Berichten: 27460
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ik ga naar NY! Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 20:12

Ik ben nu denk ik 7 keer geweest en nog niet uitgekeken :D
Ik heb ondertussen de volgende dingen gedaan en gezien:
Vrijheidsbeeld en Ellis Island, Staten Island Ferry, Ground Zero, Memorial, 9/11 museum, Yankee Sportwedstrijd, Mets sportwedstrijd, Central Park en de Central Park Zoo, Coney Island en NY aquarium, NY FED(dat is de bank waar de goudstaven liggen opgeslagen) en nog veel meer...
Shoppen is ook een aanrader, neem een lege koffer mee ;)
Ov kaart voor 7 dagen aanschaffen voor 33 dollar. Kun je onbeperkt met bus en metro.
En gewoon lekker eten en de wandelschoenen mee...

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Macs
Berichten: 7632
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Ik ga naar NY! Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 20:17

Ik lees even mee. Ik ga volgend jaar ook, maar wij combineren het met de nationale parken rondom. Ik kijk best tegen de stad op, gezien ik echt niet van drukte hou :o ik wil dan ook echt niet naar de toeristische trekpleisters die hierboven veel genoemd worden maar juist naar kleine musea of leuke aparte winkeltjes en andere plekjes. Dus als iemand daar nog tips voor heeft.. :)

Wij zitten in Brooklyn trouwens. :)

Maks :+:

Sas67
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Twente

Re: Ik ga naar NY! Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 20:25

Loop de High line Trail, beginnen of eindigen bij Chelsea Market (in de oude Oreo-fabriek). Supermooi langgerekt park op oude spoorweg. Aanrader!

Liebeskind
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 20:31

raya00 schreef:
Ik vond het juist heel goed en fijn voor een completer beeld van NY om niet alleen in manhattan te zijn of te verblijven.


Is ook prima, maar voor een eerste keer is het handiger om midden op het eiland te zitten vond ik.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

chanicha
Berichten: 12141
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 20:39

Mijn zus heeft in het Pennsylvania gezeten, is tegenover het grote stadion en de metro, was niet duur.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Jadeleigh263
Berichten: 834
Geregistreerd: 30-08-13
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 20:42

Wij zijn in mei in NY geweest, aangezien wij last minute gingen, was het voor ons te duur om in manhattan zelf te zitten. Wij hebben toen via airbnb gekozen voor een apartement in Jersey City (bij journal square). Wij vonden dit heerlijk, je ziet veel meer van de omgeving en we maakten elke ochtend een wandeling naar de Path (metro/trein) Wij hebben in 7 dagen 125 km gelopen en ongeveer 50 km gefietst. We hadden een geheel eigen appartement met open keuken, grote woonkamer, mooi gerenoveerde badkamer en ruime slaapkamer met netflix. Voor ons was het ideaal, en mocht je ‘s avonds het niet fijn vinden om over straat te lopen, dan was je vanaf journal square met de taxi binnen 2 minuten bij het huisje. A $6 voor ons tweetjes. Ook leer je meteen het metro systeem kennen en dat heeft voor ons ook veel geholpen!

Ik zelf raad aan om inderdaad de NY city pass te nemen en als je naar voor mooi uitzicht wilt gaan, je overdag naar Empire state building het beste kan gaan en ‘s avonds rockefeller (top of the rock) kan doen (dan heb je mooi uitzicht op de stad en empire state building). Wij hadden zelfs de mazzel dat er onweer was en dat leverde mooie foto’s op!
[ img ]



Verder hebben wij veel gebruik gemaakt van fietsverhuur wat bij de NY city pass zat en hadden wij 1 dag slecht weer waarbij we allemaal musea zijn gaan bezoeken en dat was ook erg leuk.

Wat ik aanraad is om naar American Museon of Natural History te gaan en hier vroeg naar toe te gaan. Wij dachten dit museum wel even in 2,5 uurtjes te kunnen doen, en we moesten in en mega lange rij staan en het museum was voor ons te groot om nog in die paar uurtjes te doen. Hier hebben wij echt spijt van gehad dat we hier niet langer konden zijn, maar aangezien onze vakantie al ten einde liep konden we het ook niet nog een keer bekijken.


Verder, vond ik alle bruggen die ze hebben erg fascinerend. Zoals de brooklyn bridge, queens bridge, manhattan bridge, wij hebben een rondje gelopen waarbij we eerst over de brooklynn bridge liepen, door de DUMBO wijk (worden veel films en fotoshoots gedaan) en dan over de manhattan bridge terug gelopen. Hier rijdt de metro overheen en dat maakte wel echt heel veel herrie, maar was zeker mooi om de brooklynn bridge en de stad op de foto te zetten. En aan het einde van de manhattan bridge, zag je China town, daar zijn we toen ook nog doorheen gelopen, was erg gaaf om te zien, echt een hele andere wereld, nog gekker dan china town in NL. En wat misschien ook leuk is, om bij queens bridge de Roosevelt Island tramway te nemen, dan ga je in een soort gondel over het water. Hebben wij helaas ook niet kunnen doen... verder is centraal station ook waanzinnig om te zien... wij wisten niet zo goed toen welke metro we moesten nemen omdat het best groot is en meerdere vervoerders daar rijden... was een leuke uitdaging, maar zeer mooi om daar te lopen!

Er valt in ieder geval genoeg te doen... NY the city that never sleeps.. :D

Loke bo duna, bo ta haña ∞
Biba e momentu ♥


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fleuribelle en 65 bezoekers